Honda Ζ 125

Είναι Ζετάκι ή Daxάκι;
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

25/10/2017

Και κάπου εδώ το πράγμα μπερδεύεται τελείως. Διότι τα Ζετάκια ήταν μέχρι τώρα μικρά και αξιαγάπητα (σχεδόν κωμικά-με την καλή έννοια-) μοτοσυκλετάκια που ξεκίνησαν την ζωή τους ως Tender για αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, για τα σκάφη αναψυχής και για να τα βάζεις στο πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου σου και να τα κουβαλάς στην εξοχή ή τα νησιά.

Τις τελευταίες δεκαετίες υπάρχουν πιο κατάλληλα ηλεκτρικά σκουτεράκια για αυτή τη δουλειά, όμως τα Ζετάκια συνέχιζαν να πουλάνε σαν τρελά στην Αμερική και την Ιαπωνία καθώς είχαν καταφέρει να δημιουργήσουν την δική τους cult κουλτούρα μέσα στον κόσμο του μοτοσυκλετισμού. Όπως με τον μοντελισμό δεν ασχολούνται τα μικρά παιδιά, αλλά αντιθέτως πωρώνονται οι πολύ μεγαλύτεροι σε ηλικία, έτσι και τα Ζετάκια είχαν γίνει ο καλύτερος τρόπος για να ξοδεύεις χιλιάδες ευρώ στον… Takegawa!

Όμως το concept του Monkey 125 δεν είναι η υπερκυβισμένη έκδοση του μικρού Ζ που ξέραμε. Βασίζεται στο MSX 125 (γνωστό στις ΗΠΑ ως GROM) κι αυτό σημαίνει ότι πλέον έχει το μέγεθος ενός… DAX. Ένα τόσο μεγάλο Ζετάκι δεν θα χώραγε σε κανένα πορτμπαγκάζ αυτοκινήτου, έτσι πλέον το τιμόνι δεν διπλώνει πια… Έχει μήκος 1713mm, πλάτος 753mm και ύψος 1010mm.

Βέβαια αν το δεις από την πρακτική πλευρά και όχι από την συναισθηματική, το “γιγαντιαίο” Ζετάκι θα μπορεί να το οδηγήσει άνετα ένας κανονικού αναστήματος αναβάτης και οι οδηγοί των αυτοκινήτων δεν θα βλέπουν μόνο ένα κράνος να κυκλοφορεί ανάμεσά τους. Άρα είναι πολύ πιο ασφαλές από πριν, αφού διαθέτει και ABS και δυνατά LED φώτα. Επίσης, εμάς μας φαίνεται έτοιμο για παραγωγή και πολύ λιγότερο ως Concept-Bike. Βέβαια η Honda ονομάζει Concept οτιδήποτε δεν έχει βγει από κανονική γραμμή παραγωγής, ακόμα κι αν είναι ήδη έτοιμο να το φτιάξει.

Η Honda πριν από δύο χρόνια, μιας και το Tokyo Motor Show διοργανώνεται ανά διετία, είχε δείξει μία σειρά από αντίστοιχες custom εκδόσεις του MSX και ήταν η πρώτη φορά που αντιλαμβανόταν το μέγεθος που έχει ο αντίκτυπός τους στον κόσμο. Ουσιαστικά εδώ έρχεται να εκπληρώσει τις επιθυμίες που έχει εισπράξει από την πρώτη στιγμή της εμφάνισης του MSX125 για μία έκδοση του θα πλησιάζει το θρυλικό Ζ, ενώ στην Ασία έχει δημιουργηθεί μία τεράστια custom σκηνή, που καθιστά τα μικρά MSX125 έναν μεγάλο καμβά…

Ετικέτες

KTM 790 Duke – Ανανεωμένη εμφάνιση και εργονομία, νέα φρένα και τέλος η Demo Mode

Πολλές αλλαγές που ακουμπούν σε όλα πλην του κινητήρα
KTM 790 DUKE
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

22/6/2026

Το 790 Duke είναι το πρώτο μοντέλο της οικογένειας που ανανεώνεται για το 2027, συνεχίζοντας να κατασκευάζεται στην Κίνα από το εργοστάσιο της Hangzhou που έχει φτιαχτεί από κοινού από τις KTM και CFMOTO.

