Remy Gardner - Επίσημα στο WSBK με την GRT Yamaha

Μετά την αποχώρηση του από το MotoGP
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

15/9/2022

Από την Tech 3 και τη σέλα του KTM RC16 στο MotoGP το 2022, στην GYTR GRT Yamaha και στη σέλα του R1 στο WSBK για το 2023 θα μεταβεί ο Remy Gardner, γιος του θρυλικού αναβάτη της δίχρονης εποχής των GP, Wayne Gardner.

Ο Remy Gardner, που είχε κατακτήσει τον τίτλο της Moto2 του 2021, θα είναι ο πρώτος Αυστραλός αναβάτης στο WSBK από το 2016, ενώ η πρώτη προσπάθεια του να ακολουθήσει στα χνάρια του πατέρα του στη μεγάλη κατηγορία του MotoGP το 2022 δυστυχώς δεν είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα, καθώς αυτή τη στιγμή βρίσκεται 23ος από 28 αναβάτες, με μόλις 9 βαθμούς. Αναμένουμε τώρα να δούμε αν το restart του νεαρού Gardner με WSBK γεύση θα έχει μεγαλύτερη επιτυχία από το ντεμπούτο του στο MotoGP.

Ήταν το 2014, όταν ο Remy Gardner, που έχει γεννηθεί το 1998 στο Σίδνεϋ, έκανε την εμφάνιση του στην κατηγορία Moto3 του MotoGP, παίρνοντας τον πρώτο βαθμό του, στον αγώνα της Sepang, τον τρίτο του αγώνα στο Πρωτάθλημα. Το 2015 υπέγραψε συμβόλαιο για συνεχή παρουσία στη Moto3, όμως κατάφερε να πάρει μόλις ένα βαθμό, με την επίσημη δικαιολογία να κάνει λόγο για το μεγάλο του μέγεθος που “δούλευε” εναντίον του, στις μικρές μοτοσυκλέτες.

Το 2016 μετέβη στη Moto2, αν και στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και όχι στο Παγκόσμιο, όπου κέρδισε έναν αγώνα στη Βαρκελώνη, γεγονός που του έδωσε την ευκαιρία να κάνει την εμφάνιση του στο Παγκόσμιο Moto2 στα μέσα της σεζόν, όπου και κέρδισε κάποιους βαθμούς στην πρώτη του εμφάνιση, διατηρώντας τη θέση του για το υπόλοιπο Πρωτάθλημα.

Το 2017 βελτιώθηκε περισσότερο, ενώ το 2018 ανέβηκε για πρώτη φορά στην πέμπτη θέση σε αγώνα.

Το 2019 συνεχίστηκε με μια τρίτη θέση στην πίστα της Αργεντινής, ενώ κατά τη διάρκεια της σεζόν βρισκόταν τακτικά στην πρώτη δεκάδα. Το 2020 κατάφερε να ανέβει 4 φορές στο βάθρο, ενώ πήρε και την πρώτη νίκη της καριέρας του, για να τερματίσει 6ος στην τελική κατάταξη.

Το 2021 ήταν η χρονιά του Remy, καθώς εμφανίστηκε εξαιρετικά σταθερός, παίρνοντας 5 νίκες και τον τίτλο, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως ο ομόσταυλός του Raul Fernandez είχε 8 νίκες, αλλά η αστάθεια του δεν του επέτρεψε να πάρει εκείνος το Πρωτάθλημα. Εν τέλει οι δυο τους θα βρισκόταν και πάλι στην ίδια ομάδα το 2022, με την Tech 3 της KTM, σε μια εξαιρετικά άχαρη για αμφότερους τους αναβάτες -και για την ομάδα- σεζόν, με τον Fernandez να βρίσκεται μια θέση πίσω από τον Remy στην γενική κατάταξη.

Ενώ τώρα η ΚΤΜ ήθελε να κρατήσει τον Fernandez, εκείνος δεν το συζητούσε καν, επιλέγοντας να φύγει για να αγωνιστεί το 2023 με τη δεύτερη -νέα- ομάδα της Aprilia, δίπλα στον Miguel Oliveira που έφυγε επίσης από τους πορτοκαλί. Σημειώστε πως από ότι φαίνεται ο Fernandez δέχθηκε να μην πληρωθεί από την ΚΤΜ για το δεύτερο μισό της σεζόν (300.000 ευρώ) ώστε να συμφωνήσουν να σπάσουν το συμβόλαιο του οι Αυστριακοί!

