Τα χρηματικά βραβεία της διοργάνωσης του Rally Dakar - Και όχι, κανείς δεν αγωνίζεται για αυτά

Πολλά τα έξοδα για να λάβει κάποιος μέρος στο Rally Dakar, με τους περισσότερους αγωνιζόμενους να έχουν ανάγκη ομάδες και χορηγούς
motomag O Brabec κέρδισε το Dakar αλλά θα λάβει λιγότερα χρήματα από έναν τενίστα που θα φτάσει στον πρώτο γύρο του Αυστραλιανού Open
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

23/1/2024

Το Rally Dakar 2024 πέρασε στην ιστορία με τον Ricky Brabec της Honda να κερδίζει τον αγώνα για δεύτερη φορά στην καριέρα του και τον Βασίλη Μπούδρο να καταφέρνει με τη Husqvarna FR450 Rally της DNA Filters να τερματίσει στην απαιτητική κατηγορία Original by Motul. Οι αναβάτες εκτός από τη δόξα, την αναζήτηση της περιπέτειας και τη χαρά της συμμετοχής στο Dakar, καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να λάβουν μέρος στο ετήσιο αυτό αγωνιστικό γεγονός, με ελάχιστους εξ' αυτών -κυρίως των κορυφαίων εργοστασιακών- να επιστρέφουν στις χώρες τους με θετικό προϋπολογισμό.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η συμμετοχή σε ένα παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητικό γεγονός δεν είναι κάτι απλό, ειδικά αν δεν έχεις αγωνιστική υποστήριξη ή δεν έχεις το οικονομικό υπόβαθρο που απαιτείται. Κατά καιρούς βλέπουμε ρομαντικές ιδέες να εμφανίζονται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ιδέες που διαλύονται εν μία νυκτί καθώς δεν υπάρχουν τα χρήματα που χρειάζονται ώστε να υλοποιηθούν. Για να λάβει μέρος κάποιος στο δυσκολότερο rally του κόσμου το Dakar δεν χρειάζεται μόνο θάρρος, πίστη στον εαυτό σου, οδηγικές ικανότητες, τρέλα για την αναζήτηση των ορίων, χρειάζεται και τα απαραίτητα οικονομικά κονδύλια.

O Brabec κέρδισε το Dakar αλλά θα λάβει λιγότερα χρήματα από έναν τενίστα που θα φτάσει στον πρώτο γύρο του Αυστραλιανού Open

Συγκεκριμένα στις μοτοσυκλέτες η δήλωση συμμετοχής για το Rally Dakar 2024 ανερχόταν στις 18.000 ευρώ. Για τους εργοστασιακούς αναβάτες αυτό δεν είναι πρόβλημα καθώς η ομάδα καλύπτει όλα τα έξοδα και πληρώνει και τα συμβόλαια των αναβατών, ενώ εκείνοι για το μόνο που έχουν να ανησυχούν είναι για την αγωνιστική τους ετοιμότητα. Τι γίνεται τώρα αν είσαι κάποιος που δεν έχεις εργοστασιακή υποστήριξη ή χορηγούς από πίσω. Η απάντηση είναι απλή, πληρώνεις τα πάντα μόνος σου. Αρκετοί αγωνιζόμενοι οι οποίοι κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο Rally Dakar χρηματοδοτούν μόνοι τους το όλο εγχείρημα ή επιλέγουν να αγωνιστούν στη δύσκολη κατηγορία Original by Motul, στην οποία εκτελούν χρέη αναβάτη και μηχανικού καθόλη τη διάρκεια του αγώνα με σκοπό να μειώσουν το κόστος -αν και κάποιοι άλλοι επιλέγουν την τελευταία κατηγορία χωρίς οικονομικά κίνητρα, απλώς για την πρόκληση. Για να δώσουμε μία σαφή εικόνα, το κόστος μίας συμμετοχής σε αυτή την κατηγορία μπορεί να φτάσει τα 100.000 ευρώ ένα ποσό δυσθεώρητο αν δεν έχεις την οικονομική στήριξη που απαιτείται.

