Τα χρηματικά βραβεία της διοργάνωσης του Rally Dakar - Και όχι, κανείς δεν αγωνίζεται για αυτά

Πολλά τα έξοδα για να λάβει κάποιος μέρος στο Rally Dakar, με τους περισσότερους αγωνιζόμενους να έχουν ανάγκη ομάδες και χορηγούς
motomag O Brabec κέρδισε το Dakar αλλά θα λάβει λιγότερα χρήματα από έναν τενίστα που θα φτάσει στον πρώτο γύρο του Αυστραλιανού Open
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

23/1/2024

Το Rally Dakar 2024 πέρασε στην ιστορία με τον Ricky Brabec της Honda να κερδίζει τον αγώνα για δεύτερη φορά στην καριέρα του και τον Βασίλη Μπούδρο να καταφέρνει με τη Husqvarna FR450 Rally της DNA Filters να τερματίσει στην απαιτητική κατηγορία Original by Motul. Οι αναβάτες εκτός από τη δόξα, την αναζήτηση της περιπέτειας και τη χαρά της συμμετοχής στο Dakar, καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να λάβουν μέρος στο ετήσιο αυτό αγωνιστικό γεγονός, με ελάχιστους εξ' αυτών -κυρίως των κορυφαίων εργοστασιακών- να επιστρέφουν στις χώρες τους με θετικό προϋπολογισμό.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η συμμετοχή σε ένα παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητικό γεγονός δεν είναι κάτι απλό, ειδικά αν δεν έχεις αγωνιστική υποστήριξη ή δεν έχεις το οικονομικό υπόβαθρο που απαιτείται. Κατά καιρούς βλέπουμε ρομαντικές ιδέες να εμφανίζονται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ιδέες που διαλύονται εν μία νυκτί καθώς δεν υπάρχουν τα χρήματα που χρειάζονται ώστε να υλοποιηθούν. Για να λάβει μέρος κάποιος στο δυσκολότερο rally του κόσμου το Dakar δεν χρειάζεται μόνο θάρρος, πίστη στον εαυτό σου, οδηγικές ικανότητες, τρέλα για την αναζήτηση των ορίων, χρειάζεται και τα απαραίτητα οικονομικά κονδύλια.

O Brabec κέρδισε το Dakar αλλά θα λάβει λιγότερα χρήματα από έναν τενίστα που θα φτάσει στον πρώτο γύρο του Αυστραλιανού Open

Συγκεκριμένα στις μοτοσυκλέτες η δήλωση συμμετοχής για το Rally Dakar 2024 ανερχόταν στις 18.000 ευρώ. Για τους εργοστασιακούς αναβάτες αυτό δεν είναι πρόβλημα καθώς η ομάδα καλύπτει όλα τα έξοδα και πληρώνει και τα συμβόλαια των αναβατών, ενώ εκείνοι για το μόνο που έχουν να ανησυχούν είναι για την αγωνιστική τους ετοιμότητα. Τι γίνεται τώρα αν είσαι κάποιος που δεν έχεις εργοστασιακή υποστήριξη ή χορηγούς από πίσω. Η απάντηση είναι απλή, πληρώνεις τα πάντα μόνος σου. Αρκετοί αγωνιζόμενοι οι οποίοι κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο Rally Dakar χρηματοδοτούν μόνοι τους το όλο εγχείρημα ή επιλέγουν να αγωνιστούν στη δύσκολη κατηγορία Original by Motul, στην οποία εκτελούν χρέη αναβάτη και μηχανικού καθόλη τη διάρκεια του αγώνα με σκοπό να μειώσουν το κόστος -αν και κάποιοι άλλοι επιλέγουν την τελευταία κατηγορία χωρίς οικονομικά κίνητρα, απλώς για την πρόκληση. Για να δώσουμε μία σαφή εικόνα, το κόστος μίας συμμετοχής σε αυτή την κατηγορία μπορεί να φτάσει τα 100.000 ευρώ ένα ποσό δυσθεώρητο αν δεν έχεις την οικονομική στήριξη που απαιτείται.

Dakar

Διαβάζοντας όλα αυτά θα πει κάποιος γιατί μπαίνει στον κόπο να αγωνιστεί στο Rally Dakar και τελικά έχει κάποιο οικονομικό όφελος από όλο αυτό. Η αλήθεια είναι πως αν είσαι εργοστασιακός οδηγός τα χρήματα που λαμβάνεις από την ομάδα σου ή τους χορηγούς σου είναι παραπάνω από αρκετά.

