Νίκη Petrucci στο Moto America με Έλληνα χορηγό! Στην κορυφή η DNA!

Τα DNA High Performance Filters εκεί που ανήκουν
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

11/4/2022

Έτσι όπως έρχονται τα πράγματα θα αρχίσουμε να παρακολουθούμε το Moto America με πιο επισταμένη ματιά, καθώς δεν έχουμε απλά έναν αναβάτη περισσότερο γνωστό στην εδώ πλευρά του Ατλαντικού, που το κοινό αναγνωρίζει το όνομά του πολύ περισσότερο από τους υπόλοιπους αντιπάλους, αλλά επιπρόσθετα ο Petrucci αγωνίζεται και με ελληνική χορηγία! Αν το προσπεράσατε και αναρωτιέστε τι συμβαίνει, δείτε αυτό.

Πολύ απλά στην μοτοσυκλέτα και στην στολή του Ιταλού αναβάτη, φιγουράρει το λογότυπο της DNA High Performance Filters που τα φίτλρα της είναι υπεύθυνα για την αναπνοή της Ducati Panigale V4R. Τα φίλτρα της DNA βρίσκονται πολύ καιρό τώρα εκεί που πρέπει, στους αγώνες δηλαδή, τόσο σε μοτοσυκλέτες όσο και σε αυτοκίνητα -να μην το ξεχνάμε κι αυτό. Τώρα πλέον κερδίζουν περισσότερη αναγνωρισιμότητα στην Αμερική.

Θα περίμενε κανείς πως από την στιγμή που το δυσκολότερο πράγμα στον κόσμο, είναι να κατακτήσεις την τεχνογνωσία και να εξελίξεις την παραγωγή σου στο υψηλότερο δυνατό σημείο έτσι ώστε οι αγωνιστικές ομάδες θα σε αναζητούν οι ίδιες και θα πληρώνουν για τα φίλτρα σου, το τελικό κομμάτι μίας προβολής υψηλής χορηγίας να είναι απλά «the icing on the cake», όπως λένε στο Moto America την φράση «το κεράσακι στην τούρτα». Μία εύκολη δηλαδή υπόθεση.

Στην πράξη όμως μία τέτοια χορηγία είναι άλλος ένας άθλος από μόνος του και δεν μπορεί παρά ξεκάθαρα να υποδηλώνει ευρωστία και υπεροχή. Επίσης είναι κι ένα ανάστροφο χαστούκι για την ολότελα ανώμαλη εσωτερική πραγματικότητα της χώρας: Διότι είναι εμπειρικά αποδεδειγμένο γεγονός πως για να αναγνωριστείς σε αυτή την χώρα πρέπει πρώτα να κατακτήσεις τον κόσμο ολόκληρο, πρέπει να μην μπορεί να πει ο Έλληνας «ναι αλλά» για να μπορέσει να αποδεχτεί το γεγονός πως ένας άλλος Έλληνας τα έχει καταφέρει. Τα τελευταία χρόνια η DNA είχε ξεπεράσει ακόμη κι αυτό το τελικό στάδιο, αφήνοντας βέβαια την πικρία της καθυστερημένης εσωτερικής αναγνώρισης και τώρα η πλέον πρόσφατη επιτυχία, δρα επουλωτικά. Ο αντίλογος αυτοακυρώνεται.

