Χρόνια πολλά στον “Fast Freddie"!

Γενέθλια για τον βασιλιά της δεκαετίας του ‘80
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

20/12/2017

Σαν σήμερα, 20 Δεκεμβρίου 1961, γεννήθηκε ο Freddie Spencer ή "Fast Freddie", όπως άρχισαν να τον αποκαλούν οι οπαδοί των MotoGP, στο Shreveport της Louisiana. Ο Spencer αγαπά πολύ την Ελλάδα για τις διακοπές του και οι αναγνώστες του MOTO, θα θυμούνται πως τα τελευταία δύο χρόνια μας έχει δοθεί τρεις φορές η ευκαιρία, να οδηγήσουμε μαζί του σε δρόμο και πίστα!

θυμηθείτε:

Δοκιμάζουμε στην Πορτογαλία τα νέα Bridgestone με πλοηγό τον Freddie Spencer!

Οδηγούμε στο Portimao Honda CBR1000RR & CBR1000RR SP

O Freddie Spencer στέλνει χαιρετίσματα στο MRCG, την μεγάλη ελληνική ομάδα Restoring & Customizing όπως και φέτος, εδώ, αδυνατισμένος από την υποχρεωτική δίετα της χορτοφάγου συντρόφου του -όπως τόνισε με μία αψάδα πίκρας-

Ο Spencer αυτή την στιγμή διοργανώνει μαθήματα ασφαλούς οδήγησης με έδρα την Ν. Γαλλία, ταξιδεύοντας σε όλο τον κόσμο, και παράλληλα τελεί πρεσβευτής εταιρικής παρουσίας για αρκετούς κατασκευαστές, όπως η Bridgestone και η Honda. Αποσύρθηκε επίσημα από την αγωνιστική δράση το 1996 και πλέον συζεί με την νεότερη κατά σχεδόν είκοσι χρόνια γραμματέα του, αν και σε όλη την πορεία της καριέρας του προσπαθούσε να μην δίνει αναφορές για την προσωπική του ζωή.

Ο Freddie Spencer ξεκίνησε να οδηγεί τεσσάρων χρονών και πήρε μέρος στον πρώτο του αγώνα ένα χρόνο μετά, ενώ μέχρι τα 11 μετρούσε ήδη μία σειρά από πρωταθλήματα σε dirt track αγώνες στο Τέξας και την Λουισιάνα. Σιγά – σιγά πέρασε στους αγώνες ταχύτητας και μόλις το ’79 κέρδισε τον πρώτο του αγώνα και αμέσως μετά έκλεψε κυριολεκτικά το πρωτάθλημα των 250 από τον Eddie Lawson! Εκείνη η σεζόν ήταν καθοριστική, καθώς δοκίμασε και τις superbike, αποφασίζοντας πλέον τον τρόπο που ήθελε να κινηθεί η καριέρα του. Η νίκη του με Kawasaki τον έκανε τον νεαρότερο πρωταθλητή στην ιστορία  του αμερικάνικου Superbike, ήταν μόλις 18,8 ετών.

Η Honda αμέσως του έδωσε την ευκαιρία την επόμενη χρονιά να αγωνιστεί μαζί της και ο Spencer ανταπέδωσε με μία νίκη, ενώ την ίδια χρονιά θα νικούσε τους θρύλους Barry Sheene και Kenny Roberts ξεχωρίζοντας μία για πάντα, παρόλο που εκείνη την χρονιά τερμάτισε τρίτος. Πλέον θεωρείται πως οι μάχες του με τον Lawson το ΄81 έφεραν τον κόσμο στο άθλημα και ευθύνονται για την απήχησή του σε πιο ευρύ κοινό. Ήδη όμως από το ’81 ο Spencer δοκίμαζε τους αγώνες στην Ευρώπη, ενώ συμμετείχε στην εξέλιξη της NR500, οπότε το ’82 φυσικά και υπέγραψε για να αγωνιστεί στα GP. Στην διάρκεια της καριέρας του ο Spencer θα κέρδιζε τρία παγκόσμια πρωταθλήματα και το ’85 θα κατάφερνε κάτι απλά εξωπραγματικό, θα κέρδιζε ταυτόχρονα τους τίτλους στα 250 και 500!

