Φρένο στην παραγωγή τουλάχιστον τριών ιταλικών εργοστασίων!

Οι συνέπειες του κορωνοϊού στη βιομηχανία
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

9/3/2020

Λίγο πριν το τέλος του Φεβρουαρίου τα πράγματα δεν είχαν κλιμακωθεί τόσο στην Ιταλία σχετικά με τον κορωνοϊό και η παραγωγή των εργοστασίων δεν είχε επηρεαστεί. Αυτό που είχε συμβεί ήταν να κλείσουν μερικά μουσεία στις εγκαταστάσεις τους, όπως της Ducati και της Piaggio, ενώ τα εργοστάσια συνέχιζαν κανονικά την παραγωγή τους, με τον έλεγχο των υπαλλήλων που περνούν από ανιχνευτές μέτρησης της θερμοκρασίας τους και την διοίκηση να τους δίνει περισσότερο χώρο και εντολές να αποφεύγουν τις πολλές επαφές με τους συναδέλφους τους, για την εκμηδένιση των πιθανοτήτων της εξάπλωσης του COVID-19 (όπως ονομάζεται ο κορωνοϊός).

Τώρα, δύο εταιρείες του Ομίλου Piaggio, οι Aprilia και Moto Guzzi, βλέπουν την παραγωγή των εργοστασίων τους να επηρεάζεται κατόπιν εντολής της Κυβέρνησης, που στόχος της είναι να μειώσει τις συγκεντρώσεις ανθρώπων στις βορειότερες περιοχές, υπό τον φόβο εξάπλωσης του ιού. Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε, οι θάνατοι που οφείλονταν στον COVID-19 αυξήθηκαν από τους 133 στους 366 στην Ιταλία και ο αριθμός των νέων κρουσμάτων αυξήθηκε κατά 25% φτάνοντας του 7.375, με αποτέλεσμα ο Πρωθυπουργός Giuseppe Conte να κλείσει σχολεία, γυμναστήρια, μουσεία, clubs κλπ. σε ολόκληρη τη Λομβαρδία και άλλες 14 περιφέρειες στις βόρειες περιοχές της Ιταλίας μέχρι τις 3 Απριλίου. Μέσα σε αυτές συμπεριλαμβάνονται το Μιλάνο και η Βενετία με αποτέλεσμα πάνω από 16 εκατομμύρια άνθρωποι να μην μπορούν να φύγουν από εκεί.

Όπως αναφέραμε, αυτό επηρεάζει τις Aprilia και Moto Guzzi αλλά και την MV Agusta που βρίσκεται στη Schiranna, ενώ το εργοστάσιο της Ducati στο Borgo Panigale συνεχίζει κανονικά την παραγωγή του παρότι δεν βρίσκεται μακριά από αυτές τις περιοχές. Η καραντίνα θα συνεχιστεί επηρεάζοντας μάλιστα και έναν μεγάλο αριθμό ομάδων των MotoGP, διάφορους αναβάτες και προσωπικό – συμπεριλαμβανομένων των Yamaha Factory Racing και Aprilia Racing – που έχουν την έδρα τους βόρεια της Ιταλίας. Αυτό σημαίνει πως οι αναβάτες και οι ομάδες δεν θα μπορούν να φύγουν απ’ την Ιταλία μέχρι τις 03 Απριλίου, ενώ την ίδια ώρα ο αγώνας στο Austin που θα γίνει στις 05 Απριλίου, απειλείται να ακυρωθεί. Ακόμη και αν ο αγώνας στο Texas δεν ακυρωθεί τελικά, οι Ιταλοί ενδεχομένως να έρθουν αντιμέτωποι με ένα άλλο πρόβλημα. Όταν προσγειωθούν στο Texas –αν τελικά γίνει ο αγώνας- πιθανότατα να μπουν σε καραντίνα, που σημαίνει ότι θα χάσουν τον αγώνα όπως και να ‘χει αν η κατάσταση με τον ιό παραμείνει ως έχει. Μέχρι τις αρχές του Απριλίου βέβαια, τίποτα δεν είναι σίγουρο. Ακόμη και αν το πρωτάθλημα των MotoGP υιοθετήσει την ίδια στρατηγική με αυτό της Formula 1, που αναβάτες ομάδες κλπ. ταξιδεύουν με απευθείας πτήσεις και ελέγχονται επιτόπου, όσοι προέρχονται απ’ την Ιταλία είναι πολύ πιθανό να μην τα καταφέρουν λόγω της κατάστασης που επικρατεί στη γειτονική χώρα.

Ετικέτες

KTM: Κλέβει και άλλο υψηλόβαθμο στέλεχος από τη BMW

Νέος Τεχνολογικός Διευθυντής ο Christof Lischka
Christof-Lischka
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/6/2026

Η KTM συνεχίζει την αναδιοργάνωσή της μετά τη δύσκολη οικονομική περίοδο που πέρασε τα τελευταία δύο χρόνια, ενισχύοντας τη διοικητική της ομάδα με ακόμη ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της BMW Motorrad.

