Piaggio Group: οικονομικά αποτελέσματα 9μηνου - Πτώση πωλήσεων δικύκλων 11%

Παρόλα αυτά διψήφια αύξηση στα κέρδη για τον Όμιλο, τόσο προ φόρων όσο και καθαρών κερδών
Piaggio Group - Οικονομικά αποτελέσματα 9μηνου 2023
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

6/11/2023

Κατά το εννεάμηνο έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2023, ο Όμιλος Piaggio πούλησε 454.400 δίκυκλα και τρίκυκλα οχήματα παγκοσμίως (490.400 την προηγούμενη περίοδο), παρουσιάζοντας ενοποιημένες καθαρές πωλήσεις ύψους 1.626,2 εκατομμυρίων ευρώ -σε αντίθεση με τα 1.626,9 εκατομμύρια ευρώ στις 30 Σεπτεμβρίου του 2022.

Στο παραπάνω νούμερο των πωλήσεων περιλαμβάνονται τα ανταλλακτικά και τα αξεσουάρ, στα οποία ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 123,9 εκατομμύρια ευρώ (+5,7% από 117,2 εκατομμύρια ευρώ το εννεάμηνο του 2022).

Ο κύκλος εργασιών από τις πωλήσεις δικύκλων αυξήθηκε κατά 5,1% στην περιοχή EMEA & Αμερική, με πολύ καλές επιδόσεις στην ιταλική αγορά (+13,2%), ακολουθούμενη από την αμερικανική αγορά (+5,4%). Οι πωλήσεις επιβραδύνθηκαν στην Ινδία και την περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού.

Στην ευρωπαϊκή αγορά, ο Όμιλος Piaggio είχε μερίδιο 23,1% στην αγορά σκούτερ το πρώτο εννεάμηνο του 2023, επιβεβαιώνοντας την ηγετική του θέση. Στην αγορά σκούτερ της Βόρειας Αμερικής, το μερίδιό του ήταν 29,5%. Στη Βόρεια Αμερική ο Όμιλος εργάζεται επίσης για την εδραίωση της παρουσίας του στην αγορά μοτοσυκλετών με τις μάρκες Aprilia και Moto Guzzi.

Τα best seller του Ομίλου στον τομέα των σκούτερ ήταν τα Piaggio Beverly και Piaggio Medley, ενώ δυνατό σημείο στο 9μηνο ήταν και η διψήφια αύξηση του κύκλου εργασιών των Vespa στις δυτικές αγορές. Στις μοτοσυκλέτες, ο Όμιλος αναφέρει πως υπήρξε σημαντική ανταπόκριση της αγοράς στο νέο Moto Guzzi V100 Mandello, χωρίς όμως να αναφέρει συγκεκριμένες πωλήσεις.

Στα επαγγελματικά οχήματα, ο Όμιλος Piaggio ανακοίνωσε για το εννεάμηνο του 2023 όγκο πωλήσεων 89.500 οχημάτων, αυξημένο κατά 11,4% (80.300 την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους), με καθαρές πωλήσεις 332,7 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 15,5% από 288 εκατ. ευρώ στις 30 Σεπτεμβρίου 2022. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει τα ανταλλακτικά και αξεσουάρ, όπου ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 45,7 εκατ. ευρώ (+2,7% από 44,5 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2022). Σε γεωγραφικό επίπεδο, η αγορά της Ινδίας συνέχισε την ανάκαμψή της, με τον κύκλο εργασιών από τα επαγγελματικά οχήματα να αυξάνεται κατά 25,6% και τον όγκο πωλήσεων να αυξάνεται κατά 14,2%.

Η Piaggio Fast Forward (PFF), η εταιρεία ρομποτικής και μελλοντικής κινητικότητας του Ομίλου Piaggio που εδρεύει στη Βοστώνη, συνέχισε τις πωλήσεις της ρομποτικής βαλίτσας gita και του νέου gitamini, το οποίο συμπυκνώνει την τεχνολογία και τις λειτουργίες του επαναστατικού "μεγάλου αδελφού" του, σε ένα πιο συμπαγές σχέδιο. Η εταιρεία αναπτύσσει νέα προϊόντα για να διευρύνει την προσφορά της, ενώ μην ξεχνάμε πως μέρος της έρευνας της PFF βρίσκει τον δρόμο του στα δίκυκλα της εταιρείας, όπως το σύστημα ραντάρ που τοποθετήθηκε αρχικά στο μεγάλο MP3 και κατόπιν στο επερχόμενο Stelvio.

