Kawasaki Ninja 7 HEV - Η πρώτη υβριδική μοτοσυκλέτα επιδόσεων στην παραγωγή!

Αναμένεται στους αντιπροσώπους τον Ιανουάριο του 2024
Kawasaki Ninja 7 Hybrid
Από το

motomag

6/10/2023

Μετά την παρουσίαση των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών Ninja e-1 και Z e-1 για την Α1 κατηγορία, η Kawasaki ανακοίνωσε την έλευση στην μαζική παραγωγή της πρώτης υβριδικής μοτοσυκλέτας επιδόσεων στον κόσμο, η οποία αναμένεται στους επίσημους αντιπροσώπους των “πράσινων” στις αρχές του επόμενου έτους, και πιο συγκεκριμένα από τον Ιανουάριο!

Τον Αύγουστο του 2022 η Kawasaki είχε παρουσιάσει στον 8ωρο αγώνα αντοχής στη Suzuka, πλάι στις 2 ηλεκτρικές μικρές της μοτοσυκλέτες -που παρουσιάστηκαν ήδη σε μορφή παραγωγής-,το υβριδικό της μοντέλο. Ήδη, από τον Οκτώβριο του 2021, το εργοστάσιο του Akashi είχε δηλώσει πως θα παρουσιάσει πάνω από δέκα νέα μοντέλα, τόσο ηλεκτρικά, όσο και υβριδικά. Σίγουρα, όμως, δεν περιμέναμε να εμφανίσει τόσο γρήγορα σε έκδοση παραγωγής η υβριδική μοτοσυκλέτα, αν και στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2023, είχαμε δει μερικές κατασκοπευτικές φωτογραφίες, τις οποίες είχε απαθανατίσει το ιταλικό site Torino Cronaca (τα νέα του Τορίνο), στην ομώνυμη πόλη.

Η υβριδική τεχνολογία, όπου συνδυάζει τη χρήση μπαταριών με κινητήρα εσωτερικής καύσης, δεν είναι καινούργια τεχνολογία. Η Yamaha, πουλάει ήδη στην Ασία σκούτερ με τέτοια τεχνολογία, τα RayZR 125, Fascino 125 και Grand Filano 125, ενώ κάποιες κινέζικες εταιρείες έχουν παρουσιάσει κατά καιρούς υβριδικές μικρές μοτοσυκλέτες που δεν κυκλοφόρησαν όμως σε μαζική παραγωγή. Η Kawasaki, όμως, όπως αρμόζει στην ιστορία της, αποφάσισε να πέσει κατ’ ευθείαν στα βαθιά, κατασκευάζοντας κάτι που κανένας άλλος κατασκευαστής δεν έχει κάνει, μέχρι σήμερα, μία υβριδική μοτοσυκλέτα επιδόσεων. Βάσιμη λοιπόν η φράση “Change the Game” (Αλλαγή Παιχνιδιού), που χρησιμοποιεί στο δελτίο τύπου της.

Kawasaki Ninja 7 HEV

Μπορεί τώρα να βλέπετε το 7, δίπλα στο Ninja και να νομίζετε ότι πρόκειται για μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτα -λογικό. Δεν είναι όμως έτσι. Η Kawasaki χρησιμοποίησε τον αριθμό αυτόν για να υποδηλώσει τις επιδόσεις του κινητήρα, που είναι αντίστοιχες με την κατηγορία των 650 - 700 κυβικών! Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί το Ninja 7 HEV, είναι τετράχρονος, υγρόψυκτος δικύλινδρος εν σειρά 451 κυβικών με μέγιστη απόδοση 58,3 ίππων, ενώ με την χρήση του “e-boost” -δηλαδή του ηλεκτροκινητήρα- αυτή φτάνει τους 68,5 ίππους! Όπως μας ενημερώνει η Kawasaki, η επιτάχυνση του Ninja 7 HEV, συγκρίνεται με αυτή των supersport μοτοσυκλετών 1.000 κυβικών -με την συνδυαστική χρήση του “e-boost”-, ενώ η κατανάλωση κυμαίνεται στα επίπεδα των κινητήρων 250 κυβικών. Εντυπωσιακά τα νούμερα ιπποδύναμης που ανακοινώνει η Kawasaki, αν λάβουμε υπόψη την διάταξη και τον κυβισμό του κινητήρα, ο οποίος είναι ίδιος με αυτόν που χρησιμοποιεί το Eliminator 500. Όσον αφορά στο κιβώτιο ταχυτήτων, η μοτοσυκλέτα θυμίζει τα DCT δίκυκλα της Honda, καθώς διαθέτει τόσο manual όσο ΚΑΙ αυτόματο κιβώτιο! Το Akashi δεν διασαφηνίζει τον τρόπο με τον οποιο θα λειτουργεί το αυτόματο κιβώτιο, ενώ παράλληλα ΔΕΝ αναφέρει πουθενά τις λέξεις DCT / διπλός συμπλέκτης. Και μιας και μιλάμε για συμπλέκτη, η μανέτα του απουσιάζει στο Ninja 7 HEV, όπως απουσιάζει και το ποδωστήριο, με τις αλλαγές να γίνονται με paddles, στο τιμόνι.

