E-XBike: Νέος θεσμός στα MXGP!

Κύππελο με ηλεκτρικά ποδήλατα
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

1/4/2019

Τα τελευταία χρόνια που η ηλεκτρική τεχνολογία έχει σημειώσει αλματώδη πρόοδο, η FIM γίνεται όλο και πιο δραστήρια στην δημιουργία κυπέλλων που χρησιμοποιούν οχήματα αυτής της τεχνολογίας. Μετά το πέρας της καταστροφικής φωτιάς που έκαψε τα Moto-E κατά τη διάρκεια των δοκιμών τους στην πίστα της Jerez, αναγάκζοντας την διοργάνωση να ορίσει νέες ημερομηνίες για την διεξαγωγή του κυπέλλου, η FIM συνεχίζει ακάθεκτη να προωθεί και να στηρίζει την ηλεκτρική τεχνολογία. Στην προκείμενη περίπτωση, έχουμε την θεσμοθέτηση ενός νέου κυπέλλου στα πλαίσιa του παγκοσμίου πρωταθλήματος MXGP, που θα διεξάγεται με ηλεκτρικά ποδήλατα. Στο Δελτίου Τύπου που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την έναρξή του.

Δελτίο Τύπου

VALKENSWAARD (Ολλανδία) 31 Μαρτίου 2019 – Η Youthstream βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ένα ολοκαίνουργιο event και όραμα για το μέλλον των αγώνων! Μαζί με την FIM και τους κατασκευαστές ηλεκτρικών ποδηλάτων, η Youthstream θα φιλοξενήσει το πρώτο στην ιστορία κύπελλο της FIM E-Xbike, που θα κάνει το ντεμπούτο του κατά τη διάρκεια του γύρου στην Imola του MXGP πρωταθλήματος τον Αύγουστο.

Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε στο γύρο της Ολλανδίας του MXGP πρωταθλήματος πραγματοποιήθηκε η ενημέρωση του εθνικού και παγκόσμιου Τύπου, για την ανακοίνωση του νέου αγώνα των ηλεκτρικών ποδηλάτων που θα πραγματοποιηθεί στην πίστα της Imola –μήκους 1.550 μέτρων- μετά το πρόγραμμα των κατατακτήριων των MXGP του Σαββάτου, της 17ης Αυγούστου.

Ο πρόεδρος της Youthstream, κ.Giuseppe Luongo σε δηλώσεις του είπε: “Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που ξεκινάμε αυτό το νέο Project με την FIM και την ευχαριστούμε, ιδίως τον πρόεδρό της κ.Jorge Viegas για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε και την ευκαιρία που μας έδωσε στην ανάπτυξη αυτού του νέου αθλήματος, όπου θα είναι πρόκληση και συνάμα πολύ ενδιαφέρον. Ο στόχος μας είναι να αναπτύξουμε το FIM E-X Bike παγκόσμιο κύπελλο για όλους τους πελάτες και αναβάτες που θέλουν να απολαύσουν τους αγώνες σε μια δύσκολη πίστα ενώπιων ενός τεράστιου πλήθους, με μια πολύ καλή τηλεοπτική κάλυψη.”

Ο αγώνας, που θα αποτελείται από ένα σκέλος, θα περιέχει μια μαζική εκκίνηση, με τον συνδυασμό των κατηγοριών των αντρών και γυναικών όπου θα αγωνίζονται για 30 λεπτά συν έναν γύρο, αλλά θα βαθμολογούνται ξεχωριστά. Ο αγώνας θα είναι ανοιχτός για οποιονδήποτε έχει ηλεκτρικό ποδήλατο. Το project αναπτύχθηκε με την πλήρη υποστήριξη της Youthstream, όπως εξηγεί ο CEO κ. Giuseppe Luongo λέγοντας: “Η Youthstream θα χρησιμοποιήσει όλους τους πόρους που διαθέτει στην τηλεόραση και τα μέσα επικοινωνίας για να προωθήσει όσο το δυνατόν περισσότερο αυτό το νέο αγώνισμα. Το πρώτο FIM E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα προβληθεί ζωντανά στις OTT πλατφόρμες μας, στο MXGP-TV.com και στην σελίδας μας στο Facebook, όπου έχει πάνω από 2,5 εκατομμύρια ακόλουθους”.

