Τα χρηματικά βραβεία της διοργάνωσης του Rally Dakar - Και όχι, κανείς δεν αγωνίζεται για αυτά

Πολλά τα έξοδα για να λάβει κάποιος μέρος στο Rally Dakar, με τους περισσότερους αγωνιζόμενους να έχουν ανάγκη ομάδες και χορηγούς
motomag O Brabec κέρδισε το Dakar αλλά θα λάβει λιγότερα χρήματα από έναν τενίστα που θα φτάσει στον πρώτο γύρο του Αυστραλιανού Open
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

23/1/2024

Το Rally Dakar 2024 πέρασε στην ιστορία με τον Ricky Brabec της Honda να κερδίζει τον αγώνα για δεύτερη φορά στην καριέρα του και τον Βασίλη Μπούδρο να καταφέρνει με τη Husqvarna FR450 Rally της DNA Filters να τερματίσει στην απαιτητική κατηγορία Original by Motul. Οι αναβάτες εκτός από τη δόξα, την αναζήτηση της περιπέτειας και τη χαρά της συμμετοχής στο Dakar, καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να λάβουν μέρος στο ετήσιο αυτό αγωνιστικό γεγονός, με ελάχιστους εξ' αυτών -κυρίως των κορυφαίων εργοστασιακών- να επιστρέφουν στις χώρες τους με θετικό προϋπολογισμό.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η συμμετοχή σε ένα παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητικό γεγονός δεν είναι κάτι απλό, ειδικά αν δεν έχεις αγωνιστική υποστήριξη ή δεν έχεις το οικονομικό υπόβαθρο που απαιτείται. Κατά καιρούς βλέπουμε ρομαντικές ιδέες να εμφανίζονται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ιδέες που διαλύονται εν μία νυκτί καθώς δεν υπάρχουν τα χρήματα που χρειάζονται ώστε να υλοποιηθούν. Για να λάβει μέρος κάποιος στο δυσκολότερο rally του κόσμου το Dakar δεν χρειάζεται μόνο θάρρος, πίστη στον εαυτό σου, οδηγικές ικανότητες, τρέλα για την αναζήτηση των ορίων, χρειάζεται και τα απαραίτητα οικονομικά κονδύλια.

O Brabec κέρδισε το Dakar αλλά θα λάβει λιγότερα χρήματα από έναν τενίστα που θα φτάσει στον πρώτο γύρο του Αυστραλιανού Open

Συγκεκριμένα στις μοτοσυκλέτες η δήλωση συμμετοχής για το Rally Dakar 2024 ανερχόταν στις 18.000 ευρώ. Για τους εργοστασιακούς αναβάτες αυτό δεν είναι πρόβλημα καθώς η ομάδα καλύπτει όλα τα έξοδα και πληρώνει και τα συμβόλαια των αναβατών, ενώ εκείνοι για το μόνο που έχουν να ανησυχούν είναι για την αγωνιστική τους ετοιμότητα. Τι γίνεται τώρα αν είσαι κάποιος που δεν έχεις εργοστασιακή υποστήριξη ή χορηγούς από πίσω. Η απάντηση είναι απλή, πληρώνεις τα πάντα μόνος σου. Αρκετοί αγωνιζόμενοι οι οποίοι κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο Rally Dakar χρηματοδοτούν μόνοι τους το όλο εγχείρημα ή επιλέγουν να αγωνιστούν στη δύσκολη κατηγορία Original by Motul, στην οποία εκτελούν χρέη αναβάτη και μηχανικού καθόλη τη διάρκεια του αγώνα με σκοπό να μειώσουν το κόστος -αν και κάποιοι άλλοι επιλέγουν την τελευταία κατηγορία χωρίς οικονομικά κίνητρα, απλώς για την πρόκληση. Για να δώσουμε μία σαφή εικόνα, το κόστος μίας συμμετοχής σε αυτή την κατηγορία μπορεί να φτάσει τα 100.000 ευρώ ένα ποσό δυσθεώρητο αν δεν έχεις την οικονομική στήριξη που απαιτείται.

Dakar

Διαβάζοντας όλα αυτά θα πει κάποιος γιατί μπαίνει στον κόπο να αγωνιστεί στο Rally Dakar και τελικά έχει κάποιο οικονομικό όφελος από όλο αυτό. Η αλήθεια είναι πως αν είσαι εργοστασιακός οδηγός τα χρήματα που λαμβάνεις από την ομάδα σου ή τους χορηγούς σου είναι παραπάνω από αρκετά.