Ο Danilo Petrucci βρέθηκε ξανά μέσα στα MotoGP, καθώς το πρώτο αγωνιστικό διήμερο του Moto America ήταν στην COTA και σε μία πίστα την οποία γνωρίζει καλά. Στον πρώτο αγώνα το Σάββατο η ζωή του Ιταλού έγινε εύκολη όταν η Yamaha του Jake Gagne παρουσίασε πρόβλημα και αποσύρθηκε από τον αγώνα. Ο Gagne μαζί με τον Scholtz είναι οι δύο δύσκολοι αντίπαλοι που έχει να αντιμετωπίσει ο Petrucci, και οι δύο με Yamaha. Ο Petrucci δεν έχει πάει στο Moto America ως επιθανάτιο ρόγχο της καριέρας του. Είναι εκεί για να κάνει κάτι σημαντικό για την Ιταλία, να φέρει την Ducati στην πρώτη θέση και να κόψει την φόρα της Yamaha και της Suzuki, αλλά και της BMW. Η Ducati ξέρει πως μπορεί να το καταφέρει αυτό με την ξεκάθαρη υπεροχή της V4R, αλλά δεν είναι εύκολο να εισβάλεις στην έδρα του αντιπάλου και να επικρατήσεις. Και η Αμερική είναι έδρα των ιαπωνικών superbike. Ταυτόχρονα πρόκειται για ένα ακόμη βήμα, ένα από τα τελευταία, για την superbike επικράτηση στα βασικότερα πρωταθλήματα αξιοποιώντας έμπειρους αναβάτες, όπως ο Redding που επί δύο χρόνια στα WSBK προσπάθησε να τα βάλει με τον θεό του αθλήματος στο «άρμα του ήλιου του πρωταθλήματος» δηλαδή τον Jonathan Rea πάνω στην Kawasaki ZX-10RR. Ταυτόχρονα όμως ο Toprak Razgatlioglu ωρίμασε πολύ πιο γρήγορα από εκείνο που περίμενε κανείς και με την Yamaha YZF R1 δεν άφησε κανένα περιθώριο σε κάποιον άλλο. Εν ολίγοις το πλάνο της Ducati στα WSBK δεν πήγε πολύ καλά, με δεδομένο πως στόχευαν στην κορυφή και όχι απλά να είναι στο βάθρο. Βέβαια όπως θα διαβάσετε εδώ, ο Bautista ήταν πρώτος στον πρώτο αγώνα των WSBK αλλά επειδή μιλάμε για τον Bautista και για τα WSBK, αυτή δεν είναι μία αντιπροσωπευτική αρχή και πρέπει να περιμένουμε για να δούμε αν έδεσε καλύτερα η συνταγή. Σε κάθε περίπτωση το πλάνο της Ducati για επίθεση σε όλα τα superbike μέτωπα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Στην CΟΤΑ τα πράγματα έχουν σίγουρα ξεκινήσει ιδιαίτερα θετικά και ο Petrucci είναι σε πολύ υψηλό συγκριτικά επίπεδο, έτσι ώστε να επικρατήσει και την Κυριακή, στον δεύτερο αγώνα παρουσία αυτή την φορά του Gagne που η μοτοσυκλέτα του δεν χάλασε πριν την εκκίνηση.

Ο αγώνας της Κυριακής ήταν πολύ πιο απαιτητικός και δύσκολος χωρίς αυτό να αποτυπώνεται στα αποτελέσματα από την στιγμή που οι χρόνοι δείχνουν μεγαλύτερες διαφορές. Όπως και το Σάββατο στους πρώτους γύρους, έτσι και την Κυριακή ο Petrucci πάλεψε έντονα με την Yamaha του Mathew Scholtz. Το Σάββατο ο Petrucci επικράτησε εύκολα σε αυτή την μάχη οδηγώντας τον αγώνα, όμως την Κυριακή ο Scholtz ήταν πιο προετοιμασμένος αλλά και περισσότερο αποφασισμένος ενώ παράλληλα ακολουθούσε και ο Gagne. Το αποτέλεσμα ήταν Petrucci και Scholtz να παλέψουν πολύ περισσότερο σε σημείο έντονου ρίσκου. Ο Petrucci είναι πολύ πιο χοντρόπετσος σε τέτοιες καταστάσεις και τελικά επικράτησε του Scholtz, όταν ο δεύτερος πήρε την απόφαση να μην φτάσει τόσο κοντά σε μία πτώση, τόσο αρχή στο πρωτάθλημα που -όπως όλα- κερδίζεται με συλλογή πόντων και στους πρώτους αγώνες μία δεύτερη θέση είναι εξόχως ικανοποιητική.

Ο προηγούμενος πρωταθλητής, Gagne, είχε χάσει ήδη πολύτιμους βαθμούς και μία τρίτη θέση στο βάθρο είναι κάτι στο οποίο γατζώνεται κανείς σε τέτοιες συνθήκες και δεν την αφήνει να φύγει. Βρισκόταν στην δεύτερη μοτοσυκλέτα και είχε λιγότερη ώρα στην πίστα συγκριτικά με τους άλλους, οπότε εκ των πραγμάτων δεν θα ήταν ο εαυτός του. Στο μεταξύ είχε πίσω του τον ομόσπονδο Petersen, κυριολεκτικά στον τροχό του, κι έπρεπε να είναι και αμυντικός στις γραμμές του.

