Η πρώτη νίκη της Honda στο ΙοΜ ΤΤ – 1961 [video]

60 χρόνια αγωνιστικής παρουσίας στο "Νησί"
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

26/7/2019

Η φετινή χρονιά σηματοδοτεί την επέτειο των 60 χρόνων παρουσίας της Honda στο Isle of Man, η οποία μέχρι και σήμερα αποτελεί το εργοστάσιο με τις περισσότερες επιτυχίες στο "Νησί". Συνολικά, έχει "μαζέψει" 183 νίκες σε όλες τις κατηγορίες, ένα νούμερο δυσθεώρητο για οποιονδήποτε άλλο ανταγωνιστή. Και αν σήμερα θεωρούμε αυτονόητη την ικανότητα της Honda να παίρνει νίκες και πρωταθλήματα σε παγκόσμιο επίπεδο, πίσω στο 1959 –όταν έκανε την πρώτη εμφάνισή της και… έχασε στο Isle of Man- τα πράγματα ήταν εντελώς διαφορετικά.
Ο Soichiro Honda ήταν ένας οραματιστής που πίστευε ότι οι αποτυχίες είχαν εξίσου μεγάλη διδακτική αξία, όσο και οι επιτυχίες. Αυτό όμως δεν σήμαινε ότι θα άφηνε μια αποτυχία να σταθεί εμπόδιο στην πορεία της Honda για παγκόσμια κυριαρχία. Η φιλοσοφία του επιβεβαιώθηκε με τον πιο πειστικό τρόπο, καθώς μετά από τις δυο πρώτες αποτυχίες του στους αγώνες του IοM TT, η Honda σάρωσε στις πέντε πρώτες θέσεις σε ΟΛΕΣ τις κατηγορίες που έλαβε μέρος, το 1961. Η ιδιαίτερη σχέση του Soichiro με το IoM TT είχε φανεί από την πρώτη του επίσκεψη στο Νησί το 1954, κατά την διάρκεια των επισκέψεών του σε μεγάλα αγωνιστικά events, όπου παρακολουθούσε και μελετούσε τις προσπάθειες των αντιπάλων της Honda στους αγώνες. Μάλιστα, έχει μείνει στην Ιστορία η περίφημη φράση του ότι "μόνο κερδίζοντας στο Isle of Man μπορούμε να χαράξουμε το μονοπάτι μας για να γίνουμε μια παγκόσμια εταιρεία και να πουλάμε τα προϊόντα μας σε όλο τον κόσμο". Εκείνη την επιτυχημένη χρονιά μάλιστα, η εταιρεία είχε φέρει μαζί της κι ένα κινηματογραφικό συνεργείο, το οποίο κατέγραψε την προσπάθεια και μέρος του υλικού από την πρώτη νικηφόρα χρονιά της Big-H μπορείτε να παρακολουθήσετε στο παρακάτω βίντεο:

Οι αναβάτες της Honda, Sadao Shimazaki, Jim Redman, Tom Phillis, Luigi Taveri και ο θρυλικός Mike Hailwood, κυριάρχησαν στην πρώτη πεντάδα της κατηγορίας Lightweight TT 125cc. Οι Naomi Taniguchi, Kunimitsu Takahashi, Jim Redman, Tom Phillis, και Mike Hailwood έκαναν ακριβώς το ίδιο στην κατηγορία των 250cc. Μάλιστα, για τον Taniguchi ήταν ιδιαίτερης σημασίας αυτή η επιτυχία, καθώς ήταν το μοναδικό μέλος της αρχικής ομάδα του 1959 που είχε τις δύο αποτυχημένες προσπάθειες.
Όλη αυτή όμως η αλματώδης εξέλιξη και οι επιτυχίες, ήταν ουσιαστικά αποτέλεσμα πολλών ετών αθόρυβης προετοιμασίας. Ο Soichiro Honda είχε εργαστεί πολύ σκληρά και ο ίδιος, πολύ καιρό πριν αρχίσουν να μπαίνουν τα θεμέλια της αυτοκρατορίας του. Αυτό δεν είναι κάτι παράξενο, για τον άνθρωπο που όταν έπρεπε να αποφασίσει ποια βαλίτσα θα άφηνε έξω από το αεροπλάνο πριν την πτήση από τη Ρώμη για την Ιαπωνία, προτίμησε να παρατήσει τη βαλίτσα με τα ρούχα του και να πάρει μαζί του την βαλίτσα που ήταν γεμάτη με αγωνιστικά ανταλλακτικά που είχε μαζέψει για το τμήμα R&D της εταιρείας. Ήταν ξεκάθαρα ένας άνθρωπος απόλυτα ταγμένος στον σκοπό του, που του αξίζει ένα μεγάλος φόρος τιμής από όλη την μοτοσυκλετιστική κοινωνία, 60 χρόνια μετά την πρώτη του επιτυχία.

