Isle Of Man TT 2019: Οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές

Η δράση ξεκίνησε στο Νησί
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

27/5/2019

Όπως κάθε χρόνο στα τέλη του Μαΐου και στις αρχές του Ιουνίου, το ενδιαφέρον του περισσότερου μοτοσυκλετιστικού κόσμου συγκεντρώνεται σε ένα σημείο του παγκόσμιου χάρτη. Μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιρλανδίας, υπάρχει το Isle Of Man όπου αυτή την εποχή του χρόνου κλείνουν οι δημόσιοι δρόμοι ώστε να σχηματιστεί η θρυλική διαδρομή, μήκους 60,7km, του πιο γνωστού αγώνα δρόμου του κόσμου. Το Isle Of Man ή όπως αλλιώς μπορεί να ακούσετε να το λένε: νησί των τεσσάρων εποχών, επιφυλάσσει κάθε χρόνο πολλές "εκπλήξεις" και θέαμα. Αποτελεί ίσως και τον πιο επικίνδυνο αγώνα καθώς όχι μόνο πραγματοποιείται σε δημόσιους δρόμους, που η πρόσφυση της ασφάλτου δεν είναι και η ιδανικότερη όταν οι αναβάτες κάνουν το γύρο του νησιού ταχύτητες πέρα απ’ το όριο της λογικής, αλλά και με ανύπαρκτα μέτρα ασφάλειας για αυτούς συγκριτικά πάντα με τα παγκόσμια πρωταθλήματα των MotoGP και Motul WSBK. Ως εκ τούτου σε όλα τα χρόνια της ιστορίας του Tourist Trophy αγώνα, πάνω από 250 αναβάτες έχουν αφήσει την τελευταία τους πνοή την ώρα που οδηγούσαν με κινητήρια δύναμη το πάθος τους και την αγάπη τους για τη γρήγορη οδήγηση σε ένα κυνήγι για τη δόξα και την αναγνώριση τους ως του Ταχύτερου Αναβάτη στο Νησι.

Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε ξεκίνησε η σεζόν των πρώτων ελεύθερων δοκιμαστικών των κατηγοριών. Το πρόγραμμα ανέφερε πως τα δοκιμαστικά θα πραγματοποιηθούν απ’ τις 25 Μαΐου –εξαιρουμένης της Κυριακής- έως τις 31 του ίδιου μήνα, με τους αγώνες να ξεκινάνε την 1η Ιουνίου και να λήγουν έξι μέρες αργότερα. Όμως ο (Βρετανικός...) καιρός επιφύλασσε εκπλήξεις καθώς το απόγευμα του Σαββάτου η έντονη ομίχλη έκανε αδύνατη την πραγματοποίηση των δοκιμών με αποτέλεσμα να μεταφερθούν το απόγευμα της Κυριακής. Πριν όμως ξεκινήσουν οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές, είχαμε τον πρώτο και αναγκαστικό γύρο των αναβατών που θα συμμετέχουν για πρώτη φορά, είτε με μοτοσυκλέτα με sidecar είτε όχι. Έπειτα ξεκίνησαν οι ελεύθερες δοκιμές για την Supersport και Lightweight κατηγορία, ενώ οι αναβάτες που έκαναν τον αναγνωριστικό γύρο είχαν την δυνατότητα να συμμετέχουν σε αυτές ώστε να δουν τη διαδρομή ακόμη μια φορά σε αγωνιστικούς ρυθμούς.

Στη Supersport, όπως και πέρσι έτσι και φέτος, ο Dean Harrison βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων με τον καλύτερο γύρο του να έχει μέση ωριαία ταχύτητα τα 202,9km/h, πάνω στην Kawasaki ZX-6R της Silicone Engineering Racing. Ο Michael Dunlop με τη Honda CBR600RR της MD Racing ήταν πίσω του με μέση ωριαία ταχύτητα λίγο πιο κάτω απ’ τα 200km/h στα 199,39km/h, ενώ ο Conor Cummins ήταν ελάχιστα πιο αργός και στον πέμπτο γύρο του στη διαδρομή του νησιού έφτασε 199,07km/h μέσης ωριαίας. Οι Jamie Coward και Gary Johnson κατάφεραν να τραβήξουν το βλέμμα της προσοχής καθώς ο ρυθμός τους ήταν αρκετά ανταγωνιστικός.

