MotoGP: Η Avintia κρούει τον κώδωνα του κινδύνου!

Αβέβαιο το μέλλον των δορυφορικών ομάδων
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

13/4/2020

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί απ’ τη στιγμή που πάγωσε το πρωτάθλημα των MotoGP και κινδυνεύει να χαθεί η σεζόν λόγω της πανδημίας, είναι το μέλλον των δορυφορικών ομάδων. Σε αντίθεση με τις εργοστασιακές, που τα έσοδά τους προέρχονται τόσο απ’ τους χορηγούς όσο κι από ιδίους πόρους, οι δορυφορικές ομάδες στηρίζονται αποκλειστικά στους χορηγούς για την επιβίωσή τους. Για αυτό κατόπιν συμφωνίας της FIM με τους μετόχους της Bridgepoint Capital, τους επενδυτές της CPP και της Dorna Sports αποφάσισαν να τις στηρίξουν οικονομικά, ώστε η μοναδική συνέπεια του κορωνοϊού στο πρωτάθλημα να είναι στη χειρότερη περίπτωση η ακύρωση της φετινής σεζόν, χωρίς να μετράμε απώλειες στις ομάδες που συμμετέχουν.

Ωστόσο, σε μια πρόσφατη συνέντευξη στο Sky Italia, ο Manager της Avintia Ducati και πρώην αγωνιζόμενος, Ruben Xaus, ανέφερε πώς ακόμη και μετά τις 250.000 ευρώ που έλαβε η ομάδα ως οικονομική ενίσχυση απ’ τους διοργανωτές, βρίσκεται σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης καθώς αυτό το ποσό αρκεί για να καλύψει τα έξοδα μόλις για τους επόμενους τρεις μήνες. Πρόκειται για μία απ’ τις 11 δορυφορικές ομάδες που υπάρχουν σε όλες τις κατηγορίες του πρωταθλήματος, η οποία συμμετέχει επίσης στις Moto3 και MotoE.

“Οι χορηγοί μας πληρώνουν όταν βλέπουν τις μοτοσυκλέτες -και κατά συνέπειά το λογότυπό τους- στην τηλεόραση. Σε περίπτωση που δεν πληρωθούμε θα χάσουμε το 15% ή δύο εκατομμύρια ευρώ του budget μας,” τόνισε ο Xaus και συνέχισε λέγοντας: “Τα χρήματα των χορηγών καταβάλλονται συνήθως τέλη Φεβρουαρίου ή το Μάρτιο, ενώ ελάχιστοι επιλέγουν να πληρώσουν με την υπογραφή του συμβολαίου. Ευτυχώς όμως στην περίπτωσή μας υπήρξαν μερικοί που πλήρωσαν εξ αρχής.”

Ωστόσο, ένα απ’ τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Avintia είναι ότι το 65-70% του Budget της καταναλώνεται στον εξοπλισμό και τις μοτοσυκλέτες της Ducati για τους Johann Zarco και Tito Rabbat και γι' αυτό ο Xaus συζητά το ενδεχόμενο της μείωσης του κεφαλαίου που ζητά το ιταλικό εργοστάσιο. “Ακόμη και οι κατασκευαστές αντιλαμβάνονται ότι δεν μπορούμε να πληρώσουμε για μοτοσυκλέτες που δεν αξιοποιούνται όπως πρέπει. Μιλάμε με τη Ducati δύο με τρεις φορές την εβδομάδα και μέχρι στιγμής είναι αρκετά δίκαιοι απέναντί μας. Θα καταλήξουμε σε ένα ποσό γι' αυτή τη σεζόν, το οποίο θα εξαρτηθεί απ’ τους αγώνες του πρωταθλήματος, πόσους κινητήρες θα χρειαστούμε και πόσα αναλώσιμα επίσης.”

Όπως φαίνεται οι αναβολές των αγώνων ήταν ένα απ’ τα πρώτα “συμπτώματα” του κορωνοϊού στο πρωτάθλημα, ενώ η παγίωση της κατάστασης επηρεάζει κατά πολύ το μέλλον των δορυφορικών ομάδων. Από την άλλη, η στάση της Ducati απέναντι στην Avintia είναι θετική και δείχνει ότι θα κάνει ότι μπορεί για να την στηρίξει.

Ετικέτες

Jorge Viegas για τέλος συνεργασίας με Phillip Island: “Δέκα χρόνια τους ζητούσαμε…”

Ο πρόεδρος της FIM εξηγεί πώς ήρθε η ρήξη με το Phillip Island, το μέλλον του αγώνα WSBK, την επόμενη μέρα της ιστορικής πίστας και τί περιμένει από τη μετακόμιση του MotoGP στην Αδελαΐδα
Jorge Viegas FIM
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

25/2/2026

Μια μεγάλη είδηση των τελευταίων ημερών για το MotoGP είναι δίχως άλλο το τέλος της συνεργασίας με την ιστορική πίστα Phillip Island της Αυστραλίας, κίνηση που έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις τόσο λόγω της πολύχρονης ιστορίας της πίστας, όσο και εξαιτίας της επιλογής για την αντικατάστασή της.

Η μεταφορά του αγώνα MotoGP σε μια πίστα που θα δημιουργηθεί σε δημόσιους δρόμους στην πόλη της Αδελαΐδας έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα του πρωταθλήματος, θέτοντας αρκετά ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια των αναβατών και φέρνοντας στο επίκεντρο της δημοσιότητας τη νέα λογική μάρκετινγκ που κομίζει η Liberty Media στην προσπάθειά της να διευρύνει τη δημοτικότητα του αθλήματος.

