Με το νέο Yamaha Tracer 900 στην Κεφαλονιά

Πόσο κόστισε και πως ταξιδεύει το ανανεομένο Tracer 900
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

6/8/2018

Σήμερα συμπληρώνω σχεδόν 20 μέρες συμβίωσης με το καινούριο Yamaha Tracer 900 και ανάμεσα σε όσα έχω κάνει μαζί του αυτές τις ημέρες ήταν και ένα ταξίδι-αστραπή δικάβαλος στην Κεφαλονιά.

 

Βασικά, ο αρχικός προγραμματισμός ήθελε να κάτσουμε έξι ημέρες στο καταπράσινο νησί του Ιονίου, αλλά με αυτόν τον σκατόκαιρο που έκανε τον Ιούλιο, η παραμονή μας εκεί περιορίστηκε σε μόλις δύο ημέρες.

Καθώς το Tracer 900 δεν είναι δικό μου αλλά μας το έχει παραχωρήσει η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.Ε. δεν είχε κάποιον έξτρα εξοπλισμό για την μεταφορά αποσκευών, ούτε είχα εγώ στη διάθεση μου κάποιου είδους tank-bag ή σάκους που θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω.

Με λίγη φαντασία κατάφερα να μετατρέψω σε tank-bag έναν μαλακό σάκο πλάτης που είχα και χάρη στο πλατύ και επίπεδο ρεζερβουάρ, ήταν αρκετά σταθερό πάνω στην μοτοσυκλέτα καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής Αθήνα-Κυλλήνη των 280 χιλιομέτρων.

Ούτε πίσω έχει σχάρα, όμως και εδώ με λίγη δημιουργική φαντασία βρήκαμε τη λύση. Χαλαρώσαμε εντελώς τα λουριά ενός μεγάλου μήκους σάκου πλάτης και έτσι όλο του το βάρος ακούμπαγε στις μακριές χειρολαβές του συνεπιβάτη και δεν καταπονούσε την πλάτη του. Εδώ να προσθέσω ότι ο συνεπιβάτης που είχα είναι μακράν ο πιο γκρινιάρης που υπάρχει πάνω στον πλανήτη γη (για την γυναίκα μου μιλάω φυσικά!) και το γεγονός ότι δεν έβγαλε άχνα, ούτε όταν πηγαίναμε, ούτε όταν γυρίζαμε δείχνει εν μέρει και πόσο άνετη και σωστά εργονομικά είναι η πίσω σέλα του Tracer 900. Εμπρός είναι εξίσου καλή και θα ήταν ψέμα αν έλεγα ότι με κούρασε σε αυτή την τρίωρη διαδρομή, αλλά παρά το μεγάλο μήκος της σιγά-σιγά σε σπρώχνει εμπρός, επειδή είναι κάπως κατηφορική και επειδή τα μαρσπιέ είναι αρκετά πίσω τοποθετημένα.

Η νέα μεγαλύτερη και ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα κάνει πολύ καλή δουλειά σε ότι αφορά την προστασία από την πίεση του αέρα και γενικά δεν έχω κανένα αρνητικό σχόλιο επ’ αυτού. Ίσως ο αεροδυναμικός θόρυβος να είναι λίγο πιο έντονος απ’ όσο θα ήθελα μετά τα 130km/h αλλά συνολικά η άνεση στην εθνική βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο.

Άλμα προόδου σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι σίγουρα η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Αν χουφτώσεις το γκάζι εξακολουθεί να ελαφρώνει, αλλά με σταθερό γκάζι το νέο Tracer 900 πατάει με σιγουριά στο έδαφος, είτε έχει ένα άτομο στη σέλα, είτε δύο άτομα και ψιλο-χύμα δεμένους δύο σάκους πάνω του.

Ένα άλλο εντυπωσιακό στοιχείο του νέου μοντέλου είναι η εμφανώς μικρότερη κατανάλωση όταν οδηγάς στρωτά. Σε αυτό το ταξιδάκι η μέση κατανάλωση ήταν στα 5,2 λίτρα και με το ρεζερβουάρ των 18 λίτρων έβγαλα άνετα αυτονομία άνω των 280 χιλιομέτρων. Σημαντική η μεγάλη αυτονομία, διότι η τιμή της βενζίνης στην Κεφαλονιά είναι μόνο για τα μέλη της οικογένειας του Λάτση και του Βαρδυνογιάννη.

