Παγκόσμια Παρουσίαση Continental ContiTrail Attack3 στην Κρήτη: Πρώτες εντυπώσεις

Υψηλών απαιτήσεων, υψηλών υποχρεώσεων
Από τον

Χρήστο Πατεράκη

18/3/2019

Οι on off μοτοσυκλέτες έχουν φτάσει στο σημείο να έχουν και τους πιο απαιτητικούς πελάτες που τα θέλουν όλα. Πρέπει να στρίβουν σε άσφαλτο και χώμα, να ταξιδεύουν με 300 και να κάνουν στάσεις ανά 300… να είναι ελαφριές, να είναι ευέλικτες, αλλά να έχουν και όγκο και να προσφέρουν και εξαιρετική κάλυψη. Αντίστοιχα πολυτάλαντα καλούνται να είναι και τα ελαστικά τους, με το νέο Continetal Contitrail attack 3 να μας το αποδεικνύει εντός ελληνικού εδάφους στις δυσκολότερες συνθήκες!

Κάθε χρονιά που περνάει τα ελαστικά των μοτοσυκλετών βρίσκουν τα πράγματα ολοένα και πιο “σκούρα” σε αυτή την τόσο απαιτητική κατηγορία. Οι on-off αυξάνουν την ιπποδύναμή τους όλο και πιο πολύ και παρά τα ηλεκτρονικά συστήματα (Traction Control / ABS / Wheelie Control / AntiDive Control) συνεχίζουν να δυσκολεύουν το έργο των ελαστικών, που καλούνται να ξεπεράσουν κατά πολύ τον πρωταρχικό τους ρόλο: Την επαφή δηλαδή της μοτοσυκλέτας με το δρόμο και κατά συνέπεια την εύρεση πρόσφυσης, πριν αρχίσουμε να μιλάμε για επιδόσεις. Πρέπει να σε κρατήσει όρθιο ενώ στρίβεις, να έχει πρόσφυση ενώ φρενάρεις αλλά και να μη γλιστράει όταν γκαζώνεις τέρμα, ακόμη και τα 140 σχεδόν άλογα που ορισμένες On-Off αποδίδουν στον τροχό...

Κι όλα αυτά, οι επιδόσεις, η εύρεση πρόσφυσης και η αντοχή, να συμβαίνουν σε κάθε επιφάνεια. Για αυτό και είναι μεγάλος πονοκέφαλος, σε βαθμό εγκεφαλικού, όταν τελειώσεις με την κατασκευή ενός νέου ελαστικού, κι αποφασίσεις να το παρουσιάσεις στην Ελλάδα, με τους δρόμους σαπουνοδρόμια.. Μάλιστα όταν θες να παρουσιάσεις στην Ελλάδα και πας και στην Κρήτη συγκεκριμένα, έεε, τότε έχεις τρελαθεί εντελώς!

Κι όμως, οι γερμανοί επέλεξαν τα Χανιά για να δείξουν στους δημοσιογράφους το νέο τους On-Off ελαστικό, το ContiTrailAttack 3. Και μπορεί να ήξεραν για τους δρόμους, μπορεί να είχαν προετοιμαστεί για τα χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης, αλλά είναι σίγουρο τον καιρό. Ούτε που το φανταζόντουσαν λοιπόν, αυτό που συνέβαινε μέχρι και δύο εβδομάδες πριν την προγραμματισμένη παρουσίαση...

Οι ουρανοί άνοιξαν για 41 συνεχόμενες ώρες, και η βροχή που έπεσε ανάγκασε τα βουνά να βγουν στους δρόμους και οι δρόμοι να κατέβουν σαν ποτάμια. Παρόλα αυτά η παρουσίαση έγινε κανονικά και οι εντυπώσεις που πήραμε από το νέο ελαστικό στους ανατιναγμένους και πασπαλισμένους με χώμα και λάπση δρόμους της Κρήτης (ήταν που ήταν για κλάματα… απόγιναν τώρα) κατέληξε υπεράνω κάθε προσδοκίας. Καταπληκτική πρόσφυση σε αμφιβόλου ποιότητας άσφαλτο πασπαλισμένη με σκόνες χώματα και χαλίκια, έχοντας προβλέψιμη συμπεριφορά ακόμα και στα πιο γλιστερά κομμάτια. Επίσης εντυπωσιακό ήταν και το πόσο άμεσα έφταναν σε θερμοκρασία λειτουργίας και πόσο γρήγορα απέβαλαν την λάσπη και τα χώματα που κάλυπταν το πέλμα τους, δεδομένου πως πρόκειται για ελαστικό αποκλειστικά για χρήση στο δρόμο και απλή "αντοχή" στους χωματόδρομους. Για αυτό και κρίθηκαν πως είχαν καλές δυνατότητες στο χώμα χωρίς απότομα γλιστρήματα και απρόβλεπτη συμπεριφορά. Ένα ελαστικό “κομμένο και ραμμένο” για την Ελληνική πραγματικότητα, που του έμελλε να δοκιμαστεί στις δυσκολότερες συνθήκες που θα μπορούσε να βρει η πλειοψηφία των ιδιοκτητών on off!

