MotoGP: Η Avintia κρούει τον κώδωνα του κινδύνου!

Αβέβαιο το μέλλον των δορυφορικών ομάδων
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

13/4/2020

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί απ’ τη στιγμή που πάγωσε το πρωτάθλημα των MotoGP και κινδυνεύει να χαθεί η σεζόν λόγω της πανδημίας, είναι το μέλλον των δορυφορικών ομάδων. Σε αντίθεση με τις εργοστασιακές, που τα έσοδά τους προέρχονται τόσο απ’ τους χορηγούς όσο κι από ιδίους πόρους, οι δορυφορικές ομάδες στηρίζονται αποκλειστικά στους χορηγούς για την επιβίωσή τους. Για αυτό κατόπιν συμφωνίας της FIM με τους μετόχους της Bridgepoint Capital, τους επενδυτές της CPP και της Dorna Sports αποφάσισαν να τις στηρίξουν οικονομικά, ώστε η μοναδική συνέπεια του κορωνοϊού στο πρωτάθλημα να είναι στη χειρότερη περίπτωση η ακύρωση της φετινής σεζόν, χωρίς να μετράμε απώλειες στις ομάδες που συμμετέχουν.

Ωστόσο, σε μια πρόσφατη συνέντευξη στο Sky Italia, ο Manager της Avintia Ducati και πρώην αγωνιζόμενος, Ruben Xaus, ανέφερε πώς ακόμη και μετά τις 250.000 ευρώ που έλαβε η ομάδα ως οικονομική ενίσχυση απ’ τους διοργανωτές, βρίσκεται σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης καθώς αυτό το ποσό αρκεί για να καλύψει τα έξοδα μόλις για τους επόμενους τρεις μήνες. Πρόκειται για μία απ’ τις 11 δορυφορικές ομάδες που υπάρχουν σε όλες τις κατηγορίες του πρωταθλήματος, η οποία συμμετέχει επίσης στις Moto3 και MotoE.

“Οι χορηγοί μας πληρώνουν όταν βλέπουν τις μοτοσυκλέτες -και κατά συνέπειά το λογότυπό τους- στην τηλεόραση. Σε περίπτωση που δεν πληρωθούμε θα χάσουμε το 15% ή δύο εκατομμύρια ευρώ του budget μας,” τόνισε ο Xaus και συνέχισε λέγοντας: “Τα χρήματα των χορηγών καταβάλλονται συνήθως τέλη Φεβρουαρίου ή το Μάρτιο, ενώ ελάχιστοι επιλέγουν να πληρώσουν με την υπογραφή του συμβολαίου. Ευτυχώς όμως στην περίπτωσή μας υπήρξαν μερικοί που πλήρωσαν εξ αρχής.”

Ωστόσο, ένα απ’ τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Avintia είναι ότι το 65-70% του Budget της καταναλώνεται στον εξοπλισμό και τις μοτοσυκλέτες της Ducati για τους Johann Zarco και Tito Rabbat και γι' αυτό ο Xaus συζητά το ενδεχόμενο της μείωσης του κεφαλαίου που ζητά το ιταλικό εργοστάσιο. “Ακόμη και οι κατασκευαστές αντιλαμβάνονται ότι δεν μπορούμε να πληρώσουμε για μοτοσυκλέτες που δεν αξιοποιούνται όπως πρέπει. Μιλάμε με τη Ducati δύο με τρεις φορές την εβδομάδα και μέχρι στιγμής είναι αρκετά δίκαιοι απέναντί μας. Θα καταλήξουμε σε ένα ποσό γι' αυτή τη σεζόν, το οποίο θα εξαρτηθεί απ’ τους αγώνες του πρωταθλήματος, πόσους κινητήρες θα χρειαστούμε και πόσα αναλώσιμα επίσης.”

Όπως φαίνεται οι αναβολές των αγώνων ήταν ένα απ’ τα πρώτα “συμπτώματα” του κορωνοϊού στο πρωτάθλημα, ενώ η παγίωση της κατάστασης επηρεάζει κατά πολύ το μέλλον των δορυφορικών ομάδων. Από την άλλη, η στάση της Ducati απέναντι στην Avintia είναι θετική και δείχνει ότι θα κάνει ότι μπορεί για να την στηρίξει.