Αυτά που δεν μου αρέσουν όσο στο νέο Tracer 900 είναι ακριβώς τα ίδια που δεν μου άρεσαν και στο προηγούμενο μοντέλο και πίστευα ότι η Yamaha θα τα είχε κάνει, διότι είναι εξόφθαλμα ελαττώματα. Το βασικότερο είναι οι χούφτες στο τιμόνι, που προσθέτουν βάρος και όγκο αλλά καμία απολύτως προστασία. Το δεύτερο είναι οι ενδείξεις στα όργανα. Σίγουρα οι πιο απαιτητικοί μπορούν να πάρουν την έκδοση GT με τα έγχρωμα όργανα της R1, όμως και η βασική έκδοση του νέου Tracer 900 θα έπρεπε να είχε βελτιωθεί. Δεν με χαλάνε καθόλου τα μονόχρωμα ψηφιακά όργανα και είναι απολύτως τίμια για την τιμή που κάνει η βασική έκδοση του Tracer 900. Όμως η Yamaha θα έπρεπε με την ευκαιρία της ανανέωσης να προσθέσει μια ένδειξη αυτονομίας ή τουλάχιστον να βελτιώσει την ακρίβεια του δείκτη βενζίνης. Μέχρι και τα 180 χιλιόμετρα σου δείχνει ότι το ρεζερβουάρ είναι  εντελώς γεμάτο (!!!) και μετά από λίγο αρχίζουν να σβήνουν οι μπάρες η μία μετά την άλλη κάθε 20-30 χιλιόμετρα που κάνεις. Πραγματικά δεν έχει νόημα η βαθμονόμηση που έχουν κάνει στο δείκτη βενζίνης.

Να πούμε όμως και δύο λόγια για την αγαπημένη μου Κεφαλονιά που είχα σχεδόν δέκα χρόνια να επισκευτώ. Με εξαίρεση την χυδαία ακριβή βενζίνη, η Κεφαλονιά φέτος τον Ιούλιο ήταν από τα πιο φτηνά νησιά για να κάνει ένα ζευγάρι ποιοτικές διακοπές. Εμείς είχαμε έδρα τον Πόρο, όπου με 20-25 ευρώ έτρωγαν δύο άτομα του σκασμού, ακόμα και σε ψαροταβέρνα (έδωσα 23 ευρώ για ψητό λαυράκι, καλαμαράκια, χωριάτική και δύο αναψυκτικά). Λόγω του βροχερού καιρού, για μπάνιο προλάβαμε να πάμε μόνο στην Σκάλα, όπου δύο ξαπλώστρες με μαλακό στρώμα είχαν 10 ευρώ (χωρίς το μαλακό στρώμα είχαν 7 ευρώ οι δύο), ο freddo σερβιρισμένος στην παραλία με μπουκαλάκι νερό είχε 3,5 ευρώ και ένα μεγάλο club sandwich με τηγανιτές πατάτες είχε 7 ευρώ.  Τα εισιτήρια του πλοίου με επιστροφή για δύο άτομα και την μοτοσυκλέτα (άνω 250cc) ήταν 60 ευρώ περίπου. Με το Tracer 900 έκαψα ακριβώς 20 ευρώ βενζίνη για να πάω (ταχύτητα ταξιδιού 130-140km/h) και 25 ευρώ όταν γύριζα (ταχύτητα ταξιδιού 130-150km/h).

QJMotor: Σκούτερ υβρίδιο με μοτοσυκλέτα από τους Κινέζους

Με πλαίσιο χωροδικτύωμα, 76 ίππους και 6τάχυτο κιβώτιο
QJ700-8K
Από τον

Παύλο Καρατζά

12/8/2025

Την εμφάνισή της έκανε μία φωτογραφία που δείχνει για πρώτη φορά το QJMotor, με την ονομασία QJ700-8K και μοιάζει πολύ στο "αστικό superbike" Italjet Dragster 700 Twin (περισσότερα εδώ), δηλαδή ένα σπορ υβρίδιο σκούτερ και μοτοσυκλέτας, που φέρει δικύλινδρο κινητήρα με 68 ίππους και κιβώτιο έξι σχέσεων.