Wolf-racing Motul WRRS BMW Μotorrad: Πέτυχε μία 5η και μία 7η θέση στην Ουγγαρία

Βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην τρίτη θέση του Βαλκανικού Πρωταθλήματος BMU
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

17/6/2026

Το περασμένο Σαββατοκύριακο η ομάδα Wolf-racing Motul WRRS BMW Μotorrad βρέθηκε στην πίστα Pannonia Ring, όπου διεξαγόταν αγώνας που προσμετρά τόσο στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Alpe Adria, όσο και στο Βαλκανικό Πρωτάθλημα BMU.

Η ομάδα συμμετείχε στην κατηγορία CUP 1000, που ήταν και η πολυπληθέστερη κατηγορία του αγώνα, με 42 συμμετοχές. Στον πρώτο αγώνα ο Γιώργος Παρασκευάς τερμάτισε 21ος στο Alpe Adria και 5ος στο Βαλκανικό και στον αγώνα της Κυριακής κατάφερε μία 25η θέση στο Alpe Adria και μία 7η θέση στο Βαλκανικό. Τα παραπάνω αποτελέσματα τον τοποθετούν μάλιστα στην τρίτη θέση του Βαλκανικού Πρωταθλήματος BMU.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της ομάδας:

Δώσαμε ένα ακόμη παρών στην πίστα της Ουγγαρίας αποκομίζοντας μια 5η και μια 7η θέση.

Σχόλιο Γ. Παρασκευά, team manager και αναβάτη.

“Ήρθαμε την Πέμπτη και πραγματοποιήσαμε ένα μονοήμερο track day και τα σημάδια ήταν αισιόδοξα πολύ, καθώς βελτιώσαμε το χρόνο μας κατευθείαν και στήσαμε μια καλή BMW.

"Τα δεδομένα όμως έχουν αλλάξει και παράλληλα και ο ανταγωνισμός οπότε είδαμε στον πρώτο αγώνα ότι η προσδοκούμενη επίδοση δεν ήρθε από μια λάθος επιλογή ελαστικού.

"Σίγουρα είμαστε καλύτεροι από πέρυσι, σίγουρα έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας, αλλά τρέχουμε να βελτιώσουμε το σύνολο που τόσα χρόνια μας έχει βάλει μόνιμα στην 5αδα ενός πρωταθλήματος-φωτιά!

"Πολλές δυνατές συμμετοχές και μάχες μέχρι την καρό σημαία και μια λάθος επιλογή ελαστικού δεν μας έδωσαν κάτι καλύτερο από αυτά τα αποτελέσματα στον πρώτο αγώνα, πάραυτα η 5η θέση είναι πολύ καλή και στον δεύτερο αγώνα είχαμε μια 7η θέση προσπαθώντας να διαχειριστούμε την κόπωση.

"Κρατάμε το νέο προσωπικό ρεκόρ και τη μεγάλη βελτίωση από πέρυσι και δίνουμε ραντεβού στην Τσεχία σε ένα μήνα!”

Την προσπάθεια στηρίζουν από το 2023:

BMW MOTORRAD HELLAS

DNA HIGH PERFORMANCE AIR FILTERS

TECNO MOTO PERFORMANCE

INTRAMOTO PIRELLI

BMW MOTORRAD SFAKIANAKIS

PAPASTAVROU SHOPS

QNT SPORTS

DXL GRAPHICS

BIKELALERT HELLAS

MOTUL GREECE

HELMET HOME

RIDER GRAPHICS

K-TECH SUSPENSION UK

MOTUL GREECE