Νέο BMW R18 custom "Spirit of Passion"

Από την Kingston Custom
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

19/1/2021

Σχεδιασμός που ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί έξω στο δρόμο. Αυτό είναι ο ορισμός του νέου R18 "Spirit of Passion" από την Kingston Custom για λογαριασμό της BMW Motorrad. Μετά τον Roland Sands, είναι η  σειρά του Dirk Oehlerking να βάλει την προσωπική του πινελιά με το δεύτερο custom R18 της σειράς "SoulFuel", η οποία αποτελεί μια συνεργασία μεταξύ της BMW Motorrad και επιλεγμένους custom builders.

Η Kingston Custom του Oehlerking είναι γνωστή για τους ακραίους σχεδιασμούς που δημιουργεί. Κι όμως, όποιος ήταν προετοιμασμένος για μια ολική επανασχεδίαση του R18, έπεσε πολύ έξω. "Το BMW R18 είναι τόσο άψογο, που διατήρησα μεγάλο μέρος του ως είχε. Το πλαίσιό του είναι τόσο αυθεντικό και τεχνολογικά προηγμένο, που τίποτε δεν έπρεπε να αλλαχθεί", δηλώνει ο Oehlerking. Παρόλα αυτά, η μοτοσυκλέτα έχει πραγματικά μεταμορφωθεί, σε κάτι που δεν αφήνει αμφιβολία ότι έχει σχεδιαστεί από τη Kingston Custom.

Το πιο εντυπωσιακό του "Spirit of Passion" (σ.σ. "Το πνεύμα του πάθους" όπως το ονόμασαν οι δημιουργοί του), αλλά και η μεγαλύτερη σχεδιαστική πρόκληση ταυτόχρονα, είναι το τιμόνι και το φτερό. Η εξάτμιση έχει αντικατασταθεί με μία Kingston Roadster style από τον Oehlerking, ενώ η σέλα προέρχεται από την λίστα των universal αξεσουάρ. Τα φλας αντικαταστάθηκαν κι αυτά από τα φλας της Kellerman, ενώ ο LED μπροστινός προβολέας είναι πλέον ενσωματωμένος στο φαίρινγκ. Η αρχική βαφή και οι γραμμές υιοθετήθηκαν για το φαίρινγκ και το φτερό, με την προσθήκη κάποιων λεπτομερειών στο στιλ της Kingston. Η ανάρτηση και το ρεζερβουάρ είναι τα στάνταρ της μοτοσυκλέτας. Ο συνολικός σχεδιασμός είναι βασισμένος στην φιλοσοφία του art deco.

Ο… "μαέστρος" της μεταμόρφωσης, o Dirk Oehlerking, είναι πρώην αγωνιζόμενος, σχεδιαστής και κατασκευαστής, ο οποίος με το Spirit of Passio επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά, σύμφωνα με την BMW, πως όχι μόνο έχει κατακτήσει την απόλυτη γνώση της τέχνης του, αλλά την ενσωματωμένη στην δουλειά του για πάνω από 35 χρόνια. Για τον ίδιο, η διαδικασία του σχεδιασμού ξεκινά πριν καν τραβηχτούν οι πρώτες γραμμές στο χαρτί και πριν καν βιδωθούν οι πρώτες βίδες. Όπως λέει ο Oehlerking "το επεξεργάζομαι πάρα πολύ εκ των προτέρων. Οι μοτοσυκλέτες μου πάντα διαθέτουν ψυχή, γοητεία και χαρακτήρα. Είναι εκπληκτικά δείγματα, γι' αυτό και απαιτούν πολύ προσοχή και φροντίδα. Μου έρχονται διαρκώς στο μυαλό αμέτρητα σχέδια όταν έρχεται η ώρα να αποφασίσω σε τι στιλ θέλω να επικεντρωθώ. Μόλις επιλέξω, ξεκινάω με ένα σχέδιο με μολύβι και γόμα. Μετά συνεχίζω μέχρι να καταλήξω μέσα μου βαθιά ότι αυτό είναι!"

Γεννημένος στο Ανόβερο, ο Oehlerking έχει δημιουργήσει ήδη μια μεγάλη παράδοση στο customizing των μοτοσυκλετών της BMW. Από τα custom της BMW Motorrad, 17 είναι δικές του δημιουργίες, με πιο ξεχωριστές τα "Black Phantom" και "White Phantom", δύο μοντέλα που έθεσαν νέα στάνταρ στην κατηγορία των custom της εποχής τους. Παρόλα αυτά, η μεταμόρφωση του R18 ήταν κάτι καινούργιο για τον Oehlerking, καθώς όπως αναφέρει ο ίδιος, ήταν το πιο εντυπωσιακό project της καριέρας του, ενώ νιώθει ευγνώμον για την εμπιστοσύνη που έδειξε για μια ακόμη φορά στο πρόσωπό του η BMW Motorrad.