Ο πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μοτοσυκλετισμού (FIM) Jorge Viegas μίλησε σε αυστραλιανό μέσο και ήταν αρκετά αποκαλυπτικός για το υπόβαθρο της ρήξης με τη διοίκηση του Phillip Island, το ενδεχόμενο μέλλον της πίστας αυτής σε θεσμούς της FIM, αλλά και τη μετάβαση στην Adelaide Street Circuit.

Adelaide Street Circuit

Ο πρόεδρος επιβεβαιώνει την αιτία που επέφερε το διαζύγιο, όπως την είχαμε μεταφέρει πριν καν επισημοποιηθεί η είδηση:

“Ήταν προφανές πως θα συνέβαινε αργά ή γρήγορα, ειδικά όταν η συζήτηση αφορά την προώθηση του αγώνα και τις συνθήκες στο Phillip Island. Εδώ και δέκα χρόνια τους ζητούσαμε να βελτιώσουν τις εγκαταστάσεις και κάθε χρόνο μας  έλεγαν ‘ναι, ναι, θα το κάνουμε’.

“Αυτό όμως δεν συνέβη ποτέ, έτσι τώρα τέλειωσε το θέμα καθώς η Αδελαΐδα μας έκανε μια καλή πρόταση. Δεν είναι πια η Dorna, είναι ένας διοργανωτής που θέλει να στήσει μια καλή γιορτή εκεί και ξέρουμε πως πρόθεσή του MotoGP είναι να μεγαλώσει. Η εξαγορά από τη Liberty Media έγινε γιατί πραγματικά ενδιαφέρονται να μεγαλώσουν το άθλημα, θέλουμε να κατακτήσουμε νέο κοινό, νέους θεατές.

“Όσο για το Phillip Island, όλοι αγαπούν αυτήν την πίστα. Λατρεύω να έρχομαι εδώ, αλλά αν θέλει καλείς να καλέσει κόσμο, αν θες να κάνεις κάτι διαφορετικό, δεν υπάρχουν ξενοδοχεία, δεν υπάρχει τίποτα.

“Νομίζω λοιπόν πως είναι μια εμπορική απόφαση την οποία καταλαβαίνουμε. Όλοι λυπόμαστε που χάνουμε το Phillip Island από το πρόγραμμα, αλλά στην τελευταία συζήτηση των κυρίων Ezpeleta και Fox [σ.σ. Lindsay Fox, ιδιοκτήτης της πίστας] η κατάληξη ήταν πως πρώτα θα γίνουν οι εγκαταστάσεις και μετά θα μιλήσουμε για επιστροφή. Δεν είναι οριστικό το αντίο.

motogp Phillip Island

Ο Viega ερωτήθηκε και για το θέμα του WSBK, το οποίο επίσης ενδέχεται να διακόψει τη σχέση του με την πίστα αυτή, με μια ασαφώς διφορούμενη απάντηση:

“Δεν μπορώ να σας πω όλη την ιστορία γι’ αυτό γιατί είναι ακόμη εμπιστευτική, πάντως θα ήθελα τα Superbikes να παραμείνουν εδώ, αλλά ίσως και όχι.”

Ακούγεται ως μια ακόμη επιβεβαίωση του σχετικού ρεπορτάζ για το τέλος και του WSBK στο Phillip Island από το 2028, αφότου δηλαδή λήξει το τρέχον συμβόλαιο με την πίστα.

Αναφορικά με τη νέα πίστα στην πόλη της Αδελαΐδας και τα ζητήματα ασφαλείας που εγείρονται, ο Πορτογάλος πρόεδρος της FIM ήταν πιο απόλυτος:

“Δεν έχω πάει εκεί, αλλά θα μιλήσω με τον υπεύθυνο ασφαλείας μας, Alfonso Ezpeleta, καθώς αυτός θα πρέπει να κάνει την πιστοποίηση. Δεν πρόκειται να δώσουμε έγκριση [ομολογκασιόν] στην πίστα αν δεν είναι απολύτως ασφαλής, αυτό είναι σίγουρο. Μου είπαν πως θα δημιουργηθεί στο κέντρο της Αδελαΐδας, στο πάρκο και όχι στην παλιάς λογικής διαδρομή της F1 σε δρόμους. Αν έχει όλες τις προϋποθέσεις ασφαλείας, είμαι ικανοποιημένος με αυτό.”

Phillip Island aerial

Οπότε τέλος η σχέση της FIM με το Phillip Island; Όχι ακριβώς, καθώς ο πρόεδρος Viega αναζητεί τρόπους να συνεχίσει αυτή τη συνεργασία και μάλιστα έχει στο μυαλό του μια πρωτοποριακή ιδέα.

Σκοπεύουμε να φέρουμε στο Phillip Island τα FIM Intercontinental Games του 2028, είμαστε αποφασισμένοι μάλιστα να συμπεριλάβουμε και το motocross. Έχει μια πολύ ωραία πίστα MX όχι μακριά από δω (Wonthaggi), αλλά ιδανικά θα ήθελα να το κάνουμε μέσα στο Phillip Island αν είναι εφικτό, να είναι όλοι οι αναβάτες μαζί στο ίδιο paddock. Θα ήταν υπέροχο να γίνει και αυτή είναι η ελπίδα μου.

“Εξετάζω επίσης το σκέψη να φέρουμε το FIM Awards Gala στη Victoria κάποια στιγμή στο όχι πολύ μακρινό μέλλον, ίσως σε συνδυασμό με τα Intercontinental Games.

“Επίσης το παγκόσμιο πρωτάθλημα Endurance ψάχνει νέες πίστες, γιατί να μη φέρουμε αγώνα αντοχής εδώ; Θα ήταν υπέροχο, έναν οκτάωρο αγώνα, γιατί όχι;”