Τέλος η Hayabusa στην Ευρώπη από 31 Δεκεμβρίου

Συνεχίζεται η παραγωγή της για τις υπόλοιπες αγορές
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

11/12/2018

Ελπίζαμε πως η Suzuki θα έκανε κάτι φέτος και δεν θα ζούσαμε την στιγμή που θα σταματούσαν οι πωλήσεις της θρυλικής Hayabusa στην Ευρώπη. Κι όταν λέμε κάτι, δεν εννοούμε το νέο μοντέλο που όλο γράφουν πως έρχεται και ποτέ δεν είναι εδώ, αλλά πως η Suzuki θα έκανε τις απαραίτητες αλλαγές στον κινητήρα για να περάσει τις προδιαγραφές. Σε περίπτωση που εκεί στην Suzuki ήξεραν λίγο καλύτερα τι θέλουν να κάνουν, η εφαρμογή των προδιαγραφών Euro4 τους παρείχε την ευκαιρία να παρουσιάσουν τον αντικαταστάτη του σημερινού μοντέλου μέσα σε διάστημα δύο ετών. Όμως η ιαπωνική εταιρεία φαίνεται πως δεν θα αποτρέψει το μοιραίο… Οι πληροφορίες που μας ερχόντουσαν όλο αυτό το διάστημα από την Ιαπωνία μέσω του περιοδικού Young Machine και μας έταζαν από υπερτοφοδοτούμενους έως και εξακύλινδρους κινητήρες δεν βγήκαν αληθινοί.

η συγκεκριμένη φωτογράφια κάνει τον γύρο του διαδικτύου από τον Απρίλιο του 2017 ως "νάτο έρχεται" - Πρώτη φορά που είπαμε μην της δίνετε σημασία ήταν εδώ: Suzuki Hayabusa Turbo - Οι νεότερες ευχές

Τουλάχιστον λοιπόν οι πληροφορίες των Ιαπώνων για νέο μοντέλο, δεν έχουν βγει αληθινές μέχρι τώρα, παρόλο που οι οπαδοί της Hayabusa δεν χορταίνουν να ακολουθούν την μία είδηση πίσω από την άλλη, που τους λέει να περιμένουν και να ελπίζουν πως θα μάθουν τα ευχάριστα νέα για την παρουσίαση του καινούριου μοντέλου μέσα στο 2019. Η αλήθεια όμως είναι πως αυτή η κατηγορία υπερμοτοσυκλετών, που έχει μοναδικό σκοπό να ταξιδεύει με 250-280km/h για ολόκληρες ημέρες στις εθνικές οδούς, έχει σταματήσει να προκαλεί το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού. Η Honda έχει παρατήσει εντελώς την ιδέα ενός καινούριου Blackbird εδώ και μια δεκαετία και έχει αφήσει το πολυτελές, αλλά βαρύ και αργό VFR 1200F, να αργοπεθαίνει. Η μοναδική εταιρεία που πραγματικά έχει τέτοιου είδους μοτοσυκλέτες και τις εξελίσσει διαρκώς είναι η Kawasaki, με μια ολόκληρη οικογένεια από υπερτροφοδοτούμενα H2, H2R και H2SX και τιμές που ξεκινούν από τα 21.890€. Αν οι πωλήσεις αυτών των μοτοσυκλετών της Kawasaki δείξουν ανοδική πορεία, ίσως τότε να δούμε την Suzuki να βγάζει από το συρτάρι τα σχέδια του καινούριου Hayabusa. Διότι τα σχέδια υπάρχουν και όταν είχαμε πάει στην έκθεση του Τόκυο το 2015, μας είχαν δείξει εκείνο το πρωτότυπο από αφρολέξ. Όμως το πρόβλημα με τους Ιάπωνες πλέον, είναι ο δισταγμός τους να πάρουν δύσκολες αποφάσεις.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι διάλογοι που είχαμε προσωπικά στην έκθεση του Τόκυο με τους ανθρώπους της Kawasaki και της Suzuki. Τότε -αν θυμάστε- από την μια μεριά η Kawasaki είχε ήδη στην παραγωγή τον τετρακύλινδρο κινητήρα των 1000 κυβικών με υπερσυμπιεστή του Η2/H2R, μαζί με ένα πρωτότυπο 600 κυβικών και μόλις μερικά μέτρα πιο κάτω, η Suzuki είχε τον πρωτότυπο δικύλινδρο Turbo των 700 κυβικών. Ρωτάμε λοιπόν τους ανθρώπους της Kawasaki πότε θα βγάλουν σε παραγωγή τον μικρό υπερτοφοδοτούμενο κινητήρα τους. Η απάντηση ήταν πως θα περίμεναν να δουν τι θα κάνει η Suzuki. Μετά ρωτήσαμε τους ανθρώπους της Suzuki πότε θα βγάλουν την νέα Hayabusa Turbo και η απάντηση ήταν φυσικά πως περίμεναν να δουν πότε η Kawasaki θα αντικαθιστούσε το ZZR 1400 με την H2SX (τότε υπήρχε μόνο η H2R). Αντιλαμβάνεστε το πρόβλημα, από την στιγμή που οι συζητήσεις αυτές δεν γινόντουσαν με κάποιον περαστικό από το περίπτερο, αλλά με τα μεγαλύτερα στελέχη των Ιαπωνικών εταιριών, παρουσία μεταφραστή καθώς γνωρίζουν αγγλικά αλλά δεν θέλουν να μιλήσουν όταν αισθάνονται πως δεν είναι στο ίδιο επίπεδο με τον συνομιλητή τους... Πάντα ήταν έτσι οι Ιάπωνες, πάντα το λέγαμε στο MOTO πως όσο κοιτούν τι κάνουν οι άλλοι δεν εξελίσσονται, και καθώς κοιτιούνται ανά μεταξύ τους, μένουν και πίσω.

