Sturgis Moto Rally 2020 ΗΠΑ- 460.000 μοτοσυκλέτες: Απολογισμός για την μεγαλύτερη συγκέντρωση εν μέσω πανδημίας

Χωρίς μείωση συμμετοχών!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

19/8/2020

Η πόλη των 7.000 κατοίκων περνά αυτή την στιγμή υποχρεωτική εξέταση κορωνοϊού για όλους τους κατοίκους, ώστε να υπάρχει πλήρη αντιμετώπιση χωρίς να αποκλειστούν στα σπίτια τους μαζικά. Το πρωί της Δευτέρας αποχώρησαν και οι τελευταίοι μοτοσυκλετιστές από τους συνολικά 46.000 που πέρασαν φέτος. Μισό εκατομμύριο μοτοσυκλέτες σε μία εκδήλωση που κράτησε 10 ημέρες, με τις αρχές να εκτιμούν πως καθημερινά στην περιοχή υπήρχαν πάνω από 80.000 καθώς ελάχιστοι ήταν εκείνοι που έμειναν και τις δέκα ημέρες. Οι περισσότεροι πήγαιναν για δύο ημέρες, με την αρχική εκτίμηση να είναι πως φέτος θα επισκεπτούν την εκδήλωση περίπου 250.000 μοτοσυκλέτες.

Με την έκταση που πήρε η αντίδραση για μία τόσο μεγάλη συγκέντρωση ανθρώπων, την μεγαλύτερη στις ΗΠΑ, τις τελευταίες ημέρες υπήρχε κόσμος που πήγαινε στο Surgis Motorcycle Rally απλά και μόνο για να δηλώσει την αντίθεσή του, προς την αντίθεση των υπολοίπων να γίνει η συγκέντρωση… Εμφανίστηκαν λοιπόν οπαδοί του Trump που αντιτίθενται στα μέτρα κατά της πανδημίας και να καλούν σε εγγραφές ενόψει των αμερικανικών εκλογών και στο τέλος ένα κομμάτι της μοτοσυκλετιστικής εκδήλωσης πολιτικοποιήθηκε. Η συνέπεια όλων αυτών ήταν να προγραμματιστούν εκδηλώσεις antifa, πορείες για το black lives matter συγκεντρώνοντας τελικά ακόμη περισσότερο κόσμο!

Στο τέλος η μείωση κατά 50% των συμμετοχών εξαιτίας της πανδημίας δεν έγινε ποτέ και αυτό εν μέρη οφείλεται στις αντιδράσεις μέσα από τα social media όσων έτσι και αλλιώς δεν θα πήγαιναν… η αντίδρασή τους έφερε το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα και λίγο έλειψε να οδηγήσει και σε περαιτέρω κλιμάκωση.

Το μόνο θετικό όλων αυτών, ήταν πως η πολιτικοποίηση της εκδήλωσης έγινε προς το τέλος της κι έτσι δεν συνέβησαν παρά λίγα μόνο επεισόδια μεταξύ των παρατάξεων. Θα ήταν και δύσκολο βέβαια να πάρουν έκταση τα επεισόδια καθώς οι ίδιοι οι μοτοσυκλετιστές δεν ανήκουν σε μία και μόνο παράταξη και σίγουρα δεν θέλουν να πάρει πολιτική διάσταση η συγκέντρωσή τους που γίνεται σταθερά εδώ και 80 χρόνια!

Ο όρος Rally στην ονομασία του είναι χαριστικός, ακόμη και όταν ξεκίνησε το 1938 θα του ταίριαζε καλύτερα ο όρος Φεστιβάλ, αν και τότε όλα τα Rally ήταν σαν φεστιβάλ από πλευράς οργάνωσης. Στην πράξη αυτό που συμβαίνει στο Sturgis είναι ένα μουσικό φεστιβάλ για μοτοσυκλετιστές, με πάρα πολλές παράλληλες εκδηλώσεις για εξίσου πολλές διαφορετικές μουσικές σκηνές. Φέτος ένα μεγάλο ποσοστό των προγραμματισμένων εκδηλώσεων είχε ακυρωθεί, μέχρι που τα πράγματα πήραν άλλη τροπή βέβαια και ξαφνικά προστέθηκαν νέες «εκδηλώσεις».