 

 

 

φωτογραφία από την αποστολή του MOTO στην παγκόσμια παρουσίαση της νέας Honda Fireblade CBR1000RR, όπου ο Spencer απόλαυσε ιδιαίτερα...

Θα θυμίσουμε κάτι που έχουμε γράψει λίγο καιρό πριν. Ο Freddie Spencer, ο άνθρωπος που δάμασε ατίθασες μοτοσυκλέτες, δηλώνει πλέον υποστηρικτής των ηλεκτρονικών, τινάσσοντας θεωρίες «αγωνιστών του internet» για περιορισμένη απόλαυση κτλ.. Απλά θεωρεί πως η αγωνιστική εκμάθηση, σε πίστα και όχι σε δρόμο, θα πρέπει να ξεκινά με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα και ο αναβάτης να συνεχίζει στις ιπποδυνάμεις των 200 και βάλε αλόγων, με όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά.

Χρόνια Πολλά στον "Fast Freddie" λοιπόν, τον θρύλο μίας τόσο σημαντικής δεκαετίας για τους αγώνες σε παγκόσμιο επίπεδο!

Ετικέτες

ΕΛ.ΜΟΤ.Ο: 3η Χειμερινή Συγκέντρωση Μοτοσυκλέτας στην Καλαμπάκα

Με βόλτες, συζητήσεις και σεμινάρια κάτω από τα Μετέωρα έγινε η συγκέντρωση
3rd Winter Gathering
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

2/12/2025

Η Καλαμπάκα φιλοξένησε την 3η Χειμερινή Συγκέντρωση της ΕΛ.ΜΟΤ.Ο, με τους συμμετέχοντες να αγνοούν βροχές, κρύο και δυσκολίες, γεμίζοντας την περιοχή με μοτοσυκλέτες, χαμόγελα και ταξιδιωτική διάθεση.

Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε (29-30 Νοεμβρίου), πραγματοποιήθηκε στην Καλαμπάκα η 3η Χειμερινή Συγκέντρωση Μοτοσυκλέτας της ΕΛ.ΜΟΤ.Ο, η μεγάλη γιορτή της μοτοσυκλετιστικής κοινότητας που στέφθηκε με επιτυχία παρά τις απαιτητικές καιρικές συνθήκες. Οι συμμετέχοντες αποχώρησαν με θετικές εντυπώσεις, τόσο για την οργάνωση όσο και τη φιλοξενία της τοπικής κοινωνίας.