Κι εκεί που ο Gardner πίστευε πως η ΚΤΜ θα επιλέξει να τον κρατήσει και το 2023, η Tech 3 του έδειξε την πόρτα, χωρίς να του δώσει περιθώρια να αποδείξει την αξία του σε μια δεύτερη χρονιά, όπως είναι εθιμοτυπικό, καθώς το ντεμπούτο - προσαρμογή στο MotoGP είναι πάντα μια εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση. Όπως σας είχαμε γράψει ο Remy Gardner είχε δηλώσει απογοητευμένος και πληγωμένος από την απόφαση αυτή της ΚΤΜ.

Τώρα η GYTR GRT Yamaha ανακοίνωσε επίσημα την προσχώρηση του Remy Gardner στην ομάδα για τη σεζόν 2023 στο WSBK, στη θέση του Garret Gerloff που την επόμενη χρονιά θα συνεχίσει στο WSBK αλλά ως εργοστασιακός αναβάτης της BMW.

Όσον αφορά στον δεύτερο αναβάτη της GRT, αυτός ακόμα αναμένεται να ανακοινωθεί.

Toprak Razgatlioglu: “Δεν είμαστε μακριά, ερχόμαστε!”

Τα τεστ για την ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team συνεχίστηκαν και στη Valencia μετά από Portimao και Jerez
motomag WSBK: Toprak Razgatlioglu “Δεν είμαστε μακριά, ερχόμαστε!”
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

12/12/2023

Με τη ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team να ψάχνει τις τελευταίες ημέρες σε ποιο μέρος της Ιβηρικής Χερσονήσου δεν βρέχει για να πραγματοποιήσει τα τεστ δοκιμών της με τους Toprak Razgatlioglu και Michael van der Mark, η πίστα της Valencia ήταν αυτή που εν τέλει φιλοξένησε για δύο ημέρες τις προσπάθειες της.

Τα τεστ που προηγήθηκαν σε Portimao και Jerez δεν απέδωσαν τα μέγιστα για την ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team καθώς η βροχή της στέρησε πολύτιμο χρόνο δοκιμών ενόψει της προετοιμασίας για τη νέα αγωνιστική χρονιά στο WSBK. Με την ομάδα να ψάχνει εναγωνίως τις περιοχές που δεν βρέχει στην Ιβηρική Χερσόνησο ώστε να συνεχίσει το πλάνο των δοκιμών της BMW M 1000 RR, επιλέχθηκε η πίστα της Valencia καθώς οι προβλέψεις του καιρού ήταν πιο αισιόδοξες σε σχέση με άλλες τοποθεσίες. Έτσι λοιπόν οι δύο αναβάτες της ομάδας, Toprak Razgatlioglu και Michael van der Mark, ξεκίνησαν να πιάνουν δουλειά έχοντας διαφορετικούς στόχους. Από την μία ο Razgatlioglu θα προσπαθούσε να μάθει περισσότερο τη νέα του μοτοσυκλέτα ενώ από την άλλη ο Van der Mark θα δοκίμαζε νέα εξαρτήματα ώστε αυτά να αξιολογηθούν για τη νέα αγωνιστική χρονιά.

WSBK: Toprak Razgatlioglu “Δεν είμαστε μακριά, ερχόμαστε!”

Ο Toprak Razgatlioglu κατάφερε να οδηγήσει για αρκετούς γύρους την M 1000 RR ωστόσο είδε και πάλι τη βροχή να του κόβει την φόρα. Ο ίδιος μετά το τεστ ανέφερε: "Δεν ήμασταν τυχεροί τις τελευταίες ημέρες. Επίσης στη Valencia άρχισε να βρέχει και η πίστα την Παρασκευή ήταν βρεγμένη αλλά η συγκεκριμένη στεγνώνει πολύ γρήγορα και μπορέσαμε να οδηγήσουμε ξανά το απόγευμα. Κάναμε μεγάλες βελτιώσεις, ειδικά στις τρεις τελευταίες εξόδους μας, και απολαμβάνω πραγματικά την BMW M 1000 RR. Κάναμε μεγάλες βελτιώσεις στο φρένο του κινητήρα και στα ηλεκτρονικά. Σε κάθε έξοδο στην πίστα εξακολουθώ να μαθαίνω τη μοτοσυκλέτα μου, αλλά τώρα την ξέρω καλύτερα, γνωρίζω την πρόσφυση και τις αντιδράσεις της και αυτό με κάνει πολύ χαρούμενο. Ακόμη μαθαίνω γιατί είναι μια εντελώς διαφορετική μοτοσυκλέτα, αλλά κάναμε πολύ καλή δουλειά, ειδικά την τελευταία ημέρα. Ευχαριστώ όλα τα παιδιά στην ομάδα γιατί όλοι δουλεύουν σκληρά για να μου δώσουν μια καλή μοτοσυκλέτα. Ακόμα προσαρμόζομαι και τα παιδιά στην ομάδα μαθαίνουν το στιλ οδήγησής μου, οπότε είναι ομαδική δουλειά. Αλλά δεν είμαστε μακριά, ερχόμαστε, το feedback που είχαμε επίσης ήταν καλύτερο κάθε μέρα."