Ο Petrucci βελτίωσε και την εκκίνηση την Κυριακή, συγκριτικά με το Σάββατο, όμως αυτό είναι κάτι που πρέπει να βρει στην πορεία και θα τον απασχολήσει ξανά, καθώς η όλη διαδικασία δεν έχει καμία σχέση με τα MotoGP. Οι Suzuki που παραδοσιακά στο Moto America θα ήταν η αντιπολίτευση της Yamaha, αρκέστηκαν σε ποιο πίσω θέσεις και χωρίς μάχες για το βάθρο.

Ο Petrucci είχε λοιπόν ένα αλάνθαστο πρώτο Σαββατοκύριακο στο Moto America μαζεύοντας 50 βαθμούς και κάνοντας διαφορά 10 βαθμών από τον δεύτερο.

Μετά τον δεύτερο αγώνα της Κυριακής είπε: «Δεν μπορούσα να είμαι βέβαιος για το αγωνιστικό επίπεδο και το πόσο ανταγωνιστικός θα είμαι. Ήξερα όμως καλά την πίστα. Επίσης βρήκα την μοτοσυκλέτα μας να είναι πολύ καλή στα φρένα και με εξαιρετική τελική. Μπορώ να έχω πολύ φόρα μέσα στην στροφή, όπως έχω συνηθίσει, να φρενάρω πολύ στο τέλος και να σηκώνω την μοτοσυκλέτα στην έξοδο. Αξίζουν συγχαρητήρια στην ομάδα γιατί είχαμε πολύ λίγο χρόνο προσαρμογής και ευχαριστήθηκα πολύ την μάχη με τον Schlotz. Ωστόσο σε δύο βδομάδες πηγαίνουμε στην Ατλάντα κι εκεί την πίστα δεν την ξέρω καθόλου».

Isle of Man TT 2024 - Χωρίς κανένα θάνατο αναβάτη, κάτι που έχει να συμβεί 12 χρόνια!

Ευχάριστα νέα για έναν από τους πιο επικίνδυνους αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο
IOMTT 2024
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

11/6/2024

Το 2024 ήταν μία από τις καλύτερες χρονιές για το TT, καθώς κανένας αναβάτης δεν έχασε την ζωή του στην διάρκεια των δύο εβδομάδων διεξαγωγής του event, κάτι που έχει να συμβεί από το 2012 -εκτός των 2020 και 2021, όπου τα μέτρα για τον COVID 19 δεν επέτρεψαν να διεξαχθούν αγώνες.

Το Isle of Man TT είναι ένας από τους πιο επικίνδυνους αγώνες μοτοσυκλέτας στον κόσμο, έχοντας ουκ ολίγες φορές διεκδικήσει τον δικό του φόρο αίματος στους δρόμους του Νησιού. Από το 1907, όταν και ξεκίνησε ως θεσμός, το TT έχει μέχρι και το 2023 στοιχίσει την ζωή σε 156 αναβάτες, στην διάρκεια των δοκιμαστικών και των αγώνων. Αν συμπεριλάβουμε και τους υπόλοιπους αγώνες που λαμβάνουν χώρα στην διαδρομή του Βουνού (ManxGP, Classic TT), τότε το σύνολο ανεβαίνει στους 269.

Isle of Man TT 2024 – Όλοι οι αγωνιζόμενοι επιστρέφουν σπίτια τους

Ο πρώτος καταγεγραμμένος θάνατος στο IOMTT, εντοπίζεται στις 27 Ιουνίου του 1911, όταν ο Βρετανός Victor Surridge σκοτώθηκε κατά την διάρκεια των δοκιμαστικών, στο γνωστό σημείο Glen Helen. Δύο χρόνια αργότερα, στις 6 Ιουνίου του 1913, το Creg ny Baa ήταν το σημείο που ο επίσης Βρετανός Frank R. Bateman θα συναντούσε τον θάνατο, κατά την διάρκεια του αγώνα Senior TT, η πρώτη απώλεια σε διάρκεια αγώνα. Ο πρώτος Ιρλανδός που σκοτώθηκε στο IOMTT, ήταν ο Fred Walkner στις 19 Μαΐου 1914 στο St Ninian’s Crossroad, κατά την διάρκεια του Junior TT. Μην ξεχνάμε και τους θαρραλέους Marshals και διασώστες, οι οποίοι ακολουθούν με τις δικές τους μοτοσυκλέτες τους αγωνιζόμενους σε όλη την διαδρομή των 37,73 μιλίων (60,718 χιλιομέτρων), έτοιμοι να βοηθήσουν άμεσα κάποιο τραυματία.

