Η Energica Eva Ribelle εναντίον των βενζινοκίνητων στο Πρωτάθλημα Super Hooligan

Για πρώτη φορά ηλεκτρική μοτοσυκλέτα θα τρέξει η ολόκληρη τη σεζόν στο MotoAmerica
Super Hooligan 2023
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

22/2/2023

Το Πρωτάθλημα Super Hooligan 2023, κατηγορία του Εθνικού Πρωταθλήματος Ταχύτητας MotoAmerica των Η.Π.Α., θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά και στους 4 γύρους του την ηλεκτρική Energica Eva Ribelle, που θα βρεθεί απέναντι σε μεγάλες βενζινοκίνητες γυμνές μοτοσυκλέτες.

Η Energica συνεχίζει να γράφει ιστορία στις αγωνιστικές ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, καθώς μετά από το ενιαίο MotoE του MotoGP που είχε αναλάβει η ιταλική εταιρεία πριν την αντικατάσταση της από την Ducati to 23, θα γίνει η πρώτη εταιρεία που συμμετέχει με ηλεκτρική εταιρεία σε Εθνικό Πρωτάθλημα Ταχύτητας απέναντι σε βενζινοκίνητες μοτοσυκλέτες.

Η streetfighter μοτοσυκλέτα της Energica είχε αγωνιστεί το 2022 με τον Stefano Mesa της Tytlers Cycle Racing, με τον αριθμό #137 στον τελευταίο γύρο του Super Hooligan, απέναντι σε Indian FTR 1200, BMW R NineT, KTM 890 Duke R, Ducati Hypermoard 950 SP, κ.α. Εκεί, ο Mesa βρέθηκε στην 4η θέση της σχάρας εκκίνησης, για να τεθεί επικεφαλής του αγώνα και να μείνει εκεί για τους πρώτους δυο γύρους! Η συνέχεια δεν ήταν το ίδιο θεαματική, καθώς ο Mesa άρχισε να χάνει σταδιακά θέσεις, για να τερματίσει στην 13η θέση. Τουλάχιστον… δεν έμεινε από ρεύμα, τερματίζοντας, και παίρνοντας και τους πρώτους βαθμούς της Energica στο Super Hooligan. Μάλιστα με αυτή τη συμμετοχή του ο Mesa, βρέθηκε στην 21η θέση της τελικής κατάταξης του Πρωταθλήματος, από 38 συνολικά συμμετοχές. Στον ίδιο αγώνα αγωνίστηκε και ένας ακόμη αναβάτης ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας, ο Ηλεκτρολόγος Μηχανικός / αγωνιζόμενος που είναι υπεύθυνος για την εξέλιξη των μοτοσυκλετών της Zero, Kenyon Kluge, με SR/F, τερματίζοντας 21ος.

Super Hooligan

Να πούμε εδώ πως το αμερικάνικο Super Hooligan, με μεγάλο χορηγό την Roland Sands Design είναι ένας θεσμός κομμένος και ραμμένος στα μέτρα των Indian και Harley-Davidson, ενώ για την ώρα δεν συμμετέχουν κορυφαίες ευρωπαϊκές και ιαπωνικές μοτοσυκλέτες όπως KTM 1290 Super Duke R, BMW S 1000 R, Ducati Streetfighter V4, Suzuki GSX-S1000, MV Agusta Brutale, κ.α. Αντίθετα βλέπεις παλαιότερα Hypermotard, R NineT (!), κ.α.

Indian και Harley έχουν τους καλύτερους αναβάτες, τις καλύτερα προετοιμασμένες μοτοσυκλέτες, και συνήθως καπαρώνουν και τις κορυφαίες θέσεις στην κατάταξη, με την Indian να σαρώνει τον θεσμό το 2022, καταλαμβάνοντας τις 4 πρώτες θέσεις της τελικής κατάταξης, με τους Tyler O’ Hara, Cory West, Jeremy McWilliams & Andy Dibrino.

Super Hooligan

Τώρα, αντίπαλος τους για το 2023 και για τους 8 αγώνες των 4 γύρων του Super Hooligan, με την ηλεκτρική Energica Eva Ribelle θα βρεθεί ξανά ο Stefano Mesa. Η σεζόν ξεκινά στις 9-11 Μαρτίου στη Daytona, και μένει να δούμε αν Energica και Mesa παρουσιαστούν με βελτιωμένη απόδοση, ώστε να είναι ανταγωνιστικοί στις Indian, καθώς το 2022 στη Laguna Seca ο ταχύτερος γύρος του O’ Hara ήταν 1:29.966, ενώ του Mesa ήταν μόλις 1:35.864. Και με 6 δευτερόλεπτα διαφορά στον γύρο, μάλλον δεν θα πρέπει να περιμένεις διάκριση...

Δείτε παρακάτω το βίντεο από τον τελευταίο γύρο του Super Hooligan το 2022, όπου συμμετείχαν γα πρώτη φορά οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες των Zero & Energica.

