Segway Apex H2 Prototype: Με τη δύναμη του υδρογόνου

Θα έχει “εκρηκτικές” επιδόσεις
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

18/11/2021

Μετά τις επίσημες δηλώσεις του πρόεδρου της Γαλλίας πως ξεκινά την κατασκευή νέων πυρηνικών εργοστασίων για την απρόσκοπτη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και φυσικά την απουσία οποιασδήποτε αντίδρασης από τις “οικολογικές οργανώσεις” (έπαθαν ταυτόχρονα αφωνία η Greenpeace, η WWF και η κυρία Greta Thumberg) υπάρχει άμεσα η ανάγκη να βρούμε εναλλακτικές λύσεις (που ταυτόχρονα να μην επηρεάζουν τις “οικολογικές” κομπίνες τους…) πριν ανατινάξουν στον αέρα ολόκληρο τον πλανήτη με τις πυρηνικές βόμβες μεγατόνων άρχισαν ήδη να χτίζουν σε κάθε σημείο του.

Η λύση της χρήσης υδρογόνου είναι μια από τις πιο άμεσες αντιπροτάσεις. Αυτή τη στιγμή η τεχνολογία τις παραγωγής υδρογόνου είναι το ίδιο “ανήθικη” με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, δηλαδή η μόλυνση του περιβάλλοντος γίνεται στο σημείο (εργοστάσιο) παραγωγής ενώ το όχημα που το χρησιμοποιεί δεν παράγει CO2, οπότε ο ιδιοκτήτης του χαίρεται (μόνος του) πως δεν μολύνει την ατμόσφαιρα. Αφού δεν καπνίζει μπροστά στα μάτια μου, άρα είναι και zero emissions ναούμ! Στην πραγματικότητα όμως η παραγωγή του υδρογόνου γίνεται από ορυκτά καύσιμα αυτή τη στιγμή και η διαδικασία απαιτεί τεράστια  ποσά ενέργειας, όπως τεράστια ποσότητα ενέργειας απαιτεί η ειδική μεταφορά του και αποθήκευσή του.

Θεωρητικά, το υδρογόνο είναι άφθονο σε αυτόν τον πλανήτη και αν βρούμε έναν αποδοτικό και πραγματικά οικολογικό τρόπο να το απομονώσουμε, θα έχουμε λύσει το ενεργειακό πρόβλημα της ανθρωπότητας για αιώνες… Έως τότε βέβαια, κανείς δεν μας απαγορεύει να φτιάξουμε οχήματα με κυψέλες υδρογόνου και να είμαστε έτοιμοι για την στιγμή που θα μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε χωρίς τύψεις. Οι Ιάπωνες πρωτοπορούν στα οχήματα με τεχνολογία κυψελών υδρογόνου, με την Honda (πρώτη) και την Toyota να έχουν αυτοκίνητα παραγωγής τα οποία πωλούν κυρίως στην Καλιφόρνια όπου τα πρατήρια της Shell έχουν τις ειδικές “αντλίες” ανεφοδιασμού. Επίσης, από το 2000 και μετά στην έκθεση του Τόκιο, οι τρεις από τους τέσσερεις μεγάλους Ιάπωνες κατασκευαστές παρουσιάζουν διαρκώς πρωτότυπα (κυρίως scooter) με κυψέλες υδρογόνου, όπου τα περισσότερα από αυτά είναι λειτουργικά.

Τώρα είναι η σειρά της Segway (που πλέον ανήκει στους Κινέζους) να παρουσιάσει το δικό της concept bike με κυψέλες υδρογόνου. Όπως βλέπουμε, η Segway έφτιαξε μια σπορ μοτοσυκλέτα και όχι scooter, η οποία θα φτάνει από στάση στα 150km/h σε λιγότερα από 4 δευτερόλεπτα, χάρη στο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα των 60kw. Αισθητικά μας θυμίζει τις σπορ μοτοσυκλέτες της CFMOTO (λόγω των χρωμάτων) αλλά και σε κάποια σημεία τα Husqvarna Vitpilen/Svartpilen, βάζοντάς μας την ιδέα πως μπορεί να είναι σχεδιασμένη από το studio του Kiska στην Αυστρία. Προφανώς δεν πρόκειται για λειτουργικό πρωτότυπο, αλλά όπως πάντα η προσπάθεια μετράει….

