Honda CB 300 R και CBR 300 R

Γίνονται δικύλινδρα και premium
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

26/10/2017

Το Neo Sport Cafe που είδαμε ως πρωτότυπο πριν λίγες ώρες στην έκθεση του Τόκιο δεν είναι απλώς ο προπομπός του νέου CB1000R που περιμέναμε εδώ και καιρό από την Honda. Την αισθητική που φέρνει μαζί του το N.S.C. θα ακολουθήσουν και τα νέα γυμνά CB 125R/150R και CB 250R/300R. Τα μικρότερου κυβισμού CB θα παραμείνουν μονοκύλινδρα, όμως τα 250 και 300 θα αποκτήσουν τον δικύλινδρο κινητήρα του CBR250RR που πωλείται μέχρι στιγμής μόνο στις αγορές της Ασίας.

Η μετάβαση από τον μονοκύλινδρο κινητήρα στον δικύλινδρο, ήταν εδώ και πολύ καιρό απαραίτητη για την Honda, κυρίως για τις αγορές εκτός Ασίας. Οι Ιάπωνες ανταγωνιστές της έχουν εδώ και αρκετά χρόνια δικύλινδρους κινητήρες σε αυτή την κατηγορία κυβισμού και το γεγονός ότι οι μικρές αυτές μοτοσυκλέτες αρχίζουν ξανά να αποκτούν εμπορικό ενδιαφέρον στις αγορές της δύσης και κυρίως στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, έχει βάλει όλους τους μεγάλους κατασκευαστές στην διαδικασία μιας πιο σοβαρής προσέγγισης.

Με την BMW να έχει δύο μοντέλα του G 310 (R και GS), την ΚΤΜ να έχει βγάλει ολοκαίνουριο Duke 390 και να ετοιμάζει και αυτή ένα 390 Adventure, την Yamaha να αναβαθμίζει τα R3 και MT-03 που έχουν 321 δικύλινδρα κυβικά και την Kawasaki να ανεβάζει τον πήχη της κατηγορίας στα 400 κυβικά, καταλαβαίνουμε ότι τα μονοκύλινδρα Honda των 286 κυβικών δεν έχουν λαμπρό μέλλον στις δυτικές αγορές.

Οπότε μια υπερκερασμένη έκδοση του δικύλινδρου κινητήρα που έχει το CBR250RR είναι απόλυτα λογική κίνηση από την Honda. Αυτό που δεν ξέρουμε ακόμα, είναι αν το CBR300R αποκτήσει άλλο ένα R και γίνει RR.

Διότι ο βασικός λόγος που το CBR 250 RR δεν έχει έρθει ακόμα στις αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ είναι η υψηλή τιμή του λόγω των ακριβών περιφερικών και του εξοπλισμού που έχει και όχι τόσο επειδή είναι μόλις 250 κυβικά, αντί των 300 και 321 που έχουν μέχρι σήμερα τα Ninja 300 και R3. Θα θέλαμε πολύ να δούμε ένα CBR 300 RR να έρχεται στην Ευρώπη, αλλά αν είναι εξοπλισμένο όπως το CBR 250 RR, πολύ φοβόμαστε ότι η τιμή του θα μπαίνει στα χωράφια μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσυκλετών.

Ετικέτες

Beta RX250 4T 2027 – Πρώτη εμφάνιση σε ιταλικό αγώνα [Βίντεο]

Η νέα τετράχρονη Beta που προορίζεται για τη μάχη της ΜΧ2 το 2027 έτρεξε τον πρώτο της αγώνα στο Internazionali d'Italia MX
Beta RX 250 4T prototype
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

18/2/2026

Η Beta έχει ήδη παρουσία στο κορυφαίο επίπεδο του παγκοσμίου ΜΧ, MXGP, από το 2021 με την MT Racing Team Beta και την τετράχρονη RX 450 4T, ενώ τώρα ετοιμάζεται και για την κατηγορία ΜΧ2 των 250 cc.

Η μοτοσυκλέτα που εξελίσσει για την ΜΧ2 εδώ και αρκετούς μήνες είναι η RX 250 4T και η πρώτη της δημόσια εμφάνιση έγινε στον πρόσφατο αγώνα της σειράς Internazionali d'Italia MX στη Mantua και δη στο δεύτερο σκέλος, στα χέρια ενός από τους αναβάτες δοκιμών της.

Beta RX 250 4T prototype

Χτισμένη γύρω από έναν ολοκαίνουργιο μονοκύλινδρο τετράχρονο κινητήρα 250 cc με δύο εκκεντροφόρους στην κεφαλή, έχει μια εμφανέστατη διαφοροποίηση από τη σχεδίαση της RX 450 4T τοποθετώντας την αλυσίδα της τελικής μετάδοσης στη δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας, αντίστροφα από το μοντέλο των 449 cc.

Beta RX 250 4T prototype

Νέο είναι και το πλαίσιο, ενώ η Beta μας λέει πως η τελική μορφή της RX 250 4T δεν είναι ακόμη καθορισμένη, καθώς η εξέλιξή της συνεχίζεται ακόμη.

Στόχος είναι η νέα ΜΧ μοτοσυκλέτα της να είναι έτοιμη πριν το Καλοκαίρι, όταν παραδοσιακά παρουσιάζονται όλα τα off-road μοντέλα των κατασκευαστών ενόψει του επόμενου πρωταθλήματος, με προφανή στόχο η Beta να είναι παρούσα και στην κατηγορία ΜΧ2 του παγκοσμίου πρωταθλήματος του 2027.