Την στιγμή λοιπόν που η Italjet ετοιμάζει τις πρώτες παραδόσεις του εντυπωσιακού Dragster 700 Twin, εμφανίστηκε η πρώτη φωτογραφία του φαινομενικά όμοιου QJ700-8K, της QJMotor.

Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Italjet που χρησιμοποιούν κινητήρα της Piaggio, το Dragster 700 Twin, όπως έχουμε πει από τον περασμένο Νοέμβριο, χρησιμοποιεί έναν δικύλινδρο κινητήρα της QJMotor. Ωστόσο, δεν ήταν γνωστό πως η QJMotor θα χρησιμοποιήσει επίσης τον ίδιο κινητήρα σε ένα δικό της παρεμφερές σκούτερ.

Το πρόβλήμα σε αυτό είναι πως η Italjet κάνει μία φανταστική δουλειά σε πλαίσιο και περιφερειακά που αν το μάτι του μέσου αναβάτη δεν την αναγνωρίσει, τότε θα νομίζει πως θα μπορεί να αποκτήσει το ίδιο όχημα με λιγότερο κόστος...

Ο υδρόψυκτος δικύλινδρος κινητήρας της QJMotor έχει κυβισμό 692 κυβικά, με την Italjet να δηλώνει πως το Italjet Dragster 700 Twin έχει μέγιστη ισχύ 68 ίππους. Φαίνεται, όμως πως οι εκπλήξεις δεν τελειώνουν εδώ, καθώς η QJMotor φέρεται να δηλώνει πως η μέγιστη ισχύ του δικού της μοντέλου είναι 76 ίπποι. Δεν θα πρέπει να μας κάνει εντύπωση όμως γιατί έχουμε δει ήδη, πως πολλές κινέζικες μοτοσυκλέτες έχουν μεγάλες αποκλήσεις στο δυναμόμετρο ενώ έτσι ξεχωρίζουν για την Ευρωπαϊκή τους πορεία και όσες κινέζικες μάρκες δεν ακολουθούν αυτή την πρακτική. Μία μελλοντική δυναμομέτρηση θα μας δείξει ακριβώς τι συμβαίνει.

Το σύνολο θα κινείται και εδώ με αλυσίδα και θα διαθέτει 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων με την τελική ταχύτητα του QJ700-8K να είναι τα 190 χιλιόμετρα ανά ώρα, οπότε ουσιαστικά μιλάμε και εδώ για ένα υβρίδιο μοτοσυκλέτας και σκούτερ, με τον κινητήρα να εδράζει κάτω από την σέλα του αναβάτη.

Η Italjet δίνει μεγάλη μεγάλη σημασία στην μείωση του βάρους και το Dragster 700 Twin ζυγίζει μόλις 190 κιλά πλήρης υγρών. Η QJMotor έχει δηλώσει ένα ελαφρώς υψηλότερο βάρος στην Κίνα, με το σύνολο να ζυγίζει 205 κιλά πλήρης υγρών. Οι διαστάσεις των τροχών και ελαστικών πάντως φαίνονται ίδιοι με του Dragster 700 Twin, που φέρει 120/70-15 μπροστά και 160/60-15 πίσω.

Το πλαίσιο του QJ700-8K είναι σε διάταξη χωροδικτύωμα, οι αναρτήσεις θα είναι πιθανότατα Marzocchi και τα φρένα Brembo, ενώ η διάταξη του τελικού της εξάτμισης θυμίζει εκείνου του Italjet, χωρίς όμως να επιλέγεται η σίγουρα ακριβότερη Akrapovic.

Πάντως είναι ακόμη πολύ νωρίς για να αναφέρουμε ημερομηνία κυκλοφορίας και τιμή για αυτό το υβρίδιο της QJMotor, καθώς ελάχιστες πληροφορίες έχουν διαρρεύσει από την εταιρεία μέχρι αυτή τη στιγμή.