Ετικέτες

Norton: H επιστροφή συνεχίζεται με τις on-off Atlas και Atlas GT

Ξεκίνησε η παραγωγή - Επίσημη παρουσίαση της νέας Adventure τον Ιούλιο
norton atlas
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/6/2026

Η πρώτη Norton Atlas παραγωγής βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης του εργοστασίου της TVS στο Hosur της Ινδίας, αποτελώντας ένα ορόσημο για την αναγέννηση της βρετανικής εταιρείας και την επιστροφή της στην κατηγορία των Adventure μοτοσυκλετών, λίγες εβδομάδες πριν από την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου.

Η Atlas, μαζί με την πιο ασφάλτινη εκδοχή της, Atlas GT, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην EICMA 2025, αποτελώντας μέρος της επέκτασης της γκάμας της Norton, μετά την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της, καθώς πλέον αποτελεί μέρος του ομίλου TVS Motor.

norton atlas

Η έναρξη της παραγωγής γιορτάστηκε με ειδική τελετή στο εργοστάσιο του Hosur, παρουσία στελεχών της Norton και της TVS Motor Company και εκπροσώπων της Βρετανικής Ύπατης Αρμοστείας της Ινδίας. Η εξέλιξη και η σχεδίαση της μοτοσυκλέτας πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις της Norton στο Solihull της Αγγλίας, ενώ η παραγωγή ανατέθηκε στην ινδική μονάδα της TVS.

Η επιλογή αυτή επιτρέπει στη Norton να αυξήσει σημαντικά την παραγωγική της δυνατότητα, καθώς οι εγκαταστάσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο παραμένουν επικεντρωμένες στην κατασκευή της κορυφαίας Manx R.

Manx R

Νέος δικύλινδρος κινητήρας 585 κυβικών και πλούσιος εξοπλισμός

Στην καρδιά της Atlas βρίσκεται ένας νέος υγρόψυκτος δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας 585 κυβικών εκατοστών με διάταξη στροφάλου στις 270 μοίρες. Το μοτέρ φιλοξενείται σε πλαίσιο ατσάλινου χωροδικτυώματος και συνοδεύεται από ηλεκτρονικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μονάδα αδρανειακής μέτρησης (IMU) έξι αξόνων της Bosch, cornering ABS, Traction Control, Cornering Cruise Control, Wheelie Control και Slide Control.

Παράλληλα υπάρχουν πέντε Riding Modes, πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις KYB, συνδεσιμότητα με smartphone και έγχρωμη οθόνη TFT 8 ιντσών.

Δύο εκδόσεις για διαφορετικές χρήσεις

Η βασική Atlas εφοδιάζεται με εμπρός τροχό 19 ιντσών και απευθύνεται σε αναβάτες που αναζητούν δυνατότητες εκτός δρόμου χωρίς να θυσιάζουν την καθημερινή χρηστικότητα.

Από την άλλη, η Atlas GT υιοθετεί τροχούς 17 ιντσών εμπρός και πίσω, δίνοντας έμφαση στην οδική συμπεριφορά και στον sport touring χαρακτήρα.

Norton Atlas GT

Ένα ιστορικό όνομα επιστρέφει

Η ονομασία Atlas έχει βαθιές ρίζες στην ιστορία της Norton. Το πρώτο μοντέλο με αυτό το όνομα παρουσιάστηκε το 1962 και χρησιμοποιούσε δικύλινδρο κινητήρα 745 κ.εκ., σχεδιασμένο κυρίως για την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών. Η παραγωγή του συνεχίστηκε έως το 1968, πριν παραχωρήσει τη θέση του στη θρυλική πλέον Commando.

Atlas

Οι πρώτες διεθνείς δημοσιογραφικές παρουσιάσεις της νέας Atlas θα πραγματοποιηθούν στην Ισλανδία μέσα στον Ιούλιο, ενώ οι πωλήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν κατά το τρίτο τρίμηνο του 2026.

Η τιμή της Norton Atlas στο Ηνωμένο Βασίλειο ξεκινά από 8.250 λίρες, ενώ η έκδοση Atlas Apex θα κοστίζει 9.450 λίρες. Οι τιμές και τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά της Atlas GT θα ανακοινωθούν αργότερα όσο πλησιάζουμε στην εμπορική διάθεση της μοτοσυκλέτας.

Εμείς προς το παρόν αναμένουμε να δούμε και τα δικά μας, καθώς η εταιρεία έρχεται και στη δική μας αγορά.