WSBK 2020 Jerez - 1η μέρα δοκιμών: Η Honda επέστρεψε!

Μπαίνουμε στην τελική ευθεία
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

23/1/2020

Μετά το χειμερινό διάλλειμα, οι αναβάτες και οι ομάδες επέστρεψαν επιτέλους στο φυσικό τους περιβάλλον. Φέτος, το πρωτάθλημα θα είναι το πιο ενδιαφέρον των τελευταίων ετών με νέα μεγάλα ονόματα να κάνουν το ντεμπούτο τους, όπως ο Scott Redding με τη Ducati αλλά και νέες μοτοσυκλέτες –η Fireblade Triple R της Honda- να “συννεφιάζουν” τον ουρανό της Kawasaki και να απειλούν τη κυριαρχία του Rea. Παράλληλα, πολλοί αναβάτες έχουν αλλάξει “στρατόπεδα” και οι δοκιμές έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα γι' αυτούς, αφού έχουν περισσότερο όγκο δουλειάς ξεκινώντας από το μηδέν.

Ο καιρός στη Jerez δεν βοήθησε καθόλου τις ομάδες να συλλέξουν δεδομένα, να στήσουν τις μοτοσυκλέτες τους και να προετοιμαστούν κατάλληλα για την έναρξη του πρωταθλήματος, με τις συνθήκες στην πίστα μόνο ιδανικές να μην είναι λόγω των βροχοπτώσεων και των χαμηλών θερμοκρασιών. Για αυτό, η δράση μέσα στην πίστα ήταν περιορισμένη, ενώ υπήρξαν και αρκετές πτώσεις, με τις κόκκινες σημαίες να σηκώνονται τέσσερις φορές συνολικά.

Το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο του έκανε το CBR1000RR-R στην Jerez, που βρέθηκε για πρώτη φορά αντιμέτωπο στην ίδια αρένα με τους ανταγωνιστές του. Να θυμίσουμε πως η Honda δεν είχε πάρει μέρος στις επίσημες δοκιμές μετά τη λήξη της περσινής σεζόν, αλλά πραγματοποίησε ιδιωτικά τεστ στο Aragon και στο Portimao. Η παρουσία της νέας CBR1000RR-R ήταν η αιτία να συγκεντρωθεί πλήθος κόσμου έξω απ’ το box της Honda για να δει από κοντά το “τέρας”, που θα οδηγούν φέτος οι Bautista και Haslam. Όπως καταλαβαίνετε, η Big-H παίρνει μέρος στο πρωτάθλημα οπλισμένη σαν αστακός με τη δημιουργία της πιο απόλυτης Fireblade στην ιστορία της και με δυο “δυνατά” συμβόλαια αναβατών. Πολλοί μπορεί να περίμεναν τον Bautista την κορυφή των χρονομετρήσεων, όμως ο Ισπανός αναβάτης είχε μια πτώση στην έκτη στροφή της πίστας και άργησε να ξαναμπεί. Έτσι, ο Haslam ήταν αυτός που θα έπρεπε να βάλει την Honda στην κορυφή, καθαρά από θέμα γοήτρου. Ο Βρετανός αναβάτης έφερε εις πέρας το έργο του, επιτυγχάνοντας ταχύτερο χρόνο απ’ τον van der Mark με διαφορά 0,031 δευτερόλεπτα. Επειδή όμως ακριβώς πρόκειται για δοκιμές, οι χρόνοι δεν είναι αντιπροσωπευτικοί, ούτε μέσα απ’ αυτούς μπορούμε να προβούμε σε συμπεράσματα. Απλώς η Honda ήθελε να είναι στην κορυφή επιδεικνύοντας τη δύναμή της.

Την περισσότερη ώρα –κυρίως το πρωί- είδαμε τις μοτοσυκλέτες της Yamaha να βρίσκονται στην κορυφή του πίνακα, συλλέγοντας δεδομένα σχετικά με τη συμπεριφορά της νέας R1 στο βρεγμένο. Ο Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) ήταν ο ταχύτερος και ένας απ’ τους πολλούς που έπεσαν στην πρώτη στροφή. Αντίστοιχα, ο Toprak Razgatlioglu, teammate του van der Mark, είχε και αυτός μια πτώση, ενώ εστίασε στο να εξοικειωθεί με τη νέα του μοτοσυκλέτα –πρώτη φορά με Yamaha φέτος- αλλά και το νέο κινητήρα.