Μετά τα παραπάνω και με την συμμετοχή να φτάνει τελικά τα περσινά νούμερα, το μεγαλύτερο φεστιβάλ μοτοσυκλετιστών της Αμερικής, που ταυτόχρονα αποτελεί την μεγαλύτερη συγκέντρωση ανθρώπων σε καιρό πανδημίας για τις ΗΠΑ, αλλά και μία από τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις παγκοσμίως, έληξε μετρώντας πέντε νεκρούς συνολικά από τους οποίους οι δύο είναι εντός πόλης και σίγουρα συμμετέχοντες στο Rally σε συνολικά 4 θανατηφόρα δυστυχήματα για το σύνολο της περιοχής, αριθμός αυξημένος από πέρσι. Το 2019 έγιναν δύο δυστυχήματα με δύο νεκρούς.

Από εκεί και πέρα σημειώθηκαν 18 ατυχήματα χωρίς τραυματισμό και 31 με τραυματισμούς, μέσα στην πόλη και αντίστοιχα 50 και 56 ατυχήματα για ολόκληρη την περιοχή. Που σημαίνει πως σημειώνονταν ατυχήματα φεύγοντας ή πηγαίνοντας στο Rally αλλά χωρίς να μπορεί η τροχαία αυτή την στιγμή να τα αποδώσει απευθείας σε συμμετέχοντες. Ιδιαίτερα από την στιγμή που υπάρχουν και αρκετοί που ταξιδεύουν με μεγάλα van και αυτοκινούμενα, αντί να καβαλούν τις μοτοσυκλέτες τους.

Η δημοτική αρχή και η διοργάνωση δεν δημοσιεύουν ακριβή νούμερα, ωστόσο ο έλεγχος της κίνησης στους δρόμους που γίνεται από την πολιτεία σε εννέα διαφορετικά σημεία και με τα δεδομένα που ανέλαβε να συλλέξει μία τρίτη εταιρεία, συμπεριλαμβανομένων της χρήσης των κινητών τηλεφώνων, έδειξαν μία μείωση μόλις 7,5% συγκριτικά με πέρσι.

Έγιναν συνολικά σε όλη την περιοχή 145 συλλήψεις για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και 241 για κατοχή ναρκωτικών με 7 μοτοσυκλέτες να κατάσχονται για παραπτώματα που σχετίζονταν με ναρκωτικά.

Οι κάτοικοι της μικρής αυτής πόλης στην Ν. Ντακότα κοντά στο φημισμένο μνημείο με τα γιγάντια πρόσωπα των προέδρων σκαλιστά στο βράχο, δηλώνουν ευτυχείς που έληξε η συγκέντρωση αν ρωτήσεις εκείνους που το επάγγελμά τους δεν σχετίζεται απευθείας με τα υπέρογκα ποσά που μπαίνουν στα ταμεία όλες αυτές τις ημέρες. Διότι ακόμη και οι δύο τεχνικοί υπολογιστών που υπάρχουν στην πόλη, είχαν αυξημένη δουλειά εξαιτίας της εκδήλωσης, τόσο πριν, όσο και μετά.

Συνολικά 4.000 κλίνες ενοικιάζονται αυτές τις ημέρες, κάποιοι νοικιάζουν ολόκληρα τα σπίτια τους και φεύγουν για δύο εβδομάδες, άλλοι νοικιάζουν δωμάτια, αχυρώνες, ή πρόχειρα καταλύματα στις αυλές τους. Από εκεί και πέρα τεράστια camping στήνονται στα χωράφια και τις ιδιοκτησίες γύρω από την πόλη με αντίστοιχο ενοίκιο ενώ τα εστιατόρια λειτουργούν σε 24ωρη βάση για όλες αυτές τις ημέρες. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες σπιτιών έχουν πλέον αναπτύξει προσωπική σχέση με τους συμμετέχοντες στο Rally και δέχονται τους ίδιους κάθε χρόνο με αποτέλεσμα να υπάρχει οικειότητα αλλά και μία κάποια εμπιστοσύνη ώστε να αφήνουν το ίδιο τους το σπίτι για να μείνουν αλλού, συνδυάζοντας τις δικές τους διακοπές με το έσοδο του ενοικίου από την πρώτη τους κατοικία.

Ένας από τους τρόπους που έχει η πολιτεία για να μετρήσει τον αριθμό των επισκεπτών, είναι με βάση τους τόνους σκουπιδιών που αυτές τις ημέρες απομακρύνονται με πρόσθετο προσωπικό και αυξημένο κόστος. Καταλήξουν σε μία χωματερή περίπου 55 χιλιόμετρα μακριά με κόστος μεταφορικών 60 Ευρώ τον τόνο, που καταλήγει στα δημοτικά τέλη. Το κόστος συγκομιδής είναι κατά πολύ μεγαλύτερο.