Ο Jorge Viegas που έχει εκλεχθεί ως ο νέος πρόεδρος της FIM, έλαβε μέρος στην συνέντευξη κατά τη διάρκεια της πρώτης του επίσκεψης στα MXGP και ενθουσιασμένος δήλωσε: “Είμαι πολύ χαρούμενος όπου η FIM αρχίζει να προσφέρει αγώνες για ηλεκτρικά ποδήλατα. Το πρώτο FIM E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα επιτρέψει σε μια νέα γενιά αναβατών να λάβει μέρος σ’ αυτούς τους συναρπαστικούς αγώνες. Χάρη στην υποστήριξη των Youthstream και Infront, της ιταλικής ομοσπονδίας και της πίστας της Imola, η FIM θα μπορεί να προσφέρει στο κοινό που θα έρθει στο MXGP της Ιταλίας, την ευκαιρία να ανακαλύψει ένα νέο είδος ανταγωνισμού. Για την FIM αποτελεί μια επανάληψη της ιστορίας επειδή οι πρώτες μοτοσυκλέτες είχαν βασιστεί σε ποδηλατικά πλαίσια με την προσθήκη ενός κινητήρα. Τα τελευταία χρόνια η ηλεκτρική τεχνολογία έχει εξελιχθεί αρκετά και είμαστε πεπεισμένοι πως το FIΜ E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα αποτελέσει για τους κατασκευαστές μιας εξαιρετική πλατφόρμα για την περαιτέρω εξέλιξή της. Στο Βέλγιο, στην πίστα του Metet MX στις 9 Ιουνίου, θα διοργανωθεί μια σύσκεψη των διάφορων κατασκευαστών ηλεκτρικών ποδηλάτων σε συνδιασμό με έναν άλλο διοργανωτή αγώνων ηλεκτρικών ποδηλάτων υπό την εξουσία της FMB”.

Ετικέτες

Isle of Man: Ακυρώνονται οι αγώνες Sidecar στον αγώνα Southern 100 για το 2026

Οι διοργανωτές του Southern 100 αφαιρούν την κατηγορία Sidecar - Στη γραμμή του φετινού TT
Sidecar
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

4/6/2026

Η αβεβαιότητα γύρω από το μέλλον των Sidecar στο Isle of Man συνεχίζεται, καθώς μετά την απόφαση των διοργανωτών του Isle of Man TT να αναστείλουν την κατηγορία για το υπόλοιπο της φετινής διοργάνωσης, ακολούθησε και το Southern 100 ανακοινώνοντας την ακύρωση όλων των αγώνων Sidecar που ήταν προγραμματισμένοι για τον Ιούλιο στη Billown Course.

Η απόφαση έρχεται έπειτα από εκτεταμένη διαδικασία διαβούλευσης και αξιολόγησης των συνθηκών ασφάλειας που επικρατούν σήμερα στην κατηγορία των πρωτότυπων Sidecar.

Αρχικά, στις 31 Μαΐου το Southern 100 Club είχε ανακοινώσει ότι εξετάζει κατά πόσο οι αγώνες μπορούν να διεξαχθούν με ασφάλεια, μετά τα σοβαρά ατυχήματα που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του Isle of Man TT. Ένα από αυτά είχε ως αποτέλεσμα η ιδιαίτερα αγαπητή αναβάτρια Maria Costello MBE να υποστεί τραυματισμούς που ενδέχεται να αλλάξουν τη ζωή της.

Sidecar

“Η ασφάλεια είναι η απόλυτη προτεραιότητα”

Σε νεότερη ανακοίνωσή τους, οι διοργανωτές εξήγησαν ότι το χρονικό περιθώριο μέχρι τη διεξαγωγή του Southern 100 δεν επαρκεί για να δοθούν ασφαλείς και τεκμηριωμένες απαντήσεις στα τεχνικά ζητήματα που έχουν προκύψει.

Στην επίσημη ανακοίνωση αναφέρεται: “Μετά από μία εκτεταμένη διαδικασία διαβούλευσης σχετικά με τη συμμετοχή της κατηγορίας Sidecar στους αγώνες Southern 100 του 2026, το Southern 100 Club έλαβε τη δύσκολη απόφαση να αποκλείσει την κατηγορία από τη φετινή διοργάνωση.”

