Segway Apex H2 Prototype: Με τη δύναμη του υδρογόνου

Θα έχει “εκρηκτικές” επιδόσεις
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

18/11/2021

Μετά τις επίσημες δηλώσεις του πρόεδρου της Γαλλίας πως ξεκινά την κατασκευή νέων πυρηνικών εργοστασίων για την απρόσκοπτη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και φυσικά την απουσία οποιασδήποτε αντίδρασης από τις “οικολογικές οργανώσεις” (έπαθαν ταυτόχρονα αφωνία η Greenpeace, η WWF και η κυρία Greta Thumberg) υπάρχει άμεσα η ανάγκη να βρούμε εναλλακτικές λύσεις (που ταυτόχρονα να μην επηρεάζουν τις “οικολογικές” κομπίνες τους…) πριν ανατινάξουν στον αέρα ολόκληρο τον πλανήτη με τις πυρηνικές βόμβες μεγατόνων άρχισαν ήδη να χτίζουν σε κάθε σημείο του.

Η λύση της χρήσης υδρογόνου είναι μια από τις πιο άμεσες αντιπροτάσεις. Αυτή τη στιγμή η τεχνολογία τις παραγωγής υδρογόνου είναι το ίδιο “ανήθικη” με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, δηλαδή η μόλυνση του περιβάλλοντος γίνεται στο σημείο (εργοστάσιο) παραγωγής ενώ το όχημα που το χρησιμοποιεί δεν παράγει CO2, οπότε ο ιδιοκτήτης του χαίρεται (μόνος του) πως δεν μολύνει την ατμόσφαιρα. Αφού δεν καπνίζει μπροστά στα μάτια μου, άρα είναι και zero emissions ναούμ! Στην πραγματικότητα όμως η παραγωγή του υδρογόνου γίνεται από ορυκτά καύσιμα αυτή τη στιγμή και η διαδικασία απαιτεί τεράστια  ποσά ενέργειας, όπως τεράστια ποσότητα ενέργειας απαιτεί η ειδική μεταφορά του και αποθήκευσή του.

Θεωρητικά, το υδρογόνο είναι άφθονο σε αυτόν τον πλανήτη και αν βρούμε έναν αποδοτικό και πραγματικά οικολογικό τρόπο να το απομονώσουμε, θα έχουμε λύσει το ενεργειακό πρόβλημα της ανθρωπότητας για αιώνες… Έως τότε βέβαια, κανείς δεν μας απαγορεύει να φτιάξουμε οχήματα με κυψέλες υδρογόνου και να είμαστε έτοιμοι για την στιγμή που θα μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε χωρίς τύψεις. Οι Ιάπωνες πρωτοπορούν στα οχήματα με τεχνολογία κυψελών υδρογόνου, με την Honda (πρώτη) και την Toyota να έχουν αυτοκίνητα παραγωγής τα οποία πωλούν κυρίως στην Καλιφόρνια όπου τα πρατήρια της Shell έχουν τις ειδικές “αντλίες” ανεφοδιασμού. Επίσης, από το 2000 και μετά στην έκθεση του Τόκιο, οι τρεις από τους τέσσερεις μεγάλους Ιάπωνες κατασκευαστές παρουσιάζουν διαρκώς πρωτότυπα (κυρίως scooter) με κυψέλες υδρογόνου, όπου τα περισσότερα από αυτά είναι λειτουργικά.

Τώρα είναι η σειρά της Segway (που πλέον ανήκει στους Κινέζους) να παρουσιάσει το δικό της concept bike με κυψέλες υδρογόνου. Όπως βλέπουμε, η Segway έφτιαξε μια σπορ μοτοσυκλέτα και όχι scooter, η οποία θα φτάνει από στάση στα 150km/h σε λιγότερα από 4 δευτερόλεπτα, χάρη στο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα των 60kw. Αισθητικά μας θυμίζει τις σπορ μοτοσυκλέτες της CFMOTO (λόγω των χρωμάτων) αλλά και σε κάποια σημεία τα Husqvarna Vitpilen/Svartpilen, βάζοντάς μας την ιδέα πως μπορεί να είναι σχεδιασμένη από το studio του Kiska στην Αυστρία. Προφανώς δεν πρόκειται για λειτουργικό πρωτότυπο, αλλά όπως πάντα η προσπάθεια μετράει….

Ετικέτες

EICMA: SYM NH-R125 και 300 2026 - Η Ταϊβάν επεκτείνει την γκάμα μοτοσυκλετών της

Δυο μικρά Crossover μοντέλα με απόδοση 14-24 ίππων και τροχούς 19-17’’
SYM
Από τον

Παύλο Καρατζά

7/11/2025

Η νέα μοτοσυκλέτα της SYM έρχεται σε δύο εκδόσεις,125 και 300, με απόδοση 14 έως 24 ίππους αντίστοιχα και συμβατικές αναρτήσεις.

Πρόκειται για μία entry level μοτοσυκλέτα με κινητήρες 125 cc και 278 cc.Οι κινητήρες και των δυο εκδόσεων είναι υγρόψυκτοι μονοκύλινδροι και η μικρότερη αποδίδει 14 ίππους στις 9.250 στροφές και 1,1 kg.m ροπής στις 7.500 στροφές, με την μεγαλύτερη να αποδίδει 24 ίππους στις 7.500 στροφές και 2,3 kg.m ροπής στις 7.000 στροφές.

Στις αναρτήσεις βρίσκουμε συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και πίσω monoshock αμορτισέρ και στα φρένα βλέπουμε μονούς δίσκους τόσο μπροστά, όσο και πίσω.

300

Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ βρίσκεται στα 14 λίτρα, το μεταξόνιο στα 1.405 mm και το ύψος της σέλας στα 815 mm, ενώ οι ακτινωτοί τροχοί είναι διαστάσεων 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω.

Ο εξοπλισμός της NH-R περιλαμβάνει USB-A και USB-C, έγχρωμη οθόνη LCD, LED φώτα, δικάναλο ABS, ποδιά κινητήρα, προστατευτικά κάγκελα και χούφτες.