Στην κορυφή της λίστας των μη εργοστασιακών αναβατών βρέθηκε ο Garret Gerloff (GRT Yamaha WorldSBK Junior Team). Ο Αμερικανός αναβάτης έρχεται απ’ το MotoAmerica και η μεγαλύτερη πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει είναι να κατανοήσει και να εκμεταλλευτεί πλήρως τα ελαστικά της Pirelli, που χρησιμοποιεί για πρώτη φορά. Έκλεισε την πρώτη μέρα των δοκιμών με 35 γύρους στην πίστα και ήρθε τρίτος στον πίνακα των χρονομετρήσεων, ενώ ο teammate του, Federico Caricasulo, ήταν εντός της δεκάδας στην ένατη θέση. Ο Loris Baz (Ten Kate Racing Yamaha) ήταν τρίτος για το μεγαλύτερο διάστημα της πρώτης ημέρας, όμως έκλεισε τις δοκιμές στην πέμπτη θέση.

Πίσω του βρέθηκε ο Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team), που φέτος είναι ο δεύτερος χρόνος συνεργασίας του με την BMW. Τις πρώτες ώρες των δοκιμών, ο Sykes παρέμεινε μέσα στο box –όπως και αρκετοί αναβάτες- ενώ αργότερα όταν ο καιρός του έδωσε ένα μικρό παραθυράκι μπήκε στην πίστα. Ωστόσο, δεν κατάφερε να αξιολογήσει κατάλληλα τις αλλαγές που έχει κάνει η BMW στο πλαίσιο, το ψαλίδι και το αμορτισέρ της μοτοσυκλέτας. Τόσο ο ίδιος όσο και η ομάδα του ευελπιστούν σήμερα η πίστα να είναι στεγνή ώστε να συλλέξουν τα απαραίτητα δεδομένα. Από την άλλη, ο Eugene Laverty (BMW Motorrad WorldSBK Team) αξιοποίησε το χρόνο του στο να εξοικειωθεί με την S1000RR και βελτίωσε τις επιδόσεις του, μένοντας όμως εκτός της δεκάδας στη 13η θέση.

Ο πεντάστερος Rea της Kawasaki δεν μπήκε καθόλου στην πίστα την πρώτη μέρα αφού πιθανότατα αυτά που θέλει να βελτιώσει είναι η συμπεριφορά της ZX-10RR στο στεγνό, μια μοτοσυκλέτα που ήδη γνωρίζει σαν τη παλάμη του. Από την άλλη, ο Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) εκμεταλλεύτηκε τη βρεγμένη άσφαλτο για να μάθει τη συμπεριφορά της ZX-10RR σε αυτές τις συνθήκες.

Ο Scott Redding (Aruba.it Racing – Ducati) ήταν από τους αναβάτες που ήθελαν τη βροχή, για να μάθουν καλύτερα τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας τους σε αυτές τις συνθήκες. Οι “κόκκινοι” μάλιστα, δήλωσαν πως ο στόχος τους είναι να μην κάνουν πολλούς γύρους, αλλά ποιοτικούς, που θα τους προσφέρουν το μεγαλύτερο δυνατό όγκο δεδομένων. Ο Redding έκλεισε τις δοκιμές με 45 γύρους στη τέταρτη θέση και δοκίμασε νέα εξαρτήματα στον κινητήρα της V4R αλλά και το νέο πλαίσιο. Η πρώτη μέρα των δοκιμών για τον Davies δεν ήταν καθόλου καλή, με τον Ουαλό να σημειώνει δύο πτώσεις, ενώ η απογευματινή βροχή δεν τον βοήθησε.

Αναμένουμε τα αποτελέσματα των σημερινών δοκιμών, όμως για αυτό που ανυπομονούμε πραγματικά είναι ο πρώτος αγώνας του πρωταθλήματος.

Οι έξι ταχύτεροι χρόνοι:

1.) Leon Haslam (HRC Team) 1’52.149
2.) Michael van der Mark (PATA YAMAHA WORLDSBK OFFICIAL TEAM) +0.031
3.) Garrett Gerloff (GRT Yamaha WorldSBK Junior Team) +0.064
4.) Scott Redding (ARUBA.IT Racing – Ducati) +0.359
5.) Loris Baz (Ten Kate Racing Yamaha) +0.511
6.) Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) +0.948

Ετικέτες

WSSP - Θετικές δοκιμές στην Cremona για την Kawasaki πριν το Portimão

Aegerter και Alcoba παρά την βροχή ολοκλήρωσαν δύο ημέρες δοκιμών με πρόοδο σε ρυθμίσεις και ηλεκτρονικά
Kawasaki WorldSSP Team
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

18/3/2026

Η Kawasaki WorldSSP Team άφησε την Ιταλία με αισιοδοξία, έχοντας λύσει βασικά προβλήματα από την Αυστραλία και βρει τη σωστή κατεύθυνση για τη συνέχεια.