Η Καλαμπάκα φιλοξένησε την τρίτη χρονιά της Χειμερινής Συγκέντρωσςη της ΕΛ.ΜΟΤ.Ο, με τους συμμετέχοντες να αγνοούν βροχές, κρύο και δυσκολίες, γεμίζοντας την περιοχή με μοτοσυκλέτες, χαμόγελα και ταξιδιωτική διάθεση. Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, πραγματοποιήθηκε στην Καλαμπάκα η 3η Χειμερινή Συγκέντρωση Μοτοσυκλέτας της ΕΛ.ΜΟΤ.Ο, μια μεγάλη γιορτή της μοτοσυκλετιστικής κοινότητας που στέφθηκε με επιτυχία παρά τις απαιτητικές καιρικές συνθήκες. Οι συμμετέχοντες αποχώρησαν με θετικές εντυπώσεις, τόσο για την οργάνωση όσο και τη φιλοξενία της τοπικής κοινωνίας. Από την πρώτη στιγμή, ο Δήμος Μετεώρων και η ΜΟ.ΛΕ.Κ (Μοτοσυκλετιστική Λέσχη Καλαμπάκας) στήριξαν ενεργά την εκδήλωση, προσφέροντας ουσιαστική βοήθεια και συνοδεύοντας τα τρία οργανωμένα εκδρομικά της διοργάνωσης. Τα μέλη της λέσχης ανέλαβαν την πλοήγηση των διαδρομών, παρουσιάζοντας στους συμμετέχοντες όμορφες και λιγότερο γνωστές γωνιές της περιοχής. Ρεκόρ συμμετοχής φαίνεται πως σημείωσε η διαδρομή προς τη Λίμνη Λογγά – Παραδοσιακό Γεφύρι Ψύρρα – Μετέωρα, όπου πάνω από εκατοντάδες μοτοσυκλέτες πήραν μέρος. Αντίστοιχα, το εκδρομικό προς Γέφυρα Παλαιοκαρυάς – Ελάτη – Περτούλι συγκέντρωσε επίσης μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων, χαρίζοντας μια μοναδική εμπειρία στους αναβάτες. Παράλληλα, αρκετοί επισκέπτες προτίμησαν να κινηθούν ατομικά, εξερευνώντας τους Ιερούς Βράχους των Μετεώρων, τα έξι εν λειτουργία μοναστήρια και κοντινούς ορεινούς προορισμούς που αναδεικνύουν το εντυπωσιακό φυσικό τοπίο της περιοχής. Διοργανώθηκαν δρώμενα όπως το Τεχνικό Διαδραστικό Σεμινάριο “Κανόνες οδικής συμπεριφοράς οργανωμένων γκρουπ & συμβουλές για την ασφάλεια αναβατών σε ομαδικές μοτοσυκλετιστικές εκδρομές” με εισηγητή τον Ηλία Αντωνόπουλο και η παρουσίαση και συζήτηση “Η μοτοσυκλέτα το 2025” σε εισήγηση του Δημήτρης Παπανδρέου. Το Σάββατο το βράδυ, το καθιερωμένο δείπνο στο Royal Pallas, το οποίο γέμισε από μοτοσυκλετιστές, περιλάμβανε καλό φαγητό, ζωντανή μουσική, χορό και πολλές μοτοσυζητήσεις που συνεχίστηκαν μέχρι αργά, διαμορφώνοντας την φιλική ατμόσφαιρα των χειμερινών

Από την πρώτη στιγμή, ο Δήμος Μετεώρων και η ΜΟ.ΛΕ.Κ (Μοτοσυκλετιστική Λέσχη Καλαμπάκας) στήριξαν ενεργά την εκδήλωση, προσφέροντας ουσιαστική βοήθεια και συνοδεύοντας τα τρία οργανωμένα εκδρομικά της διοργάνωσης. Τα μέλη της λέσχης ανέλαβαν την πλοήγηση των διαδρομών, παρουσιάζοντας στους συμμετέχοντες όμορφες και λιγότερο γνωστές γωνιές της περιοχής.

Η Καλαμπάκα φιλοξένησε την τρίτη χρονιά της Χειμερινής Συγκέντρωσςη της ΕΛ.ΜΟΤ.Ο, με τους συμμετέχοντες να αγνοούν βροχές, κρύο και δυσκολίες, γεμίζοντας την περιοχή με μοτοσυκλέτες, χαμόγελα και ταξιδιωτική διάθεση. Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, πραγματοποιήθηκε στην Καλαμπάκα η 3η Χειμερινή Συγκέντρωση Μοτοσυκλέτας της ΕΛ.ΜΟΤ.Ο, μια μεγάλη γιορτή της μοτοσυκλετιστικής κοινότητας που στέφθηκε με επιτυχία παρά τις απαιτητικές καιρικές συνθήκες. Οι συμμετέχοντες αποχώρησαν με θετικές εντυπώσεις, τόσο για την οργάνωση όσο και τη φιλοξενία της τοπικής κοινωνίας. Από την πρώτη στιγμή, ο Δήμος Μετεώρων και η ΜΟ.ΛΕ.Κ (Μοτοσυκλετιστική Λέσχη Καλαμπάκας) στήριξαν ενεργά την εκδήλωση, προσφέροντας ουσιαστική βοήθεια και συνοδεύοντας τα τρία οργανωμένα εκδρομικά της διοργάνωσης. Τα μέλη της λέσχης ανέλαβαν την πλοήγηση των διαδρομών, παρουσιάζοντας στους συμμετέχοντες όμορφες και λιγότερο γνωστές γωνιές της περιοχής. Ρεκόρ συμμετοχής φαίνεται πως σημείωσε η διαδρομή προς τη Λίμνη Λογγά – Παραδοσιακό Γεφύρι Ψύρρα – Μετέωρα, όπου πάνω από εκατοντάδες μοτοσυκλέτες πήραν μέρος. Αντίστοιχα, το εκδρομικό προς Γέφυρα Παλαιοκαρυάς – Ελάτη – Περτούλι συγκέντρωσε επίσης μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων, χαρίζοντας μια μοναδική εμπειρία στους αναβάτες. Παράλληλα, αρκετοί επισκέπτες προτίμησαν να κινηθούν ατομικά, εξερευνώντας τους Ιερούς Βράχους των Μετεώρων, τα έξι εν λειτουργία μοναστήρια και κοντινούς ορεινούς προορισμούς που αναδεικνύουν το εντυπωσιακό φυσικό τοπίο της περιοχής. Διοργανώθηκαν δρώμενα όπως το Τεχνικό Διαδραστικό Σεμινάριο “Κανόνες οδικής συμπεριφοράς οργανωμένων γκρουπ & συμβουλές για την ασφάλεια αναβατών σε ομαδικές μοτοσυκλετιστικές εκδρομές” με εισηγητή τον Ηλία Αντωνόπουλο και η παρουσίαση και συζήτηση “Η μοτοσυκλέτα το 2025” σε εισήγηση του Δημήτρης Παπανδρέου. Το Σάββατο το βράδυ, το καθιερωμένο δείπνο στο Royal Pallas, το οποίο γέμισε από μοτοσυκλετιστές, περιλάμβανε καλό φαγητό, ζωντανή μουσική, χορό και πολλές μοτοσυζητήσεις που συνεχίστηκαν μέχρι αργά, διαμορφώνοντας την φιλική ατμόσφαιρα των χειμερινών

