Rally Dakar 2021: Εγκατάλειψη Van Beveren - Έσπασε και ο τελευταίος κινητήρας της Yamaha!

Ολική η καταστροφή της Yamaha στο Dakar 2021
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

15/1/2021

Μετά την διπλή κατάφορη αδικία, γιατί δύο είναι οι μεγάλες αδικίες απέναντι στην Yamaha φέτος, μία από την ASO και μία από την FIM, ούτε και η τελευταία ημέρα ήταν καλή για την Yamaha. Ο τελευταίος εργοστασιακός αναβάτης, ο Van Beveren εγκατέλειψε από σπασμένο κινητήρα πολύ κοντά στον τερματισμό εξαφανίζοντας έτσι το όνομα της Yamaha από την γενική κατάταξη του Rally. Σε μία εποχή που η Yamaha θέλει να αποτραβηχτεί από το Enduro μετακυλώντας της δραστηριότητα αυτή στην FANTIC και προμηθεύοντάς τους κινητήρες, ώστε να επικεντρωθούν περισσότερο στο Rally και το Motocross. Η φετινή τους όμως παρουσία στο Dakar θα πρέπει να αποτελέσει μάθημα για το μέλλον και αυτό ακριβώς το αισιόδοξο και ελπιδοφόρο για το 2022 μήνυμα, μετέφερε και ο πρόεδρος της Yamaha Europe κ. Eric de Seynes, μεταφέροντας τον μεγάλο εκνευρισμό που υπάρχει στην ομάδα: «πρέπει να καταλάβουμε τι έχει συμβεί και να επιστρέψουμε δυνατότεροι».

Από την ομάδα δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση που να περιλαμβάνει όλους τους κινητήρες που έσπασαν σε διαφορετικές ημέρες. Επίσημη τοποθέτηση και αιτιολογία υπάρχει μόνο για τον σπασμένο κινητήρα του Branch που το πρόβλημα εντοπίστηκε στα ρουλεμάν στροφάλου. Η αντοχή τους επιδεινώθηκε από την πτώση που είχε ο Branch μαγκώνοντας την αλυσίδα του σε ένα σκέλος μάλιστα που δεν μπορούσε να δεχτεί τεχνική βοήθεια. Ωστόσο η σημερινή εγκατάλειψη του Van Beveren εκθέτει την Yamaha μιας και είχε τον χρόνο να εκτιμήσει το ζήτημα από τις εγκαταλείψεις των Caimi, Jamie McCanney και Ross Branch, αποφεύγοντας την αποκαρδιωτική αυτή εικόνα!

Κανονικά η Yamaha θα έπρεπε να παραμένει στο Dakar με τον Short που εγκατέλειψε από νερωμένη βενζίνη, ένα τεράστιο λάθος της ASO που θα μπορούσε να είχε διορθώσει η FIM ακυρώνοντας το σκέλος για όλους, όπως όφειλε. Η νερωμένη βενζίνη μπήκε σε πολλούς αναβάτες σε SSV, Quad κτλ αλλά περισσότερο από όλους τον Short.

Πρέπει να τονιστεί πως αυτό το πρόβλημα, η αντοχή των κινητήρων στις πολύ δύσκολες συνθήκες του Dakar, δεν είναι αποκλειστικό της Yamaha, όλοι οι κατασκευαστές που συμμετέχουν έχουν περάσει από αυτό το στάδιο. Επίσης δεν γίνεται να συνδεθεί η αντοχή των αγωνιστικών μοτοσυκλετών στο Dakar με τις μοτοσυκλέτες παραγωγής με τις οποίες δεν υπάρχει καμία ομοιότητα. Το HRC, για παράδειγμα, επένδυσε πολύ χρόνο και χρήμα για να καταφέρει να κόψει το σερί της KTM, κι αντίστοιχα η KTM έψαξε πολύ καιρό να βρει τον τρόπο να δουλεύει ο κινητήρας με δείγματα άμμου μέσα στο λάδι, όπως ακριβώς μας έχουν δείξει πως συμβαίνει στο Dakar. Σειρά της Yamaha να βρει τι έγινε διαφορετικά φέτος και τι πρέπει να κάνει για το 2022.

