Segway Apex H2 Prototype: Με τη δύναμη του υδρογόνου

Θα έχει “εκρηκτικές” επιδόσεις
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

18/11/2021

Μετά τις επίσημες δηλώσεις του πρόεδρου της Γαλλίας πως ξεκινά την κατασκευή νέων πυρηνικών εργοστασίων για την απρόσκοπτη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και φυσικά την απουσία οποιασδήποτε αντίδρασης από τις “οικολογικές οργανώσεις” (έπαθαν ταυτόχρονα αφωνία η Greenpeace, η WWF και η κυρία Greta Thumberg) υπάρχει άμεσα η ανάγκη να βρούμε εναλλακτικές λύσεις (που ταυτόχρονα να μην επηρεάζουν τις “οικολογικές” κομπίνες τους…) πριν ανατινάξουν στον αέρα ολόκληρο τον πλανήτη με τις πυρηνικές βόμβες μεγατόνων άρχισαν ήδη να χτίζουν σε κάθε σημείο του.

Η λύση της χρήσης υδρογόνου είναι μια από τις πιο άμεσες αντιπροτάσεις. Αυτή τη στιγμή η τεχνολογία τις παραγωγής υδρογόνου είναι το ίδιο “ανήθικη” με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, δηλαδή η μόλυνση του περιβάλλοντος γίνεται στο σημείο (εργοστάσιο) παραγωγής ενώ το όχημα που το χρησιμοποιεί δεν παράγει CO2, οπότε ο ιδιοκτήτης του χαίρεται (μόνος του) πως δεν μολύνει την ατμόσφαιρα. Αφού δεν καπνίζει μπροστά στα μάτια μου, άρα είναι και zero emissions ναούμ! Στην πραγματικότητα όμως η παραγωγή του υδρογόνου γίνεται από ορυκτά καύσιμα αυτή τη στιγμή και η διαδικασία απαιτεί τεράστια  ποσά ενέργειας, όπως τεράστια ποσότητα ενέργειας απαιτεί η ειδική μεταφορά του και αποθήκευσή του.

Θεωρητικά, το υδρογόνο είναι άφθονο σε αυτόν τον πλανήτη και αν βρούμε έναν αποδοτικό και πραγματικά οικολογικό τρόπο να το απομονώσουμε, θα έχουμε λύσει το ενεργειακό πρόβλημα της ανθρωπότητας για αιώνες… Έως τότε βέβαια, κανείς δεν μας απαγορεύει να φτιάξουμε οχήματα με κυψέλες υδρογόνου και να είμαστε έτοιμοι για την στιγμή που θα μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε χωρίς τύψεις. Οι Ιάπωνες πρωτοπορούν στα οχήματα με τεχνολογία κυψελών υδρογόνου, με την Honda (πρώτη) και την Toyota να έχουν αυτοκίνητα παραγωγής τα οποία πωλούν κυρίως στην Καλιφόρνια όπου τα πρατήρια της Shell έχουν τις ειδικές “αντλίες” ανεφοδιασμού. Επίσης, από το 2000 και μετά στην έκθεση του Τόκιο, οι τρεις από τους τέσσερεις μεγάλους Ιάπωνες κατασκευαστές παρουσιάζουν διαρκώς πρωτότυπα (κυρίως scooter) με κυψέλες υδρογόνου, όπου τα περισσότερα από αυτά είναι λειτουργικά.

Τώρα είναι η σειρά της Segway (που πλέον ανήκει στους Κινέζους) να παρουσιάσει το δικό της concept bike με κυψέλες υδρογόνου. Όπως βλέπουμε, η Segway έφτιαξε μια σπορ μοτοσυκλέτα και όχι scooter, η οποία θα φτάνει από στάση στα 150km/h σε λιγότερα από 4 δευτερόλεπτα, χάρη στο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα των 60kw. Αισθητικά μας θυμίζει τις σπορ μοτοσυκλέτες της CFMOTO (λόγω των χρωμάτων) αλλά και σε κάποια σημεία τα Husqvarna Vitpilen/Svartpilen, βάζοντάς μας την ιδέα πως μπορεί να είναι σχεδιασμένη από το studio του Kiska στην Αυστρία. Προφανώς δεν πρόκειται για λειτουργικό πρωτότυπο, αλλά όπως πάντα η προσπάθεια μετράει….

Ετικέτες

QJMOTOR SRT 700S - Παρουσιάστηκε ανανεωμένο στην Κίνα

Το νέο μοντέλο ξεφεύγει από την σχεδιαστική ταυτότητα του προηγούμενου SRT 700
motomagQJMOTOR SRT 700S – Ανανεωμένη εμφάνιση και δύο εκδόσεις
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

27/5/2024

Η QJMOTOR παρουσίασε στην Έκθεση του Πεκίνο την ανανεωμένη έκδοση του γνωστού και στη χώρα μας SRT 700, βάζοντάς του δίπλα κι ένα “S”, ξεφεύγοντας εντελώς από την πρότερη σχεδιαστική ταυτότητα της περιπετειώδους οικογένειας, ενώ το νέο SRT 700S έρχεται σε δύο εκδόσεις, μία με πιο ασφάλτινο προσανατολισμό και μία για όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω στο χώμα.

Εξωτερικά, το νέο SRT 700S δεν θυμίζει σε τίποτα το SRT 700 που έχουμε εδώ στην Ελλάδα, έχοντας αλλαγές παντού. Ξεκινώντας από μπροστά, οι δύο LED προβολείς είναι πλέον ο ένας πάνω από τον άλλον -βλ. Suzuki. Ταυτόχρονα, η ζελατίνα είναι πιο κοντή και πιο μαζεμένη σε διαστάσεις, ενώ τουλάχιστον σύμφωνα με τις φωτογραφίες, το φτερό κάτω από την μάσκα φαίνεται να είναι ελαφρώς μικρότερο. Τα κάγκελα παραμένουν κομμάτι του βασικού εξοπλισμού, με παρόμοιο σχεδιασμό με του προηγούμενου μοντέλου. Αλλαγές έχουμε και στο πίσω τμήμα με περισσότερα πλαστικά γύρω από τη σέλα του συνεπιβάτη και σχάρα που έρχεται πιο ψηλά από την σέλα, θέτοντας ερωτηματικά για την ευκολία φορτώματος της μοτοσυκλέτας.

QJMOTOR SRT 700S – Ανανεωμένη εμφάνιση και δύο εκδόσεις

Ο κινητήρας παραμένει ο ίδιος υγρόψυκτος δικύλινδρος εν σειρά 698 κυβικών που έχουμε γνωρίσει μέσα από το SRT 700. Η απόδοση αγγίζει τους 73,4 ίππους στις 8.000 στροφές και τα 6,83 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 6.000 στροφές, με το SRT 700S να εξοπλίζεται με υγρό, πολύδισκο συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης και κιβώτιο 6 σχέσεων. Όπως βλέπουμε, η Brembo παραμένει ο προμηθευτής στα φρένα, με δύο ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες 4 εμβόλων να πιάνουν πάνω σε δίσκους τύπου μαργαρίτα -στο SRT 700S- 320 χιλιοστών, ενώ πίσω μία δαγκάνα ενός εμβόλου πιάνει πάνω σε δίσκο 260 χιλιοστών.

QJMOTOR SRT 700S – Ανανεωμένη εμφάνιση και δύο εκδόσεις

Το ευμέγεθες ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και το επίσης ρυθμιζόμενο μονό αμορτισέρ πίσω, είναι της Marzzocchi. Για την ώρα, δεν αναφέρονται οι διαδρομές, όμως το ύψος της σέλας στα 795 χιλιοστά υποδηλώνει ότι πιθανότατα δεν ξεφεύγουν ιδιαίτερα. Το ρεζερβουάρ των 19,5 λίτρων συνεχίζει να υφίσταται και στο SRT 700S, με το βάρος της μοτοσυκλέτας να ανακοινώνεται στα 238 γεμάτα κιλά, 3 περισσότερα από τα 235.

Η βασική διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων εντοπίζεται στους τροχούς. Στη μεν πρώτη, την ασφάλτινη, έχουμε 17 ιντσών χυτούς με μπράτσα μπροστά και πίσω, με τις διαστάσεις ελαστικών 120/70-17 και 160/60-17, αντίστοιχα. Από την άλλη, η “off-road” όπως την ονομάζει η εταιρεία έκδοση αποκτά ακτινωτούς τροχούς 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω, με διαστάσεις 110/80-19 και 150/70-17, αντίστοιχα, ενώ κρίνοντας από τις φωτογραφίες τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης έρχονται από την Metzeler.

​QJMOTOR SRT 700S – Ανανεωμένη εμφάνιση και δύο εκδόσεις

Συγκρίνοντας λίγο τις διαστάσεις μεταξύ του SRT 700 και SRT 700S βλέπουμε ότι το νέο μοντέλο έχει δεχτεί μία γενναία αύξηση στο πλάτος -από τα 925 φτάνει πλέον τα 940 χιλιοστά-, ενώ έχει μεγαλώσει σε μήκος (2.330 χιλιοστά έναντι 2.200 χιλιοστών). Το SRT 700S χαμήλωσε και σε ύψος, φτάνοντας τα 1.395 χιλιοστά από τα 1.450 του προγόνου του.

QJMOTOR SRT 700S – Ανανεωμένη εμφάνιση και δύο εκδόσεις

Στον βασικό εξοπλισμό του SRT 700S συναντάμε έγχρωμη TFT οθόνη 7 ιντσών με συνδεσιμότητα, θερμαινόμενες σέλες, φωτιζόμενους διακόπτες, κεντρικό σταντ, κάγκελα προστασίας, έτοιμες βάσεις για πλαϊνές βαλίτσες, ABS, traction control, σύστημα μέτρησης πίεσης ελαστικών, σχάρα και χούφτες. Η τιμή για την έκδοση με τους χυτούς τροχούς στην Κίνα έχει ανακοινωθεί στα 37.999 γουάν (4.834€). Ελαφρώς ακριβότερη είναι αυτή με τους ακτινωτούς τροχούς και τον 19 ιντσών μπροστινό στα 41.999 γουάν (5.343€). Οι τιμές βέβαια είναι ενδεικτικές και αφορούν την αγορά της Κίνας, όπου προς το παρόν είναι διαθέσιμο μόνο στον κόκκινο χρωματισμό που βλέπουμε και στις φωτογραφίες.

QJMOTOR SRT 700S – Ανανεωμένη εμφάνιση και δύο εκδόσεις

Λόγω των νέων Euro5+ προδιαγραφών, οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ από 1/1/2025 για όλα τα νέα μοντέλα που θα πατάνε τις ρόδες τους στην Ευρώπη, δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο ποια από αυτά που βλέπουμε να παρουσιάζονται στην Κίνα αυτή την περίοδο, θα έρθουν και προς τα μέρη μας. Το κόστος της έγκρισης τύπου είναι αρκετά αυξημένο, επομένως κάθε κατασκευαστής θα πρέπει να αποφασίσει για ποια μοντέλα αξίζει να δαπανήσει το ποσό που απαιτείται, ανάλογα με το αν η αγορά που απευθύνεται θα μπορέσει να κάνει απόσβεση του κόστους στην πορεία.

QJMOTOR SRT 700S – Ανανεωμένη εμφάνιση και δύο εκδόσειςQJMOTOR SRT 700S – Ανανεωμένη εμφάνιση και δύο εκδόσειςQJMOTOR SRT 700S – Ανανεωμένη εμφάνιση και δύο εκδόσειςQJMOTOR SRT 700S – Ανανεωμένη εμφάνιση και δύο εκδόσεις

 

Ετικέτες