Dakar

Διαβάζοντας όλα αυτά θα πει κάποιος γιατί μπαίνει στον κόπο να αγωνιστεί στο Rally Dakar και τελικά έχει κάποιο οικονομικό όφελος από όλο αυτό. Η αλήθεια είναι πως αν είσαι εργοστασιακός οδηγός τα χρήματα που λαμβάνεις από την ομάδα σου ή τους χορηγούς σου είναι παραπάνω από αρκετά.

Εκτός όμως από τη δόξα που κατακτά κάποιος αν κερδίσει στο Dakar λαμβάνει και κάποια χρηματικά έπαθλα τα οποία δίνονται από τους οργανωτές. Για παράδειγμα ο νικητής του αγώνα Brabec φέτος θα δει στον τραπεζικό λογαριασμό του να μπαίνουν 50.000 ευρώ, με τον δεύτερο Ross Branch της Hero να γίνεται πλουσιότερος κατά 25.000 ευρώ. Ο τρίτος Adrian Van Beveren κέρδισε 15.000 ευρώ, ενώ οι Kevin Benavides και Toby Price έφυγαν από το Dakar με 10.000 και 5.000 ευρώ αντίστοιχα.

Στην κατηγορία Rally 2 όπως φαντάζεστε τα χρηματικά έπαθλα που δίνει η οργάνωση είναι ακόμα μικρότερα. Ο πρώτος κερδίζει 10.000 ευρώ, ο δεύτερος 9.000 ευρώ, ο τρίτος 8.000 ευρώ, ο τέταρτος 7.000 ευρώ και ο πέμπτος 6.000 ευρώ.

Τι γίνεται όμως με τους “φτωχούς συγγενείς” της κατηγορίας Original by Motul; Εδώ χρηματικό έπαθλο παίρνουν μόνο οι τρεις πρώτοι, με τον νικητή να εισπράττει 5.000 ευρώ, τον δεύτερο 3.000 ευρώ και τον τρίτο 1.000 ευρώ. Είναι σαφές πως δεν λαμβάνεις μέρος στο Rally Dakar αν δεν έχεις το απαραίτητο budget ωστόσο κανείς από τους αγωνιζόμενους που βλέπουμε όλα αυτά τα χρόνια στη λίστα συμμετοχής του αγώνα δεν βρίσκεται στο Dakar με στόχο να γίνει πλούσιος. Η μόνη αλήθεια είναι πως όλοι τους έρχονται για να αναζητήσουν τα όρια τους και να καταφέρουν αυτό που πάντα στο Dakar ήταν το ζητούμενο… να φτάσουν στον τερματισμό.

Dakar
Ετικέτες

Σπύρος Μάριος Φουρθιώτης - Πετάει εκτάκτως για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM JUNIOR GP στο Misano!

Στην κατηγορία STK600, με την ομάδα FIFTY MOTORSPORT
Σπύρος Μάριος Φουρθιώτης
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

17/4/2024

Αφού ανέβηκε στο βάθρο της κατηγορίας Supersport 600 στις Σέρρες, για τον 1ο γύρο του Βαλκανικού Πρωταθλήματος BMU, ο Σπύρος Μάριος Φουρθιώτης από την Κω, μεταβαίνει στην Ιταλία και συγκεκριμένα στην πίστα του Misano, όπου θα συμμετάσχει εκτάκτως στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM JUNIOR GP με την ομάδα FIFTY MOTOSPORT.

Το σαββατοκύριακο 13-14 Σεπτεμβρίου στον 1ο αγώνα του Βαλκανικού πρωταθλήματος BMU στην πίστα των Σερρών ο Σπύρος Μάριος Φουρθιώτης έλαβε μέρος στην κατηγορία SUPERSPORT 600 με μοτοσυκλέτα HONDA CBR600RR. Στα χρονομετρημένα του Σαββάτου στις Σέρρες, ο Φουρθιώτης κατάφερε να πάρει την 1η θέση για την σχάρα της εκκίνησης καταφέρνοντας να κάνει ατομικό ρεκόρ πίστας γράφοντας χρόνο 1.20.248 μισό δευτερόλεπτο κάτω από το προηγούμενο ρεκόρ του. 