Το ΜΟΤΟ παρευρίσκεται κάθε χρονιά σε δεκάδες παρουσιάσεις αποκλειστικά, και συνολικά όλα αυτά τα χρόνια είναι αμέτρητες οι φορές που έχει συζητηθεί η πιθανότητα να γίνει μία παγκόσμια προϊοντική παρουσίαση στην χώρα μας, είτε με δική μας προτροπή –τις περισσότερες φορές- είτε με πρωτοβουλία της εκάστοτε εταιρίας. Πάντα η κουβέντα καταλήγει πως η χώρα είναι πανέμορφη, πως ο καιρός βοηθά, πως οι ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις υπερκαλύπτουν τις προϋποθέσεις, πως οι τιμές είναι σωστές, αλλά φτάνουμε στους δρόμους κι εκεί τελειώνει κάθε προσέγγιση. Και να ξέρετε, μιας και μας αρέσει να λέμε πως οι καταστάσεις είναι έτσι εξαιτίας των τιποτένιων πολιτικών και πως εμείς δεν έχουμε ευθύνη, δεν είναι η πρόσφυση η πρώτη αιτία. Είναι κάτι χειρότερο! Και λέμε πως είναι χειρότερο γιατί η ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά και απευθείας όλους εμάς: «Εντάξει με την πρόσφυση, υπάρχουν και δρόμοι που είναι μια χαρά, αλλά με τα σκουπίδια τι γίνεται εκεί; Πώς θα βγάλουμε φωτογραφίες με δεκάδες σκουπίδια σε κάθε γωνιά! Κι ας πάρουμε την περίπτωση πως καθαρίζουμε μία δύο στροφές περιορίζοντας την φωτογράφιση στο καθαρό μέρος. Οι δημοσιογράφοι που θα έρθουν όμως, πώς θα τραβήξουν video και φωτογραφίες, τι θα δείχνουν;» Εκεί είναι που δεν υπάρχει επιχείρημα για το αντίθετο γιατί τι να τους πεις, πως τα κάνουν οι ξένοι; Δεν φαίνεται τι γίνεται; Και κάπως έτσι κατεβάζεις το κεφάλι ξεμένοντας από επιχειρήματα, οργισμένος για την παιδεία στην χώρα αυτή και την μη τήρηση των στοιχειωδών κοινωνικών κανόνων. Διότι το να πετάς σκουπίδια δεξιά κι αριστερά δεν είναι απλώς παράνομο, είναι βαθιά αντικοινωνικό και μετά όλα τα υπόλοιπα.

Με βάση τα παραπάνω είναι εξαιρετικά θαρραλέα η απόφαση της Contintental να έρθει στην Ελλάδα για να παρουσιάσει το νέο ContiTrail Attack 3, ένα ελαστικό φτιαγμένο για να μπορείς να οδηγείς στο όριο, μοτοσυκλέτες που τα άλογά τους περισσεύουν. Κι αν το όριο αυτό μπορείς να το ανιχνεύσεις στην Ελλάδα, τότε ναι –το λέμε χρόνια αυτό- τα ελαστικά αξίζουν σίγουρα συγχαρητήρια. Στο επόμενο τεύχος θα έχουμε αναλυτικά την παρουσίασή τους, την νέα τεχνολογία που φέρνουν κι ακριβώς τι προσφέρουν σε διαφορετικές μοτοσυκλέτες και σε διαφορετικούς ρυθμούς οδήγησης. Ως τότε συγχαρητήρια για μία ακόμη φορά στην Continental για την επιλογή της Ελλάδας, διαφημίζοντας την χώρα. Έχουν γίνει και στο παρελθόν παρουσιάσεις νέων μοντέλων μοτοσυκλετών εδώ, η Honda για παράδειγμα το έχει κάνει δύο φορές στην Ελλάδα, με την πρώτη μάλιστα να αναγκάζεται να αλλάξει τοποθεσία την τελευταία στιγμή, πράγμα που είναι δέκα φορές πιο τραγικό από όσο ακούγεται. Μια απεργία είχε καθηλώσει τότε τα πλοία και δεν μπορούσαν να μεταβούν στην Κρήτη, ακυρώνοντας τα πάντα την τελευταία στιγμή και επαναπρογραμματίζοντας την παρουσίαση στην Αθήνα. Κι όμως, το επιχείρησαν και δεύτερη φορά παρά την πρώτη παραλίγο τεράστια αποτυχία… Προς το παρόν δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο χαίρονται που έρχονται στην Ελλάδα, σπάζοντας την μονοτονία της Ισπανίας όπου γίνονται σχεδόν όλες οι παρουσιάσεις, και όσο είμασταν εμείς μαζί τους, δεν σταματούσαν να επαναλαμβάνουν για το μέρος αλλά και τις επιδόσεις του νέου ελαστικού στην γλιστερή άσφαλτο…

