Τα χρηματικά βραβεία της διοργάνωσης του Rally Dakar - Και όχι, κανείς δεν αγωνίζεται για αυτά

Πολλά τα έξοδα για να λάβει κάποιος μέρος στο Rally Dakar, με τους περισσότερους αγωνιζόμενους να έχουν ανάγκη ομάδες και χορηγούς
motomag O Brabec κέρδισε το Dakar αλλά θα λάβει λιγότερα χρήματα από έναν τενίστα που θα φτάσει στον πρώτο γύρο του Αυστραλιανού Open
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

23/1/2024

Το Rally Dakar 2024 πέρασε στην ιστορία με τον Ricky Brabec της Honda να κερδίζει τον αγώνα για δεύτερη φορά στην καριέρα του και τον Βασίλη Μπούδρο να καταφέρνει με τη Husqvarna FR450 Rally της DNA Filters να τερματίσει στην απαιτητική κατηγορία Original by Motul. Οι αναβάτες εκτός από τη δόξα, την αναζήτηση της περιπέτειας και τη χαρά της συμμετοχής στο Dakar, καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να λάβουν μέρος στο ετήσιο αυτό αγωνιστικό γεγονός, με ελάχιστους εξ' αυτών -κυρίως των κορυφαίων εργοστασιακών- να επιστρέφουν στις χώρες τους με θετικό προϋπολογισμό.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η συμμετοχή σε ένα παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητικό γεγονός δεν είναι κάτι απλό, ειδικά αν δεν έχεις αγωνιστική υποστήριξη ή δεν έχεις το οικονομικό υπόβαθρο που απαιτείται. Κατά καιρούς βλέπουμε ρομαντικές ιδέες να εμφανίζονται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ιδέες που διαλύονται εν μία νυκτί καθώς δεν υπάρχουν τα χρήματα που χρειάζονται ώστε να υλοποιηθούν. Για να λάβει μέρος κάποιος στο δυσκολότερο rally του κόσμου το Dakar δεν χρειάζεται μόνο θάρρος, πίστη στον εαυτό σου, οδηγικές ικανότητες, τρέλα για την αναζήτηση των ορίων, χρειάζεται και τα απαραίτητα οικονομικά κονδύλια.

O Brabec κέρδισε το Dakar αλλά θα λάβει λιγότερα χρήματα από έναν τενίστα που θα φτάσει στον πρώτο γύρο του Αυστραλιανού Open

Συγκεκριμένα στις μοτοσυκλέτες η δήλωση συμμετοχής για το Rally Dakar 2024 ανερχόταν στις 18.000 ευρώ. Για τους εργοστασιακούς αναβάτες αυτό δεν είναι πρόβλημα καθώς η ομάδα καλύπτει όλα τα έξοδα και πληρώνει και τα συμβόλαια των αναβατών, ενώ εκείνοι για το μόνο που έχουν να ανησυχούν είναι για την αγωνιστική τους ετοιμότητα. Τι γίνεται τώρα αν είσαι κάποιος που δεν έχεις εργοστασιακή υποστήριξη ή χορηγούς από πίσω. Η απάντηση είναι απλή, πληρώνεις τα πάντα μόνος σου. Αρκετοί αγωνιζόμενοι οι οποίοι κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο Rally Dakar χρηματοδοτούν μόνοι τους το όλο εγχείρημα ή επιλέγουν να αγωνιστούν στη δύσκολη κατηγορία Original by Motul, στην οποία εκτελούν χρέη αναβάτη και μηχανικού καθόλη τη διάρκεια του αγώνα με σκοπό να μειώσουν το κόστος -αν και κάποιοι άλλοι επιλέγουν την τελευταία κατηγορία χωρίς οικονομικά κίνητρα, απλώς για την πρόκληση. Για να δώσουμε μία σαφή εικόνα, το κόστος μίας συμμετοχής σε αυτή την κατηγορία μπορεί να φτάσει τα 100.000 ευρώ ένα ποσό δυσθεώρητο αν δεν έχεις την οικονομική στήριξη που απαιτείται.

Dakar

Διαβάζοντας όλα αυτά θα πει κάποιος γιατί μπαίνει στον κόπο να αγωνιστεί στο Rally Dakar και τελικά έχει κάποιο οικονομικό όφελος από όλο αυτό. Η αλήθεια είναι πως αν είσαι εργοστασιακός οδηγός τα χρήματα που λαμβάνεις από την ομάδα σου ή τους χορηγούς σου είναι παραπάνω από αρκετά.

