Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross 2021: Δοκιμαστικά 6ου αγώνα Κρηνίδες – Λίγες συμμετοχές σε εκπληκτική πίστα

Τελευταίος αγώνας στην καλύτερη πίστα MX!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

20/11/2021

Δοκιμές και κατάταξη σήμερα για τον τελευταίο αγώνα για το πανελλήνιο πρωτάθλημα Motocross με ελάχιστες συμμετοχές, μόλις 30 στο σύνολο, καθώς η πλειοψηφία των αναβατών απέχει για το υπόλοιπο του πρωταθλήματος μετά τον θάνατο του Αλέξανδρου Γεωργαντά και τον βαρύ τραυματισμό του δεκαεξάχρονου Χατζηράλλη.

Έχει προηγηθεί η ακύρωση του 5ου αγώνα μετά την ανακοίνωση του σωματείου της ΛΕΜΣ πως σε ένδειξη συμπαράστασης στις οικογένειες που υποφέρουν μετά τον αγώνα των Γιαννιτσών δεν επιθυμούσε την άμεση διεξαγωγή ενός ακόμη αγώνα και ζητούσε αναβολή. Χωρίς δυνατότητα αλλαγής στο πρόγραμμα η αναβολή μετατράπηκε σε ακύρωση και ακολούθησε κοινή ανακοίνωση δέκα αναβατών για αποχή και από τον τελευταίο αγώνα, τιμώντας την μνήμη του αδικοχαμένου συναθλητή τους και ταυτόχρονα στέλνοντας μήνυμα διαμαρτυρίας προς την Ομοσπονδία για τις αγωνιστικές συνθήκες.

Μετά από ένα τόσο τραγικό γεγονός, που αντίστοιχό του δεν έχει ξανά γίνει, η ακύρωση του πρωταθλήματος θα έπρεπε να εξυπακούεται και η επιστροφή από το 2022 να γίνει με καθολικές αλλαγές σε όποιες διαδικασίες έχει κριθεί απαραίτητο. Είναι γεγονός πως τα παγκόσμια ή εθνικά πρωταθλήματα δεν σταματούν μετά από δυστύχημα, αλλά δεν γίνεται να συγκρινόμαστε με το επίπεδο του παγκοσμίου όταν συζητάμε για το αν πρέπει να ολοκληρωθεί ή όχι το πρωτάθλημα ενώ όταν η συζήτηση πηγαίνει στις συνθήκες να γυρνά η σύγκριση ανάποδα και να ακούγεται το επιχείρημα πως δεν πρέπει να περιμένει κανείς από μία χώρα σαν την Ελλάδα, να κρατήσει επίπεδο παγκοσμίου… Σε κάθε περίπτωση ο 6ος αγώνας θα διεξαχθεί αύριο ακόμη και με ελάχιστες συμμετοχές και με τον τίτλο στην ΜΧ1 να έχει ήδη απονεμηθεί στον αδικοχαμένο Γεωργαντά, που έτσι κι αλλιώς αναμέναμε όλοι πως θα κέρδιζε αν ήταν ακόμη εν ζωή.

Το μόνο απολύτως θετικό από την διεξαγωγή του τελευταίου αγώνα στις Κρηνίδες είναι το παράδειγμα αυτής της εξαιρετικής πίστας και της φοβερής προσπάθειας που έχουν καταβάλει όλοι όσοι εμπλέκονται στην διοργάνωση αυτού του αγώνα, για να βλέπουμε σήμερα μία εικόνα που ξεφεύγει από το επίπεδο της χώρας μας και πηγαίνει πολύ-πολύ ψηλότερα. Οι αντιθέσεις με πριν είναι τεράστιες. Απόδειξη πως μπορούν τα πράγματα να είναι καλύτερα. Δεν είναι μόνο η πίστα άψογη με προστατευτικά παντού, αλλά υπάρχει και πληθώρα κριτών με προστατευτικά κράνη όλοι τους, με σήμανση σε κάθε σημείο και με όλους τους ελέγχους να τηρούνται στην εντέλεια. Κι όλα αυτά με τριάντα συμμετοχές! Ας μην ξεχνάμε πως οι αγώνες στηρίζονται στις συμμετοχές όμως ο μικρός τους αριθμός δεν έφερε εκπτώσεις, τουλάχιστον με την σημερινή εντυπωσιακή εικόνα που μακάρι να συνεχίσει αύριο, προφανώς, και στην συνέχεια να αποτελέσει πρότυπο και για το μέλλον.

Εξαιτίας των ελάχιστων συμμετοχών οι εκκινήσεις συγχωνεύτηκαν κι έτσι MX1, MX2 και MX300 έτρεξαν μαζί με μόλις εννιά αγωνιζομένους. Από αυτούς ξεχώρισε απόλυτα ο Ανδρέας Καρασάββας (#212 GAS-GAS 250) - κεντρική φωτογραφία άρθρου- που ήταν με διαφορά ταχύτερος αλλά και πάρα πολύ εντυπωσιακός στα άλματα. Κοντά του όμως και ο Σπυρης Γιώργος (#10 YZF450) που είχε τον καλύτερο χρόνο της MX1, ενώ στην MX300 πάρα πολύ καλό ρυθμό και εξίσου εντυπωσιακός ήταν και ο Ματι Άρης (#27 Beta300).

Τραυματισμό είχαμε στο warm-up πριν την εκκίνηση για OPEN και Senior, όπου παγιδεύτηκε το πόδι του Δημητρόπουλου Βασίλη και δυστυχώς έφυγε με φορείο για άμεση μεταφορά στο νοσοκομείο με τις διαδικασίες να σταματούν για λίγα λεπτά μέχρι να επιστρέψει το ασθενοφόρο στην πίστα. Κλασικά πολύ γρήγορος σε αυτό το γκρουπ ο Καρασακαλίδης (#177 SX450) όπου για λίγο ακολούθησε τον ρυθμό του και ο Τσιπουρόπουλος (#411 KXF250) όπως φυσικά και ο Πράσσος (#12 CRF450) που τερμάτησε δεύτερος. Με τις μάχες να απουσιάζουν καθολικά, ήταν ευχάριστη όαση η μάχη που έδωσαν Δημητριάδης (#66 KXF250), Κουζής (#62 YZF250) και Γάκης (#213 ΚΤΜ 450) όπως επίσης και πιο μπροστά τους αλλά όχι τόσο έντονα, ο Σοφτα-Μεχμετ Αλη (#99 YZ250) με τον Σιδέρη (#96 YZ125).

Στην MX65 που ήταν η μόνη από τις μικρές κατηγορίες που είχε συμμετοχές ξεχώρισε ο Τριανταφυλλόπουλος Σόλων (#241 GAS GAS) όχι μόνο με τον ρυθμό αλλά και με απίστευτα άλματα που δεν βλέπεις εύκολα από τις μικρού κυβισμού μοτοσυκλέτες. Όλοι όμως οι αναβάτες ήταν κοντά σε χρόνους πράγμα που δείχνει πως ο αύριο θα δούμε κανονική μάχη από τους μελλοντικούς κορυφαίους αναβάτες της χώρας!

 

Συγκεντρωτική εικόνα Σαββάτου:


 

Honda CR ELECTRIC PROTO - Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα E-Xplorer 2024 με μεικτή ομάδα

Θεσμός αποκλειστικά για ηλεκτρικές Motocross μοτοσυκλέτες, με ομάδες που αποτελούνται από άνδρα αναβάτη και γυναίκα αναβάτιδα
Honda CR Electric Proto
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

7/2/2024

Η Honda ανακοίνωσε ότι θα συμμετάσχει με το ηλεκτρικό της αγωνιστικό CR ELECTRIC PROTO στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα E-Xplorer το οποίο αφορά ηλεκτρικές MX μοτοσυκλέτες και ξεκίνησε το 2023, με αναβάτες τον Tosha Chalayna και τη Francesca Nocera.

Η επιθυμία της Honda για εξηλεκτρισμό της γκάμας της είναι γνωστή, με τα σχέδιά της να κρίνονται ως αρκετά φιλόδοξα, με τα σημερινά δεδομένα. Έχει ήδη ανακοινώσει επενδύσεις ύψους 4 δις ευρώ, με στόχο την δημιουργία των απαραίτητων εγκαταστάσεων για την παραγωγή 4 εκατομμυρίων ηλεκτρικών δικύκλων.

Βέβαια, αν θες να βελτιωθείς ως κατασκευαστής, ειδικά σε μία νέα τεχνολογία, το καλύτερο πεδίο έρευνας και εξέλιξης δεν είναι άλλο από τους αγώνες. Από εκεί αντλείς τα δεδομένα που θα χρειαστείς, βλέποντας ταυτόχρονα τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία της μοτοσυκλέτας σου. Έτσι η Honda δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη.

motomag​Honda – Θα συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα E-Xplorer

Οι Ιάπωνες έχουν ήδη δοκιμάσει το CR ELECTRIC PROTO σε αγωνιστική δράση, στον 8ο γύρο του D.I.D All Japan Motocross Championship 2023. Το ντεμπούτο του ήταν αρκετά εντυπωσιακό, καθώς αμέσως το ηλεκτρικό MX της Honda κατάφερε να είναι ανταγωνιστικό απέναντι στα βενζινοκίνητα 450!

Honda – Θα συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα E-Xplorer

Φέτος, όμως, η Honda δεν σκοπεύει να περιοριστεί σε μία wildcard συμμετοχή. Αξιοποιώντας τον νεότευκτο θεσμό FIM E-Xplorer World Cup, το CR ELECTRIC PROTO θα πατήσει τις ρόδες του σε πέντε διαφορετικές πίστες ανά τον κόσμο, οι οποίες διαφέρουν μεταξύ τους τόσο στην μορφή, όσο και στην ποιότητα και το είδος του εδάφους. Οι αναβάτες που επέλεξε η Honda για την εργοστασιακή της ομάδα, Team HRC, είναι ο Tosha Chalayna και η Francesca Nocera. Ο 28χρονος Ισπανός έχει συμμετάσχει σε 3 Rally Dakar, το 2021, 2023 και 2024, με τις δύο πρώτες χρονιές να τερματίζει 13ος. Από την άλλη, η 30χρονη Ιταλίδα αγωνίστηκε από το 2015 μέχρι το 2019 στο γυναικείο ιταλικό Πρωτάθλημα MX, σημειώνοντας τρεις νίκες και μία δεύτερη θέση. Το 2023 βρέθηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro γυναικών της FIM, όπου κατάφερε να πάρει την τρίτη θέση.

CR Electric Proto

Το Παγκόσμιο Κύπελλο E-Xplorer της FIM ξεκίνησε το 2023 και αφορά αποκλειστικά ηλεκτρικές off-road μοτοσυκλέτες, ενώ σε μια ιδιαίτερα πρωτότυπη κίνηση, όλες οι ομάδες θα είναι μεικτές, με έναν άνδρα αναβάτη και μια γυναίκα αναβάτιδα! Για το 2024, η μορφή των γύρων θα περιλαμβάνει έναν προκριματικό γύρο για άντρες και γυναίκες, που θα ακολουθείται από τρεις αγώνες οι οποίοι θα καθορίζουν την τριάδα των νικητών. Οι αγώνες θα διεξαχθούν σε ειδικά διαμορφωμένους διαδρομές, οι οποίες θα περιλαμβάνουν και άσφαλτο και χώμα -σε παρόμοια μορφή με αυτή των supermoto. Οι Nocera και Schareina θα αναμετρηθούν με άλλες εννέα ομάδες, ενώ από το 2024, υπάρχουν δύο κατηγορίες ανταγωνισμού, με τις μεγαλύτερες Hyperbikes (πρωτότυπες μοτοσυκλέτες 7kwh-max που χρησιμοποιούν ένα τυπικό μεταξόνιο MX) να πλαισιώνονται από μια ελαφρύτερη κατηγορία GT, που βασίζεται σε κανονικά μοντέλα παραγωγής και ζυγίζει κάτω από 112kg. Το δίδυμο της Team HRC θα αγωνιστεί με το CR ELECTRIC PROTO στην κορυφαία κατηγορία Hyperbike σε μια σειρά από 10λεπτους κατατακτήριους γύρους, τρεις 10λεπτους αγώνες και μια σειρά play-off από... σκυταλοδρομίες sprint για τις τέσσερις καλύτερες ομάδες κάθε Σαββατοκύριακο.

Το 2023, την πρώτη χρονιά του θεσμού το πρωτάθλημα κέρδισε η ιαπωνική ομάδα MIE, με τη Sandra Gomez και τον Jorge Zaragoza. Φέτος, ο θεσμός θα βρεθεί για πρώτη φορά στην Ασία, με τον εναρκτήριο γύρο στο πάρκο μνήμης Expo’70 Commemorative Park‘s Festival Square στην πόλη της Suita, βόρεια της Οσάκα, στις 16-17 Φεβρουαρίου. Οι επόμενοι τέσσερις γύροι έχουν προγραμματιστεί για τη Νορβηγία, τη Γαλλία, την Ελβετία και την Ινδία.