Εμβολίζοντας τον Pirro, ο Zanetti πήρε -αμφιλεγόμενα- τον τίτλο στα Superbikes της Ιταλίας - [Video]
Πολλοί θεώρησαν αντιαθλητική, έως και εσκεμμένη, την κίνηση του Πρωταθλητή του CIV 2023
Από τον
Γιάννη Τσινάβο
11/10/2023
Η φράση "O gloria o ghiaia!" που σημαίνει “είτε δόξα είτε χαλίκι” που συνόδευε ανάρτηση του Lorenzo Zanetti στα social media πριν εκείνος εμβολίσει τον Michele Pirro στον τελευταίο αγώνα του Ιταλικού Πρωταθλήματος Superbike, παίρνοντας με αυτό τον τρόπο τον τίτλο, δημιούργησε θύελλα αντιδράσεων καθώς πολλοί πιστεύουν πως η σύγκρουση με τον Pirro έγινε με πρόθεση και δεν ήταν απλώς ένα ακόμη αγωνιστικό συμβάν.
Διαβάσατε στο MOTO, για τον τραυματισμό του Michele Pirro μετά από σύγκρουση που είχε με τον Lorenzo Zanettiστον τελευταίο γύρο του Ιταλικού Πρωταθλήματος Μοτοσυκλετών CIV 2023, με τον Ιταλό δοκιμαστή της Ducati στο MotoGP να χειρουργείται στον αριστερό του αστράγαλο στο νοσοκομείο της Modena. Για να αναδειχθεί ο Pirro Πρωταθλητής θα έπρεπε να κερδίσει τον δεύτερο αγώνα και ο Zanetti να τερματίσει στην τρίτη θέση. Όταν συνέβη το εν λόγω περιστατικό ο Pirro βρισκόταν στην πρώτη θέση με τον Zanetti να βρίσκεται στη δεύτερη, ενώ στα βίντεο που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο βλέπουμε τον Zanetti να “αργεί” να φρενάρει, με αποτέλεσμα να εμβολίσει τον Pirro, οδηγώντας τον Ιταλό σε πτώση η οποία έφερε και τον σοβαρό τραυματισμό του δοκιμαστή της Ducati στο MotoGP. Μετά από αυτό ο Pirro καβάλησε ξανά τη μοτοσυκλέτα του και συνέχισε τον αγώνα -με άχρηστη από τις γρατζουνιές ζελατίνα κράνους- με τον Ιταλό να τερματίζει ενδέκατος και να χάνει όπως είδαμε τον φετινό τίτλο. Σαν να μην έφτανε αυτό, οι δύο αναβάτες έχουν προχωρήσει και σε "πολεμικές" δηλώσεις οι οποίες είναι εκ διαμέτρου αντίθετες όπως είναι λογικό μετά από αυτό που συνέβη.
Ο Pirro ανέφερε μέσα από τον λογαριασμό του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:“Μετά από 3 εβδομάδες συνεχόμενων αγώνων, απόψε σκέφτηκα να έχω ένα οικογενειακό δείπνο. Αντ 'αυτού έχω ένα δείπνο στο νοσοκομείο και ως επιδόρπιο θα χειρουργηθώ αύριο. Είχε δηλώσει -ο Zanetti- είτε δόξα είτε χαλίκι. Στη ζωή πρέπει να ξέρεις να κερδίζεις και να χάνεις αλλά πάντα με το κεφάλι ψηλά, και είμαι περήφανος γιατί μπορώ να συνεχίσω με το κεφάλι ψηλά. Δεν ζω για τον τίτλο, αλλά ειλικρινά σήμερα αυτό που είδαμε στην πίστα δεν είναι κάτι που είναι καλό για το άθλημα. Κάποιος θα πει ότι φταίνε οι αγώνες, αλλά βλέποντας τις εικόνες ανατριχιάζω, γιατί μπροστά σου δεν είχες έναν ερασιτέχνη οδηγό, όπως ένας μαθητής ο οποίος ξεκινά την ακαδημία οδήγησης της Ducati DRE, είχες έναν έμπειρο αναβάτη που έχει κερδίσει αγώνες στην καριέρα του.”
