Dani Pedrosa: Ένας MotoGP Legend!

Η μέγιστη τιμή για τον Ισπανό αναβάτη
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

16/11/2018

Λίγο πριν τον τελευταίο του αγώνα ως αναβάτης των MotoGP και της Repsol Honda Team (αφού θα συνεχίσει την πορεία του ως αναβάτης εξέλιξης για την εργοστασιακή ομάδα της ΚΤΜ), ο Dani Pedrosa μπήκε στο MotoGP Legends Hall of Fame στην Valencia.

Η ανακήρυξή του ως Θρύλος των MotoGP έγινε λίγο πριν τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, για τον τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή στα 125 το 2003 και στα 250 το 2004 και το 2005), ο οποίος είναι και ένας από τους πιο επιτυχημένους αναβάτες όλων των εποχών στην μεγάλη κατηγορία.
Ο βραχύσωμος Ισπανός ξεκίνησε την διεθνή αγωνιστική του καριέρα το 2001 στα 125GP, όπου σαν rookie ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο και τερμάτισε στο πρωτάθλημα όγδοος. Την επόμενη χρονιά ήρθαν και οι νίκες στο ενεργητικό του τερματίζοντας στην τρίτη θέση του πρωταθλήματος, ενώ το 2003 κέρδισε τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο παίρνοντας πέντε νίκες εκείνη την σεζόν. Στο τέλος μάλιστα εκείνης της χρονιάς είχε σπάσει και τους δύο αστραγάλους του σε μία πτώση, αλλά παρόλα αυτά μεταπήδησε το 2004 στα 250, όπου πήρε κι εκεί τον τίτλο στην πρώτη του χρονιά στην κατηγορία! Έγινε τότε και ο νεότερος αναβάτης που πήρε νίκη στα 250 (18 ετών και 202 ημερών), αλλά και ο νεότερος πρωταθλητής της κατηγορίας όντας 19 ετών και 18 ημερών όταν τελείωσε το πρωτάθλημα.


Το 2006, ο Pedrosa πέρασε στην μεγάλη κατηγορία και χρειάστηκε μόλις τέσσερις αγώνες για να φτάσει στην πρώτη του νίκη στην Shanghai, ενώ με τους τερματισμούς τους στο βάθρο και την δεύτερη νίκη που πήρε στο Donington, χρίστηκε ως ένας από τους πιο πετυχημένους αναβάτες της κατηγορίας, τερματίζοντας και στην πέμπτη θέση του πρωταθλήματος. Την επόμενη χρονιά αναδείχθηκε δεύτερος πίσω από τον Casey Stoner, ενώ ήταν μέσα στην πρώτη τριάδα στο πρωτάθλημα του 2008, παρά το γεγονός ότι είχε σπάσει το χέρι του στις δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν, αλλά και το ότι είχε μείνει εκτός από δύο αγώνες λόγω τραυματισμών.
Οι τραυματισμοί γενικότερα ήταν κάτι που ταλαιπώρησε αρκετά τον Pedrosa όλα αυτά τα χρόνια, αλλά πάντοτε ήταν μέσα στους διεκδικητές του τίτλου, με αποκορύφωμα το 2012 που έχασε το πρωτάθλημα για λίγο έχοντας πάρει και τις περισσότερες νίκες του μέσα σε μια χρονιά. Το 2017 ήταν μια σημαδιακή χρονιά για τον Dani, καθώς σημείωσε την 300η συμμετοχή του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα (στον αγώνα της πατρίδας του στη Jerez), ενώ έγινε και ο πρώτος αναβάτης στην ιστορία που έχει κερδίσει τουλάχιστον έναν αγώνα σε κάθε σεζόν, για 16 συνεχόμενα έτη! Η απόσυρσή του από τους αγώνες φέτος, τον βρίσκει ως τον τρίτο αναβάτη με τα περισσότερα βάθρα, πίσω από τους Valentino Rossi και Giacomo Agostini.
Ο Πρόεδρος της FIM, Vito Ippolito, τόνισε στην ομιλία του κατά την βράβευση του Pedrosa, ότι αποτελεί ένα παράδειγμα προς όλους τους αναβάτες και ιδιαίτερα τους νεότερους, για τον τρόπο που έτρεχε και που κέρδιζε, με κύριο χαρακτηριστικό του πόσο "καθαρός" αναβάτης ήταν. Ο Carmelo Ezpeleta, CEO της Dorna Sports, μίλησε για τα ανάμικτα συναισθήματά του, καθώς ήταν ευτυχής για την συμμετοχή του Pedrosa στο Hall of Fame, αλλά το γεγονός ότι ένας αναβάτης με τόση προϊστορία πίσω του φτάνει στο σημείο να αποσυρθεί του προκάλεσε ιδιαίτερη θλίψη.


Ο Pedrosa ήταν εμφανώς συγκινημένος, καθώς όπως είπε ο ίδιος, σε αυτό το ορόσημο της ζωής του εξακολουθεί να δέχεται την υποστήριξη του κόσμου, των διοργανωτών, αλλά και των αντιπάλων που αντιμετώπισε όλα αυτά τα χρόνια. Στην ερώτηση για το ποια στιγμή είναι αυτή που ξεχωρίζει στην πολυετή καριέρα του, ο Dani απάντησε ότι ήταν η κατάκτηση του πρώτου του πρωταθλήματος, το οποίο εκπλήρωνε ένα όνειρο ζωής. Πλέον, ο Pedrosa βάζει το όνομά του στην μακρά λίστα των Θρύλων των MotoGP μαζί με τους Giacomo Agostini, Mick Doohan, Geoff Duke, Wayne Gardner, Mike Hailwood, Daijiro Kato, Eddie Lawson, Anton Mang, Angel Nieto, Wayne Rainey, Phil Read, Jim Redman, Kenny Roberts, Jarno Saarinen, Kevin Schwantz, Barry Sheene, Marco Simoncelli, Freddie Spencer, Casey Stoner, John Surtees, Carlo Ubbiali, Alex Crivillé, Franco Uncini, Marco Lucchinelli, Randy Mamola, Kork Ballington και τον αείμνηστο Nicky Hayden.

Ετικέτες

Fabio Quartararo “Είμαστε πιο μακριά από ποτέ από τους αντιπάλους μας”

Ακόμη ένα ξεκάθαρο μήνυμα του Fabio προς την ομάδα της Yamaha
motomag Fabio Quartararo “Είμαστε πιο μακριά από ποτέ από τους αντιπάλους μας”
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

12/3/2024

O Fabio Quartararo μετά το τέλος του πρώτου αγώνα της χρονιάς στο Qatar αναφέρθηκε για την έλλειψη ανταγωνιστικότητας της M1 κάνοντας γνωστό πως η Yamaha βρίσκεται πιο μακριά από ποτέ από τους αντιπάλους της, με τον Γάλλο να στέλνει για ακόμη μία φορά σαφές μήνυμα για το τι πρόκειται να ακολουθήσει όσον αφορά το μεταγραφικό του μέλλον στο MotoGP.

Μετά την αποτυχημένη περσινή χρονιά της Yamaha στο MotoGP -για πρώτη φορά μετά από 20 σεζόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών η ιαπωνική εταιρεία δεν κατέκτησε έστω μία νίκη- τα πράγματα ολοένα και δυσκολεύουν αν κρίνουμε από τα αποτελέσματα των δύο αναβατών της στον εναρκτήριο γύρο της χρονιάς.

Το πλεονέκτημα των παραχωρήσεων καθώς και οι αλλαγές που έγιναν στο κομμάτι των μηχανικών δεν έχουν φέρει σημάδια βελτίωσης στην ιαπωνική ομάδα σε σχέση με τον ανταγωνισμό ενώ πλέον μετά τις δηλώσεις του Fabio Quartararo η κατάσταση στην Yamaha θυμίζει καζάνι έτοιμο να εκραγεί.

Fabio Quartararo “Είμαστε πιο μακριά από ποτέ από τους αντιπάλους μας”

Ο Quartararo δεν έκρυψε την απογοήτευση του μετά την ενδέκατη θέση που πέτυχε με τον αναβάτη της Yamaha να δηλώνει: "Σε σύγκριση με το πώς είναι το επίπεδο του ανταγωνισμού αυτή τη στιγμή, θα έλεγα πως η μοτοσυκλέτα είναι στην χειρότερη κατάσταση που έχει υπάρξει. Ναι βελτιωθήκαμε αλλά σε σύγκριση με τους άλλους είμαστε πιο μακριά από ποτέ.

Το χάσμα μεταξύ όλων των ευρωπαίων κατασκευαστών και εμάς είναι ακόμη μεγαλύτερο, αλλά ένιωσα ότι ήμασταν ακόμα χειρότεροι στο Qatar. Νιώθω πως αγωνίζομαι σε ένα διαφορετικό πρωτάθλημα. Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές με τις μοτοσυκλέτες τους στις εμπρός θέσεις και οι ιαπωνικές μοτοσυκλέτες να παλεύουν μεταξύ τους για τις πίσω θέσεις.

Αναφορικά με τον αγώνα από τον πρώτο γύρο μέχρι και τον τελευταίο ήμουν με την χαρτογράφηση με την λιγότερη ισχύ ώστε να σώσω τα ελαστικά μου. Δεν είμαστε σε θέση να κινηθούμε σε γρήγορο ρυθμό όπως οι πρώτοι, ακόμη και στον πρώτο γύρο είμαστε αργοί. Το δυνατό σημείο της M1 που ήταν οι ανοιχτές στροφές μεγάλης ταχύτητας έχει χαθεί. Στο Qatar σε αυτού του είδους τις στροφές έχανα χρόνο, οπότε πλέον αυτό είναι το αδύναμο μας σημείο”.

Οι νέες δηλώσεις του Gabio Quartararo για την ανταγωνιστικότητα της M1 έρχονται να προστεθούν σε αυτές του πρόσφατου παρελθόντος ενώ πλέον γίνεται κατανοητό πως ο αναβάτης της Yamaha ετοιμάζεται να βρει αλλού αγωνιστική στέγη αν δεν αλλάξει σύντομα η κατάσταση στην Yamaha.

Fabio Quartararo “Είμαστε πιο μακριά από ποτέ από τους αντιπάλους μας”

Ετικέτες