FIM - Μελέτη αγωνιστικών ατυχημάτων, είσοδος ηλεκτρικών στο Supercross, κ.α.

Πρώτη συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου των Επιτροπών της FIM για το 2024, με πολλά ενδιαφέροντα θέματα
FIM
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

16/2/2024

Σε γαλλικό έδαφος και συγκεκριμένα στη Λυών στις 14 και 15 Φεβρουαρίου έγινε η πρώτη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου των Επιτροπών της FIM για το 2024, με πληθώρα θεμάτων να συζητούνται ενόψει του Συνεδρίου των Επιτροπών της FIM το οποίο θα διεξαχθεί στις 17 και 18 Φεβρουαρίου.

Στο Διοικητικό Συμβούλιο ακούστηκαν απόψεις για όλους τους θεσμούς μοτοσυκλετών, ωστόσο δόθηκε αρχικά έμφαση στο να προωθηθεί το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Flat Track της FIM από το 2025 αλλά και να επεκταθούν οι συμβάσεις ώστε να προωθηθoύν το Παγκόσμιο Πρωταθλήματα Sidecar, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross Sidecar, το SidecarCross of Nations αλλά και το QuadCross of Nations της FIM.

Η πρώτη συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου των Επιτροπών της FIM για το 2024 έφερε αλλαγές

Η αλλαγή στους κανονισμούς του θεσμού TrialGP οι οποίοι θα ισχύσουν αρχής γενομένης από το 2024 ήταν ακόμη ένα θέμα συζήτησης. Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς οι αναβάτες θα μπορούν να σταματούν και να κινούνται προς τα πίσω σε τμήματα διαδρομής με καθορισμένο χρονικό όριο.

Η πρώτη συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου των Επιτροπών της FIM για το 2024 έφερε αλλαγές

Με την θέσπιση του συγκεκριμένου κανονισμού το TrialGP, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM X-Trial καθώς και όλα τα εθνικά πρωταθλήματα -συμπεριλαμβανομένων των Ευρωπαϊκών- θα έχουν κοινή γραμμή όσον αφορά τους κανονισμούς. Παράλληλα το Διοικητικό Συμβούλιο δημιούργησε μια “ομάδα εργασίας Trial” αποτελούμενη από το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου Sébastien Poirier και τον Διευθυντή Μάρκετινγκ & Ψηφιακών Υπηρεσιών Fabio Muner, οι οποίοι θα εργαστούν για την προβολή και προώθηση του αθλήματος, την εναρμόνιση των κανονισμών, τον ορισμό μόνιμων κριτών καθώς και πολλά άλλα.

Electric motorcycles

Θέμα προς συζήτηση ήταν και η χρήση ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στον θεσμό του Supercross -έχετε διαβάσει στο MOTO για αυτό που συμβαίνει στον συγκεκριμένο θεσμό με την υπόθεση της Stark Future- ωστόσο θα χρειαστεί να δημιουργηθούν νέοι κανονισμοί από τις αρμόδιες Αθλητικές Επιτροπές. Όσον αφορά αυτούς θα πρέπει να ληφθούν υπόψη θέματα ασφαλείας ειδικότερα για τις διοργανώσεις οι οποίες διεξάγονται εντός σταδίων. Οι αρμόδιοι τεχνικοί έφοροι της FIM θα πρέπει να βρουν τη χρυσή τομή καθώς δεν πρέπει να αδικούνται ούτε οι μοτοσυκλέτες με κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά ούτε στον αντίποδα οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.

Accidents

Στο Διοικητικό Συμβούλιο παρουσιάστηκε η πλατφόρμα ατυχηματολογίας, στην οποία παρουσιάστηκαν τα πρώτα στατιστικά στοιχεία που παρακολουθούν τους τραυματισμούς των αναβατών και προκύπτουν από την συγκεκριμένη πλατφόρμα η οποία σχεδιάστηκε ειδικά για τη μοτοσυκλέτα.

Η πρώτη συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου των Επιτροπών της FIM για το 2024 έφερε αλλαγές

Επόμενο θέμα προς συζήτηση ήταν η πιστοποίηση των αγωνιστικών μοτοσυκλετών Vintage Circuit. Η σύμβαση με την L'Amicale Spirit of Speed εγκρίθηκε και θα υπογραφεί κατά τη διάρκεια της Διάσκεψης των Επιτροπών στις 17 και 18 Φεβρουαρίου.

Η πρώτη συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου των Επιτροπών της FIM για το 2024 έφερε αλλαγές

Το Διοικητικό Συμβούλιο συμφώνησε για τη σύνθεση Επιτροπής Τεχνικής Πιστοποίησης υπό την προεδρία του Julien Charnolé, με τους Bernard Girardot-Miglierina, Juergen Weiss, Alain Nibard, Claude Scalet, Steve Wheatman, Mike Dhollander, Georges Beale, Guy Coulon, Bernard Maingret, Jean-Paul Voisin, Nathan Colombi,  Francesco Merzari, Beppe Galante και Jacques Bussillet να αποτελούν τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής. Οι εκπρόσωποι της FIM θα συμπληρώσουν τη σύνθεση αυτής της επιτροπής.