Σημειώστε πως παρά την πτώση πωλήσεων στα δίκυκλα, το Piaggio Group ανακοίνωσε ενοποιημένο EBITDA ύψους 269,3 εκατ. ευρώ, το καλύτερο που έχει σημειωθεί ποτέ για την περίοδο, με αύξηση 13,8% (236,7 εκατ. ευρώ στις 30 Σεπτεμβρίου 2022) και περιθώριο EBITDA 16,6% (14,5% στις 30 Σεπτεμβρίου 2022). Παράλληλα το EBIT του ομίλου ανήλθε σε 160,1 εκατομμύρια ευρώ, βελτιωμένο κατά 18,7% από 134,9 εκατομμύρια ευρώ στις 30 Σεπτεμβρίου 2022. Το περιθώριο EBIT ήταν 9,8% (8,3% στις 30 Σεπτεμβρίου 2022). Τα κέρδη προ φόρων για τους πρώτους εννέα μήνες ανήλθαν σε 129,9 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 13,6% (114,3 εκατομμύρια ευρώ το προηγούμενο έτος). Ο φόρος εισοδήματος για την περίοδο ήταν 44,2 εκατομμύρια ευρώ, με επίπτωση στα κέρδη προ φόρων 34%. Στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, ο Όμιλος Piaggio ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 85,7 εκατ. ευρώ, το υψηλότερο αποτέλεσμα που έχει σημειώσει ποτέ για την εννεάμηνη περίοδο, με βελτίωση 20,9% (70,9 εκατ. ευρώ στις 30 Σεπτεμβρίου 2022). Το καθαρό χρηματοοικονομικό χρέος στο τέλος Σεπτεμβρίου 2023 ήταν 389,2 εκατομμύρια ευρώ (368,2 εκατομμύρια ευρώ στις 31 Δεκεμβρίου 2022), ενώ οι κεφαλαιουχικές δαπάνες του Ομίλου Piaggio κατά τους πρώτους εννέα μήνες ανήλθαν σε 103,7 εκατομμύρια ευρώ (101,4 εκατομμύρια ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους). Τέλος τα λειτουργικά έξοδα του ομίλου κατά τους πρώτους εννέα μήνες έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2023 ανήλθαν σε 308,7 εκατομμύρια ευρώ (294,1 εκατομμύρια ευρώ την προηγούμενη περίοδο).

Σημαντικά γεγονότα εντός και μετά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023

Την 1η Σεπτεμβρίου, σε συνεδρίαση μετά τον θάνατο του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου Roberto Colaninno, το διοικητικό συμβούλιο της Piaggio & C. S.p.A. καθιέρωσε τη νέα δομή εταιρικής διακυβέρνησης. Ο Matteo Colaninno διορίστηκε στη θέση του Εκτελεστικού Προέδρου και ο Michele Colaninno στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου. Το Διοικητικό Συμβούλιο διόρισε επίσης τον Carlo Zanetti ως νέο μη εκτελεστικό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου.

Στις 3 Σεπτεμβρίου ο Aleix Espargarò και ο Maverick Viňales με μοτοσικλέτες Aprilia κατέκτησαν, αντίστοιχα, την πρώτη και τη δεύτερη θέση στο Grand Prix MotoGP της Βαρκελώνης.

Στις 26 Σεπτεμβρίου, ο οίκος αξιολόγησης Standard & Poor's Global Ratings ανακοίνωσε ότι αναθεώρησε τις προοπτικές για τον όμιλο Piaggio (PIA.MI), αναβαθμίζοντάς τες από αρνητικές σε θετικές, και επιβεβαίωσε την αξιολόγηση "BB-".

Στις 27 Σεπτεμβρίου, η Piaggio & C. S.p.A. τοποθέτησε με επιτυχία στην αγορά υψηλής απόδοσης ένα 7ετές μη εξασφαλισμένο ομόλογο ανώτερης εξασφάλισης ύψους 250 εκατ. ευρώ, με σταθερό ετήσιο επιτόκιο 6,5% και τιμή έκδοσης 100%.

Στις 19 Οκτωβρίου, ο Όμιλος Piaggio και η Foton Motor Group υπέγραψαν στο Πεκίνο σύμβαση για την από κοινού ανάπτυξη μιας νέας σειράς ηλεκτροκίνητων μοντέλων Porter. Το ηλεκτρικό Porter θα παράγεται στο εργοστάσιο Pontedera του Ομίλου Piaggio στην Ιταλία. Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν στις κυριότερες ευρωπαϊκές χώρες μέχρι το τέλος του 2024.

