Η Alta Motors έβαλε προσωρινά λουκέτο!

Αβέβαιο το μέλλον της εταιρείας
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

18/10/2018

Από το κακό στο χειρότερο εξελίσσονται τα πράγματα για την αμερικάνικη κατασκευάστρια ηλεκτρικών μοτοσυκλετών Alta Motors, πρίν καλά-καλά κλείσει μια δεκαετία στο ενεργητικό της.

Τα πράγματα ξεκίνησαν να χωλαίνουν από τη στιγμή που ήρθε το διαζύγιο της με την Harley Davidson, μιας συνεργασίας που είχαν ξεκινήσει για τη κατασκευή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών με το λογότυπο της Harley, που όμως έληξε απότομα και πολύ νωρίς. Ο λόγος ήταν πως η Alta ζήτησε περισσότερα κονδύλια για την ανάπτυξη μοτοσυκλετών, με αποτέλεσμα να ωθήσει τη Harley στο να σκεφτεί και εν τέλει να δημιουργήσει ένα δικό της τμήμα έρευνας και εξέλιξης ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, καθώς πλέον το μέγεθος της επένδυσης σε εξωτερικό συνεργάτη ήταν δυσανάλογο κι έτσι προτίμησαν τα κεφάλαια αυτά να μένουν εντός εργοστασίου.

Με την Alta να μένει χωρίς επενδυτές επί της ουσίας, ξεκίνησε μία αναζήτηση προς ανεύρεση κεφαλαίων αλλά και το ενδεχόμενο της πλήρης εξαγοράς της. Οι προτάσεις για την εξαγορά της ξεκίνησαν να έρχονται πρώτες, όμως η ίδια εταιρεία δεν τις δέχτηκε. Συγκεκριμένα έχοντας ήδη ένα δίκτυο 70 σημείων πώλησης που προωθούσαν τα χωμάτινα μοντέλα της και σε συνάρτηση με τις 1.000 πωλήσεις που σημείωσε φέτος, βάζοντάς τες σε τιμή κόστους, οι ιδιοκτήτες κατάφεραν να κρατήσουν την εταιρεία καλύπτοντας τα λειτουργικά έξοδα χωρίς να την πουλήσουν. Στην απόφαση αυτή βοήθησε και το ύψος των πωλήσεων –ασχέτως αν πουλήθηκαν στο κόστος- καθώς έγινε διακριτό πως υπάρχει κοινό που ενδιαφέρεται για την αγορά των μοτοσυκλετών της.

Βέβαια, αυτό την έφερε στη κατάσταση που βρίσκεται τώρα κλείνοντας ολοκληρωτικά, καθώς δεν κατάφερε να βρει κάποιον επενδυτή κι άφησε τους εργαζομένους της άνεργους. Με αυτή τη κίνηση όμως, κατάφερε να κερδίσει λίγο χρόνο παγώνοντας τα πάγια έξοδα και να καταστρώσει σχέδια ανάκαμψης και προσέλκυσης νέων επενδυτών βασιζόμενη στη πορεία των πωλήσεων της φέτος. Το αν θα δούμε την Alta Motors να επανακάμπτει από τη κρίση που περνάει αυτή τη στιγμή παραμένει ακόμα άγνωστο, ενώ όσον αφορά την μοίρα των εργαζομένων σε περίπτωση που ξανανοίξει είναι πως πιθανότατα θα επιστρέψουν, αν δεν τους έχει προσλάβει το νέο τμήμα της έρευνα και εξέλιξης της Harley Davidson που βρίσκεται σχεδόν δίπλα τους...

Εργοτάξιο το Sachsenring: Αναβαθμίσεις ενόψει του Γερμανικού Grand Prix

Στα πλαίσια ανανέωσης της συμφωνίας με τα MotoGP έως το 2031
Sachsenring
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

7/4/2026

Παρά την γενική εικόνα της ως μια ασφαλής πίστα, το Sachsenring δέχτηκε επικρίσεις μετά το Grand Prix του 2025. Τώρα, οι εργασίες ανακατασκευής βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη για να παραδοθεί η πίστα σε άψογη κατάσταση για τον αγώνα του Ιουλίου.