WSBK: Toprak Razgatlioglu “Δεν είμαστε μακριά, ερχόμαστε!”

Ο Michael van der Mark, ο οποίος τα δύο τελευταία χρόνια αντιμετώπισε σοβαρούς τραυματισμούς, ελπίζει για ένα καλύτερο 2024. Καθώς ο ίδιος βρίσκεται στη σέλα της BMW M 1000 RR από το 2021 έχει αναλάβει σε αυτά τα τεστ να δοκιμάσει μαζί με τους νέους οδηγούς εξέλιξης της BMW Sylvain Guintoli και Bradley Smith νέα εξαρτήματα τα οποία θα βελτιώσουν την αγωνιστική εικόνα της ομάδας. Ο Ολλανδός μετά την ολοκλήρωση του τεστ δήλωσε: "Ήταν πολύ ωραία που ήρθαμε τελικά στη Valencia. Στο τέλος, καταφέραμε να πραγματοποιήσουμε μιάμιση μέρα δοκιμών. Το βράδυ της Πέμπτης, έβρεξε ξανά, οπότε η Παρασκευή ήταν λίγο συντομότερη. Αλλά ήταν πολύ καλό για μένα να κάνω επιτέλους γύρους. Δούλεψα με τους δοκιμαστές της ομάδας και η μοτοσυκλέτα που δοκιμάσαμε είχε αρκετά νέα εξαρτήματα τα οποία θα έχουμε τη νέα χρονιά. Κατάφερα να ολοκληρώσω αρκετούς γύρους στο τέλος και νομίζω πως τώρα η ομάδα των μηχανικών μας έχει αρκετά δεδομένα για να δουλέψουν κατά τη διάρκεια του χειμώνα ώστε να είμαστε έτοιμοι τον Ιανουάριο.”

WSBK: Toprak Razgatlioglu “Δεν είμαστε μακριά, ερχόμαστε!”

Ο Marc Bongers, Διευθυντής Motorsport της BMW Motorrad, έχοντας βρεθεί στις δοκιμές ανέφερε: "Με την Bonovo Action BMW να κάνει δοκιμές με τους Garrett Gerloff και Scott Redding στη Jerez, ήρθε η ώρα των δοκιμών και για τη ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team με τους Toprak Razgatlioglu και Michael van der Mark. Ήταν υπέροχο να καλωσορίσουμε τον Toprak στην ομάδα, οι πρώτες εντυπώσεις που μας μετέφερε για την BMW M 1000 RR ήταν πολύ θετικές. Προσαρμόστηκε αμέσως στη μοτοσυκλέτα. Ωστόσο, οι συνθήκες ήταν δύσκολες και δεν είχαμε καμία αναφορά από τον ανταγωνισμό. Ως εκ τούτου, το να κάνουμε μια αξιολόγηση είναι ακόμα δύσκολο. Οι δοκιμές στην Πορτογαλία και την Ισπανία ήταν απαιτητικές. Ο καιρός δεν ήταν με το μέρος μας. Αρχικά, είχαμε ατυχία στο Portimao και μπορέσαμε να ολοκληρώσουμε μόνο μερικούς γύρους και η κατάσταση δεν ήταν καλύτερη στη Jerez. Καθώς ήταν ζωτικής σημασίας να συλλέξουμε πληροφορίες για τις δοκιμές, ταξιδέψαμε στη Valencia με τον Michael, τον Toprak και τους δοκιμαστές μας Sylvain Guintoli και Bradley Smith. Ο Michael μαζί με τους δοκιμαστές μας δοκίμασαν νέα εξαρτήματα τα οποία θα είναι διαθέσιμα τόσο για την ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team όσο και για την Bonovo Action BMW την επόμενη σεζόν."

Ετικέτες