Η MAG αποχωρεί από τη FEMA λόγω υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης!

Με εξαιρετικά βιτριολικό κείμενο, που αναφέρει πως η FEMA ξεπούλησε τους αναβάτες και δεν τους αντιπροσωπεύει πια
MAG εκτός FEMA
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

13/5/2024

Η εθελοντική Ομάδα Δράσης Μοτοσυκλετιστών MAG, η οποία ίδρυσε το Ευρωπαϊκό Κίνημα για τα Δικαιώματα των Αναβατών το 1989, αποφάσισε να αποχωρήσει από την Ομοσπονδία Ευρωπαϊκών Συλλόγων Μοτοσυκλετιστών επικαλούμενη τη δυσαρέσκειά της για την "άβουλη" στάση της FEMA απέναντι στην υποχρεωτική μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.

Η MAG έχει επανειλημμένα εκφράσει τις ανησυχίες της για το χάσμα μεταξύ των απόψεων των απλών μοτοσυκλετιστών και της πολιτικής της FEMA. Τώρα το νέο σημείο αντιπαράθεσης είναι το μανιφέστο του μοτοσυκλετισμού για το οποίο διαβάσατε στο MOTO και μέσω αυτού οι ACEM, FEMA & FIM καλούν από τη μια τους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς να ενσωματώσουν τη μοτοσυκλέτα στις προτεραιότητές των πολιτικών τους, για την επερχόμενη περίοδο 2024-2029, και από την άλλη να υποστηρίξουν έμπρακτα την ηλεκτροκίνηση. Να θυμίσουμε πως το 2017 η MAG είχε κυρήξει "πόλεμο" στην απόφαση της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου για απαγόρευση πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2040. Θυμίζουμε πως κατόπιν η βρετανική κυβέρνηση ξεκίνησε τις παλινωδίες, αλλάζοντας αρχικά το χρονοδιάγραμμα της απαγόρευσης για το 2030, στη συνέχεια... τη μετέφερε για το 2035, ενώ τώρα διαφαίνεται πως η απαγόρευση πιθανώς θα πάρει αναβολή για το 2040.

Σύμφωνα με τη MAG, το διοικητικό συμβούλιο της FEMA αντιστέκεται πεισματικά στις εκκλήσεις της εθελοντικής ομάδας δράσης για σκληρή στάση ενάντια στην ηλεκτροκίνηση "προσπαθώντας να προσηλυτίσει τους μοτοσυκλετιστές να αποδεχτούν την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης". Ο πρόεδρος της MAG, Neil Liversidge, δήλωσε για αυτό το θέμα: "Η FEMA δεν έχει καμία σχέση με το θέμα. Σε καμία περίπτωση αυτό το έγγραφο δεν αντιπροσωπεύει με ακρίβεια τη συντριπτική πλειοψηφία των απόψεων των αναβατών σχετικά με την αναγκαστική μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Η αρχή του σπορ FIM το επινόησε, ο σύνδεσμος κατασκευαστών της Ευρώπης ACEM το αποδυνάμωσε, και το Δ.Σ. της ομοσπονδίας ευρωπαϊκών συλλόγων μοτοσυκλετιστών FEMA το πέρασε χωρίς καμία συμμετοχή από τις Εθνικές Οργανώσεις-Μέλη της FEMA. Αυτό που γίνεται σαφές είναι ότι η δημοκρατία έχει πεθάνει στη FEMA, και μαζί της το ανεξάρτητο Ευρωπαϊκό Κίνημα για τα Δικαιώματα των Αναβατών. Επί δέκα χρόνια η FIM συνωμοτούσε για να ελέγχει τη FEMA. Τώρα το έχει πετύχει μέσω της δράσης ιδιοτελών ανθρώπων που την έχουν υπονομεύσει για λογαριασμό των χρηματοδοτών της FIM. Τώρα η FIM θα κάνει αυτό που κάνουν πάντα οι μεγάλες επιχειρήσεις, θα υιοθετήσει το δρόμο της μικρότερης κόντρας με τις κυβερνήσεις και τις υπόλοιπες αρχές, ξεπουλώντας τους αναβάτες".