17˝
120/70 ZR 17 M/C
(58 W)
19˝
100/90 -19 M/C
57 H
110/80 R 19 M/C
59 V
TL
120/70 R 19 M/C
60 V
TL
120/70 ZR 19 M/C
60 W
TL
21˝
90/90 -21 M/C
54 S
90/90 V 21 M/C
(54 V)
TL
90/90 -21 M/C
54 H
TL
17˝
120/90 -17 M/C
64 S
130/80 -17 M/C
65 S
TT
130/80 -17 M/C
65 H
TL
130/80 R 17 M/C
65 H
TL
140/80 R 17 M/C
69 V
TL
150/70 R 17 M/C
69 V
TL
160/60 ZR 17 M/C
(69 W)
TL
170/60 R 17 M/C
72 V
TL
170/60 ZR 17 M/C
72 W
TL
180/55 ZR 17 M/C
(73 W)
TL
190/55 ZR 17 M/C
(75 W)
TL
18˝
140/80 -18 M/C
70 S
150/70 R 18 M/C
70 V
TL

 

Moto Guzzi Stelvio και V85TT: Απάντηση στην έλλειψη V2 – Νέο VIDEO ΜΟΤΟ!

Παρουσίαση των νέων μοντέλων της Moto Guzzi!
Moto Guzzi Stelvio και V85TT: Απάντηση στην έλλειψη V2 – Νέο VIDEO ΜΟΤΟ!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

27/3/2024

Οδηγήσαμε στην Ισπανία τα νέα Stelvio και V85TT που σε μία κατηγορία που έχει γεμίσει με δικύλινδρα εν σειρά, κρατούν όχι μόνο τους κυλίνδρους έξω – και ψηλά- αλλά και το Made in Italy! Βασισμένο στο V100 Mandelo, μία από τις σημαντικότερες μοτοσυκλέτες σε ολόκληρη την μακρά ιστορία της Moto Guzzi καθώς σηματοδοτεί την έναρξη μίας τελείως νέας περιόδου, το Stelvio κρατά με το παρελθόν μόνο το όνομα και τίποτα άλλο!

Εγκάρσια τοποθετημένος υγρόψυκτος V2 κινητήρας 90 μοιρών και 1.042 κ. εκ. απόδοσης 115 ίππων με ροπή 10,7 kgm, έχει κάποιες μικρές αλλαγές συγκριτικά με το Mandelo, ώστε να ταιριάζει στην τουριστική χρήση. Η κλιμάκωση του 6ταχυτου κιβωτίου επιτρέπει στον χρήστη να πετύχει μια κατανάλωση της τάξης των 5.1 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα ενώ ταυτόχρονα κάνει το ταξίδι άνετο και απολαυστικό.

Το V85TT εκσυγχρονίζεται σε όλους τους τομείς και συγκεκριμένα ο εγκάρσιος V2 με τον διαμήκη στρόφαλο είναι πλέον Euro 5+ προδιαγραφών και ταυτόχρονα αύξησε την ροπή και την ιπποδύναμή του. Για να επιτευχθεί αυτό, ο εκκεντροφόρος απέκτησε σύστημα μεταβλητού χρονισμού, ώστε το βύθισμα και η διάρκεια του Overlap των βαλβίδων να μεταβάλλεται αναλόγως το φάσμα των στροφών. Η ροπή έχει φτάσει στα 8,66kg/m στις 5.100 στροφές με το 90% της ροπής να εμφανίζεται από τις μόλις 3.000 στροφές. Ο προηγούμενος κινητήρας είχε 8,36kg/m στις 5.000 στροφές. Αντίστοιχα η ιπποδύναμη έφτασε στους 80 ίππους στις 7.750 στροφές, από 75 ίππους στις 7.500 στροφές. Ο αναβαθμισμένος κινητήρας έχει πλέον και knock-sensor, απαραίτητο συστατικό για μία μοτοσυκλέτα που θα ταξιδέψει εκεί που τα οκτάνια αποδημούν.

Πάμε να δούμε τις νέες προτάσεις της Moto Guzzi, από την σέλα τους, στο νέο VIDEO του MOTO: