Ταξινομήσεις Νοεμβρίου στην Ιταλία - Πωλήθηκαν 946 Benelli TRK 702 σε έναν μήνα!

Στο +1,8% η αγορά τον 11ο μήνα του έτους, +16,07 στο 11μηνο, με 327.866 ταξινομήσεις - Δείτε όλα τα Best Seller μοντέλα
Ταξινομήσεις Νοεμβρίου 2023 στην Ιταλία
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

5/12/2023

Ο προτελευταίος μήνας του 2023 έκλεισε με θετικό πρόσημο για τη γείτονα αγορά μοτοσυκλέτας και scooter στην Ιταλία, ενώ παρά τη μικρή αύξηση του 1,8%, το 11μηνο του έτους έχει παρόμοια -διψήφια- άνοδο με αυτή της ελληνικής αγοράς, στο 16,07%.

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως τον Νοέμβριο του 2023 στην Ιταλία, οι μοτοσυκλέτες είχαν μερίδιο +15,2%, με τη φετινή χρονιά να είναι η καλύτερη από το 2011, σύμφωνα με τα στοιχεία ταξινομήσεων της ANCMA (του ιταλικού ΣΕΜΕ).

Με 16.784 ταξινομήσεις, ο Νοέμβριος είναι ο μήνας με τις χαμηλότερες επιδόσεις της ιταλικής αγοράς για το 2023, η οποία ωστόσο παραμένει σε θετικό έδαφος (1,78% σε σχέση με το 2022). Η άνοδος του μεριδίου των μοτοσυκλετών συνεχίζεται δυναμικά, για να βρεθεί στο 15,26% με 7.363 ταξινομήσεις. Για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια του 2023, ωστόσο, παρατηρείται πτώση στην αγορά των σκούτερ (λόγω και των αρνητικών επιδόσεων του τομέα των ηλεκτρικών δικύκλων και της σύγκρισης με το +43% του Νοεμβρίου του 2022), η οποία χάνει 3,88% και ταξινομεί 8.382 οχήματα- η κατάσταση των μοτοποδηλάτων είναι ιδιαίτερα κρίσιμη, κλείνοντας τον Νοέμβριο με 1.039 ταξινομημένα οχήματα και πτώση 24,82%!

Στο μέτωπο των best-selling μοτοσυκλετών, το Benelli TRK 702 είναι το όχημα με τις περισσότερες ταξινομήσεις συνολικά με το εξαιρετικό νούμερο των... 946 ταξινομήσεων (ναι, σε ένα μόνο μήνα), ακολουθούμενο από το BMW R 1300 GS (240 ταξινομήσεις) και το Voge Valico 525 DSX. Στο μέτωπο των scooter, κυριαρχεί πάντα η τριάδα Honda SH 125 και 150 (793 ταξινομήσεις και για τα δύο) και SH 350 (585 ταξινομήσεις).

Παρά την επιβράδυνση του μήνα, η αγορά για το 2023 συνεχίζει να αυξάνεται με διψήφιο ποσοστό: +16,07% και 327.866 ταξινομήσεις για το 11μηνο. Η καλύτερη επίδοση παραμένει αυτή των scooter με 168.942 ταξινομημένα οχήματα, που ισοδυναμεί με αύξηση 21,22%, ενώ οι επιδόσεις των μοτοσυκλετών είναι επίσης εξαιρετικές, με αύξηση 14,84% και 141.031 ταξινομήσεις. Τα μοτοποδήλατα σημειώνουν 17.893 ταξινομήσεις, νούμερο που αντιστοιχεί σε πτώση 11,87%.

Πρέπει να σημειωθεί πως η εξάντληση των κρατικών επιδοτήσεων παρέλυσε την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας στη γείτονα χώρα, για να κλείσει τον Νοέμβριο με πτώση 63,68% -το χειρότερο αποτέλεσμα της χρονιάς- και με 544 ταξινομήσεις. Η κατάσταση των scooter είναι ιδιαίτερα δύσκολη, υποχωρώντας κατά 70,98%, με 285 ταξινομήσεις. "Υπό το πρίσμα αυτών των δεδομένων” αναφέρει η ANCMA “η άμεση επανενεργοποίηση των κινήτρων κρίνεται αναγκαία με την ανάκτηση των 5,6 εκατομμυρίων ευρώ που έχουν προκαταβληθεί από την εκστρατεία του 2022 και τα οποία έχουν παραμείνει αναξιοποίητα μέχρι σήμερα.”