Θυμίζουμε πως πριν λίγο καιρό η Βρετανική Ομοσπονδία Μοτοσυκλετιστών (BMF), είχε με τη σειρά της αποχωρήσει από την FEMA, κάνοντας λόγο για δυσβάσταχτο κόστος του ετήσιου παράβολου των 12.000 λιρών Αγγλίας, το οποίο πληρώνεις ώστε να είσαι μέλος της Ομοσπονδίας Ευρωπαϊκών Συλλόγων Μοτοσυκλετιστών. Θα μπορούσε να είναι αυτός ο πραγματικός λόγος που αποχώρησε η MAG από τη FEMA; Δεν το γνωρίζουμε, όμως όπως και να έχει, η αντίθεση της βρετανικής εθελοντικής ομάδας δράσης στον υποχρεωτικό εξηλεκτρισμό είναι δεδομένη, και θα πρέπει να εισακουστεί, ώστε όπως έχουμε γράψει πολλές φορές το μέλλον να μην είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, αλλά να προσφέρει διαθέσιμες επιλογές για όλους, διατηρώντας και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στη ζωή.

FEMA

 

Ετικέτες

Stark Future: Νέο Traction Control λογισμικό για όλα τα VARG [VIDEO]

Παρέχεται δωρεάν μέσω αναβάθμισης Over The Air
Varg TC
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/6/2026

Η Stark Future συνεχίζει να εμπλουτίζει τις δυνατότητες των ηλεκτρικών VARG MX, EX και SM, διαθέτοντας πλέον Traction Control μέσω δωρεάν αναβάθμισης over-the-air (OTA) σε όλους τους κατόχους των μοντέλων της.

Σε αντίθεση με τα περισσότερα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης που επεμβαίνουν κόβοντας απότομα την ισχύ, το νέο σύστημα της Stark λειτουργεί ως ένα "έξυπνο φίλτρο" στο γκάζι. Ρυθμίζει τη σχέση ανάμεσα στη γωνία περιστροφής του δεξιού grip και την παρεχόμενη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, επιτρέποντας στον αναβάτη να βρίσκει πρόσφυση εκεί όπου προηγουμένως ο πίσω τροχός έχανε την επαφή με το έδαφος.

Σε χαμηλές ρυθμίσεις, η απόκριση παραμένει άμεση και επιθετική, διατηρώντας τον αγωνιστικό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Όσο αυξάνεται το ποσοστό παρέμβασης, το σύστημα εξομαλύνει το σπινάρισμα του πίσω τροχού, προσφέροντας μεγαλύτερο έλεγχο σε ολισθηρές συνθήκες.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του συστήματος είναι ότι απενεργοποιείται αυτόματα όταν η μοτοσυκλέτα βρεθεί στον αέρα. Έτσι ο αναβάτης μπορεί να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τον πίσω τροχό για έλεγχο της στάσης της μοτοσυκλέτας στα άλματα, ενώ στην επαφή του ελαστικού με το έδαφος επανέρχεται άμεσα η πλήρης απόδοση ισχύος.

Varg TC

Οι ρυθμίσεις γίνονται ξεχωριστά για κάθε Power Mode μέσω της εφαρμογής Stark App, με δυνατότητα επιλογής από 0 έως 100%. Σε πίστες motocross ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει χαμηλή παρέμβαση για μέγιστη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών. Στο hard enduro, με πέτρες, κορμούς και ρίζες, μια μεσαία ρύθμιση βοηθά στον περιορισμό των απότομων αντιδράσεων του πίσω τροχού. Στην έκδοση supermoto και σε βρεγμένη άσφαλτο, υψηλές ρυθμίσεις προσφέρουν αυξημένη σταθερότητα σε γλιστερές επιφάνειες όπως διαγραμμίσεις και μεταλλικά καπάκια φρεατίων.

Η ενεργοποίηση γίνεται εύκολα μέσα από την εφαρμογή, επιλέγοντας το επιθυμητό Power Mode, μετακινώντας το σχετικό slider και αποθηκεύοντας τη νέα ρύθμιση.

Το νέο Traction Control αποτελεί μία από τις νέες λειτουργίες που η Stark Future σχεδιάζει να προσθέσει στα VARG μέσω συνεχών ασύρματων OTA ενημερώσεων λογισμικού, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες της ηλεκτρικής πλατφόρμας της.

Varg TC