Motul WSBK 2019: Ακάθεκτος στην κορυφή ο Rea

Ανέβηκε πιο ψηλά στον πίνακα ο Sykes
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

11/5/2019

Οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Imola είχαν μπόλικο ενδιαφέρον με τους κορυφαίους αναβάτες να προσπαθούν να μαζέψουν όσα περισσότερα δεδομένα μπορούν τόσο για την πίστα όσο και για τη συμπεριφορά των μοτοσυκλετών τους. O Jonathan Rea κατά τη διάρκεια των FP1 βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων όπου παρέμεινε και μετά τη λήξη των FP2. Όπως ο ίδιος είπε, εστίασε τις δοκιμές του στο να βρει τον κατάλληλο συνδυασμό των ελαστικών της Pirelli. Παράλληλα ανέφερε πως υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης στους χρόνους του καθώς τους διαφεύγουν κάποια πράγματα ακόμη. Επίσης, τόνισε πως συνέχισε να αισθάνεται άνετα και να έχει καλή αίσθηση της μοτοσυκλέτας του παρά τη φθορά των ελαστικών κι έτσι κατάφερε να πιέσει περισσότερο και να ξανά ανέβει στη κορυφή του πίνακα πριν το τέλος των FP2: “Δεν αλλάξαμε πολύ (απ’ το Assen μέχρι τα δοκιμαστικά στην Imola) εκτός απ’ το γεγονός ότι ξεκουράστηκα αρκετά στο σπίτι μου παρέα με την οικογένειά μου και προπονήθηκα σκληρά. Στην Imola βέβαια πολλά πράγματα είναι διαφορετικά ωστόσο αλλά πάντα μας ταιριάζει. Αυτό είναι το μέρος που πέρσι ξεκινήσαμε να βρίσκουμε το ρυθμό μας παίρνοντας την πρώτη διπλή νίκη της σεζόν και ήδη αισθάνομαι πως φέτος έχουμε κάνει ένα μικρό βήμα βελτίωσης.”

Ο Ουαλός Chaz Davies έδειξε κατά τη διάρκεια των πρώτων ελεύθερων δοκιμών πως μπορεί να βρεθεί κοντά στην κορυφή του πίνακα. Στην FP2 μάλιστα, ήταν προς στιγμή ο γρηγορότερος μέσα στην πίστα μέχρις ότου ο Rea ξαναπήρε τα ηνία. Δεδομένου ότι ο Davies έχει τέσσερις νίκες στην πίστα της Imola αλλά και της εμφάνισής του στις δύο πρώτες ελεύθερες δοκιμές, ο Ουαλός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Ducati δείχνει πως έχει τα φόντα να βρεθεί στην μάχη για την διεκδίκηση μιας θέσης του βάθρου. Το αν θα το καταφέρει ή όχι είναι άγνωστο και θα επιβεβαιωθεί μόνο μετά τη λήξη του κάθε σκέλους. Εξάλλου όπως ο ίδιος δήλωσε, ακόμη παλεύει να εξοικειωθεί πάνω στη σέλα της V4 R και είπε: “Οι δοκιμές ήταν καλές. Το να περνάς χρόνο μέσα στην πίστα είναι πάντα θετικό αλλά για να είμαι ειλικρινής, αυτό κάναμε κυρίως. Ήταν καλύτερο απ’ το τίποτα, αλλά δεν θα ‘λέγα πως ήταν και οι καρποφόρες δοκιμές μας. Κάναμε ορισμένες αλλαγές βασιζόμενοι στην κατεύθυνση που έχουν απ’ τους δύο προηγούμενους αγώνες (στο Assen) και τα πράγματα βαίνουν καλώς.” Όταν ερωτήθηκε για το αν είναι εντός της μάχης των κορυφαίων θέσεων είπε: “Ναι μπορώ. Έχουμε ακόμη να κάνουμε ορισμένες βελτιώσεις, αλλά το σχέδιό μου είναι ξεκάθαρο: Θέλω να παλεύω για τη νίκη. Γνωρίζω πολύ καλά πως χρειάζεται να βελτιωθώ λίγο αλλά το να βρίσκομαι δεύτερος είναι μια καλή αρχή. Ο αγώνας στην Imola είναι ξεχωριστός τόσο για την Ducati όσο και τους Ducatisti που υποστηρίζουν εμένα και την ομάδα.”

Στην τρίτη θέση των δεύτερων ελεύθερων δοκιμών βρέθηκε ο Tom Sykes, όπου στην FP1 είχε κλείσει την πεντάδα. Και αυτός με τη σειρά του δοκίμασε διαφορετικά ελαστικά μέχρι να βρει τα ιδανικά και δούλεψε στο να ρυθμίσει την S1000RR του βάσει των ιδιαιτεροτήτων της πίστας. Δήλωσε μάλιστα πως ανυπομονεί για τον αυριανό αγώνα (όπως και οι περισσότεροι αναβάτες).