Ετικέτες

AMA Supercross 2025, 8ος γύρος Daytona - Roczen και Suzuki για την 1η φετινή νίκη

RJ Hampshire και Husqvarna στην 250SX της Ανατολικής Ακτής
AMA Supercross, 8th round 2025 Daytona
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

4/3/2025

Ήταν η σειρά του Ken Roczen να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στον αγώνα που πραγματοποιήθηκε στην Daytona Beach με τον Γερμανό να κερδίζει εκεί για πρώτη φορά στην καριέρα του στο AMA Supercross.

Με την πρώτη του νίκη στην Daytona ο Roczen (Progressive Insurance ECSTAR Suzuki) έγινε μέσα σε μόλις οχτώ αγώνες ο έκτος διαφορετικός αναβάτης (!) που κερδίζει στη μεγάλη κατηγορία στο φετινό AMA SX.

AMA Supercross, 8th round 2025 Daytona

Για μία ακόμη φορά το πλήθος που παρακολούθησε τον αγώνα στο Daytona International Speedway ήταν τεράστιο και οι αναβάτες φρόντισαν να τους προσφέρουν τις μάχες που περίμεναν να δουν, ενώ τελευταία φορά που κέρδισε η Suzuki στον συγκεκριμένο αγώνα ήταν το 2009, πριν από 16 χρόνια!

Ο Roczen δεν είχε την καλύτερη εκκίνηση είχε όμως μακράν τον καλυτερο ρυθμό από όλους και με την αυτοπεποίθηση στα ύψη δεν δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα να φτάσει και να προσπεράσει πρώτα τον Cooper Webb (Monster Energy Star Racing Yamaha) και έπειτα το πρωτοπόρο έως εκείνη τη στιγμή στον αγώνα Aaron Plessinger (Redbull KTM Factory Racing) για να ανοίξει έπειτα μια διαφορά ασφαλείας και να φτάσει έτσι έως και το πέσιμο της καρό σημαίας.

AMA Supercross, 8th round 2025 Daytona

Πίσω από τον Roczen ο Webb, που βρήκε και αυτός καλό ρυθμό -σχεδόν ισάξιο με εκείνον του Roczen από ένα σημείο και μετά- κατάφερε να περάσει τον Plessinger και να τον αφήσει στην τρίτη θέση, με τον αναβάτ της ΚΤΜ να αφήνει με τη σειρά του εκτός βάθρου τον τέταρτο Justin Cooper (Monster Energy Yamaha Star Racing). 

H πρώτη πεντάδα έκλεισε από τον Chase Sexton (Red Bull KTM Factory Racing), ο οποίος είχε μια άσχημη πτώση στα προκριματικά, ευτυχώς δεν τραυματίστηκε και έφτασε στον τελικό από τη διαδικασία της "2ης ευκαιρίας" για να μαζέψει μερικούς ακόμη βαθμούς στο κυνήγι του πρωταθλήματος.

Με τη δεύτερη θέση του στην Daytona Beach ο Webb κατάφερε να διατηρήσει την πρωτοπορία του στην κατάταξη του πρωταθλήματος με 168 βαθμούς έχοντας πίσω του τον Sexton με 158 και τρίτο τον Roczen που έφτασε τους 152 βαθμούς. Στην 4η θέση ο Jason Anderson (Monster Energy Kawasaki), ενώ πέμπτος είναι ο Malcom Stewart (Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing).

 

Ο τρίτος αγώνας για την 250SX της Ανατολικης Ακτής έψαχνε νικητή και αυτός τελικά ήταν ο RJ Hampshire (Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing). Ο αγώνας διακόπηκε περίπου στη μέση με κόκκινη σημαία για τον Levi Kitchen (Monster Energy Pro Circuit Kawasaki) που κυνηγούσε τον Hymas για μια θέση στο βάθρο αλλά έκανε λάθος σε άλμα και έπεσε με τα μούτρα στο έδαφος για να βγει έπειτα εκτός πίστας με φορείο. 

AMA Supercross 2025 Daytona

Η επανεκκίνηση έγινε σε σειρά με τον Hampshire να παλεύει με τον Tom Viale (Red Bull KTM Factory Racing) που προσπάθησε να του βάλει δύσκολα αλλά τελικά δεν τα κατάφερε με τον αναβάτη της Husqvarna να φτάνει σε μία σχετικά άνετη νίκη. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Seth Hammaker (Monster Energy Pro Circuit Kawasaki), με τους Chance Hymas (Honda HRC Progressive) και Maximus Vohland (Muc-Off/FXR/ClubMX Yamaha) να τερματίζουν στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα.

Στη βαθμολογία του πρωταθλήματος της Ανατολικής Ακτής προηγείται ο Max Anstie με 63 βαθμούς με δεύτερο τον Tom Viale και τρίτο τον Hymas με 57 και 50 βαθμούς αντίστοιχα. Τέταρτος είναι ο RJ Hampshireμε με 49 βαθμούς και στην πέμπτη θέση βρίσκεται ο Nate Thrasher 45 βαθμούς.