Ετικέτες

MotoGP Βαλένθια, FP1: Jack Miller και Yamaha στη κορυφή

Αναμενόμενες "εκπλήξεις" στα ελεύθερα λόγω επιλογών στα ελαστικά
Jack Miller Valencia FP1 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

14/11/2025

Ο Jack Miller ήταν ο αναβάτης που έγραψε τον καλύτερο χρόνο στα τελευταία ελεύθερα δοκιμαστικά της σεζόν, βάζοντας στο τέλος ένα φρέσκο ζευγάρι ελαστικών.

Οι αναβάτες που είναι συνήθως πιο αργοί άλλαξαν τα ελαστικά τους με φρέσκα ελαστικά και οι ταχύτεροι κράτησαν αυτά που χρησιμοποιούσαν από την αρχή και αυτός ήταν ο λόγος που ο Miller βρέθηκε στην κορυφή του session με χρόνο 1:30,382 που πέτυχε προς το τέλος του, ενώ για μεγάλο χρονικό διάστημα των ελεύθερων δοκιμαστικών -μέχρι περίπου τα μισά- ταχύτερος όλων ήταν ο Alex Marquez που έκανε τελικά τον 6ο χρόνο, κρατώντας τα ίδια ελαστικά.

Ο χρόνος του Miller ήταν μακριά από το απόλυτο ρεκόρ γύρου στη Βαλένθια που πέτυχε το 2023 ο Maverick Vinales (1:28,931), ο οποίος επέστρεψε στη δράση μετά τον τραυματισμό του για βρεθεί στη 19η θέση. Το ρεκόρ του Ισπανού δεν αναμένεται να κρατήσει για πολύ ακόμη.

Ο Αυστραλός της Prima Pramac Yamaha Team ήταν 3,2 δέκατα πιο γρήγορος από τον δεύτερο Ai Ogura (Trackhouse MotoGP Team), ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Aleix Espargaro (Honda HRC Test Team) για να συμπληρώσει αυτή την μοναδική για φέτος τριάδα σε FP1.

Ο Raul Fernandez (Trackhouse MotoGP Team) έφερε μία ακόμη Aprilia στις πρώτες θέσεις με τον Franco Morbidelli (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) να κλείνει την πρώτη πεντάδα -ούτε αυτός άλλαξε ελαστικά.

Η V4 Yamaha YZR-M1 του Augusto Fernandez (Yamaha Factory Racing Team) ήταν 10η, ίσως στην πιο ελπιδοφόρα εμφάνισή της μέχρι τώρα, με το session βέβαια να μην έχει και ιδιαίτερη βαρύτητα για τον λόγο που σας αναφέραμε και αυτό φαίνεται και από τον χρόνο του Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) που βρέθηκε 14ος, ενώ στη 18η θέση βρέθηκε ο Marco Bezzecchi. 

Ο Pecco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) είχε τον 21ο χρόνο και ήταν 2,5 δέκατα πιο γρήγορος από τον Nicolo Bulega που ζει το όνειρό του με την ευκαιρία που του έχει δοθεί -ήταν και ο μόνος που δοκίμασε σκληρό εμπρός ελαστικό-, ενώ 24ος και τελευταίος, 1,541 δλ. από την κορυφή, ήταν ο Jorge Martin επίσης στην επιστροφή του στη δράση.
 

 

Αναβάτης

Ομάδα

Χρόνος

1

Jack MILLER

Prima Pramac Yamaha MotoGP

1'30.382

2

Ai OGURA

Trackhouse MotoGP Team

1'30.705

3

Aleix ESPARGARO

Honda HRC Test Team

1'30.707

4

Raul FERNANDEZ

Trackhouse MotoGP Team

1'30.800

5

Franco MORBIDELLI

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

1'30.860

6

Alex MARQUEZ

BK8 Gresini Racing MotoGP

1'30.884

7

Joan MIR

Honda HRC Castrol

1'30.926

8

Pedro ACOSTA

Red Bull KTM Factory Racing

1'30.998

9

Fabio DI GIANNANTONIO

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

1'31.033

10

Augusto FERNANDEZ

Yamaha Factory Racing Team

1'31.035

11

Fermin ALDEGUER

BK8 Gresini Racing MotoGP

1'31.113

12

Luca MARINI

Honda HRC Castrol

1'31.146

13

Johann ZARCO

CASTROL Honda LCR

1'31.171

14

Fabio QUARTARARO

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

1'31.204

15

Alex RINS

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

1'31.301

16

Brad BINDER

Red Bull KTM Factory Racing

1'31.319

17

Enea BASTIANINI

Red Bull KTM Tech3

1'31.326

18

Marco BEZZECCHI

Aprilia Racing

1'31.364

19

Maverick VIÑALES

Red Bull KTM Tech3

1'31.430

20

Somkiat CHANTRA

IDEMITSU Honda LCR

1'31.454

21

Francesco BAGNAIA

Ducati Lenovo Team

1'31.528

22

Miguel OLIVEIRA

Prima Pramac Yamaha MotoGP

1'31.715

23

Nicolo BULEGA

Ducati Lenovo Team

1'31.766

24

Jorge MARTIN

Aprilia Racing

1'31.923