WESS 2019: Νικτής στο Erzbergrodeo ο Jarvis

Μια σημαντική επιτυχία!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

3/6/2019

Δεν είναι ούτε η πρώτη, ούτε η δεύτερη αλλά η πέμπτη φορά που ο Graham Jarvis κατακτά έναν απ’ τους δυσκολότερους αγώνες Enduro. Αναφερόμαστε στον αναβάτη που το περασμένο Μάρτιο είχε επισκεφτεί τη χώρα μας και συγκεκριμένα τη Θήβα για να παραδώσει μαθήματα, χάρη στην διοεγάνωση του Enduro Club Thivas. Έχοντας νικήσει και πέρσι, ο Jarvis ήρθε στον φετινό αγώνα του Erzbergrodeo με πολύ αυτοπεποίθηση, γνωρίζοντας όμως πως με την διαδρομή να είναι ασφυκτικά γεμάτη από αναβάτες, η νίκη δεν θα ερχόταν εύκολα. Παρ’ όλα αυτά, με την εμπειρία του και τη στρατηγική που ακολούθησε κατάφερε να κυριαρχήσει για πέμπτη φορά.

Όπως έχει κάνει πολλές φορές στο παρελθόν, έτσι κι τώρα, ο Graham Jarvis ξεκίνησε ήπια και άρχισε αργά αλλά σταθερά να κινείται προς την κορυφή. Πέρασε με ασφάλεια το πρώτο check point του αγώνα 14ος και από κει κι έπειτα ξεκίνησε να προσπερνά τον έναν μετά τον άλλον αναβάτη. Μετά από μία ώρα αγώνα ήταν ήδη στη τρίτη θέση και με μικρή διαφορά απ’ τον πρώτο, έχοντας τη δυνατότητα να τον απειλήσει. Μετά τον πρώτο ανεφοδιασμό, όταν έφτασε στο Carl’s Dinner (σημείο της διαδρομής) έκανε την κίνηση ματ για να σφραγίσει τη νίκη του.

Απομακρύνθηκε απ’ τον Manni Lettenbichler και βρέθηκε στο Green Hell (άλλο ένα σημείο της διαδρομής) έχοντας τα ηνία του αγώνα. Παρά το γεγονός ότι δεν κατάφερε να ανέβει τον σχεδόν κάθετο λόφο με την πρώτη προσπάθεια, ο Jarvis παρέμεινε ψύχραιμος και δεν έχασε την αυτοσυγκέντρωσή του όταν είδε τον Lettenbichler να βρίσκεται πίσω του. Έπειτα, αφού ήταν στη κορυφή, με τη μεθοδικότητά του κατάφερε να παραμείνει μπροστά για το υπόλοιπο της διαδρομής, μήκους 35,2 χιλιομέτρων,η οποία περιελάμβανε επίσης το Dynamite και Lazy Noon, δύο αρκετά τεχνικά σημεία. Ο Graham Jarvis ολοκλήρωσε πρώτος τον αγώνα μέσα σε  2 ώρες και 27 λεπτά.

Σε δηλώσεις του, ο Jarvis ανέφερε: “Αισθάνομαι υπέροχα. Πιστεύω πως είναι η πιο σημαντική νίκη της καριέρας μου στο Erzberg. Πολλοί άνθρωποι σχολίαζαν την ηλικία μου και στα 44 μου έχω ορισμένες αμφιβολίες σχετικά με την αντοχή μου κατά τη διάρκεια του αγώνα. Όμως διατήρησα την αυτοσυγκέντρωσή μου και συνέχισα να πιέζω. Ήξερα πως είχα πολλή δουλειά να κάνω απ’ την εκκίνηση, αλλά τα γρήγορα κομμάτια του αγώνα που ήταν στην αρχή ποτέ δεν μου ταίριαζαν. Μόλις έφτασα στο Carls Dinner ξεκίνησα να ανακάμπτω. Ήταν διαφορετικό απ’ όταν το περπάτησα, όμως τα πήγα πολύ καλά. Κατάφερα να βρεθώ πρώτος πηγαίνοντας στο Green Hell.

