Σε αποθεραπεία ο Michael van der Mark

Οι τραυματισμοί του μετά το highsiding
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

24/6/2019

Ο Michael van der Mark, απ’ την Jerez είχεξεκινήσει να ανεβαίνει δυναμικά στη μάχη για την κορυφαία θέση και μάλιστα κατέκτησε την πρώτη του νίκη φέτος στο δεύτερο σκέλος. Με ακμαίο ηθικό ξεκίνησε στα ελεύθερα δοκιμαστικά πριν τον αγώνα του Misano να είναι πολύ ανταγωνιστικός και έδειχνε πως θα είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στον επικείμενο αγώνα. Όμως, κατά τη διάρκεια των FP2, λίγο πριν τη λήξη τους, είχε ένα πολύ άσχημο highsiding στην τελευταία στροφή της πίστας. Όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτό, η R1 του van der Mark μετατράπηκε σε μαινόμενο ταύρο την ώρα που ξαναβρήκε πρόσφυση ο πίσω τροχός, με αποτέλεσμα να τον τινάξει με δύναμη στον αέρα και να χτυπήσει στο έδαφος με σφοδρότητα. Όπως είχαμε αναφέρει, ο van der Mark μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του Misano και το τελευταίο που ένοιαζε αυτόν και την ομάδα του, που καρδιοχτύπησε, ήταν το γεγονός ότι έχασε τον 7ο γύρο του πρωταθλήματος.

Κατά τη διάρκεια της πρώτης εξέτασης, οι γιατροί του νοσοκομείου διέγνωσαν πως είχε πάθει διάσειση και πως είχε κατάγματα στο δεξί καρπό και στα πλευρά 9 και 10. Ο Δρ. Alfredo Britonti και o διευθυντής του ορθοπεδικού τμήματος Δρ. Stefano Landi ανέλαβαν τον Michael van der Mark ως περιστατικό τους. Μάλιστα, ο Landi είναι ένας ορθοπεδικός γιατρός με εξειδίκευση στην ορθοπεδική και τραυματιολογία ιδίως των άκρων. Το πρώτο χειρουργείο στο δεξί καρπό, στη κερκίδα συγκεκριμένα, στέφθηκε με επιτυχία και ο van der Mark σήμερα θα πάρει εξιτήριο απ’ το νοσοκομείο ώστε να επιστρέψει πίσω στο Rotterdam, όπου θα συνεχίσει την αποκατάστασή του.

Επίσης, έχει ξεφύγει απ’ τους κινδύνους που μπορούν να προκύψουν λόγω της διάσεισης, ενώ παραμένει άγνωστο ακόμη το πόσο διάστημα που θα χρειαστεί μέχρι να επανέλθει. Το ευτύχημα είναι πως ο τραυματισμός του δεν ήταν μοιραίος, όμως του συνέβη πάνω στην ώρα που είχε αρχίσει να γίνεται ιδιαίτερα ανταγωνιστικός. Είναι ακόμη τρίτος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, όμως ο Lowes, που είναι τέταρτος, θέλει 24 βαθμούς για να τον φτάσει και όπως όλα δείχνουν θα τα καταφέρει, εκτός αν ο van der Mark μπορέσει ως να ανακάμψει πριν τον 8ο γύρο του πρωταθλήματος που απέχει μόλις δυο εβδομάδες.

Ετικέτες

WSBK: Ο Bautista κάνει απολογισμό

Η άποψή του για τους αντιπάλους του.
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

26/3/2020

Τα Superbikes ήταν απ’ τα ελάχιστα Παγκόσμια Πρωταθλήματα, που πρόλαβαν φέτος να πραγματοποίησαν έναν (και μοναδικό έως τώρα) αγώνα για τη σεζόν του 2020. Και τι αγώνας, απ’ τους πιο εντυπωσιακούς τα τελευταία χρόνια.

Ο Alvaro Bautista αγωνίζεται για πρώτη φορά φέτος, με τα χρώματα της Honda όπως επίσης είναι η πρώτη φορά στη ζωή του που οδηγεί με μια τετρακύλινδρη εν σειρά μοτοσυκλέτα. Για αυτό και οι επιδόσεις του στο Philip Island ήταν διαμετρικά αντίθετες με αυτές που είχε πέρσι οδηγώντας την V4R της Ducati, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του. Με την πανδημία να επηρεάζει τα Motul WSBK – όπως και όλες τις αθλητικές δραστηριότητες γενικότερα – οι αναβάτες βρέθηκαν κλεισμένοι στα σπίτια τους, έχοντας άφθονο χρόνο για συνεντεύξεις όσο περιμένον να αρχίσει η αγωνιστική δράση. Σε μια τέτοια συνέντευξη που έδωσε στο ραδιοφωνικό σταθμό Marca, ο Bautista μίλησε τόσο για την δική του κατάσταση όσο και τους αντιπάλους του, όμοια σε περιεχόμενο με αυτή του Rossi.

Είναι μια περίεργη περίοδος για τον Ισπανό καθώς είναι η πρώτη φορά που έχει τόσο ελεύθερο χρόνο. Σχετικά με τον κορωνοϊό δεν φάνηκε να αγχώνεται λέγοντας: “Προσβάλει άτομα της τρίτης ηλικίας, όσους έχουν βεβαρημένο ιατρικό ιστορικό και όσους είναι ευαίσθητοι ή πάσχουν ήδη από κάποιο χρόνια νόσο. Τώρα είναι ο καιρός να σκεφτούμε τους άλλους και όχι τους εαυτούς μας. Ας ελπίσουμε πως η κατάσταση θα βελτιωθεί σύντομα και πως δεν θα χρειαστεί να ξαναπεράσουμε κάτι ανάλογο στο μέλλον.”