Εκτός όμως από τη δόξα που κατακτά κάποιος αν κερδίσει στο Dakar λαμβάνει και κάποια χρηματικά έπαθλα τα οποία δίνονται από τους οργανωτές. Για παράδειγμα ο νικητής του αγώνα Brabec φέτος θα δει στον τραπεζικό λογαριασμό του να μπαίνουν 50.000 ευρώ, με τον δεύτερο Ross Branch της Hero να γίνεται πλουσιότερος κατά 25.000 ευρώ. Ο τρίτος Adrian Van Beveren κέρδισε 15.000 ευρώ, ενώ οι Kevin Benavides και Toby Price έφυγαν από το Dakar με 10.000 και 5.000 ευρώ αντίστοιχα.

Στην κατηγορία Rally 2 όπως φαντάζεστε τα χρηματικά έπαθλα που δίνει η οργάνωση είναι ακόμα μικρότερα. Ο πρώτος κερδίζει 10.000 ευρώ, ο δεύτερος 9.000 ευρώ, ο τρίτος 8.000 ευρώ, ο τέταρτος 7.000 ευρώ και ο πέμπτος 6.000 ευρώ.

Τι γίνεται όμως με τους “φτωχούς συγγενείς” της κατηγορίας Original by Motul; Εδώ χρηματικό έπαθλο παίρνουν μόνο οι τρεις πρώτοι, με τον νικητή να εισπράττει 5.000 ευρώ, τον δεύτερο 3.000 ευρώ και τον τρίτο 1.000 ευρώ. Είναι σαφές πως δεν λαμβάνεις μέρος στο Rally Dakar αν δεν έχεις το απαραίτητο budget ωστόσο κανείς από τους αγωνιζόμενους που βλέπουμε όλα αυτά τα χρόνια στη λίστα συμμετοχής του αγώνα δεν βρίσκεται στο Dakar με στόχο να γίνει πλούσιος. Η μόνη αλήθεια είναι πως όλοι τους έρχονται για να αναζητήσουν τα όρια τους και να καταφέρουν αυτό που πάντα στο Dakar ήταν το ζητούμενο… να φτάσουν στον τερματισμό.

Dakar
Ετικέτες

WSBK 2025, 6ος γύρος, Misano - Ελεύθερα δοκιμαστικά στα SSP με Stefano Manzi στην κορυφή

Μπροστά με Yamaha R9 o Manzi, πίσω του ο Jaume Masia με Ducati Panigale V2
Stefano Manzi WSSP Free Practice Misano
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

13/6/2025

Η εναρκτήρια συνεδρία του αγωνιστικού τριημέρου βρήκε τον Ιταλό πρωτοπόρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος Supersport, Stefano Manzi, να θέτει τον ρυθμό με την Yamaha R9 ενώ ο Jaume Masia με την Ducati Panigale V2 και ο Can Oncu επίσης με R9 συμπλήρωσαν την πρώτη τριάδα.

Ο πρωτοπόρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Supersport, Stefano Manzi, σημείωσε τον ταχύτερο γύρο το πρωί της Παρασκευής στα ελεύθερα δοκιμαστικά. Ο Ιταλός αναβάτης της ομάδας Pata Yamaha Ten Kate Racing με την Yamaha R9, προηγήθηκε κατά 0.07 δευτερόλεπτα.

Ο Jaume Masia ολοκλήρωσε τη συνεδρία στη δεύτερη θέση με την Orelac Racing Verdnatura πάνω σε Ducati Panigale V2. Ο Ισπανός ήταν ο ταχύτερος αναβάτης της Ducati στην “εντός έδρας” πίστα.

Ο μόνος άλλος αναβάτης της Yamaha στην πρώτη δεκάδα ήταν ο Can Oncu με την ομάδα Yamaha bLU cRU Evan Bros Team, που τερμάτισε στην τρίτη θέση, 0.210 δευτερόλεπτα πίσω από τον Manzi.

Ο Bo Bendsneyder ήταν ο ταχύτερος αναβάτης της MV Agusta, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση για την ομάδα MV Agusta Reparto Corse.

Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε ο Valentin Debise με την Renzi Corse Ducati Panigale V2. Ο Γάλλος αναβάτης ήταν 0.474 δευτερόλεπτα πίσω από τον καλύτερο χρόνο του Manzi.

Ο τελευταίος οδηγός που σημείωσε γύρο κάτω από το 1:37 ήταν ο Filippo Farioli, επίσης με MV Agusta, ο δεύτερος αναβάτης της εταιρείας στην πρώτη δεκάδα.