Ετικέτες

Το MotoGP ψάχνει επιστροφή στην Ινδία μέσω εταιρείας του Karel Abraham

Η εταιρεία που σύστησε ο Τσέχος βετεράνος αναβάτης, Karel Abraham, έχει αναλάβει να επαναφέρει την Ινδία στον χάρτη του MotoGP.
india motogp buddh
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/2/2026

Πολύ πριν μάθουμε καν το όνομα Liberty Media, η Dorna Sports είχε υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με την ινδική εταιρεία Fairstreet Sports για τη διοργάνωση αγώνα MotoGP στην Ινδία. Η αρχική συμφωνία κάλυπτε μια περίοδο επτά ετών, στην οποία το κορυφαίο πρωτάθλημα ταχύτητας το πλανήτη θα προσέθετε στο καλεντάρι του την πίστα Buddh International Circuit.

H ιστορία έγραψε πως ινδικό Grand Prix έγινε μόνο μια φορά το 2023 - με νικητή τον Marco Bezzecchi που τότε ήταν ακόμη αναβάτης της ομάδας VR46 - και έκτοτε το πρωτάθλημα δεν ξαναπήγε στη χώρα. Ακόμη και φέτος, μέχρι να ανακοινωθεί το τελικό πρόγραμμα του 2026 η Ινδία φερόταν ξανά ως υποψήφια για αγώνα MotoGP, αν και στο τέλος αυτό δεν συνέβη.

Όπως μάθαμε στην πορεία, η αιτία εντοπιζόταν σε οικονομικά ζητήματα και κυρίως σε οφειλές της Fairstreet Sports προς τη Dorna – που από φέτος έχει μετονομαστεί σε MotoGP Sports Entertainment Group. Έκτοτε έχει υπογραφεί ένα νέο τριετές μνημόνιο συνεργασίας απευθείας με την τοπική κυβέρνηση της επαρχίας Uttar Pradesh, παρακάμπτοντας τη Fairstreet, ενώ τα τελευταία δύο χρόνια αναζητήθηκε νέος διοργανωτής για τον αγώνα, δυστυχώς χωρίς αποτέλεσμα.

Κάπου εδώ έρχεται η AVW Global, εταιρεία ιδιοκτησίας του Karel Abraham, πρώην αναβάτη MotoGP και γιου του ιδιοκτήτη της πίστας του Brno της Τσεχίας. Η AVW μπήκε στο προσκήνιο ως διοργανώτρια αγώνων και ήδη συνεργάζεται με την Two Wheels Motor Racing, εταιρεία που κατέχει τα δικαιώματα του πρωταθλήματος Asia Road Racing Championship (ARRC).

Αυτή η σύμπραξη έχει προκριθεί ως λύση για να επιστρέψει το Grand Prix της Ινδίας στην πίστα Buddh International Circuit και να ικανοποιήσει την πάγια θέληση της Liberty Media για επέκταση στη μεγαλύτερη αγορά δικύκλων του πλανήτη.

Στα πλαίσια αυτής της συμφωνίας συζητιέται ο αγώνας MotoGP, καθώς και η διοργάνωση αγώνα του ασιατικού πρωταθλήματος ταχύτητας ARRC, ενώ πίσω απ’ όλα βρίσκεται μια ακόμη προσπάθεια που αφορά στη Formula 1.

Η στρατηγική της Liberty Media εστιάζει στον Ινδό δισεκατομμυριούχο Karan Adani, ο όμιλος του οποίου (Adani Ports & SEZ Ltd) προσπαθεί, όχι απλώς να φέρει ξανά τη F1 στην Ινδία, αλλά να εξαγοράσει την πίστα Buddh από την τωρινή της ιδιοκτήτρια Jaiprakash Associates Ltd που φέρεται να έχει σοβαρά προβλήματα χρεών.

Σε αυτό το σενάριο λοιπόν, η Liberty Media βλέπει μια μαζική επιστροφή στα αγωνιστικά δρώμενα της Ινδίας με F1, MotoGP και ARRC σε σταθερή βάση. Από κει και πέρα, το χρονικό πλαίσιο παραμένει ασαφές καθώς ως αυτή τη στιγμή τίποτε δεν είναι οριστικό και σε πρώτη φάση κρατάμε τη δήλωση του Abraham πως θέλει την Ινδία στο πρόγραμμα του MotoGP “το ταχύτερο δυνατό”, κάτι που σε καμιά περίπτωση δεν θα μπορούσε να είναι νωρίτερα από το 2027.