Ο Alvaro Bautista απ’ την πλευρά του κατέβηκε μια θέση στον πίνακα και ολοκλήρωσε την FP2 στη τέταρτη θέση. Σε δηλώσεις του ανέφερε: “Σήμερα ήταν μια θετική ημέρα επειδή είναι η πρώτη φορά που θα τρέξω στην Imola. Είχα άμεσα καλή αίσθηση της πίστας, ενώ αντίθετα με τους προηγούμενους αγώνες, χρειάζεται να βελτιώσω τις εισόδους των στροφών. Όμως το απόγευμα κάναμε ορισμένες αλλαγές και η αίσθηση βελτιώθηκε. Σήμερα δουλεύαμε πάντοτε με αγωνιστικούς ρυθμούς και οι περισσότεροι γύροι έγιναν με καλούς ρυθμούς. Πιθανότατα να χρειάζεται ακόμη να βελτιώσουμε την σταθερότητα της μοτοσυκλέτας επειδή σ’ αυτή τη πίστα είναι σχεδόν πάντα υπό κλίση και δεν σου παρέχει αρκετό χώρο.”

Μετά το high side του Eugene Laverty (Team Goeleven) που του προκάλεσε κατάγματα και στους δύο καρπούς, η ομάδα του ανακοίνωσε πως ο Βρετανός Tommy Bridewell θα αγωνιστεί στη θέση του. Ο Βρετανός αναβάτης έκανε το ντεμπούτο του στο Motul WSBK το 2008 ως wildcard με μοτοσυκλέτα της Suzuki στο Portimao και δύο χρόνια αργότερα επανεμφανίστηκε στο πρωτάθλημα στον αγώνα του Silverstone τερματίζοντας 18ος.

Ο γρηγορότερος δορυφορικός αναβάτης μέσα στην δεκάδα ήταν ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) που έκλεισε μάλιστα την πεντάδα αφήνοντας ουσιαστικά έξω απ’ αυτή τους αναβάτες της Yamaha για δεύτερη συνεχόμενη φορά σήμερα. Στην έκτη θέση παρέμεινε σταθερός ο Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team), ενώ πίσω του βρέθηκε ο ομόσταβλος του Rea, ο Leon Haslam που κατά τη διάρκεια των FP1 ήταν εντός της πεντάδας στην τέταρτη θέση. Ο Alex Lowes ήρθε όγδοος στον πίνακα των χρονομετρήσεων έχοντας πίσω του άλλον έναν αναβάτη που θα τρέξει ως wildcard, τον Lorenzo Zanetti (Motocorsa Racing) που ήταν επίσης ο πιο γρήγορος Ιταλός αναβάτης των FP2. Ο συμπατριώτης του Michael Ruben Rinaldi (BARNI Racing Team) έκλεισε τη δεκάδα. Η πρώτη μέρα του αγωνιστικού τριημέρου ολοκληρώθηκε και τα δεδομένα που μας προσέφερε υποδεικνύουν πως ίσως να έχει περισσότερο ενδιαφέρον ο αγώνας στην Imola απ' όοσους έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής.

Πίνακας χρονομετρήσεων:

1 1 J. REA GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'46.374

2 7 C. DAVIES GBR ARUBA.IT Racing - Ducati 1'46.529 0.155 0.155

3 66 T. SYKES GBR BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 1'46.766 0.392 0.237

4 19 A. BAUTISTA ESP ARUBA.IT Racing - Ducati 1'47.086 0.712 0.320

5 54 T. RAZGATLIOGLU TUR Turkish Puccetti Racing IND 1'47.124 0.750

6 60 M. VAN DER MARK NED Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.214 0.840

7 91 L. HASLAM GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'47.419 1.045

8 22 A. LOWES GBR Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.537 1.163

9 87 L. ZANETTI ITA Motocorsa Racing IND 1'47.587 1.213

10 21 M. RINALDI ITA BARNI Racing Team IND 1'47.638 1.264

Ετικέτες

Motul WSBK: Επιστρέφει στη Honda ο Haslam!

Επίσημη ανακοίνωση στην EICMA
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

7/11/2019

Πέρα από τα νέα μοντέλα των εταιρειών που σας παρουσιάζουμε καθημερινά όσο είμαστε στην EICMA, πολλοί από τους κατασκευαστές έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα και στην δράση τους στα παγκόσμια πρωταθλήματα. Η Honda, εκτός από την παρουσίαση του νέου “όπλου” της, που ετοίμαζε για το 2020, σε μια σοβαρή προσπάθειά της να κατακτήσει τον τίτλο του Motul WSBK, ανακοίνωσε και επίσημα πλέον τους αναβάτες της ομάδας της. Το μόνο που μένει ουσιαστικά είναι να δούμε και τα χρώματα της ομάδας.