Ο Jeremy Alcoba ήταν ο μόνος αναβάτης της Kawasaki που βρέθηκε στην κορυφαία δεκάδα, εκπροσωπώντας την Kawasaki WorldSSP Team.

Την υπόλοιπη δεκάδα συμπλήρωσαν οδηγοί της Ducati  Marcel Schroetter στην όγδοη θέση με την WRP Racing, Federico Caricasulo στην ένατη με την D34G Racing, και ο Xavi Carrdelus δέκατος με την Orelac Racing.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε αναλυτικά όλους τους χρόνους των πρωινών ελευθέρων δοκιμαστικών WSSP  της Παρασκευής:

 

Θέση

Αναβάτης

Εθν.

Ομάδα

Μοτοσυκλέτα

Χρόνος

1

Stefano Manzi

ITA

Pata Yamaha Ten Kate Racing

Yamaha R9

1:37.489

2

Jaume Masia

ESP

Orelac Racing Verdnatura

Ducati Panigale V2

1:37.559

3

Can Oncu

TUR

Yamaha bLU cRU Evan Bros Team

Yamaha R9

1:37.699

4

Bo Bendsneyder

NED

MV Agusta Reparto Corse

MV Agusta F3 800 RR

1:37.928

5

Valentin Debise

FRA

Renzi Corse

Ducati Panigale V2

1:37.963

6

Filippo Farioli

ITA

MV Agusta Reparto Corse

MV Agusta F3 800 RR

1:37.981

7

Jeremy Alcoba

ESP

Kawasaki WorldSSP Team

Kawasaki ZX-6R

1:38.029

8

Marcel Schroetter

GER

WRP Racing

Ducati Panigale V2

1:38.111

9

Federico Caricasulo

ITA

D34G Racing WorldSSP Team

Ducati Panigale V2

1:38.128

10

Xavi Cardelus

AND

Orelac Racing Verdnatura

Ducati Panigale V2

1:38.226

11

Philipp Oettl

GER

Feel Racing WorldSSP Team

Ducati Panigale V2

1:38.339

12

Corentin Perolari

FRA

Honda Racing World Supersport

Honda CBR600RR

1:38.377

13

Lucas Mahias

FRA

GMT94

Yamaha R9

1:38.407

14

Niccolo Antonelli

ITA

VFT Racing

Yamaha R9

1:38.439

15

Roberto Garcia

ESP

GMT94

Yamaha R9

1:38.693

16

Simon Jespersen

DEN

ECOsantagata Althea Racing Team

Ducati Panigale V2

1:38.822

17

Mattia Casadei

ITA

Motozoo ME AIR Racing

MV Agusta F3 800 RR

1:38.863

18

Tom Booth-Amos

GBR

PTR Triumph Factory Racing

Triumph STR 765 RS

1:38.953

19

Oliver Bayliss

AUS

PTR Triumph Factory Racing

Triumph STR 765 RS

1:38.969

20

Leonardo Taccini

ITA

ECOsantagata Althea Racing Team

Ducati Panigale V2

1:39.069

21

Raffaele de Rosa

ITA

QJMOTOR Factory Racing

QJMOTOR SRK 800 RR

1:39.114

22

Aldi Mahendra

IND

Yamaha bLU cRU Evan Bros Team

Yamaha R9

1:39.133

23

Ondrej Vostatek

CZE

WRP Racing

Ducati Panigale V2

1:39.166

24

Xavi Artigas

ESP

Blackflag Motorsport

Kawasaki ZX-6R

1:39.249

25

Niki Tuuli

FIN

QJMOTOR Factory Racing

QJMOTOR SRK 800 RR

1:39.602

26

Matteo Patacca

ITA

Bike e Motor Racing Team

Yamaha R6

1:39.699

27

Yuki Okamoto

JPN

Pata Yamaha Ten Kate Racing

Yamaha R9

1:39.975

28

Luke Power

AUS

Motozoo ME AIR Racing

MV Agusta F3 800 RR

1:40.210

29

Kaito Toba

JPN

Petronas MIE Honda Racing Team

Honda CBR600RR

1:40.504

30

Piotr Biesiekirski

POL

Team Flembbo-Pilote Moto Production

MV Agusta F3 800 RR

1:41.189

31

Ana Carrasco

ESP

Honda Racing World Supersport

Honda CBR600RR

1:41.387

32

Eduardo Montero

ESP

D34G Racing WorldSSP Team

Ducati Panigale V2

1:41.522

33

Syarifuddin Azman

MAL

Petronas MIE Honda Racing Team

Honda CBR600RR

1:41.537

34

Harrison Voight

AUS

EAB Racing Team

Ducati Panigale V2

1:41.603

Ετικέτες