Οι υπεύθυνοι του αγώνα εξηγούν ότι, μετά την πρόσφατη απόφαση του TT να αναστείλει την κατηγορία, οι τεχνικοί υπεύθυνοι εξέτασαν κατά πόσο θα μπορούσαν να εφαρμοστούν νέοι κανονισμοί για την διαδρομή του Billown.

Ωστόσο, οι συζητήσεις με τεχνικούς παράγοντες της ACU και κορυφαίους αγωνιζόμενους κατέδειξαν ότι τα πολύπλοκα αεροδυναμικά και τεχνικά ζητήματα που επηρεάζουν τα σύγχρονα Sidecar δεν μπορούν να επιλυθούν υπεύθυνα μέσα στις μόλις πέντε εβδομάδες που απομένουν μέχρι τη διοργάνωση.

Ανησυχία για τη σταθερότητα των σύγχρονων Sidecar

Οι διοργανωτές τόνισαν ότι παραμένουν σοβαρά ερωτηματικά σχετικά με τη συμπεριφορά και τη σταθερότητα των σύγχρονων κατασκευών υπό συγκεκριμένες αγωνιστικές συνθήκες.

“Η απόλυτη προτεραιότητά μας είναι πάντοτε η ασφάλεια των αγωνιζομένων, των κριτών, των στελεχών και των θεατών. Λαμβάνοντας υπόψιν τις σημερινές αβεβαιότητες σχετικά με τη σταθερότητα των σύγχρονων Sidecar σε ορισμένες συνθήκες αγώνα, θεωρούμε ότι η διεξαγωγή της κατηγορίας χωρίς μία οριστική και εξειδικευμένη τεχνική αξιολόγηση θα δημιουργούσε ένα μη αποδεκτό επίπεδο κινδύνου.”

Στόχος η επιστροφή το 2027

Παρά την ακύρωση, το Southern 100 Club ξεκαθαρίζει ότι δεν υποσκάπτει την κατηγορία.

Οι διοργανωτές χαρακτηρίζουν την απόφαση ως μια προσωρινή παύση με σκοπό τη διασφάλιση του μέλλοντος των Sidecar και επιβεβαιώνουν ότι θα συμμετάσχουν ενεργά στη διαδικασία διαβούλευσης που θα πραγματοποιηθεί τους επόμενους μήνες μαζί με τους διοργανωτές του TT, τους προωθητές του θεσμού και τεχνικούς ειδικούς.

“Τα Sidecars αποτελούν εδώ και δεκαετίες αναπόσπαστο και εντυπωσιακό κομμάτι των αγώνων. Συμμεριζόμαστε πλήρως την απογοήτευση που θα νιώσουν ομάδες, οδηγοί, συνοδηγοί και φίλαθλοι. Ωστόσο, πρόκειται για μια προσωρινή παύση με στόχο να διασφαλιστεί το μακροπρόθεσμο μέλλον της κατηγορίας. Παραμένουμε πλήρως αφοσιωμένοι στους αγώνες Sidecar και θα εργαστούμε ώστε να επιστρέψουν με ασφάλεια στη διαδρομή του Billown το 2027.”

Sidecar

Δύσκολη χρονιά για το Isle of Man

Η απόφαση έρχεται σε μια ιδιαίτερα ταραχώδη περίοδο για τους αγώνες στο Isle of Man. Εκτός από τα σοβαρά περιστατικά στην κατηγορία Sidecar, οι διοργανωτές του TT έχουν αντιμετωπίσει και συνεχείς αναβολές λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί μόλις δύο αγώνες από το πρόγραμμα του TT 2026, ενώ πρόσφατα ακυρώθηκε οριστικά και ο πρώτος αγώνας Superstock TT.

Οι επόμενοι μήνες αναμένεται να είναι καθοριστικοί για το μέλλον των Sidecar στους αγώνες του Isle of Man, καθώς οι τεχνικές έρευνες και οι διαβουλεύσεις θα κρίνουν ποιες αλλαγές απαιτούνται ώστε η κατηγορία να επιστρέψει με ασφάλεια στις δημόσιες διαδρομές του νησιού.