Kawasaki Ninja 7 HEV

Για την ώρα δεν ανακοινώνονται άλλες τεχνικές προδιαγραφές, όσον αφορά τον κινητήρα, τα φρένα ή τις αναρτήσεις. Όπως όμως δείχνουν οι φωτογραφίες, το Ninja 7 HEV θα έχει low-budget περιφερειακά για να κρατηθεί η τιμή χαμηλότερα, όπως δύο μικρούς σχετικά δίσκους μπροστά με συμβατικές δαγκάνες και έναν ακόμα πίσω, ενώ οι αναρτήσεις θα είναι συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και μονό αμορτισέρ, αντίστοιχα.

Kawasaki Ninja 7 HEV

Όπως σας έχουμε γράψει, η μοτοσυκλέτα θα έχει τρία διαφορετικά Riding Modes, τα SPORT-HYBRID, ECO-HYBRID και EV, με το τελευταίο να χρησιμοποιεί μόνο τον ηλεκτροκινητήρα, περιορίζοντας την αυτονομία και την τελική ταχύτητα. Οι καινοτομίες συνεχίζονται με το Idle Stop, καθώς εν στάσει ο βενζινοκινητήρας σβήνει αυτόματα μειώνοντας θόρυβο, ρύπους και κατανάλωση, κάτι που έχουμε συνηθίσει σε scooter αλλά βλέπουμε πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα.

Kawasaki Ninja 7 HEV

Στα ηλεκτρονικά περιλαμβάνεται και το Automatic Launch Position Finder (ALPF), το οποίο όπως γράφει η Kawasaki επιλέγει αυτόματα την πρώτη σχέση στο κιβώτιο ενώ η μοτοσυκλέτα είναι σε στάση (φανταζόμαστε αυτό αφορά στο αυτόματο κιβώτιο), μαζί με το “walk mode”, που κινεί εξαιρετικά αργά την μοτοσυκλέτα, για να βοηθάει τους αναβάτες στις επιτόπιες μανούβρες, με χαμηλές ταχύτητες, αλλά και στο παρκάρισμα.

Kawasaki Ninja 7 HEV

Το πλαίσιο είναι τύπου χωροδικτύωμα, ενώ περικλείει τον θερμικό κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 9kw, ήτοι 12,2 ίππων. Μαζί υπάρχει και μία μπαταρία 48V, η οποία έχει σχεδιαστεί με γνώμονα να είναι όσο πιο κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας. Σημειώστε πως για την ώρα η Kawasaki δεν δηλώνει κάποιο νούμερο για το βάρος της μοτοσυκλέτας.

Kawasaki Ninja 7 HEV

Η εργονομία του Ninja 7 HEV είναι σπορ, θυμίζοντας εμφανισιακά έντονα τα ήδη υπάρχοντα Ninja. Το χρώμα όμως που επέλεξε η Kawasaki είναι τόσο ξεχωριστό όσο και η μοτοσυκλέτα, για την οποία δημιουργήθηκε. Έτσι, στο φαίρινγκ κυριαρχεί το ασημένιο σε συνδυασμό με το μαύρο, με την καρίνα και διάφορες λεπτομέρειες στο χαρακτηριστικό lime green της Kawasaki.

Kawasaki Ninja 7 HEV

Στα όργανα βρίσκουμε μία έγχρωμη TFT οθόνη με δυνατότητα συνδεσιμότητας με το smartphone του αναβάτη, μέσω της εφαρμογής “RIDEOLOGY” της Kawasaki. Το εργοστάσιο του Akashi δεν μας ενημερώνει για τυχόν άλλα ηλεκτρονικά που μπορεί να φέρει η νέα μοτοσυκλέτα, όπως ABS, traction control, cruise control κ.α.

Kawasaki Ninja 7 HEV

Το Ninja 7 HEV, είναι το πρώτο μοντέλο στο είδος του, η αρχή μίας νέας εποχής. Έτσι, ως η πρώτη υβριδική μοτοσυκλέτα, θέτει τα στάνταρ για όσες έρθουν. Θυμίζουμε ότι η Kawasaki δουλεύει και πάνω σε κινητήρες υδρογόνου, ενώ πρόσφατα συνήψε συμφωνία με τους υπόλοιπους μεγάλους Ιάπωνες κατασκευαστές μοτοσυκλετών, Honda, Suzuki και Yamaha για κατασκευή μοτοσυκλετών που θα κινούνται με υδρογόνο. Επομένως, περιμένουμε να δούμε τι ακολουθεί.

Νέο Ducati Multistrada V4 RS: Αντίπαλος BMW M1000XR με 180 άλογα και 17άριδες!

Μία sport-touring με όρθια θέση οδήγησης
Νέο Ducati Multistrada V4 RS: Αντίπαλος του M1000XR της BMW με 180 άλογα και 17άριδες!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

15/9/2025

Μαζί με την νέα έκδοση της Diavel V4 RS που στα χέρια του Marc Marquez έγινε η μοτοσυκλέτα με την καλύτερη επιτάχυνση στην γκάμα της Ducati, οι Ιταλοί έφεραν και την έκδοση RS, την πανάκριβη και εξειδικευμένη για επιδόσεις, έκδοση της Multistrada V4.