Ετικέτες

Thrust Motor DSR 125 & 150 - Ανακοινώθηκαν οι τιμές τους στην Ελλάδα

Τρεις εκδόσεις, τρεις χρωματικές παλέτες και προσιτές τιμές
motomag Thrust Motor DSR 125 & 150 – Ανακοινώθηκαν οι τιμές τους στην Ελλάδα
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

16/4/2024

Η νέα οικογένεια urban scooter DSR της Thrust Motor, σε δύο κυβισμούς 125 και 150 κ.εκ. η οποία περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις εξοπλισμού και τρία μοντέρνα χρώματα είναι πλέον ετοιμοπαράδοτη, ενώ έχουν ανακοινωθεί και οι τιμές των τριών αυτών μοντέλων.

Ο μοντέρνος σχεδιασμός των DSR και οι μικρές διαστάσεις τους τα καθιστούν ιδανικά για τις αστικές μετακινήσεις. Τα DSR διαθέτουν χαμηλή ζελατίνα η οποία προφυλάσσει τον κορμό του αναβάτη, κρατώντας μακριά τον αέρα που μπορεί να τον ενοχλεί στην καθημερινή μετακίνηση. Η σέλα τους είναι γενναιόδωρη σε διαστάσεις τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη, ενώ ο τελευταίος έχει στη διάθεση του και πρακτικές χειρολαβές.

Τα τρία DSR μοιράζονται την ίδια βάση πλαισίου, κοστουμιού, αναρτήσεων (συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και δυο αμορτισέρ πίσω) και τροχών (14 ιντσών μπροστά και 13 ιντσών πίσω), έχοντας διαφορές σε κυβισμό, τρόπο ψύξης και εξοπλισμό. Και στα τρία όμοιο είναι το ύψος σέλας στα 770 χλστ., ενώ ίδιο είναι και το μεταξόνιο στα 1.375 χλστ.

Thrust Motor DSR 125 & 150 – Ανακοινώθηκαν οι τιμές τους στην Ελλάδα

Το DSR 125 AC το οποίο είναι το πιο οικονομικό από τις τρείς εκδόσεις, εφοδιάζεται με αερόψυκτο τετράχρονο κινητήρα 125 κυβικών, απόδοσης 9,5 hp / 7.500 rpm με ροπή 1 kgm / 6.000 rpm. Το βάρος του ανακοινώνεται στα 124 στεγνά και στα 135 γεμάτα κιλά. Το DSR 125 AC όσον αφορά την πέδηση εξοπλίζεται με δισκόφρενο 240 χλστ. μπροστά και δισκόφρενο 220 χλστ. πίσω, ενώ υπάρχει σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS. Ο αναβάτης επιπρόσθετα έχει στη διάθεση του ψηφιακή οθόνη οργάνων TFT, η οποία του παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες.

Οι κορυφαίες εκδόσεις είναι αμφότερες υγρόψυκτες, ενώ λόγω κυβισμού απευθύνονται η μέν DSR 125 LC στην Α1 κατηγορία διπλωμάτων, η δε DSR 150 LC στην Α2 κατηγορία. Το DSR 125 LC ανεβάζει τον πήχη όσον αφορά τον εξοπλισμό σε σχέση με την αερόψυκτη έκδοση, καθώς πέρα από τον δυνατότερο κινητήρα με τους 11,6 hp / 8.500 rpm και 1,14 kgm / 6.500 rpm, εξοπλίζεται με keyless σύστημα, σύστημα start-stop με ηλεκτροκινητήρα που παίζει τον ρόλο τόσο της γεννήτριας όσο και της μίζας, ABS, TCS και έγχρωμη οθόνη οργάνων TFT. Το βάρος είναι ελαφρώς αυξημένο σε σχέση με το αερόψυκτο μοντέλο, στα 127 στεγνά και 138 γεμάτα κιλά.

Thrust Motor DSR 125 & 150 – Ανακοινώθηκαν οι τιμές τους στην Ελλάδα

Το μεγαλύτερο και πιο δυνατό μοντέλο της νέας οικογένειας αστικών scooter της Thrust Motor είναι το DSR 150 LC, το οποίο αποδίδει 14,7 hp / 8.500 rpm και 1,4 kgm / 6.500 rpm. Όπως και στο 125 LC, έτσι και εδώ έχουμε τον ίδιο κορυφαίο εξοπλισμό, με ABS, TCS, TFT οθόνη οργάνων, keyless σύστημα και σύστημα Start-Stop.

Τα τρία DSR είναι πλέον ετοιμοπαράδοτα, με το DSR 125 AC ’14 να κοστίζει 2,090 ευρώ, με το DSR 125 LC ABS+TCS να κοστίζει 2,695 ευρώ και το DSR 150 LC ABS+TCS να κοστίζει 2,890 ευρώ.

Thrust Motor DSR 125 & 150 – Ανακοινώθηκαν οι τιμές τους στην Ελλάδα
Ετικέτες