Ακολουθούν τα best selling μοντέλα μοτοσυκλετών της ιταλικής αγοράς για το 11μηνο του 2023

ΘΕΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ
1 BENELLI TRK 502 / TRK 502 4,057
2 HONDA AFRICA TWIN 3,822
3 BMW R 1250 GS 3,306
4 YAMAHA TRACER 9 3,304
5 BENELLI TRK 702 / TRK 702 2,674
6 YAMAHA TENERE 700 2,617
7 HONDA XL 750 TRANSALP 2,612
8 GUZZI MOTORCYCLES V7 2,332
9 MOTO MORINI X-CAPE 2,295
10 DUCATI MULTISTRADA V4 / V4 S 2,293
11 BMW R 1250 GS ADVENTURE 2,264
12 HONDA CB 750 HORNET 2,057
13 YAMAHA TRACER 7 1,95
14 ROYAL ENFIELD HUNTER 350 1,919
15 KEEWAY RKF 125 1,886
16 YAMAHA MT-07 1,875
17 HONDA NC 750X 1,716
18 KAWASAKI Z 900 1,695
19 YAMAHA MT-09 1,551
20 VOGE VALICO 525DSX 1,523
21 FANTIC MOTOR 125 CC ENDURO/MOTARD 1,502
22 ROYAL ENFIELD SUPER METEOR 650 1,489
23 ROYAL ENFIELD METEOR 350 1,48
24 DUCATI SCRAMBLER 800 1,464
25 KAWASAKI Z 650 1,351
26 GUZZI MOTORCYCLES V85 TT 1,323
27 HONDA CB 500 1,274
28 FANTIC MOTOR CABALLERO 500 FLAT TRACK / SCRAMBLER / RALLY 1,271
29 KAWASAKI VERSYS 650 1,139
30 TRIUMPH STREET TRIPLE 1,118

Και τέλος δείτε τα best selling μοντέλα scooter της ιταλικής αγοράς για το 11μηνο του 2023

ΘΕΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ
1 HONDA SH 125 11,674
2 HONDA SH 150 10,872
3 HONDA SH 350 10,098
4 KYMCO AGILITY 125 R16 8,086
5 PIAGGIO LIBERTY 125 ABS 7,598
6 HONDA ADV 350 6,25
7 HONDA X-ADV 750 6,115
8 PIAGGIO BEVERLY 300 ABS 6,085
9 HONDA FORCE 350 5,058
10 PIAGGIO BEVERLY 400 4,76
11 SYM SYMPHONY 125 4,578
12 PIAGGIO VESPA GTS 300 4,503
13 YAMAHA XMAX 300 4,194
14 PIAGGIO VESPA PRIMAVERA 125 4,113
15 YAMAHA TMAX 4,074
16 PIAGGIO MEDLEY 125 4,041
17 KYMCO PEOPLE S 125 3,893
18 HONDA SH MODE 125 3,462
19 SYM SYMPHONY 200 ST 2,288
20 SYM SYMPHONY 125 ST 1,94
21 PIAGGIO LIBERTY 150 ABS 1,907
22 PEUGEOT TWEETS 125 1,906
23 HONDA PCX 125 1,817
24 PIAGGIO MEDLEY 150 1,753
25 KYMCO PEOPLE S 200 1,633
26 HONDA FORCE 750 1,577
27 HONDA VISION 110 1,515
28 KYMCO PEOPLE ONE 125I 1,278
29 SYM JET X 125 1,225
30 SYM JOYRIDE 300 1,214

Στοιχεία: ANCMA

Yamaha – Μόνο για την πίστα το R1 από το 2025

Ακολουθώντας τα χνάρια του R6, το superbike της Yamaha θα πωλείται μόνο για αγωνιστική χρήση
motomag Yamaha – Μόνο για την πίστα το R1 από το 2025
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

23/2/2024

Διαβάσατε στο ΜΟΤΟ πως η Yamaha σκοπεύει να μην προχωρήσει στην εξέλιξη των YZF-R1 και YZF-R1M προκειμένου αυτά να συμμορφωθούν με τις Euro5+ προδιαγραφές, σημαίνοντας ταυτόχρονα το τέλος των πωλήσεων του μοντέλου στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 2025.

Μετά τον ντόρο που σήκωσε η συγκεκριμένη είδηση ήρθε και η απάντηση από την ίδια την Yamaha, με την ιαπωνική εταιρεία να επιβεβαιώνει πως τo superbike της θα ακολουθήσει το δρόμο που χάραξε από το 2020 και μετά το YZF-R6. Με απλά λόγια το R1 θα συνεχίσει να πωλείται ωστόσο από το 2025 και μετά θα χρησιμοποιείται μόνο για αγωνιστική χρήση χωρίς αυτό να μπορεί να βγάλει πινακίδες για το δρόμο.

Yamaha – Μόνο για την πίστα το R1 από το 2025

Η συγκεκριμένη απόφαση της Yamaha έγκειται αφενός στην αλλαγή των προτεραιοτήτων του αγοραστικού κοινού καθώς βλέπουμε πως οι Adventure μοτοσυκλέτες αποτελούν τα τελευταία χρόνια την πρώτη επιλογή των αγοραστών και αφετέρου πως η αγωνιστική εμπλοκή της Yamaha στο WSBK απαιτεί την ύπαρξη του YZF-R1 έστω και χωρίς αυτή να βγάζει πινακίδες (λόγω των κανονισμών που επιβάλουν η αγωνιστική μοτοσυκλέτα να βασίζεται σε έκδοση παραγωγής).

Η φετινή χρονιά ως εκ τούτου θα είναι η τελευταία που θα μπορεί κάποιος να αποκτήσει τα YZF-R1 και YZF-R1M με πινακίδες ωστόσο το θετικό είναι πως το κεφάλαιο του R1 θα συνεχιστεί έστω και αν αυτό σχετίζεται με την αποκλειστική χρήση του μοντέλου στις πίστες.

Yamaha – Μόνο για την πίστα το R1 από το 2025