Οι αλλαγές στο νέο μοντέλο ξεκινούν από την εμφάνιση, υιοθετώντας τη σχεδίαση των μεγαλύτερων 990 και 1390 με νέο προβολέα μπροστά, αλλά και ανανεωμένα κοστούμια.

KTM 790 DUKE

Στις αναρτήσεις συναντάμε ξανά το δίδυμο των WP Apex, με το ανεστραμμένο πιρούνι των 43 χιλιοστών να έχει μοιρασμένες τις υδραυλικές λειτουργίες (απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς) στα δύο καλάμια και νέα ρυθμιστήρια 5 θέσεων στις τάπες του για εύκολη ρύθμιση. Έχει ωστόσο και ελαφρώς αυξημένη διαδρομή 150 χιλιοστών, από 140 στο μοντέλο του 2026.

Πίσω το αμορτισέρ WP Apex Monotube έχει επίσης αυξημένη διαδρομή, 170 χιλιοστά από 150, νέο ελατήριο και ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς.

KTM 790 DUKE

Στα φρένα θα συναντήσουμε μια από τις σημαντικότερες αλλαγές στο μοντέλο του 2027, καθώς η ΚΤΜ φορά τις δαγκάνες της WP, με ακτινικές τετραπίστονες σε δίσκους 300 χιλιοστών μπροστά και μια μονοπίστονη σε δίσκο 240 χιλιοστών πίσω.

Το πλαίσιο δεν έχει αλλάξει, διατηρώντας το ατσάλινο χωροδικτύωμα και συνδυάζοντάς το με ένα νέο αλουμινένιο υποπλαίσιο, το οποίο κατασκευάζεται με χύτευση ως ένα ενιαίο κομμάτι που ενσωματώνει το φιλτροκούτι και τις πλευρικές εισαγωγές του.

Από τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε πως έχουν γίνει αλλαγές στην εργονομία της θέσης οδήγησης, οι οποίες υποστηρίζονται επίσης από νέο τιμόνι με πιο ανοικτή γωνία και νέα σέλα – χωρίς να αλλάξει το ύψος της που παραμένει στα 825 χιλιοστά. Το ρεζερβουάρ επίσης έχει αλλάξει σχήμα και μαζί και χωρητικότητα, καθώς από 14 λίτρα πριν δηλώνει τώρα 13,5.

KTM 790 DUKE

Συνολικά το νέο 790 Duke δηλώνει δύο κιλά ελαφρύτερο, ωστόσο τα νούμερα δεν βγαίνουν ακριβώς. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου δηλώνει 167 κιλά χωρίς καύσιμο, που σημαίνει σχεδόν 177 με το ρεζερβουάρ του γεμάτο. Για τη σύγκριση, στο μοντέλο του 2026 η ΚΤΜ έδινε 187 κιλά υγρό βάρος, δηλαδή προκύπτει μια διαφορά 10 κιλών κάτω στο μοντέλο του 2027 και είναι απορίας άξιο γιατί στο υλικό Τύπου του μοντέλου μιλά μόνο για 2 λιγότερα. Όπως και να ‘χει, την οριστική και αδιαπραγμάτευτη απάντηση θα μας τη δώσει αργά ή γρήγορα η ζυγαριά του ΜΟΤΟ.

Στο ηλεκτρονικό μέτωπο η ΚΤΜ έχει φρεσκάρει την TFT οθόνη των 5 ιντσών με νέα εξωτερική επίστρωση, αλλά η πιο σημαντική αλλαγή αφορά στη Demo Mode, η οποία καταργείται. Μάλιστα με αφετηρία το νέο 790 Duke η ΚΤΜ μας λέει πως άκουσε το κοινό της και σταδιακά θα σταματήσει να εφαρμόζει την τακτική της Demo Mode από τα μελλοντικά της μοντέλα.

Όσον αφορά στον κινητήρα, αυτός είναι ίσως το στοιχείο που αλλάζει λιγότερο στο μοντέλο του 2027, καθώς διατηρείται ως τον ξέρουμε με 105 ίππους – και 95 για την έκδοση που προορίζεται να φιμωθεί κατά Α2 – ενώ συνδυάζεται με μια νέα εξάτμιση που στην ουσία αλλάζει μόνο στην εξωτερική εμφάνιση.

Το KTM 790 Duke του 2027 θα αρχίσει να φτάνει στο δίκτυο της εταιρείας από το τέλος Ιουλίου.

Ετικέτες