Φυσικά ο Lorenzo Zanetti δεν ήταν δυνατόν να μην απαντήσει σε όλα αυτά:“Δεν μου αρέσει αυτό που γίνεται γιατί κάποιοι με κρίνουν χωρίς να γνωρίζουν πώς είναι να οδηγείς αγωνιστική μοτοσυκλέτα με ταχύτητες άνω των 300 χλμ./ώρα. Δεν είναι του χαρακτήρα μου να τρέχω με αυτόν τον τρόπο, δεν ήταν σκόπιμο να στοχεύσω κάποιον αναβάτη με κίνδυνο να τραυματιστώ και εγώ. Εύχομαι στον Pirro ταχεία ανάρρωση, είμαι σίγουρος ότι θα υπάρχει τρόπος να διευκρινιστεί ιδιωτικά το τι συνέβη.”
Στη κόντρα των Pirro – Zanetti πήρε θέση και η γνωστή εταιρεία λιπαντικών Bardahl Ιταλίας η οποία ανέφερε στον λογαριασμό της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:“Υπάρχει Πρωταθλητής και Πρωταθλητής, και μας αρέσει ο Pirro ακόμη και χωρίς το νούμερο ένα. Δεν είναι τα μαθηματικά που αποδίδουν το μεγαλείο στους αγωνιζόμενους. Είναι οι πράξεις, η συμπεριφορά, ο επαγγελματισμός και η ευγενής άμιλλα. Την Κυριακή, στην Ίμολα, ο Michele χτυπήθηκε από τον άμεσο αντίπαλό του στο Πρωτάθλημα. Το παιχνίδι τελείωσε, μετά από πέντε γύρους. Ένα λάθος στο φρενάρισμα, μια αδέξια είσοδος, μια απρόβλεπτη και ακατανόητη σύγκρουση που θα μπορούσε να έχει σοβαρές συνέπειες για όλους. Στοίχισε στον Michele ένα κάταγμα στο πόδι και την απώλεια του Πρωταθλήματος. Ωστόσο, ο Pirro προσπάθησε μέχρι τέλους, ανεβαίνοντας ξανά στη μοτοσυκλέτα για να τελειώσει τον αγώνα. Είχε έναν χτυπημένο αριστερό αστράγαλο, και τη ζελατίνα του κράνους κατεστραμμένη. Έκανε οκτώ γύρους σφίγγοντάς τα δόντια, με το βάρος της απογοήτευσης και της χτυπημένης μοτοσυκλέτας, τερματίζοντας τελευταίος, κατεστραμμένος μέσα και έξω. Αλλά το έκανε με τιμή, για την ομάδα του και τους χορηγούς του. Στερήθηκε την ευκαιρία να αγωνιστεί μέχρι τέλους με τον νέο πρωταθλητή. Χειροκροτούμε τον νέο Πρωταθλητή, αλλά για εμάς οι αξίες είναι άλλες, στον αθλητισμό όπως και στη ζωή."
Dakar 2025 1ο σκέλος: Ξεκίνημα με πρόβλημα πλοήγησης! Νίκη Sanders με KTM – Δύσκολη αρχή για Βασίλη Μπούδρο
Τους έβαλαν δύσκολα από την πρώτη ημέρα
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
4/1/2025
Δεν θα υπάρχει σκαλοπάτι κυμαινόμενης δυσκολίας όπως άλλες φορές στο φετινό Rally Dakar, ήταν η υπόσχεση των διοργανωτών από την πρώτη στιγμή που ανακοίνωσαν την αχνή εικόνα που δίνουν για την διαδρομή του Dakar και η πρώτη ημέρα φάνηκε πως θα μείνουν πιστοί στην υπόσχεσή τους.
