Piaggio Group, οικονομικά αποτελέσματα 9μηνου 2024 - Πτώση 20,44% στις πωλήσεις δικύκλων

“Η τρέχουσα οικονομική κατάσταση έχει επηρεάσει την αγοραστική δύναμη του κοινού”
Piaggio Group - Οικονομικά αποτελέσματα 9μηνου 2024
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

13/11/2024

Η επέλαση των κινέζικων εταιρειών, τα αυξημένα κόστη παραγωγής στον ανεπτυγμένο κόσμο και η μειωμένη αγοραστική δύναμη σε παγκόσμια κλίμακα βοήθησαν στην πτώση πωλήσεων του Piaggio Group τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, πτώση που φτάνει το 16,4% στις πωλήσεις οχημάτων και το 20,44% στις πωλήσεις δικύκλων. Παρόλα αυτά, αυξημένο ήταν το EBITDA του Group.

Παράλληλα με την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του Piaggio Group για τους πρώτους 9 μήνες του 2024, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Piaggio Group, Michele Colaninno δήλωσε μεταξύ άλλων: “Η τρέχουσα οικονομική κατάσταση έχει επηρεάσει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών σε παγκόσμια βάση, και η πτωτική τάση των πωλήσεων στους πρώτους 9 μήνες του 2024 αποτελεί άμεση συνέπεια αυτού. Ακόμα κι έτσι όμως, το Piaggio Group πέτυχε το ψηλότερο περιθώριο EBITDA (Earnings Before Interest, Tax, Depreciation, and Amortization δηλαδή τα κέρδη μίας επιχείρησης πριν αφαιρεθούν τόκοι, φόροι, και απόσβεση) στην ιστορία του και στοχεύουμε να διατηρήσουμε αυτά τα επίπεδα, δύσκολος αλλά όχι αδύνατος στόχος. Αυξήσαμε τις επενδύσεις στα νέα προϊόντα και στα εργοστάσιά μας, με το νέο εργοστάσιο της Moto Guzzi στο Mandello del Lario να αποτελεί ένα από τα πιο γοητευτικά project στον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Μέσα στα επόμενα χρόνια, η γεωπολιτική και οικονομική σταθερότητα θα έχουν καίρια σημασία, ώστε να μη χρειάζεται πλέον να κυνηγούμε ασταθείς αγορές, αλλά να εστιάσουμε τους οικονομικούς μας πόρους στην ανάπτυξη.”

Στους 9 μήνες μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2024 το Piaggio Group πούλησε 380.000 οχήματα παγκοσμίως, που σε σχέση με τα 454.000 του αντίστοιχου περυσινού χρονικού διαστήματος μεταφράζονται σε πτώση 16,4%. Αντίστοιχα οι ενοποιημένες καθαρές πωλήσεις έφτασαν τα 1.357,2 εκατομμύρια ευρώ, σε σύγκριση με τα 1.619,2 εκατομμύρια ευρώ του 2023.

Από τα συνολικά 380.000 οχήματα του 9μηνου, τα 290.300 αφορούσαν δίκυκλα, εκεί όπου είχαμε ακόμα μεγαλύτερη μείωση από τα 364.900 δίκυκλα του 9μηνου του 2023 (-20,5%). Καλύτερα ήταν τα πράγματα στις μοτοσυκλέτες -40.000 πωλήσεις +4,4%. Μείωση 3,1% είχαμε στις πωλήσεις ανταλλακτικών και αξεσουάρ.

Στην Ευρώπη στο πρώτο 9μηνο του 2024 το Piaggio Group κατείχε το 21,3% των πωλήσεων scooter και το 3,9% του μεριδίου στις μοτοσυκλέτες άνω των 50 κ.εκ., με συνολικό μερίδιο στα δίκυκλα το 11,6%. Στη Βόρεια Αμερική το μερίδιο στα scooter του ομίλου έφτασε το 27,5%.

MotoGP: Συνεργασία με SHARK για νέα σειρά κρανών με το λογότυπό τους το 2026

Η γνωστή εταιρεία SHARK συμμαχεί με τα MotoGP για την δημιουργία επίσημης σειράς κρανών του παγκοσμίου πρωταθλήματος
MotoGP SHARK Helmets
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/11/2025

Η SHARK και τα MotoGP ανακοίνωσαν την συνεργασία τους, παρουσιάζοντας την πρώτη επίσημη συλλογή κρανών MotoGP που θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο του 2026, μια κίνηση που ενισχύει τη θέση της SHARK στον κορυφαίο θεσμό των δύο τροχών, φέρνοντας στους αναβάτες κράνη κατασκευασμένα με τεχνολογία που εξελίχθηκε σε ακραίες αγωνιστικές συνθήκες.

Η SHARK, με ρίζες στα γαλλικά paddock από το 1989 και 79 παγκόσμιους πρωταθλητές στο ενεργητικό της, ενισχύει την παρουσία της στα MotoGP όπου ήδη εκπροσωπείται από τους Johann Zarco και Raul Fernandez. Η νέα σειρά κρανών, σχεδιασμένη στη Μασσαλία, αξιοποιεί την τεχνολογία που η εταιρεία εξελίσσει μέσα στις πίστες: σύνθετα υλικά, αεροδυναμική βελτιστοποίηση και αφοσίωση στην προστασία.

Τα MotoGP, ως κορυφαίο πρωτάθλημα μοτοσυκλετών παγκοσμίως, αποτελεί ιδανικό συνεργάτη με 22 πίστες σε 5 ηπείρους και συνεχής τεχνολογική εξέλιξη σε αεροδυναμική, ηλεκτρονικά και ασφάλεια.

Η συλλογή SHARK x MotoGP θα περιλαμβάνει δύο Aeron GP FIM #2 πιστοποιημένα με το νέο πρότυπο FIM 2026, ένα Aeron χωρίς το A2S spoiler, καθώς και τα ολοκαίνουργια Skwal Cup και Skwal Jet Cup. Πρόκειται για κράνη που κουβαλούν αγωνιστικό DNA, αλλά προορίζονται για καθημερινή αστική χρήση από όλους τους αναβάτες.

Ο CEO της Dorna, Carmelo Ezpeleta, χαρακτήρισε τη συλλογή "σύμβολο ανάπτυξης και πάθους", ενώ ο CEO της 2Ride (μητρική εταιρεία γνωστών brands όπως SHARK, NOLAN, SEGURA, BERING, και CAIRN) Christophe Merkel, τόνισε ότι η σειρά αντανακλά τις αξίες και των δύο μερών, φέρνοντας τεχνολογία από τα MotoGP στο δρόμο.

Η συνεργασία θα διαρκέσει από το 2026 έως το τέλος του 2028, σηματοδοτώντας μια τριετία τεχνολογικής και εμπορικής σύμπραξης, κυρίως το δεύτερο για να είμαστε ειλικρινείς. Το διαδικτυακό κατάστημα των MotoGP πηγαίνει πολύ καλά και για να συνεχίσει θα πρέπει να εμπλουτίζεται με προϊόντα. Ένα δικό τους κράνος, είναι κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση χωρίς κάποια άλλη επιρροή στο καθαυτό κομμάτι των αγώνων.