Σε ό,τι αφορά τον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος, όπου ένας απ’ τους πιο εντυπωσιακούς αναβάτες ήταν ο Alex Lowes, καθώς κατάφερε να πάρει μια νίκη οδηγώντας για πρώτη φορά στη καριέρα του μοτοσυκλέτα της Kawasaki, ο Bautista είπε: “Ο Lowes είναι πολύ έμπειρος, γρήγορος και οδηγεί τη μοτοσυκλέτα που έχει κερδίσει τα τελευταία πέντε πρωταθλήματα. Ωστόσο, δεν είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσει να παλέψει για τον τίτλο μέχρι το τέλος της σεζόν.”

Η αλήθεια είναι πως ο Lowes μπορεί να μας εντυπωσίασε με την νίκη στο δεύτερο σκέλος και τον τερματισμό του στη δεύτερη θέση στο πρώτο σκέλος, όμως τερματίζοντας όγδοος στον Tissot Superpole Race δημιούργει ερωτηματικά στη σταθερότητα των επιδόσεών του. Ίσως σε αυτό να στήριξε τις δηλώσεις του Bautista.

Laguna Seca 2019: Στην Κ1, ο Bautista ακουμπά τον πίσω τροχό της ΖΧ-10RR του Razgatlioglu και πέφτει

Βέβαια, τις ίδιες επιδόσεις είχε και ο Torpak Razgatlioglu (PATA YAMAHA WorldSBK Official Team), όπου κέρδισε το πρώτο σκέλος, τερμάτισε δεύτερος στον Tissot Superpole Race και έμεινε από βενζίνη στο τελευταίο αγώνα, αδυνατώντας να δει την καρό σημαία. Ωστόσο, ο Bautista θεωρεί πως ο Razgatlioglu θα είναι ένας απ’ τους αναβάτες που θα ανταγωνιστεί για τον τίτλο του πρωταθλητή. “Ο Razgatlioglu από την άλλη, θα πρέπει να μάθει να ελέγχει τον εαυτό του κάπως. Ήταν ταχύτατος το 2019, όμως έκανε πάρα πολλά λάθη. Μου κατέστρεψε τον αγώνα στη Laguna Seca αλλά και στο Magny Cours. Θα δούμε αν η εργοστασιακή ομάδα μπορεί να του προσφέρει την ασφάλεια που χρειάζεται. Οδηγεί πολύ επιθετικά και πιστεύω ότι μπορεί να παλέψει για τον τίτλο.”

Magny Cours 2019: O Bautista πέφτει και χάνει το πρωτάθλημα...

 

Σχετικά με την καθημερινή ρουτίνα του, ο Bautista αποκάλυψε πως δεν προπονείται τόσο εντατικά όσο θα ήθελε. "Στο σπίτι μου έχω ένα μικρό γυμναστήριο, όμως πέρα απ’ τη φυσική μου κατάσταση δεν μπορώ να βελτιώσω την τεχνική μου, δεν μπορώ να πάω για motorcross και flattrack. Ωστόσο, πρέπει να προσαρμοζόμαστε στις καταστάσεις. Ψυχολογικά, δεν θα εστιάζω στο γεγονός ότι δεν μπορούμε να οδηγήσουμε ή στην αβεβαιότητα του πότε θα ξαναξεκινήσει το πρωτάθλημα. Επενδύω το χρόνο μου στην οικογένειά μου, στο κοριτσάκι μου (σ.σ. στη κόρη του) και είναι κάτι που απολαμβάνω ιδιαίτερα.”

Ο Bautista αναφέρθηκε επίσης και στις επιδόσεις του στο Philip Island, “ήταν ένα δύσκολο αγωνιστικό τριήμερο αλλά τα αποτελέσματα ήταν θετικά. Το γνωρίζαμε εξ αρχής, πριν φτάσουμε στην Αυστραλία, ότι θα είναι δύσκολα τα πράγματα, επειδή τόσο η ομάδα όσο και η μοτοσυκλέτα είναι νέα αλλά και λόγω των καιρικών συνθηκών στις χειμερινές δοκιμές, που δεν μας επέτρεψαν να βελτιωθούμε όσο θέλαμε. Βέβαια, καταφέραμε να εκμεταλλευτούμε πλήρως τον αγωνιστικό τριήμερο και να βρούμε λύσεις που θα βελτιώσουν τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, παρά την πτώση που είχα το Σάββατο. Το καλό είναι πως μαζέψαμε μπόλικα δεδομένα και πληροφορίες για να περάσουμε στο επόμενο στάδιο εξέλιξης της μοτοσυκλέτας. Μετά το πέρας του αγώνα, κράτησα επαφή με τους μηχανικούς της ομάδας, προσφέροντάς τους περισσότερα δεδομένα, καθώς κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριήμερου αναφέρουμε (σ.σ. οι αναβάτες στους μηχανικούς) μόνο τα πιο σημαντικά και αφήνουμε τις λεπτομέρειες για μετά.

Philip Island 2020: Η πτώση του Bautista στην Αυστραλία

 

O Ισπανός αναβάτης της Honda, έκλεισε της συνέντευξή του λέγοντας: “Το πιο σημαντικό πράγμα αυτή τη στιγμή είναι η ανθρώπινες ζωές για αυτό: Πρέπει να μείνουμε σπίτι. Ας μην είμαστε εγωιστές και ας σκεφτούμε τους άλλους, τώρα είναι η ώρα να δείξουμε αλληλεγγύη στο συνάνθρωπο. Ας ελπίσουμε πως όλα θα πάνε καλά και πως σύντομα θα ξαναξεκινήσει το πρωτάθλημα. Ψηφιακές αγκαλιές σε όλους.”

Ετικέτες