John Hinds

Ανάμεσα στους "flying doctors", τους ιπτάμενους γιατρούς όπως τους ονομάζουν οι αγωνιζόμενοι, ο πιο γνωστός ήταν ο John Hinds, ο οποίος είχε βοηθήσει να σωθούν πολλές ζωές, κινούμενος ταχύτατα με τη μοτοσυκλέτα του ανάμεσα στους συμμετέχοντες του αγώνα, και φτάνοντας άμεσα σε πολλά ατυχήματα για να δώσει τις πρώτες βοήθειες. Δυστυχώς ο Hinds έχασε τη ζωή του σε ένα ατύχημα στα δοκιμαστικά του ΙΟΜΤΤ το 2015, όταν έπεσε πάνω σε τοίχο...

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ο πρώτος νόμος που υποχρέωνε τους αναβάτες να φοράνε κράνος κατά την διάρκεια των αγώνων ήρθε πολύ αργότερα. Μετά το τέλος του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, το 1918, μαζί με την νέα ονομασία “Isle of Man Tourist Trophy” ήρθε και η εφαρμογή νέων κανόνων ασφαλείας, που έκαναν υποχρεωτική τη χρήση του κράνους! Δηλαδή μέχρι τότε μπορούσε να τρέξεις στον αγώνα, χωρίς να φοράς κάτι που να προστατεύει -πραγματικά- το κεφάλι σου! Άλλες εποχές, που ευτυχώς έχουν μείνει πίσω μας…

Isle of Man TT 2024 – Όλοι οι αγωνιζόμενοι επιστρέφουν σπίτια τους

Το 2022, μετά από δύο χρόνια απουσίας από τους δρόμους του Νησιού, εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, οι αγωνιζόμενοι σε μοτοσυκλέτες και sidecars επέστρεψαν για να βιώσουν ξανά αυτό το μοναδικό αίσθημα και με την ελπίδα ότι θα καταφέρουν να κατακτήσουν το Βουνό. Ήταν ταυτόχρονα και μία από τις πιο θανατηφόρες χρονιές, με συνολικά 5 ανθρώπους να χάνουν τη ζωή τους και 2 να τραυματίζονται σοβαρά. Ένας εξ αυτών μάλιστα, ο Mike Booth, έχασε το δεξί του πόδι, μετά την άσχημη πτώση του στην 26η στροφή της διαδρομής. Τελευταία φορά που είδαμε τόσο αίμα να χύνεται στην άσφαλτο ήταν το 1989.

Isle of Man TT 2024 – Όλοι οι αγωνιζόμενοι επιστρέφουν σπίτια τους

Το 2024 ήταν μία από τις πιο σπάνιες χρονιές, με τον συνολικό αριθμό των θυμάτων του ΤΤ να μένει -ευτυχώς- στάσιμος, χωρίς κανένας αναβάτης ή κάποιος από τους διοργανωτές και θεατές να χάνει την ζωή του στην διάρκεια των δύο εβδομάδων. Από το 1937 και μετά, μόλις δύο χρονιές ήταν που δεν υπήρξε κανένας θάνατος, συμπεριλαμβανομένου του Manx GP, το 1982 και το 2001. Αν βγάλουμε το μικρότερο “αδελφάκι” του TT, το οποίο πρέπει να περάσει κανείς για να βρεθεί στο θρυλικό IOMTT, τότε η τελευταία φορά που το Βουνό δεν θρήνησε κανέναν αναβάτη στις δύο εβδομάδες του TT ήταν το 2012.

Isle of Man TT 2024 – Όλοι οι αγωνιζόμενοι επιστρέφουν σπίτια τους

Βλέποντας τα στατιστικά καταλαβαίνουμε γιατί η διαδρομή του Βουνού θεωρείται από τις πιο επικίνδυνες στον κόσμο για αγώνες μοτοσυκλέτας, όμως ταυτόχρονα είναι και αυτό που γοητεύει όσους συμμετέχουν εκεί. Κανείς από τους αναβάτες δεν βρίσκεται εκεί χωρίς να γνωρίζει τους κινδύνους, όμως αναμφίβολα είναι χαρμόσυνη είδηση κάθε φορά που δεν έχουμε κάποιο θάνατο. Ελπίζουμε το 2024 να είναι η τρίτη χρονιά που δεν θα έχουμε κανένα θάνατο. Το πρώτο βήμα έγινε, με το δεύτερο να είναι το Manx GP, που αναμένεται να διεξαχθεί στις 22-26 Αυγούστου 2024.

Ετικέτες