Με την Kawasaki να έχει ανοίξει όλα της τα χαρτιά πάνω στο τραπέζι, η Suzuki δεν έχει πλέον άλλη δικαιολογία. Οι αντιπρόσωποι της Γερμανίας πιέζουν με όλη τους τη δύναμη, όμως πλέον η ευρωπαϊκή αγορά είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στις αγορές της Ασίας και η άλλοτε ισχυρή φωνή των Ευρωπαίων μοτοσυκλετιστών ακούγεται σαν ψίθυρος στα αυτιά των ιαπωνικών εργοστασίων, μπροστά στην χάβρα που δημιουργούν τα δισεκατομμυρίων παπιά και scooter των ασιατών. Βέβαια η Ινδία έχει ισχυρή μοτοσυκλετιστική παράδοση και πριν ένα χρόνο, η Suzuki ξεκίνησε τη συναρμολόγηση των Hayabusa στην Ινδία… Μάλιστα, αυτή είναι λοιπόν η πορεία της αυτή την στιγμή, να γίνεται μία από τις ταχύτερες μοτοσυκλέτες που μπορεί ο Ινδός να αγοράσει -πιο εύκολα από πριν- και καθώς είναι ήδη η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, όσο μικρό κι αν είναι το ποσοστό εκείνων που έχουν να πληρώσουν το τίμημα, μέσα σε 20 εκατομμύρια πωλήσεις, δεν παύει να είναι συνολικά ένα τεράστιο νούμερο.  

Από την στιγμή λοιπόν που η εταιρία πουλά ήδη Hayabusa και μάλιστα περισσότερες από ποτέ, γιατί να μπουν στην διαδικασία να χρεωθούν ένα κόστος εξέλιξης ώστε να εναρμονιστούν με τους Euro5; Και μάλιστα σε μία τέτοια κατηγορία, που αντιμετωπίζεται με θεωρίες καφετέριας, και η απάντηση στο τέλος θα είναι «ναι αλλά η Kawasaki έχει περισσότερα άλογα». Και για να απαντήσει τότε στην μοτοσυκλέτα με την καλύτερη υπετροφοδότηση που έχει βγει σε παραγωγή, θα πρέπει να επενδύσει πολύ, φτάνοντας στο τέλος να χωρίσει ένα σύνολο πωλήσεων που από μόνη της συγκεντρώνει στην Ινδία και με το παραπάνω…

Δεν σταματά λοιπόν η παραγωγή της Hayabusa για όλους, και σίγουρα δεν θα δούμε κάτι νεότερο σε αυτή την κατηγορία -για εμάς στην Ευρώπη- να βγαίνει στην παραγωγή πριν το 2020… αν έρθει ποτέ!

Ετικέτες

Οι αθόρυβες περιπολίες της ΕΛ.ΑΣ. στην Ακρόπολη – Με τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες της Can-Am 

Οφέλη συμβατικής μοτοσυκλέτας, χωρίς εκπομπές ρύπων - Τι είπαν οι αστυνομικοί που τις χρησιμοποιούν
Can-Am Ελληνική Αστυνομία 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

4/6/2026

Η Ελληνική Αστυνομία έχει στις τάξεις της εδώ και έξι περίπου μήνες τις Can-Am Pulse και Origin, τις οποίες και χρησιμοποιεί για περιπολία σε αρχαιολογικούς χώρους επιτελώντας το έργο της χωρίς να προκαλείται θόρυβος ή να ρυπαίνεται το περιβάλλον.

Η ηλεκτρική κινητικότητα έχει βρει τον δρόμο της στην Ελλάδα και στην Ελληνική Αστυνομία, η οποία έχει εφοδιαστεί τους τελευταίους μήνες με ηλεκτρικά σκούτερ αλλά και μοτοσυκλέτες με ηλεκτρικό κινητήρα.