Οι αναγνώστες του ΜΟΤΟ γνωρίζατε ήδη πως η Honda εξελίσσει το νέο CBR1000RR-R (aka triple R όπως πολύ ορθά το έθεσε και ο Μέντης), μέσα από τις αποκλειστικές πληροφορίες που σας είχαμε προσφέρει και μπορείτε να τις θυμηθείτε εδώ, ενώ οι κατασκοπικές φωτογραφίες του νέου CBR1000RR-R στην πίστα -όπως αποδείχτηκε- ήταν τόσο για τις δοκιμές του όσο και για τη δημιουργία του promo video κατά την παρουσίασή του στο Σαλόνι του Μιλάνου.

Η πιο ηχηρή μεταγραφή και παράλληλα απρόσμενη για το 2020, ήταν του Bautista και ήταν γνωστή πολύ πριν τη λήξη του φετινού πρωταθλήματος. Ωστόσο, το ποιος θα ήταν ο teammate του για το 2020 είχε παραμείνει μετέωρο. Γνωρίζαμε πως ο Camier θα φύγει απ’ την ομάδα καθώς υπέγραψε με την BARNI Racing Team, όμως η Honda δεν είχε δείξει σημάδια σχετικά με το αν θα συνεχίσει τη συνεργασία της ή όχι την επόμενη χρονιά με τον Ryuichi Kiyonari.

Τελικά, όπως ανοικώθηκε στην EICMA τη θέση του Ιάπωνα αναβάτη θα πάρει ο Pocket Rocket (σ.σ. όπως είναι το παρατσούκλι του), o Leon Haslam, που φέτος ήταν teammate με τον Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK). Μάλιστα, την τελευταία φορά που οδήγησε μια CBR στα Superbikes ήταν το 2014 και είχε πάλι teammate με τον Rea, ενώ είχε καταφέρει να βρεθεί μια φορά στο βάθρο στο Magny Cours. Η πιο πετυχημένη του χρονιά με την Honda ήταν πριν από 10 χρόνια, το 2009 που είχε τέσσερις τερματισμούς στο βάθρο και ήταν έκτος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος.

Φέτος βρέθηκε τρεις φορές στο βάθρο και ήρθε έβδομος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Στις δηλώσεις του είπε: “Είμαι πολύ ενθουσιασμένος που θα γίνω μέλος του HRC με το νέο CBR1000RR-R. Από πλευράς μου, η σκέψη και μόνο ότι θα επιστρέψω στα paddock του HRC με ιντριγκάρει, καθώς υπήρχε μεγάλη μυστικοπάθεια σχετικά με το πως θα είναι η νέα μοτοσυκλέτα. Η ευκαιρία του να ασχοληθώ με την εξέλιξή της ήταν κάτι που ήθελα πάρα πολύ. Η νίκη είναι πάντοτε ο στόχος μου και τόσο η Honda όσο και το HRC δεν ήρθαν στα Superbikes για να τερματίσουν δεύτεροι – αυτό είναι σίγουρο. Προφανώς, πρόκειται για μια νέα μοτοσυκλέτα και μια νέα ομάδα στο πρωτάθλημα, έτσι οι επίσημες δοκιμές θα είναι πολύ σημαντικές. Είμαι αρκετά αισιόδοξος και πιστεύω πως στο Philip Island (σ.σ. τον πρώτο αγώνα του Motul WSBK), που είναι μια απ’ τις αγαπημένες μου πίστες η παρουσία μας θα είναι πολύ δυνατή!”

Δείτε μετά το τέλος του άρθρου το video από την παρουσίαση

Η ερχόμενη σεζόν αναμένεται να είναι πάρα πολύ ενδιαφέρουσα λόγω της έλευσης του HRC στα Superbikes όσο και της δυνατότερης CBR1000RR-R στην ιστορία της Honda, καθώς θα αναγκάσει τον ανταγωνισμό να εξελιχθεί περισσότερο. Αυτό που περιμένουμε, είναι η απάντηση της Kawasaki, αφού τον Μάιο που μας πέρασε ο Διευθυντής της εργοστασιακής ομάδας, Ichiro Yoda είχε αναφέρει πως το εργοστάσιο απ’ το Akashi σκέφτεται να φτιάξει μια νέα ZX-10RR, πιο κοντά στα πρότυπα των MotoGP.

Ετικέτες