Ετικέτες

Ο Γιώργος Παρασκευάς ανέβηκε βάθρο στην Σλοβακία

Η ομάδα WOLF-RACING MOTUL BMW MOTORRAD WRRS κατέκτησε την 3η θέση στον αγώνα του BMU
WOLF
Από τον

Παύλο Καρατζά

11/9/2025

Το περασμένο Σαββατοκύριακο η ομάδα WOLF-RACING MOTUL BMW MOTORRAD WRRS βρέθηκε στην Σλοβακία και πιο συγκεκριμένα στην πίστα SLOVAKIA-RING για δύο διοργανώσεις.

Εκεί διεξαγόταν διπλός αγώνας για τις διοργανώσεις του Βαλκανικού Πρωταθλήματος BMU και του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Alpe Adria. Οι συμμετοχές ήταν πολλές και οι αναβάτες από έξι διαφορετικές χώρες προσέφεραν πλούσιο θέαμα.

Ο Γιώργος Παρασκευάς ήταν εκεί, συμμετέχοντας με την αγωνιστική του BMW S 1000 RR στην κατηγορία F1000/CUP1000.

Στον πρώτο αγώνα, ο Έλληνας αναβάτης πήρε την 10η θέση στο Alpe Adria και ανέβηκε βάθρο, κατακτώντας την 3η θέση στο BMU.

Στον δεύτερο αγώνα της Κυριακής, πήρε την 11η θέση σε 33 συμμετοχές στο Alpe Adria και την 5η στο BMU.

Ο Γιώργος Παρασκευάς δήλωσε: "Είναι η πρώτη μου φορά φέτος που συμμετέχω σε διεθνείς αγώνες και παρότι ξεκινήσαμε χωρίς καμία πληροφόρηση για τις εν λόγο πίστες, πιστεύω πλέον ότι τα έχουμε βάλει όλα σε τάξη! Το λέω αυτό γελώντας από χαρά καθώς η προσπάθεια είναι μεγάλη και έχει πολύ δουλεία από πίσω. Λίγοι το κατανοούν αυτό, ακόμα λιγότεροι μπορούν να το συλλάβουν, (για αυτό το λόγο έχουμε την σχόλη μας ώστε εάν κάποιος θέλει να δει από μέσα την αγωνιστική ζωή να έχει αυτή την δυνατότητα!)

Όμως καταφέραμε ένα μοναδικό για τα Ελληνικά δεδομένα βάθρο στην κατηγορία F1000/CUP1000 (με τις περισσότερες συμμετοχές σε Ευρωπαϊκό επίπεδο) και αυτό μας κάνει εξαιρετικά χαρούμενους!

Δώσαμε μάχες μέχρι τέλους, οι αντίπαλοι μας είναι σκληροί και πολύ πιο έμπειροι από εμάς σε αυτές τις πίστες, και μέχρι την καρό σημαία τα δώσαμε όλα με ένα αποτέλεσμα που δικαίωσε όχι μόνο εμένα προσωπικά αλλά και τους ανθρώπους που μας στηρίζουν αλλά και όλη την Ελλάδα!

Πλέον είμαστε στην 4η θέση της βαθμολογίας με άλλους 4 αγώνες να απομένουν, μικρή διαφορά βαθμών και όλα είναι ανοιχτά.

Θέλω να ευχαριστήσω από καρδίας όλους όσους στέκονται στο πλάι μας σε αυτό το εγχείρημα που κάνουμε φέτος ως ομάδα και μας δίνουν την δυνατότητα να είμαστε εδώ στις ξένες χώρες δυνατοί και ανταγωνιστικοί! "

Την προσπάθεια μας στηρίζουν

 

BMW MOTORRAD HELLAS

DNA HIGH PERFORMANCE AIR FILTERS

TECNO MOTO PERFORMANCE

CAFFEINE ROASTERY _SUPERFOODS

INTRAMOTO PIRELLI

BMW MOTORRAD SFAKIANAKIS

PAPASTAVROU SHOPS

QNT SPORTS

DXL GRAPHICS

BIKELALERT HELLAS

CL BRAKES

MOTUL GREECE

HELMET HOME

K-TECH SUSPENSION UK