Στα τέλη του 2025, η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ προχώρησε στη δωρεά μίας Can-Am Pulse και μίας Origin εξοπλίζοντας έτσι την ΕΛ.ΑΣ. με τις πρώτες της ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Οι δύο εκδόσεις της καναδικής μοτοσυκλέτας χρησιμοποιούνται από τους αστυνομικούς της ΕΛ.ΑΣ. για περιπολία σε αρχαιολογικούς χώρους, συγκεκριμένα γύρω από την Ακρόπολη και στην Πλάκα. 

Έξι περίπου μήνες μετά τη δωρεά των δύο Can-Am από την Πέτρος Πετρόπουλος, η Origin και η Pulse συνεχίζουν να υποστηρίζουν απρόσκοπτα το έργο των αστυνομικών οι οποίοι βίωσαν στην αρχή και κάτι πρωτόγνωρο αφού δεν είχαν οδηγήσει πριν ηλεκτρική μοτοσυκλέτα.

Can-Am Ελληνική Αστυνομία 2026

Οι ίδιοι οι αναβάτες αστυνομικοί δηλώνουν πολύ ικανοποιημένοι από τη γενικότερη απόδοση των δύο μοτοσυκλετών, ενώ θετικά σχολίασαν και τον τρόπο που αποδίδει ο ηλεκτρικός κινητήρας των 47 ονομαστικών ίππων. Περισσότερο από όλα εντύπωση εξακολουθεί να τους κάνει η άμεση απόκριση και επιτάχυνση που προσφέρει από το πρώτο άνοιγμα του γκαζιού ο ηλεκτρικός κινητήρας τόσο από στάση όσο και εν κινήσει.

Οι αστυνομικοί που εκτελούν την υπηρεσία τους με τις μοτοσυκλέτες της Can-Am διαπίστωσαν το πόσο σημαντική είναι η αθόρυβη λειτουργία τους από τη στιγμή που χρησιμοποιούνται για περιπολία στους αρχαιολογικούς χώρους γύρω από την Ακρόπολη καθώς δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον ηχητικά. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο οι αστυνομικοί που τις χρησιμοποιούν τόνισαν επίσης ότι και το κοινό τις αντιμετωπίζει με διαφορετική ματιά, οι πολίτες αλλά και οι τουρίστες που επισκέπτονται την Ακρόπολη, αφού η παρουσία τους είναι σαφώς πιο φιλική σε σχέση με μια μοτοσυκλέτα που έχει συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Can-Am Ελληνική Αστυνομία 2026

Οι δύο Can-Am είναι επίσης και πιο φιλικές και για το περιβάλλον και αυτό είναι το δεύτερο σημείο στο οποίο στάθηκαν οι αστυνομικοί αφού ο ηλεκτρικός τους κινητήρας δεν εκπέμπει ρύπους και έτσι δεν επιβαρύνει το περιβάλλον στο οποίο κινούνται. Μάλιστα δεν δίστασαν να προσθέσουν ότι θα ήθελαν να δουν περισσότερες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες να εντάσσονται στον στόλο της ΕΛ.ΑΣ. τα επόμενα χρόνια εφόσον αυτές χρησιμοποιούνται στο αστικό περιβάλλον. Η αξιολόγηση των δυνατοτήτων των δύο μοτοσυκλετών βρίσκεται ούτως ή άλλως υπό αξιολόγηση από τους αναβάτες αστυνομικούς, οι οποίοι σχολιάζουν θετικά όχι μόνο την απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα, αλλά και την ευελιξία που προσφέρουν οι δύο μοτοσυκλέτες, σε συνδυασμό με την απορροφητικότητα των αναρτήσεών τους.

Ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες όπως αυτές της Can-Am μπορούν κάλλιστα να ενσωματωθούν στον στόλο της ΕΛ.ΑΣ. τα επόμενα χρόνια και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους ακόμη πιο ουσιαστικά. Σε σχέση με μια αντίστοιχης απόδοσης συμβατική μοτοσυκλέτα, τόσο η Pulse όσο και η Origin που χρησιμοποιούν κοινό πλαίσιο, κινητήρα και συστοιχία μπαταριών, παρουσιάζουν σημαντικά πλεονεκτήματα. Τα πιο εμφανή από αυτά είναι η άμεση απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα και η απουσία μηχανικού κιβωτίου που τις κάνει ακόμη πιο φιλικές στην οδήγηση, ενώ υπάρχει παράλληλα σημαντική μείωση σε επίπεδο κόστους χρήσης. Η μείωση προκύπτει τόσο από το κόστος του ρεύματος που είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σχέση με τη βενζίνη, ενώ και το κόστος της περιοδικής συντήρησης είναι σαφώς χαμηλότερο αφού ο ηλεκτρικός κινητήρας δεν έχει τα κινούμενα μέρη ενός θερμικού, δεν χρειάζεται αλλαγή λαδιών και κατ’ επέκταση παρουσιάζει ακόμη πιο υψηλό επίπεδο αξιοπιστίας.

Can-Am Ελληνική Αστυνομία 2026