Ο Alfredo Gomez έδωσε επίσης έναν εξαιρετικό αγώνα και κατάφερε να τερματίσει τέταρτος, ενώ ξεκίνησε απ’ τη τρίτη θέση. Στην εκκίνηση χρειάστηκε να δώσει μια σκληρή μάχη με τους υπόλοιπους αναβάτες στην πρώτη ανάβαση της διαδρομής. Έκτοτε προσπάθησε να πλησιάσει τους τρεις πρώτους, μπαίνοντας με γρήγορους ρυθμούς μέσα στο Carl’s Dinner και πλησίασε τον συμπατριώτη του Mario Roman. Στο 23ο check point είχε βρεθεί μπροστά απ’ τον Wade Young στην τέταρτη θέση, όπου και ολοκλήρωσε τον αγώνα με τέσσερα λεπτά διαφορά απ’ τον τρίτο.

Πρώτος αυτή τη στιγμή στη βαθμολογία βρίσκεται ο Manuel Lettenbichler (KTM) με 1.960 βαθμούς, δεύτερος ο Mario Roman (Sherco) με 1.770 και μετά τη νίκη του στο Erzbergrodeo, ο Graham Jarvis (Husquvarna) ακολουθεί κατά πόδας στη τρίτη θέση με 1.690.

Ετικέτες

Rally Dakar 2024 - Για να τελειώνουν: Συνοδηγός αυτοκινήτου αρπάζει μοτοσυκλέτα [VIDEO]

Θα πρέπει να τραβούσαν τα μαλλιά τους μέσα στο αυτοκίνητο
Rally Dakar 2024 - Για να τελειώνουν: Συνοδηγός αυτοκινήτου αρπάζει μοτοσυκλέτα [VIDEO]
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

18/1/2024

Τις τελευταίες ώρες έχει προκαλέσει αίσθηση ένα video που δείχνει συνοδηγό αυτοκινήτου που αγωνίζεται στο Rally Dakar 2024 να βγαίνει τρέχοντας, να αρπάζει την μοτοσυκλέτα εμπρός που με το ζόρι προσπαθούσε να περάσει το βραχώδες μονοπάτι και να την οδηγεί σε πιο ήπιο έδαφος, ανοίγοντας δρόμο για το αυτοκίνητο να φύγει.

Με την μεγάλη διαφορά ύψους ανάμεσα στον συνοδηγό του αυτοκινήτου και του αναβάτη της μοτοσυκλέτας, αλλά και την ξεκάθαρη διαφορά σε ικανότητες, το video διαδίδεται πολύ γρήγορα. Μάλιστα ορισμένοι στα σχόλια θεωρούν πως ο συνοδηγός ανήκει στο γυναικείο φύλο επεκτείνοντας τον εντυπωσιασμό τους ως κάτι που δεν βλέπουμε συχνά. Ξεχνώντας ίσως πως υπάρχει καλύτερο παράδειγμα, στο πρόσωπο της Laia Sanz που μέχρι πρόσφατα αγωνιζόταν στο Dakar στην κατηγορία των μοτοσυκλετών πριν περάσει στα αυτοκίνητα. Όσο ήταν στις μοτοσυκλέτες είχε φτάσει μέχρι και την δεκάδα, αφήνοντας πίσω της πολλούς πρωτοκλασάτους αναβάτες. Στο ΜΟΤΟ έχουμε οδηγήσει μαζί της αρκετές φορές, και ξέρουμε πόσο εκπληκτικά γρήγορη είναι, αλλά και πόσο σταθερή αναβάτρια με φανταστική ροή κινήσεων.

Στην προκειμένη περίπτωση όμως, ο συνοδηγός είναι ο Γάλλος Loïc Minaudier και οι ικανότητές του στην αγωνιστική οδήγηση μοτοσυκλέτας ξεπερνούν εκείνες του Ιρλανδού Oran O’Kelly που με το Ν#94 προσπαθούσε να περάσει το βραχώδες σημείο καθυστερώντας τον Minaudier και τον οδηγό του αυτοκινήτου, τον Mathieu Serradori.