Αυτό ένιωσε με τον χειρότερο τρόπο ο Sebastien Buhler που στο 68ο χιλιόμετρο της ειδικής ήταν ο πρώτος αναβάτης που εγκατέλειψε από πτώση. Ο ομόσταυλος του Branch στην ομάδα της Ινδικής Hero, που μαζί είχαν βάλει στόχο να κυριαρχήσουν φέτος, είχε μία άσχημη πτώση τραυματίζοντας ώμο και κλείδα. Αργότερα εγκατέλειψε και ο Noah Harith της Sherco ενώ το εξίσου φαβορί για καλή θέση, ο Mason Klein που τρέχει με Kove και είχε δηλώσει πως κατεβαίνει για το βάθρο, είχε μία αποκαρδιωτική ημέρα από πλευράς πλοήγησης, όπως την χαρακτήρισε.
Τα έως τώρα outsider λοιπόν που φέτος έχουν την ευκαιρία να βγουν στο προσκήνιο και κατά μία έννοια το έχουν ήδη καταφέρει όταν βρίσκονται εντός δεκάδας ή εντός τριάδας ακόμη, δεν ξεκίνησαν όπως θα ήθελαν. Είναι καλή συγκυρία η πιο αποτραβηγμένη υποστήριξη της KTM φέτος και το HRC που δεν έχει πιέσει σε προετοιμασία όπως τις προηγούμενες φορές, για τις μικρότερες ομάδες με δυνατούς αναβάτες να ξεχωρίσουν και ανάμεσά σε αυτούς τους αναβάτες, η πρώτη ημέρα βρήκε μόνο τον Ross Branch σε εξαιρετική φόρμα με τον Cornejo επίσης να μπαίνει εντός δεκάδας με Hero σπάζοντας έτσι την κατάταξη των πρώτων που μονοπωλούν KTM και Honda.
Ο Skyler Howes έμεινε να βοηθήσει τον Buhler όταν έπεσε με τον χρόνο του να αναπληρώνεται και να συνεχίζει με πολύ καλό ρυθμό τερματίζοντας στην 4η θέση γενικής για σήμερα, πίσω από τον Branch.
φανταστικός ο 19χρονος Canet στο ξεκίνημά του στο Dakar!
Sanders και Brabec ήταν από την πρώτη στιγμή τα μεγάλα φαβορί, μέσα σε μία μικρή ομάδα κορυφαίων αναβατών Rally που μπορούν -και θα το κάνουν- να κυνηγήσουν υψηλές θέσεις στην κατάταξη. Ωστόσο ο Sanders δήλωσε πως θέλει να φέρει την νίκη του Dakar πίσω στην KTM και θα παλέψει δυνατά για αυτή.
Σήμερα επέλεξε να ξεκινήσει αρκετά πίσω έχοντας αυτό το προνόμιο γιατί κέρδισε στον πρόλογο, αλλά το μετάνιωσε γιατί η σκόνη από τους προπορευόμενους ήταν τόση που δυσκολευόταν να περάσει. Ιδιαίτερα σε μία πρώτη ημέρα που κανείς δεν πρόκειται να αφήσει κανέναν καθώς τίποτα δεν είναι προδιαγεγραμμένο.
Ωστόσο από πολύ νωρίς κατάφερε να κάνει καλό χρόνο και να διατηρήσει έναν ρυθμό που έδειχνε πως θα τον φέρει μπροστά όπως αντίστοιχα πως θα έχει μάχη με Brabec και Branch.
Στο μεταξύ ένα άλλο φαβορί επίσης έδειξε την πρώτη κιόλας ημέρα πως καλά έκανε και είχε πίστεψε ο κόσμος σε αυτόν καθώς ο 19χρονος Canet κατάφερε να παλέψει με τον Ebster για την πρώτη θέση στην Rally 2, κουβαλώντας το γαλάζιο φόντο που έχουν όλοι στο πρώτο τους Dakar και μπορεί να είχε στην αρχή την πρωτοκαθεδρία της κατηγορία του, μετά και την πρώτη του Doherty αλλά τελικά έκανε τα ίδια λάθη πλοήγησης όπως και οι περισσότεροι, καταλήγοντας ο Ebster να τον κερδίσει με διαφορά μόλις μισού λεπτού στην Rally2.
