MotoGP Brno 2020: Αποτελέσματα ελεύθερων δοκιμαστικών Παρασκευής FP1 FP2

Οι εκπλήξεις συνεχίστηκαν
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

7/8/2020

Από την καυτή πίστα της Jerez οι αναβάτες των MotoGP είναι στο πιο δροσερό Brno της Τσεχίας αυτό το τριήμερο για τον τρίτο κατά σειρά αγώνα της χρονιάς. Τα όσα έχουν γίνει έως σήμερα σε αυτό το επεισοδιακό πρωτάθλημα σε κάνουν να πιστεύεις πως δεν υπάρχουν πλέον εκπλήξεις, όμως ήδη από το FP1 είχαμε τον Nakagami στην πρώτη θέση, τον Vinales να αρπάζει κατευθείαν μια τούμπα λόγω παγωμένου ελαστικού και τον Bagnaia να βρίσκεται στο ιατρικό κέντρο της πίστας για εξετάσεις μετά την δική τους τούμπα στην Κ1. Α! Και ο Jack Miller έκανε ένα εντυπωσιακό σώσιμο από γλίστρημα του εμπρός ελαστικού για τους φιλάθλους που τους έχει λείψει ο Marc Marquez. Επίσης να τονίσουμε εδώ, πως οι τούμπες δεν είναι καλό πράγμα όταν έχεις ανατινάξει σχεδόν όλους τους κινητήρες σου… ήδη από τους δύο πρώτους αγώνες της χρονιάς.

Μετά την καρό σημαία στα FP1 είχαμε πέντε διαφορετικές μάρκες μοτοσυκλετών στις πέντε πρώτα θέσεις και όλους τους αναβάτες να έχουν διαφορά μόλις μισού δευτερολέπτου μεταξύ τους. Αν πούμε πως ο Johann Jarco ήταν ο ταχύτερος με Ducati και μάλιστα στην 4η θέση θα εκπλαγεί κανείς; Μάλλον όχι με όσα συμβαίνουν στα MotoGP φέτος. Πάντως στη μεγαλύτερη διάρκεια του FP1, η Suzuki του Mir και η KTM του Espargaro ήταν ταχύτερες, έως τη στιγμή που άλλαξε ελαστικά στη Honda του ο Nakagami και ανέβηκε στην κορυφή. Αν κρίνουμε με βάση τα αποτελέσματα και την εικόνα του προηγούμενου αγώνα στη Jerez, ο Ιάπωνας είναι η μοναδική ελπίδα της Honda για να δει μια μοτοσυκλέτα της στο βάθρο όσο διάστημα απουσιάζει ο Marc Marquez, τον οποίο θα αντικαταστήσει ο Stefan Bradl σε αυτόν τον αγώνα. Στα FP2 το σενάριο δεν άλλαξε, άλλαξε όμως η τελική εικόνα στο τελευταίο πεντάλεπτο όταν ο Franco Morbideli έβαλε φρέσκα λάστιχα και έριξε σε όλους ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο.

Μετά από αυτό αρχίσαμε να βλέπουμε τους χρόνους να κατεβαίνουν και να γίνονται συνεχείς εναλλαγές θέσεων στην πρώτη πεντάδα. Πάντα όμως με τον Morbideli στην κορυφή έως και το τελευταίο δευτερόλεπτο (στην κυριολεξία) όπου ο Fabio Quartararo πέρασε τη γραμμή του τερματισμού κατά 0,007’ πιο γρήγορα από τον Ιταλό! Κι αν αυτό δεν ήταν αναμενόμενο για κάποιους, τότε τι να πεις για τον τρίτο χρόνο (+0,048) του Oliveira και την 4η θέση (ξανά) του Joann Jarco (+0,081), που έριξαν στην 5η  θέση τον Vinales (+0,166). Στα αξιοσημείωτα γεγονότα του FP2 είναι 7η θέση της Aprilia του Aleix Espargaro (+0,539) πίσω από την Suzuki του Mir (+0,374) στην 6η θέση. Ονόματα όπως εκείνα του Valentino Rossi, Cal Crutchlow και Andrea Dovizioso θα τα δεις κάτω από την 11η θέση. Για τον Dovizioso βέβαια δεν είναι παράξενο να βρίσκεται εκτός δεκάδας στα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής και να μπαίνει σε μπελάδες το Σάββατο στο Q1. Ούτε η θέση του τραυματία Crutchlow είναι παράξενη, ειδικά μετά το “γεια σου και καλή τύχη” που του είπε το HRC για το 2021. Όσο για τον Rossi, καλύτερα να κάνουμε υπομονή μέχρι την Κυριακή, διότι ξέρουμε πως είναι σταθερά καλός στο Brno και δεν έχει κανένα λόγο να πιέζει τον κινητήρα του έτσι όπως έχουν έρθει τα πράγματα για τις ομάδες της Yamaha.