Μετά την πρόσφατη μεταγραφή του Stephan Reiff στη θέση του Chief Commercial Officer (CCO), η αυστριακή εταιρεία ανακοίνωσε ότι ο Christof Lischka θα αναλάβει από την 1η Οκτωβρίου 2026 τα καθήκοντα του Chief Technology and Product Officer (CTPO).

Η KTM στρέφεται σε στελέχη με μακρά εμπειρία στη BMW Motorrad, επιδιώκοντας να ενισχύσει την τεχνολογική της ανάπτυξη και τη στρατηγική των μελλοντικών μοντέλων της μετά τις οικονομικές αναταραχές των τελευταίων ετών.

Από τα τέλη του 2024 και καθ' όλη τη διάρκεια του 2025, η KTM βρέθηκε αντιμέτωπη με σοβαρές οικονομικές δυσκολίες, οι οποίες δημιούργησαν αμφιβολίες ακόμη και για τη βιωσιμότητά της. Τελικά, η εταιρεία πέρασε σε νέα εποχή υπό την ισχυρότερη στήριξη της Bajaj, η οποία ανέλαβε κεντρικό ρόλο στη διάσωση και την επανεκκίνηση του αυστριακού κατασκευαστή.

Έκτοτε, η κατάσταση δείχνει να σταθεροποιείται. Τα αποθέματα αδιάθετων μοντέλων μειώνονται, η παραγωγή επανέρχεται στους κανονικούς ρυθμούς, νέα μοντέλα παρουσιάζονται στην αγορά και η εταιρική δομή αποκτά ξανά σταθερότητα. Παράλληλα, η KTM συνεχίζει να αντιμετωπίζει ορισμένες προκλήσεις, όπως η υπόθεση που εξελίσσεται στην Ευρώπη σχετικά με τις εκπομπές ρύπων ορισμένων enduro μοντέλων της.

Στο πλαίσιο αυτής της αναδιάρθρωσης, η KTM ανακοίνωσε ότι ο Christof Lischka θα αναλάβει την πλήρη ευθύνη για την εξέλιξη των νέων μοντέλων και την τεχνολογική στρατηγική των KTM, Husqvarna και GasGas.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, "Ο Christof Lischka θα αναλάβει την πλήρη ευθύνη για την ανάπτυξη των οχημάτων, με στόχο να οδηγήσει την τεχνολογική υπεροχή των KTM, Husqvarna και GasGas στις επόμενες γενιές μοντέλων, ενώ παράλληλα θα καθοδηγήσει την εξέλιξη του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και θα διασφαλίσει τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας."

Christof-Lischka

Η επιλογή του Lischka μόνο τυχαία δεν θεωρείται. Το στέλεχος της BMW Motorrad διαθέτει σχεδόν τρεις δεκαετίες εμπειρίας στον Βαυαρό κατασκευαστή, έχοντας περάσει από κρίσιμους τομείς όπως η ανάπτυξη νέων μοντέλων, η στρατηγική προϊόντων, η δυναμική συμπεριφορά, τα πλαίσια, τα συστήματα πέδησης και οι τεχνολογίες αιχμής.

Τα τελευταία χρόνια είχε ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση της γκάμας της BMW Motorrad, συμβάλλοντας στην εμπορική επιτυχία της εταιρείας και στα ιστορικά ρεκόρ πωλήσεων που πέτυχε η γερμανική εταιρεία. Η εμπειρία του στην κατανόηση των αναγκών της αγοράς και των καταναλωτών θεωρείται σημαντική για την KTM, η οποία αναζητά νέα κατεύθυνση μετά τις πρόσφατες αναταράξεις.

Ανακοινώνοντας τη νέα του θέση, ο Lischka δήλωσε, "Η KTM είναι μια εταιρεία όπου η τεχνολογία, η καινοτομία, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και το συναίσθημα συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους. Αυτό ακριβώς είναι που κάνει αυτόν τον ρόλο τόσο συναρπαστικό για μένα. Στόχος μου είναι να συνεργαστώ με τις ομάδες στο Mattighofen για την ανάπτυξη προϊόντων που θα είναι τεχνολογικά προηγμένα, θα προσφέρουν υψηλές επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου και θα εμπνέουν τους πελάτες μας καθημερινά."

Η διπλή μεταγραφή στελεχών από τη BMW δείχνει πως η KTM επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γνώση και την εμπειρία ανθρώπων που συνέβαλαν στην εμπορική και τεχνολογική επιτυχία του γερμανικού κατασκευαστή. Το κατά πόσο αυτή η στρατηγική θα αποδώσει καρπούς θα φανεί τα επόμενα χρόνια, καθώς η αυστριακή εταιρεία επιχειρεί να επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης και να επαναπροσδιορίσει τη θέση της στην παγκόσμια αγορά μοτοσυκλέτας.

 

Ετικέτες