Ρεκόρ συμμετοχών φαίνεται πως σημείωσε η διαδρομή προς τη Λίμνη Λογγά – Παραδοσιακό Γεφύρι Ψύρρα – Μετέωρα, όπου πάνω από 100 μοτοσυκλέτες πήραν μέρος. Αντίστοιχα, το εκδρομικό προς Γέφυρα Παλαιοκαρυάς – Ελάτη – Περτούλι συγκέντρωσε επίσης μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων.

3rd Winter Gathering

Παράλληλα, αρκετοί επισκέπτες προτίμησαν να κινηθούν ατομικά, εξερευνώντας τους Ιερούς Βράχους των Μετεώρων, τα έξι εν λειτουργία μοναστήρια και κοντινούς ορεινούς προορισμούς που αναδεικνύουν το εντυπωσιακό φυσικό τοπίο της περιοχής.

3rd Winter Gathering

Διοργανώθηκαν δρώμενα όπως το Τεχνικό Διαδραστικό Σεμινάριο “Κανόνες οδικής συμπεριφοράς οργανωμένων γκρουπ & συμβουλές για την ασφάλεια αναβατών σε ομαδικές μοτοσυκλετιστικές εκδρομές” με εισηγητή τον Ηλία Αντωνόπουλο και η παρουσίαση και συζήτηση “Η μοτοσυκλέτα το 2025” σε εισήγηση του Δημήτρη Παπανδρέου.

3rd Winter Gathering

Το Σάββατο το βράδυ, το καθιερωμένο δείπνο στο Royal Pallas, το οποίο γέμισε από μοτοσυκλετιστές, περιλάμβανε καλό φαγητό, ζωντανή μουσική, χορό και πολλές μοτοσυζητήσεις που συνεχίστηκαν μέχρι αργά, διαμορφώνοντας την φιλική ατμόσφαιρα των χειμερινών συναντήσεων.

3rd Winter Gathering

Η 3η Χειμερινή Συγκέντρωση Μοτοσυκλέτας άφησε θετικές εντυπώσεις σε όσους συμμετείχαν και απέδειξε για ακόμη μια φορά πως όταν η μοτοσυκλετιστική κοινότητα συνεργάζεται με τοπικούς φορείς και συλλόγους, μπορεί να δημιουργήσει εκδηλώσεις που προβάλλουν τον τόπο, ενισχύουν τον τουρισμό και χτίζουν νέες εμπειρίες για όλους τους συμμετέχοντες, με απόλυτο σκοπό να περάσουν όλοι καλά και να χαρούν οδήγηση με τη μοτοσυκλέτα τους.