Το μάρκετινγκ και η ψηφιακή τεχνολογία είναι αναπόσπαστα κομμάτια των αγώνων και αυτό το γνωρίζουν καλά οι άνθρωποι της FIM. Στο Διοικητικό Συμβούλιο παρουσιάστηκαν το τι έχει γίνει μέχρι τώρα όσον αφορά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις πρωτοβουλίες μάρκετινγκ και ψηφιακής τεχνολογίας που υλοποιήθηκαν για αρκετούς θεσμούς. Το νέο λογότυπο της FIM παρουσιάστηκε ενώ συζητήθηκε το πως αυτό θα χρησιμοποιηθεί από τις Εθνικές Ομοσπονδίες.

FIM Women's Motorcycle World Championship

Επιπρόσθετα εγκρίθηκαν οι αναθεωρημένες κατευθυντήριες γραμμές της FIM για την ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών που παρουσίασε η Επιτροπή Γυναικών, ενώ έγιναν οι ακόλουθες αλλαγές στη σύνθεση των Επιτροπών της FIM:

  • CCR - Νέο μέλος, κ. Eddy SAPUTRA (IMI)
  • CCP - Νέο μέλος, κ. Ander SECHER (DMU)
  • CTR - Νέο μέλος, κ. Adam BLUMHORST (AMA)
  • CEN - Νέο μέλος, κα Nicoleta Melania OLARIU (FRM)

Οι πρόεδροι της CONU, οι επιτροπές του Διοικητικού Συμβουλίου, οι ομάδες εργασίας και τα τμήματα της διοίκησης παρουσίασαν στο Διοικητικό Συμβούλιο τις εκθέσεις προόδου για τα αντίστοιχα έργα τους, ενώ όλες οι Επιτροπές θα συνεδριάσουν το Σαββατοκύριακο 17 και 18 Φεβρουαρίου στο πλαίσιο της Διάσκεψης των Επιτροπών του 2024.

Ετικέτες

KOVE-Baja Aragon Rally 2025: 2ος γενικής ο Βέλγος Neels Theric

Με τέσσερα συνολικά βάθρα στον ισπανικό rally-raid αγώνα!
Baja Aragon Rally Kove
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

29/7/2025

Η φετινή συμμετοχή της KOVE στο Baja Aragón Rally ήταν άκρως επιτυχημένη με εργοστασιακούς αλλά και ιδιώτες αναβάτες να ανεβαίνουν στο βάθρο τέσσερεις φορές .

Ειδικότερα στον rally-raid αγώνα της Αραγωνίας που ολοκληρώθηκε στις 27 Ιουλίου οι αναβάτες των αγωνιστικών 450 Rally και 800X Rally σημείωσαν πολύ δυνατές εμφανίσεις κατακτώντας τέσσερις δεύτερες θέσεις και μία τρίτη, σε διαφορετικές κατηγορίες.

Ο αγώνας της Αραγωνίας αποτελεί τον 5ο γύρο του θεσμού FIM Bajas World Cup και συγκεντρώνει μερικούς από τους κορυφαίους αναβάτες στον κόσμο. Εμπνευσμένο από το Dakar, το Baja Aragón φημίζεται για το απαιτητικό του τερέν και τις αστάθμητες προκλήσεις του. Για φέτος, το συνολικό μήκος της διαδρομής άγγιξε τα 470 χλμ. χωρισμένα σε τρία σκέλη. Από τις 84 μοτοσυκλέτες που εκκίνησαν, οι 77 κατάφεραν να τερματίσουν.

Baja Aragon Rally Kove

Η KOVE έδωσε το "παρών" με 8 μοτοσυκλέτες συνολικά, τρεις εργοστασιακές συμμετοχές και πέντε ιδιωτικές. Ο Βέλγος αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας, Neels Theric (#4), κράτησε τη δεύτερη θέση τόσο στο SS1 όσο και στο SS2. Όμως, στο τρίτο σκέλος (SS3) ήρθε αντιμέτωπος με μια σοβαρή τεχνική δυσκολία: το σύστημα πλοήγησης (roadbook) τέθηκε εκτός λειτουργίας, απειλώντας να καταστρέψει τη συνολική του προσπάθεια. O teammate του – Sunier (#21) – τού παραχώρησε το δικό του roadbook και συνέχισε χωρίς καθοδήγηση ("blind run"). Χάρη σε αυτή την ενέργεια, ο Theric κατέκτησε τελικά τη 2η θέση στη γενική κατάταξη και ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο στον ισπανικό αγώνα, με τον Sunier να ολοκληρώνει την προσπάθειά του στην 42η θέση.

Baja Aragon Rally Kove

Στην κατηγορία 450 Rally η Kove είχε στο βάθρο εκτός από τον Theric και τον Javi Vega Puerta ως ιδιωτική συμμετοχή, ενώ τα πήγε εξαιρετικά και στην κατηγορία των Γυναικών με την Lili-May Mansuy που είχε εργοστασιακή υποστήριξη να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση.

Για την ιστορία την γενική και τον αγώνα κέρδισε ο Lorenzo Santolino με Sherco.

Baja Aragon Rally Kove