Αποτελέσματα FP2

 
 
1
 
Fabio QUARTARARO
 
Petronas Yamaha SRT
Yamaha
307.6
1'56.502
 
2
 
Franco MORBIDELLI
 
Petronas Yamaha SRT
Yamaha
306.8
1'56.509
+0.007
3
 
Miguel OLIVEIRA
 
Red Bull KTM Tech 3
KTM
311.2
1'56.550
+0.048
4
 
Johann ZARCO
 
Esponsorama Racing
Ducati
313.0
1'56.583
+0.081
5
 
Maverick VIÑALES
 
Monster Energy Yamaha MotoGP
Yamaha
307.6
1'56.668
+0.166
6
 
Joan MIR
 
Team SUZUKI ECSTAR
Suzuki
308.5
1'56.876
+0.374
7
 
Aleix ESPARGARO
 
Aprilia Racing Team Gresini
Aprilia
312.1
1'57.041
+0.539
8
 
Pol ESPARGARO
 
Red Bull KTM Factory Racing
KTM
313.0
1'57.059
+0.557
9
 
Takaaki NAKAGAMI
 
LCR Honda IDEMITSU
Honda
309.4
1'57.073
+0.57
10
 
Jack MILLER
 
Pramac Racing
Ducati
312.1
1'57.109
+0.607
11
 
Brad BINDER
 
Red Bull KTM Factory Racing
KTM
308.5
1'57.279
+0.777
12
 
Valentino ROSSI
 
Monster Energy Yamaha MotoGP
Yamaha
307.6
1'57.290
+0.788
13
 
Alex RINS
 
Team SUZUKI ECSTAR
Suzuki
309.4
1'57.354
+0.852
14
 
Danilo PETRUCCI
 
Ducati Team
Ducati
312.1
1'57.620
+1.118
15
 
Andrea DOVIZIOSO
 
Ducati Team
Ducati
313.0
1'57.635
+1.133
16
 
Alex MARQUEZ
 
Repsol Honda Team
Honda
311.2
1'57.688
+1.186
17
 
Tito RABAT
 
Esponsorama Racing
Ducati
305.9
1'57.777
+1.275
18
 
Cal CRUTCHLOW
 
LCR Honda CASTROL
Honda
312.1
1'57.865
+1.363
19
 
Bradley SMITH
 
Aprilia Racing Team Gresini
Aprilia
309.4
1'58.161
+1.659
20
 
Iker LECUONA
 
Red Bull KTM Tech 3
KTM
307.6
1'58.378
+1.876
21
 
Stefan BRADL
 
Repsol Honda Team
Honda
311.2
1'58.424
+1.922
 
63
Francesco BAGNAIA
 
Pramac Racing
Ducati
 
 
 


 

MotoGP: KTM - Δοκιμές της πρωτότυπης των 850 κυβικών στη Jerez [VIDEO]

Για πρώτη φορά η μοτοσυκλέτα των Αυστριακών σε πίστα με τους Paul Espargaro και Dani Pedrosa
KTM 850 Jerez
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

5/12/2025

Η Red Bull KTM ολοκλήρωσε τα πρώτα χιλιόμετρα δοκιμών με τον νέο κινητήρα 850 κυβικών για την νέα εποχής του MotoGP, με τους Dani Pedrosa και Paul Espargaro ως δοκιμαστές

Η αντίστροφη μέτρηση για τη νέα εποχή στην μεγάλη κατηγορία των αγώνων έχει αρχίσει. Η KTM έκανε το αποφασιστικό πρώτο βήμα προς τους κανονισμούς του 2027, δοκιμάζοντας στην πίστα της Jerez τον νέο κινητήρα 850 κυβικών των MotoGP.

Με τους κανονισμούς του 2027 να φέρνουν μεγάλες αλλαγές, κατάργηση συσκευών εκκίνησης, περιορισμένα αεροδυναμικά βοηθήματα και, πάνω απ’ όλα, μείωση κυβισμού στα 850 κυβικά εκατοστά, με τους κατασκευαστές ήδη να προετοιμάζονται για τη μετάβαση. Παράλληλα, η ιταλική Pirelli θα γίνει ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών στην κατηγορία.

Σε αυτό το πλαίσιο, η KTM φαίνεται να παίρνει προβάδισμα. Την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου, στη Jerez της νότιας Ισπανίας, οι δοκιμαστές Paul Espargaro και Dani Pedrosa έγραψαν τα πρώτα χιλιόμετρα με τον νέο κινητήρα 850cc. Ο κινητήρας είχε ήδη δοκιμαστεί στις εγκαταστάσεις του Matighofen, αυτή ήταν όμως η πρώτη του εμφάνιση σε πίστα.

Η μοτοσυκλέτα δοκιμών, βασισμένη στην RC16, έφερε μαύρο fairing και φτερά τόσο μπροστά όσο και πίσω, ενώ ηχητικά ξεχώριζε σημαντικά από τις σημερινές 1000cc μοτοσυκλέτες, ένας πιο κοφτός, διαφορετικός τόνος που πρόδιδε την αλλαγή.

Προς το παρόν δεν έχουν αποκαλυφθεί τεχνικές λεπτομέρειες για τις μοτοσυκλέτες των Paul Espargaro και Dani Pedrosa, όμως είναι σαφές πως η ανάπτυξη έχει μπει σε πλήρεις ρυθμούς. Ο επικεφαλής της KTM Racing, Pit Beirer, είχε ήδη δηλώσει ότι η εταιρεία δουλεύει εντατικά πάνω στη μοτοσυκλέτα της νέας εποχής.

Εν τω μεταξύ, την ώρα που η KTM έγραφε ιστορία με το πρώτο 850άρι της, ο Pedro Acosta συμμετείχε σε ιδιωτική προπόνηση με supersport 600 κυβικών δείχνoντας ότι η προετοιμασία για το μέλλον συνεχίζεται σε πολλά επίπεδα.