Η Kawasaki WorldSSP Team πραγματοποίησε διήμερο τεστ στην πίστα της Cremona στις 13 και 14 Μαρτίου, με τους Dominique Aegerter και Jeremy Alcoba να επιστρέφουν στη δράση με στόχο τη βελτίωση μετά το δύσκολο ξεκίνημα της σεζόν. Οι συνθήκες ήταν σε γενικές γραμμές ευνοϊκές, με τη βροχή να περιορίζει το πρόγραμμα μόνο στο δεύτερο μισό της δεύτερης ημέρας.

Εστίαση στα προβλήματα της Αυστραλίας

Ο Aegerter αντιμετώπισε τεχνικά ζητήματα και στους δύο αγώνες στο Phillip Island, ενώ ο Alcoba περιορίστηκε στις θέσεις 10 και 9. Αποτελέσματα που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες της ομάδας, ιδιαίτερα για τον Ισπανό που είχε κλείσει δυνατά το 2025, αλλά και για τον Ελβετό που συνεχίζει την επαναπροσαρμογή του στην κατηγορία, μετά το τριετές πέρασμα του από τo WSBK.

Έτσι, η επιλογή για δοκιμές στη Cremona είχε ξεκάθαρο στόχο την επίλυση των προβλημάτων που εμφανίστηκαν στην Αυστραλία και την καλύτερη κατανόηση της Kawasaki ZX-6R 636.

Δουλειά σε ηλεκτρονικά και setup

Κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας, το πρόγραμμα κύλησε χωρίς προβλήματα, με τον Aegerter να ολοκληρώνει περίπου 30 γύρους, δίνοντας έμφαση κυρίως στα ηλεκτρονικά. Η ομάδα είχε φέρει αρκετά νέα εξαρτήματα και ρυθμίσεις, καταφέρνοντας να καλύψει σημαντικό μέρος της λίστας της.

Στη συνέχεια, η δουλειά επεκτάθηκε και στο setup, με στόχο τη βελτίωση της συνολικής αίσθησης της μοτοσυκλέτας και την καλύτερη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της ενόψει της συνέχειας.

Δηλώσεις με αισιοδοξία

Kawasaki WorldSSP Team

Ο Dominique Aegerter δήλωσε πως, “ευτυχώς ο καιρός ήταν καλός για μιάμιση μέρα. Η ομάδα έφερε πολλά νέα στοιχεία στο Cremona και δούλεψε σκληρά για να λύσει τα προβλήματα που είχαμε στους αγώνες στην Αυστραλία. Την πρώτη ημέρα έκανα περίπου 30 γύρους και εστιάσαμε κυρίως στα ηλεκτρονικά. Ήταν πολύ σημαντικό αυτό το τεστ, γιατί επιτέλους είχαμε χρόνο να δουλέψουμε πάνω στη μοτοσυκλέτα και είμαστε σίγουρα πιο προετοιμασμένοι απ’ ό,τι πριν το Phillip Island, ακόμη κι αν έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας για να πετύχουμε τους στόχους μας”.

Kawasaki WorldSSP Team

Από την πλευρά του, ο Jeremy Alcoba πρόσθεσε: “Είμαι χαρούμενος που δοκιμάσαμε εδώ στην Cremona, μια πίστα που πέρσι μας δυσκόλεψε. Δοκιμάσαμε πολλά νέα πράγματα που αποδείχθηκαν θετικά και ταυτόχρονα βελτίωσα την αίσθησή μου με την πίστα. Μάλιστα κατάφερα να φτάσω τους χρόνους της περσινής χρονιάς χρησιμοποιώντας πιο σκληρά ελαστικά. Έχουμε βρει την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουμε και αυτό με κάνει αισιόδοξο για τον επόμενο αγώνα στο Portimão, αν και φυσικά πρέπει να συνεχίσουμε τη δουλειά για να φτάσουμε στο επίπεδο που γνωρίζουμε ότι μπορούμε.”

Βλέμμα στο Portimão

Με τα βασικά προβλήματα να έχουν αντιμετωπιστεί και τη βάση να έχει βελτιωθεί, η Kawasaki στρέφει πλέον την προσοχή της στον επόμενο γύρο της σεζόν, που θα διεξαχθεί στο Autódromo Internacional do Algarve από 27 έως 29 Μαρτίου.

Το τεστ στη Cremona μπορεί να μην ήταν ιδανικό από πλευράς καιρού, όμως αποδείχθηκε ουσιαστικό, επιτρέποντας στην ομάδα να βρει μια θετική κατεύθυνση και να κινηθεί σε αυτή επιλύοντας προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην Αυστραλία.