Εκτός όμως από τη δόξα που κατακτά κάποιος αν κερδίσει στο Dakar λαμβάνει και κάποια χρηματικά έπαθλα τα οποία δίνονται από τους οργανωτές. Για παράδειγμα ο νικητής του αγώνα Brabec φέτος θα δει στον τραπεζικό λογαριασμό του να μπαίνουν 50.000 ευρώ, με τον δεύτερο Ross Branch της Hero να γίνεται πλουσιότερος κατά 25.000 ευρώ. Ο τρίτος Adrian Van Beveren κέρδισε 15.000 ευρώ, ενώ οι Kevin Benavides και Toby Price έφυγαν από το Dakar με 10.000 και 5.000 ευρώ αντίστοιχα.

Στην κατηγορία Rally 2 όπως φαντάζεστε τα χρηματικά έπαθλα που δίνει η οργάνωση είναι ακόμα μικρότερα. Ο πρώτος κερδίζει 10.000 ευρώ, ο δεύτερος 9.000 ευρώ, ο τρίτος 8.000 ευρώ, ο τέταρτος 7.000 ευρώ και ο πέμπτος 6.000 ευρώ.

Τι γίνεται όμως με τους “φτωχούς συγγενείς” της κατηγορίας Original by Motul; Εδώ χρηματικό έπαθλο παίρνουν μόνο οι τρεις πρώτοι, με τον νικητή να εισπράττει 5.000 ευρώ, τον δεύτερο 3.000 ευρώ και τον τρίτο 1.000 ευρώ. Είναι σαφές πως δεν λαμβάνεις μέρος στο Rally Dakar αν δεν έχεις το απαραίτητο budget ωστόσο κανείς από τους αγωνιζόμενους που βλέπουμε όλα αυτά τα χρόνια στη λίστα συμμετοχής του αγώνα δεν βρίσκεται στο Dakar με στόχο να γίνει πλούσιος. Η μόνη αλήθεια είναι πως όλοι τους έρχονται για να αναζητήσουν τα όρια τους και να καταφέρουν αυτό που πάντα στο Dakar ήταν το ζητούμενο… να φτάσουν στον τερματισμό.

Dakar
Ετικέτες

Aprilia Tuareg Racing - Μετά το Hellas Rally, σειρά έχει το Baja Aragon

Οι Jacopo Cerutti και Francesco Montanari δίνουν το παρών στο Teruel
Aprilia - Baja Aragon
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

24/7/2024

Η Aprilia Tuareg Racing βρίσκεται στο Teruel της Ισπανίας, για να λάβει μέρος στο ιστορικό rally Baja Aragón, που διεξάγεται από τις 26 έως τις 28 Ιουλίου, γιορτάζοντας την τεσσαρακοστή του έκδοση το 2024.

Οι Aprilia Tuareg, που αναπτύχθηκαν σε στενή συνεργασία με την GCorse των αδελφών Guareschi, θα συμμετάσχουν για πρώτη φορά σε αυτό το rally raid, με στόχο να αποκτήσουν εμπειρία σε αυτό το είδος αγώνων και να συλλέξουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα ενόψει του Motorally και του Africa Eco Race.

Το Baja Aragón θα είναι ένα ενδιαφέρον πεδίο δοκιμών για τους Jacopo Cerutti και Francesco Montanari, τους μοναδικούς Ιταλούς αναβάτες στην εκκίνηση, οι οποίοι θα προσπαθήσουν να προσαρμοστούν σε αυτό το ράλι κατά τη διάρκεια των τριών ημερών του αγώνα.

Aprilia Baja Aragon

Ο αγώνας διεξάγεται σε μία δύσκολη διαδρομή με σκληρή και πετρώδη επιφάνεια, ξεκινώντας με έναν πρόλογο 18 χιλιομέτρων την Παρασκευή που θα καθορίσει τη σειρά εκκίνησης. Η πιο απαιτητική ημέρα θα είναι το Σάββατο, με μία ειδική διαδρομή 520 χιλιομέτρων, ενώ η τελική ειδική διαδρομή των 350 χιλιομέτρων θα διεξαχθεί την Κυριακή.

JACOPO CERUTTI: "Είναι ένας συναρπαστικός αγώνας, πολύ δημοφιλής, τον οποίο πάντα παρακολουθούσα με ενδιαφέρον. Μου αρέσει το τερέν, σίγουρα θα είναι πολύ απαιτητικό λόγω της ζέστης, αλλά νομίζω ότι η μοτοσυκλέτα μπορεί να πάει καλά σε αυτές τις συνθήκες. Θα είναι η πρώτη μου εμπειρία σε αυτόν τον αγώνα και ελπίζω να διασκεδάσω και να πάρω ένα καλό αποτέλεσμα."

FRANCESCO MONTANARI: "Όντας η πρώτη φορά σε αυτόν τον αγώνα, δεν ξέρουμε πραγματικά τι να περιμένουμε. Θα έχουμε την ευκαιρία να ανταγωνιστούμε αναβάτες υψηλού επιπέδου, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που θα συμμετάσχουν στο Dakar, για το οποίο έχουμε μεγάλο κίνητρο. Ανυπομονώ να αγωνιστώ για να δω το επίπεδό μας."

Ετικέτες