Ξεχωρίζει η απόδοση των 180 ίππων από τον ξηροκάμπανο κινητήρα με Akrapovic τελικό και οι αντίστοιχες ρυθμίσεις που έχουν γίνει στην πιο φορτωμένη από ηλεκτρονικά μοτοσυκλέτα της ευρύτερης κατηγορίας. Θα πρέπει φυσικά να βάλουμε και τις Adventure εδώ γιατί οι υπόλοιπες εκδόσεις της Multistrada V4 2025, έχουν τον ίδιο αριθμό αισθητήρων, ένα εξαιρετικά υψηλό νούμερο: 70 αισθητήρες με μερικούς από αυτούς να είναι διπλοί για ακρίβεια μετρήσεων αλλά και ασφάλεια σε περίπτωση βλάβης!

Από εκεί και πέρα εκτεταμένες αλλαγές σε λεπτομέρειες φροντίζουν ώστε η RS να δικαιολογεί την υψηλή τιμή της και το γεγονός πως όλες όσες παραχθούν θα είναι αριθμημένες. Μία από αυτές, είναι η αντικατάσταση του πίσω μέρους του φαίρινγκ με νέο που βασίζεται σε πιο ακριβό πολυμερές και βιδώνει στο υποπλαίσιο από τιτάνιο, εξασφαλίζοντας μείωση 2 κιλών συγκριτικά με την επίσης, φτιαγμένη για τον δρόμο, Multistrada Pikes Peak. Αυτή την στιγμή το υποπλαίσιο τιτανίου είναι μία μοναδική περίπτωση στην κατηγορία -ξανά με την ευρύτερη έννοια εδώ- που έχει επίσης μελετηθεί σε πλάτος για να μπορεί να μπει κεντρική βαλίτσα. Πιστεύουμε βέβαια πως αυτό είναι ένα έγκλημα για μία RS, να καταλήξει να κάνει διαδρομές ρουτίνας ή να ταξιδεύει με κεντρική βαλίτσα, αντί ενός σακιδίου με τα απολύτως απαραίτητα που δεν θα επηρεάζει τόσο πολύ το κέντρο βάρους και δεν θα δημιουργεί ζητήματα σταθεροποίησης στα πολλά χιλιόμετρα.

Η νέα Diavel V4 RS γράφει το ρεκόρ επιτάχυνσης για Ducati με 0-100 χαω σε 2.52 δευτερόλεπτα

Μία σειρά από περιφερειακά έχουν δώσει την θέση τους σε κάρμπον εξαρτήματα, το φτερό εμπρός, οι χούφτες, οι ανακλαστήρες απαγωγής θερμότητας, καλύμματα στις δισκόπλακες είναι τα βασικότερα. Μάλιστα πίσω τοποθέτησαν μεγαλύτερη δίσκο στα 280mm για να ανταποκριθεί στον υψηλότερο ρυθμό που μπορεί να υποστηρίξει η RS. Έχουμε νέους σφυρίλατους 17άριδες τροχούς και μπαταρία λιθίου.

Νέο Ducati Multistrada V4 RS: Αντίπαλος του M1000XR της BMW με 180 άλογα και 17άριδες!

Φυσικά στο κομμάτι των αναρτήσεων έχουμε τις εξαιρετικές ημι-ενεργητικές Öhlins Smart EC 2.0, οι οποίες όμως τρέχουν σε τελείως νέες ρυθμίσεις. Αυτό είναι και ένα από τα ακριβότερα σημεία στο κόστος που είχε η Ducati στην εξέλιξη της RS. Πέρα από τις carbon λεπτομέρειες, η βελτίωση των αλγορίθμων των αναρτήσεων απαιτούσε τον πλέον λεπτομερή σχεδιασμό και χρόνο.

Διότι να θυμίσουμε πως οι Multistrada V4 έχουν πλέον το πακέτο DVO (Ducati Vehicle Observer) που ουσιαστικά προσπαθεί να φέρει την νοοτροπία της παρακολούθησης της τηλεμετρίας που χρησιμοποιούν στα MotoGP στην καθημερινότητα. Συλλέκτης τώρα των πληροφοριών της τηλεμετρίας δεν είναι μία ομάδα μηχανικών μπροστά σε laptop αλλά οι μονάδες της Bosch που θα πρέπει να αποφασίσουν για το πώς θα κατευθύνουν τις αναρτήσεις στο επόμενο κλάσμα του δευτερολέπτου και για αυτό κάθε αλλαγή στο πρόγραμμα των αναρτήσεων είναι μία πολύ ακριβή διαδικασία. Γιατί εξαπλώνεται και επηρεάζει το σύνολο του DVO.

Η RS, όπως και οι υπόλοιπες Multistrada, καλύπτεται από εγγύηση 4 ετών και οι παραδόσεις των πρώτων μοτοσυκλετών, όπως και της Diavel V4 RS θα γίνουν από τον ερχόμενο Δεκέμβριο για τους λίγους τυχερούς που μπορούν να την αποκτήσουν.