Από τα τέλη Φεβρουαρίου, η πίστα του Hohenstein-Ernstthal έχει μετατραπεί σε εργοτάξιο. Σε ένα πρόγραμμα ανακαίνισης επτά εβδομάδων, οι διαχειριστές της πίστας έχουν μπει στη διαδικασία αναβάθμισης των υποδομών της, συμμορφώνoντάς τη με τις τελευταίες απαιτήσεις της FIM (Διεθνούς Ομοσπονδίας Μοτοσυκλετισμού), προκειμένου να θωρακιστεί περαιτέρω η ασφάλεια αναβατών και θεατών.

Sachsenring

Όπως επιβεβαίωσε ο Dr. Lutz Oeser, Διευθύνων Σύμβουλος της γερμανικής πίστας, “ευτυχώς, μόνο λίγα σημεία χρειάζονται βελτίωση. Για παράδειγμα, το γρασίδι στις άκρες της πίστας πρέπει να αντικατασταθεί με άσφαλτο σε ορισμένα σημεία. Όταν οι αναβάτες βγαίνουν εκτός γραμμής, γλιστρούν στο γρασίδι. Δημιουργούμε μια ασφαλέστερη διαδρομή ώστε να μπορούν να επιστρέφουν στην πίστα με πιο ελεγχόμενο τρόπο”.

Sachsenring

Τα επίμαχα σημεία: Omega και Sachsenkurve

Η κύρια αφορμή για αυτές τις αλλαγές ήταν το ατύχημα στην κατηγορία Moto2 το 2025, όταν οι Diogo Moreira και David Alonso συγκρούστηκαν στην έξοδο της στροφής Omega. Το περιστατικό έστειλε και τους δύο αναβάτες στο ιατρικό κέντρο και προκάλεσε κριτική για τη στενότητα του συγκεκριμένου τμήματος πέρα από το γρασίδι.

Άλλωστε, θυμίζουμε πως στον απόηχο του περσινού γερμανικού Grand Prix τόσο οι αδερφοί Marquez είχαν σχολιάσει τα περιθώρια βελτίωσης των προτύπων ασφαλείας της πίστας, αναφερόμενοι στους τοίχους και τους αεροφράχτες, αλλά και ο Francesco Bagnaia είχε αναφέρει πως κάποιες πιο παραδοσιακές πίστες θα μπορούσαν να επωφεληθούν από την απομάκρυνση των μπαριερών από το οδόστρωμα, όπως συμβαίνει στη Jerez.

Sachsenring

Εκτός από την Omega, οι εργασίες εστιάζουν και στη Sachsenkurve, τη γρήγορη αριστερή στροφή που ακολουθεί μετά το περίφημο "Waterfall" (τη θεαματική κατηφορική δεξιά στροφή).

Sachsenring

Αποστράγγιση και κόστος

Ένα άλλο κρίσιμο κομμάτι των έργων αφορά το σύστημα αποστράγγισης. Η ανάγκη για βελτίωση έγινε παραπάνω από εμφανής κατά τη διάρκεια του πρόσφατου Grand Prix της Βραζιλίας, όπου τα προβλήματα με τα λιμνάζοντα νερά επηρέασαν τη ροή του αγώνα. Παράλληλα, διευρύνονται αρκετά σημεία πρόσβασης για τους κριτές, ώστε να είναι ταχύτερη η επέμβασή τους σε περίπτωση πτώσης.

Goiania
H πίστα της Goiania, παραμονές του Grand Prix της Βραζιλίας, τον Μάρτιο του 2026

Το συνολικό κόστος των εργασιών αναμένεται να ανέλθει στα €300.000 με χρηματοδότηση περίπου του 50% του ποσού από επιχορήγηση της πολιτειακής κυβέρνησης της Σαξονίας και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα των εργασιών, αναμένεται η ολοκλήρωση μετά το Πάσχα.

Sachsenring

Ραντεβού τον Ιούλιο

Τα νέα είναι εξαιρετικά για τους Γερμανούς φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ειδικά των δύο τροχών, καθώς ήδη από πέρυσι έχει ανακοινωθεί η επέκταση του συμβολαίου συνεργασίας με την MotoGP Sport Entertainment SL, (πρώην Dorna) μέχρι το τέλος του 2031, με το φετινό ραντεβού στο Sachsenring να είναι προγραμματισμένο για το τριήμερο 10-12 Ιουλίου, όπου αναμένεται να γεμίσει και πάλι τις κερκίδες το κοινό της Γερμανίας.

https://www.motomag.gr/news/race-news/motogp-plimmyrise-i-pista-sti-goiania-se-kindyno-o-agonas-logo-synehon-brohoptoseon