Πριν ο Sanders περάσει εμπρός από το σημείο του ανεφοδιασμού και μετά, ο Cornejo έδειξε πως η Hero μπορεί να ποντάρει επάνω του καθώς βρέθηκε να οδηγεί τον αγώνα, μία άγευστη θέση που αρχικά είχε ο Balloshi της Fantic.
Πήρε την νίκη στην Rally2 ο Tobias Ebster με μικρή διαφορά
Η πρώτη αυτή δύσκολη ημέρα από πλευράς πλοήγησης ήταν ταυτόχρονα και μία πολύ σημαντική κατάταξη γιατί προσπαθώντας η διοργάνωση να σταματήσει την στρατηγική της επιλογής θέσης με διάφορα τεχνάσματα ώστε να μην ξεκινούν πρώτοι την επόμενη, το αυριανό 48ωρο διπλό σκέλος, δίνει την ευκαιρία στους πρώτους να ξεκινήσουν τελευταίοι.
Αυτό το ενωμένο σκέλος 2 και 3 στην σειρά που είδαμε πέρσι, είχε δείξει πως ο Brabec μπορεί να τα πάει πολύ καλά και η μικρή διαφορά με τον Sanders θα δώσει αναμφίβολα έναν αγώνα σε πολύ υψηλό -και κουραστικό- ρυθμό για τους κορυφαίους αναβάτες.
Ο Βασίλης Μπούδρος, της DNA Filters Racing Team, ο μοναδικός Έλληνας στο Dakar που αγωνίζεται στην Original by MOTUL κατηγορία, την πιο «παραδοσιακή» και δύσκολη κατηγορία καθώς σε αυτήν οι αναβάτες τα κάνουν όλα μόνοι τους, είχε μία εξίσου δύσκολη ημέρα με όλους τόσο από πλοήγηση, όσο και από συνθήκες.
Το πρωί είχε πολύ κρύο, όπως αντίστοιχα έχει και το βράδυ στην έρημο. Έκανε ένα μικρό λάθος πλοήγησης στην αρχή της ειδικής των 413 χιλιομέτρων, ακολουθούμενο από ένα δεύτερο χωρίς όμως να πτοηθεί, συνεχίζοντας σε υψηλότερο ρυθμό.
Ο μεγάλος κίνδυνος των μοτοσυκλετών είναι να χάσουν χρόνο και να τους πιάσουν τα αυτοκίνητα. Η διοργάνωση αφήνει τις μοτοσυκλέτες να φύγουν εμπρός εκτός και αν έχουν διαφορετική διαδρομή από τα αυτοκίνητα, για να αποφύγουν τα λούκια των αυτοκινήτων που σκάβουν την έρημο και όπως έχουν δεκάδες φορές εκμυστηρευτεί παλαιότερα, όταν ο αναβάτης εμπρός δέχεται ειδοποίηση στο όργανα παρακολούθησης για αυτοκίνητο που θέλει να τον προσπεράσει, πολλές φορές απλά δεν έχει καμία επιλογή διαφυγής καθώς οδηγεί μέσα σε ένα λούκι στο ύψος της σέλα του.
Παρόλο αυτά ο Βασίλης κατάφερε να τερματίσει την σημερινή ημέρα χωρίς να χάσει πολύ χρόνο από την πλοήγηση και τις πολύ δύσκολες συνθήκες που επικρατούσαν. Τόσο από το κρύο το πρωί, όσο και από την σκόνη που ακολούθησε.
Πέρσι είχε μείνει -αναγκαστικά- μόνος στην έρημο χωρίς πρόσβαση στις προμήθειες που μοιράζει η διοργάνωση, παρόλο που το ελικόπτερο προσπάθησε να πετάξει σε όσους διανυκτέρευσαν έξω, κουβέρτες και τροφή. Για πολλούς αναβάτες, του Βασίλη συμπεριλαμβανομένου, ήταν ένα πολύ δύσκολο σκέλος το περσινό. Ελπίζουμε το φετινό να εξελιχθεί πολύ καλύτερα, ιδιαίτερα από την στιγμή που επικρατούν πολύ δύσκολες συνθήκες και το βράδυ η θερμοκρασία πέφτει πολύ.