Στον πρώτο αγώνα που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου κατάφερε να τερματίσει στην 6η θέση μετά από πολλές ατυχίες καθώς μετά την εκκίνηση στην πρώτη στροφή έχασε τα φρένα και βρέθηκε εκτός πίστας και από την πρώτη θέση βρέθηκε στην 9η θέση αλλά αυτό δεν τον πτόησε. Έτσι, μέσα στους επόμενους 2 γύρους κατάφερε με αρκετές μάχες και προσπεράσεις να βρεθεί μέχρι την 5η θέση όμως δυστυχώς μετά τον δεύτερο γύρο τού έφυγε από την αγωνιστική στολή του η ξύστρα με αποτέλεσμα το γόνατό του να ξύνει την άσφαλτο χωρίς προστασία, και να μην έχει τη δυνατότητα να κάνει γρήγορους γύρους, κάτι που του στέρησε μια θέση στο βάθρο.

Στον δεύτερο αγώνα της Κυριακής ξεκίνησε από την 4η θέση καθώς δεν ισχύουν τα χρονομετρημένα του Σαββάτου στον δεύτερο αγώνα αλλά τα αποτελέσματα από τους χρόνους του πρώτου αγώνα του Σαββάτου σε βάζουν στην αντίστοιχη θέση της εκκίνησης του δεύτερου αγώνα. Από την τέταρτη θέση κατάφερε να βρεθεί γρήγορα στην τρίτη θέση και να δίνει μάχες για τη δεύτερη θέση για αρκετούς γύρους, ώσπου κατάφερε να βρεθεί πίσω από τον πρώτο. Βάζοντας το κεφάλι κάτω και οδηγώντας γρήγορα έδωσε αρκετές μάχες για την κατάκτηση της πρώτης θέσης αλλά δυστυχώς στους τελευταίους γύρους υπήρχαν αρκετές πτώσεις στην Κ5 με αποτέλεσμα να υπάρχει κίτρινη σημαία για αρκετούς γύρους και να μην μπορεί να περάσει καθώς απαγορεύεται με καθεστώς κίτρινης σημαίας να κάνεις προσπέραση. Η ατυχία ολοκληρώθηκε όταν βγήκε κόκκινη σημαία 2 γύρους πριν το τέλος καθώς είχαν χυθεί λάδια στην πίστα και τελείωσε πρόωρα ο αγώνας, με τον Σπύρο Μάριο να κατακτά τη 2η θέση και να ανεβαίνει στο βάθρο του Βαλκανικού Πρωταθλήματος. 

Μετά τους αγώνες ο ΣΠΥΡΟΣ ΜΑΡΙΟΣ ΦΟΥΡΘΙΩΤΗΣ δήλωσε: "είμαι πολύ χαρούμενος που έκανα ατομικό ρεκόρ πίστας καθώς και για το βάθρο του 2ου αγώνα της Κυριακής. Φέτος συμμετέχω στο Βαλκανικό πρωτάθλημα και για έμενα θα είναι η πρώτη φορά που θα δω από κοντά της περισσότερες πίστες του πρωταθλήματος στις υπόλοιπες χώρες καθώς οι συναθλητές μου γνωρίζουν καλά της πίστες διότι συμμετέχουν για δεύτερη και τρίτη χρονιά στο συγκεκριμένο πρωτάθλημα και ο ανταγωνισμός θα είναι μεγάλος. Είμαι πολύ ευχαριστημένος που συμμετέχω σε έναν τέτοιο θεσμό και θα προσπαθήσω σε κάθε αγώνα για το καλύτερο, κάτι που οφείλεται αποκλειστικά στους χορηγούς μου που στηρίζουν την προσπάθεια μου και θέλω να τους ευχαριστήσω πολύ που μου δίνουν αυτή τη δυνατότητα. Ο επόμενος αγώνας μου είναι το σαββατοκύριακο 20-21 Απριλίου στο παγκόσμιο πρωτάθλημα FIM JUNIOR GP στην κατηγορία STK600 στην Ιταλία στην πίστα του Misano καθώς η ομάδα FIFTY MOTORSPORT που είδε τους χρόνους και τα αποτελέσματα μου στο Βαλκανικό Πρωτάθλημα με κάλεσε να συμμετέχω εκτάκτως στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα μαζί τους ώστε να στελεχώσω την ομάδα με την παρουσία μου."

Ετικέτες