Ο άμεσος απολογισμός του Sturgis Motorcycle Rally ήταν αυτός για το 2020, οι εξετάσεις που γίνονται αυτή την στιγμή και στους 7.000 κατοίκους, θα δείξουν αν η συγκέντρωση αυτή ήταν το επίκεντρο για μία μαζική εξάπλωση της πανδημίας. Οι κάτοικοι λένε πως η χρήση μάσκας ήταν σπάνια, πέρα από τις παντάνες που έτσι κι αλλιώς αρκετοί φορούν, αλλά μόνο όταν οδηγούν… Τήρηση αποστάσεων δεν υπήρχε, πάντα σύμφωνα μας τους κατοίκους, όπως και βασικών κανόνων υγιεινής, πράγμα που ήταν εκείνο που τους ενοχλούσε περισσότερο. Ο μέσος όρος ηλικίας για τους συμμετέχοντες στο Sturgis Motorcycle Show υπολογίζεται στα 54 έτη.

Royal Enfield Hunter 350 2025: Αναβάθμιση σε αναρτήσεις και συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση

Αναβάθμιση και στον εξοπλισμό – Σε 3 νέους χρωματικούς συνδυασμούς, με LED προβολέα
Royal Enfield HNTR 350 2025
Από το

motomag

29/4/2025

Η Royal Enfield προχώρησε στο φρεσκάρισμα του Hunter 350 για το 2025 με αλλαγές ουσίας που βελτιώνουν τη συμπεριφορά, τη χρηστικότητά του αλλά και την ασφάλεια.

Συγκεκριμένα η ρετρό σχεδίασης μοτοσυκλέτα της ινδικής εταιρείας διατηρεί τον μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα J-series 349 κ.εκ. των 20,4 ίππων με τις υποτετράγωνες διαστάσεις του κυλίνδρου και το χαρακτηριστικά ευχάριστο, αργόστροφο δούλεμά που ταιριάζει γάντι στην αισθητική και τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. 

Ωστόσο, το μικρό commuter έχει υποστεί μια σειρά από αλλαγές που στοχεύουν στη συνολική βελτίωσή του με τους Ινδούς να “απαντούν” στις κινήσεις του ανταγωνισμού  (βλ. Honda GB350) ώστε να διατηρήσουν ή ακόμη και να αυξήσουν το μερίδιο που έχουν -αρχικά- στην τεράστια ινδική αγορά.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Συγκεκριμένα η θέση οδήγησης έχει αναθεωρηθεί με το εργονομικό τρίγωνο του αναβάτη να επηρεάζεται από το νέο τιμόνι αλλά και από τη σέλα που φέρει νέο αφρώδες και επένδυση. Στο παραπάνω έρχονται να προστεθούν οι αλλαγές στην πίσω ανάρτηση με νέα προοδευτικά ελατήρια και set up για τις αποσβέσεις των αμορτισέρ, ενώ έχει αυξηθεί και η απόσταση από το έδαφος.

 

Royal Enfield HNTR 350 2025

Παράλληλα, ο συμβατικός συμπλέκτης άλλαξε και έδωσε τη θέση του σε έναν περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση στη μανέτα, για πρώτη φορά σε 350άρι της Royal Enfield. Το τελευταίο το HNTR δεν το χρειαζόταν αφού η μανέτα του συμπλέκτη είναι ήδη ελαφριά στο τράβηγμα, αλλά όχι δεν λέμε σε τέτοιες αλλαγές με τη μοτοσυκλέτα να γίνεται ακόμη πιο φιλική στην καθημερινότητα, ειδικά για τις γυναίκες.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Νέος είναι επίσης ο LED προβολέας, ο οποίος λογικά θα αναβαθμίσει αρκετά την ορατότητα τη νύχτα, ενώ στον εξοπλισμό έρχονται να προστεθούν το κομψό όργανο πλοήγησης tripper pod -όχι στη στάνταρ έκδοση "Factory Black"- που συνδέεται με smartphone και η “απαραίτητη” πλέον θύρα φόρτισης USB Type-C.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Η πρώτη παρουσίαση έγινε σε φεστιβάλ της Royal Enfield στην Ινδία και συνολικά τα χρώματα που θα προσφέρονται είναι τα: Factory Black, Rio White και Dapper Grey, Tokyo Black, London Red και Rebel Blue ενώ είμαστε σε αναμονή για ανακοινώσεις από την ελληνική αντιπροσωπεία σχετικά με την εισαγωγή και την τιμή του στην Ελλάδα. Στην Ινδία πάντως η στάνταρ έκδοση παρέμεινε στο ίδιο επίπεδο με την απερχόμενη μοτοσυκλέτα.

 

Ετικέτες