Εκτός όμως από τη δόξα που κατακτά κάποιος αν κερδίσει στο Dakar λαμβάνει και κάποια χρηματικά έπαθλα τα οποία δίνονται από τους οργανωτές. Για παράδειγμα ο νικητής του αγώνα Brabec φέτος θα δει στον τραπεζικό λογαριασμό του να μπαίνουν 50.000 ευρώ, με τον δεύτερο Ross Branch της Hero να γίνεται πλουσιότερος κατά 25.000 ευρώ. Ο τρίτος Adrian Van Beveren κέρδισε 15.000 ευρώ, ενώ οι Kevin Benavides και Toby Price έφυγαν από το Dakar με 10.000 και 5.000 ευρώ αντίστοιχα.

Στην κατηγορία Rally 2 όπως φαντάζεστε τα χρηματικά έπαθλα που δίνει η οργάνωση είναι ακόμα μικρότερα. Ο πρώτος κερδίζει 10.000 ευρώ, ο δεύτερος 9.000 ευρώ, ο τρίτος 8.000 ευρώ, ο τέταρτος 7.000 ευρώ και ο πέμπτος 6.000 ευρώ.

Τι γίνεται όμως με τους “φτωχούς συγγενείς” της κατηγορίας Original by Motul; Εδώ χρηματικό έπαθλο παίρνουν μόνο οι τρεις πρώτοι, με τον νικητή να εισπράττει 5.000 ευρώ, τον δεύτερο 3.000 ευρώ και τον τρίτο 1.000 ευρώ. Είναι σαφές πως δεν λαμβάνεις μέρος στο Rally Dakar αν δεν έχεις το απαραίτητο budget ωστόσο κανείς από τους αγωνιζόμενους που βλέπουμε όλα αυτά τα χρόνια στη λίστα συμμετοχής του αγώνα δεν βρίσκεται στο Dakar με στόχο να γίνει πλούσιος. Η μόνη αλήθεια είναι πως όλοι τους έρχονται για να αναζητήσουν τα όρια τους και να καταφέρουν αυτό που πάντα στο Dakar ήταν το ζητούμενο… να φτάσουν στον τερματισμό.

Dakar
Ετικέτες

Metzeler: Προμηθευτής ελαστικών έως το 2028 σε Παγκόσμιο και Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Supermoto

Ανανέωση της συνεργασίας για 3 χρόνια ως αποκλειστικός προμηθευτής
Metzeler Supermoto
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

17/11/2025

Η Metzeler επιβεβαιώθηκε από την XIEM ως αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών για το Παγκόσμιο και Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Supermoto της FIM, καθώς και για το FIM Supermoto of Nations, έως και τη σεζόν 2028.

Συγκεκριμένα, τα ελαστικά Metzeler RACETEC SM θα συνεχίσουν να εξοπλίζουν όλες τις ομάδες και τους αναβάτες στην κατηγορία S1GP World και στην ευρωπαϊκή κατηγορία S4, καθώς και στη νέα κατηγορία S2 και στον αγώνα των Εθνών. Η XIEM, η εταιρεία που διαχειρίζεται τα τηλεοπτικά, εμπορικά και προωθητικά δικαιώματα αυτών των διοργανώσεων, αποφάσισε να επεκτείνει τη συνεργασία που ξεκίνησε το 2023, με τη Metzeler να είναι αποκλειστικός προμηθευτής για την τριετία 2026-2028.

Metzeler FIM Supermoto

Ο εμπορικός διευθυντής της Metzeler, Francesco Pietrangeli, δήλωσε σχετικά: "Είμαστε χαρούμενοι που μπορούμε να συνεχίσουμε αυτή τη συνεργασία για ακόμη τρία χρόνια, προσθέτοντας και την αποκλειστική προμήθεια της νέας ευρωπαϊκής κατηγορίας S2. Το Supermoto είναι μια άκρως θεαματική αγωνιστική κατηγορία που προσελκύει πιστούς φίλους κάθε χρόνο. Στις πρώτες τρεις σεζόν, τα ελαστικά μας Metzeler RACETEC SM έχουν αποδώσει πάνω από τις προσδοκίες και είμαστε βέβαιοι ότι αυτό αποτέλεσε βασικό στοιχείο στην επιλογή της XIEM να μας διατηρήσει σε αυτόν τον ρόλο".

Τα ελαστικά Metzeler RACETEC SM, που χρησιμοποιούνται σε αυτές τις διοργανώσεις, είναι διαθέσιμα και στην αγορά. Έχουν σχεδιαστεί για τις ανάγκες του Supermoto, χρησιμοποιώντας γόμες με υψηλή περιεκτικότητα σε πυρίτιο για γρήγορη θέρμανση και ταυτόχρονα εξαιρετική αντοχή στη φθορά. Το πέλμα διαθέτει κεντρικές αυλακώσεις κάθετες στη φορά κίνησης για μεγαλύτερη μηχανική πρόσφυση σε χωμάτινες διαδρομές, ενώ οι αυλακώσεις στο πλάι έχουν σχεδιαστεί για αποτελεσματικό και γρήγορο αυτοκαθαρισμό.

Metzeler FIM Supermoto

 

Ετικέτες