Ο καημένος O’Kelly που τρέχει το πρώτο του Dakar, έτυχε να καθυστερήσει το αυτοκίνητο δύο βετεράνων αναβατών Enduro που έχουμε μάλιστα μεγάλες περγαμηνές στο Dakar! O συνοδηγός έχει τρέξει 5 φορές στο Dakar με μοτοσυκλέτα και άλλες τρεις με αυτοκίνητο, φτάνοντας να τερματίσει στις παρυφές της εικοσάδας και σταθερά στις παρυφές των πρώτων 30! Καλύτερη επίδοσή του, 23ος γενικής το 2019, ενώ είναι ένας από τους καλύτερους αναβάτες Enduro της Γαλλίας και βετεράνος των Rally.

Ο Loïc που βλέπετε να κατεβαίνει από το αυτοκίνητο για να βοηθήσει, πρώτα τον εαυτό του καθώς είδε πως θα έχανε τουλάχιστον μία θέση, έχει έρθει και στην Ελλάδα και έχει αγωνιστεί στο δικό μας προπύργιο και προπονητικό βήμα του Dakar, το Hellas Rally Raid που πρωτοκλασάτοι αναβάτες έχουν εδώ και χρόνια ενσωματώσει στα στάδια της προετοιμασία τους για το πιο απαιτητικό Rally του κόσμου.

Όταν είχε έρθει στην Ελλάδα για να τρέξει με μοτοσυκλέτα στο Hellas Rally Raid, ο Loïc είχε παραχωρήσει συνέντευξη στον συνεργάτη του ΜΟΤΟ, Θοδωρή Ερμήλιο, τονίζοντάς του μεταξύ άλλων πως για την πλειοψηφία των επαγγελματιών αναβατών του Dakar η θέση του συνεπιβάτη σε αγωνιστική ομάδα είναι ένα φυσιολογικό και λογικό βήμα καθώς κατέχουν ήδη τα μυστικά της πλοήγησης, Έχουν δηλαδή ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα.

Με την σειρά του τώρα, ο O’Kelly που έχει ύψος 1.83 έναντι του 1.69 που είναι ο Loïc, τρέχει στο πρώτο του Dakar και παρότι Ιρλανδός δεν βρίσκεται σε άγνωστα εδάφη. Γεννήθηκε στο Dubai όπου και μεγάλωσε μέχρι τα 12 όταν και η οικογένειά του επέστρεψε στην Ιρλανδία. Έχει άλλα τέσσερα αδέρφια που αγωνιζόντουσαν στο motocross όσο η οικογένεια έμενε στο Dubai, οπότε ήταν ένα φυσιολογικό βήμα για τους γονείς του, να τον προωθήσουν στο άθλημα από πολύ μικρή ηλικία και έτσι είχε ήδη αγωνιστική εμπειρία μέχρι τα 12. Από τότε όμως πέρασε όλη την ενήλικη ζωή του χωρίς καμία επαφή με την μοτοσυκλέτα, μέχρι να πάρει την απόφαση να ρευστοποιήσει την ατομική επιχείρηση πλυντηρίου αυτοκινήτων που διατηρούσε και να επιστρέψει στο Dubai με μοναδικό στόχο να προπονηθεί και να προετοιμαστεί για το Rally Dakar. Ο Oran είχε στόχο να μπει στο Dakar το 2025 ή το αργότερο το 2026 και το 2024 του προέκυψε ως ευκαιρία με τους υπόλοιπους της ομάδας να βλέπουν πως η πρόοδός του ήταν ταχεία, συμβουλεύοντάς τον να το επιχειρήσει νωρίτερα.

Μπορεί λοιπόν να μην είναι στο επίπεδο του Loïc, όμως ο Oran βαδίζει 90ος στην γενική κατάταξη, ολοταχώς προς την ολοκλήρωση του πρώτου Dakar με τον τερματισμό να είναι ο στόχος και η αυριανή ημέρα το μεγάλο επίτευγμα αν όλα πάνε καλά. Μοναδικό λοιπόν παράδοξο, το γεγονός πως στο αυτοκίνητο πίσω τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός όχι απλά ήξεραν να οδηγούν μοτοσυκλέτα, αλλά ήταν και πρωταθλητές Enduro με πολλές συμμετοχές στο Dakar πάνω σε δύο ρόδες!

 

Back on the bike 🚀 #Dakar2024 Dakar Rally

Posted by Loic Minaudier on Thursday, January 18, 2024

 

 

 

 

 

Bike Alert

Ετικέτες