Στην Lightweight κατηγορία μάλιστα, ο Jamie Coward, έκανε μια εξαιρετική εμφάνιση και κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή του πίνακα με μέση ωριαία ταχύτητα τα 190,7km/h. Κατά συνέπεια ο περσινός νικητής της Lightweight, Michael Dunlop βρέθηκε στη δεύτερη θέση με μικρή διαφορά, ενώ πίσω του ήταν ο Paul Jordan με μέση ωριαία ταχύτητα στα 189,13km/h.

Ο John McGuiness επέστρεψε για να λάβει μέρος στους αγώνες του IOMTT, μετά από έναν χρόνο απουσίας λόγω του κατάγματος που είχε στο πόδι του το 2017 απ’ την πτώση του στον North West 200 αγώνα. Ο 23 φορές νικητής του TT, John McGuiness θα αγωνιστεί φέτος με τη μοτοσυκλέτα της Norton και στην Lightweight κατηγορία και ολοκλήρωσε της πρώτες ελεύθερες δοκιμές με μέση ωριαία ταχύτητα στα 179,87 km/h.

Οι αναβάτες φρόντισαν να χαρίσουν σε όσους θεατές είχαν τη δυνατότητα να βρεθούν εκεί, μια πρώτη γεύση απ’ το μοναδικό θέαμα απ’ την μαγεία και την τρέλα που προσφέρει το IOMTT, ενώ οι αγώνες αναμένονται να είναι όπως πάντα γεμάτοι μάχες, πτώσεις και ταχύτητες που κόβουν την ανάσα.

KTM 990 RC R CUP 2026 - Ενιαίο κύπελο για ιδιοκτήτες 990 RC R [VIDEO]

Με 6 αγώνες σε πίστες Παγκοσμίου, και σε λογική τιμή συμμετοχής - Δυο ηλικιακές κατηγορίες
RC Cup
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

14/11/2025

Η ΚΤΜ ανακοινώνει τη διοργάνωση του KTM 990 RC R CUP, ενός ενιαίου ευρωπαϊκού κυπέλου που θα αποτελείται από έξι αγώνες, και απευθύνεται σε ερασιτέχνες αναβάτες που θέλουν να διασκεδάσουν -και όχι να γίνουν στόχος από talent scouters- καβάλα στο 990 RC R  /  RC R TRACK τους.

Για να λάβει κανείς μέρος πρέπει να αγοράσει ένα KTM 990 RC R ή ένα KTM 990 RC R TRACK, μέσω ενός εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου -όταν αυτά βρουν στην παραγωγή δηλαδή... περιμένουμε το RC R άμεσα, στα τέλη του 2025, και το TRACK στις αρχές του 2026, με τις τιμές τους στην Ευρώπη να μην έχουν ακόμα ανακοινωθεί. Κατόπιν πρέπει να προχωρήσει στην πληρωμή της συμμετοχής του στο κύπελο, με κόστος 8.890 ευρώ. Αν τώρα επιθυμεί και τεχνική κάλυψη, μαζί με αναλώσιμα (και ίσως και διαφορετικά ελατήρια στις αναρτήσεις, δεν καταλάβαμε καλά αφού η σελίδα του κυπέλου είναι πολύ πρόσφατη και είναι στα γερμανικά, χωρίς πολλές διευκρινίσεις) αλλά και μεταφορά της μοτοσυκλέτας του από πίστα σε πίστα, θα πρέπει να πληρώσει ακόμα 4.890 ευρώ. Αν προσθέσουμε και το κόστος της μοτοσυκλέτας που θα κυμαίνεται μεταξύ 13-17.000 ευρώ (αυτές είναι οι πρώτες πληροφορίες, και δεν βάζουμε το χέρι μας στη φωτιά για την ισχύ τους στη χώρα μας), και φυσικά τα κόστη των ταξιδιών του κάθε συμμετέχοντα στις 6 πίστες του κυπέλου, το συνολικό κόστος είναι αρκετά λογικό, αντίθετα ας πούμε με το εξωπραγματικό κόστος της ακαδημίας ταλέντων που προκύρηξε πρόσφατα η Ducati. 

Η ΚΤΜ ξεκαθαρίζει πως η συγκεκριμένη διοργάνωση δεν αποτελεί διαγωνισμό ταλέντου απ' όπου οι Αυστριακοί θα περιμένουν να αρπάξουν τον επόμενο Pedro Acosta, αλλά μια παροχή για τους πελάτες της εταιρείας που θέλουν να οδηγήσουν στο όριο το 990 RC R τους σε πίστες προδιαγραφών Παγκοσμίου, και με εργοστασιακή τεχνική υποστήριξη.

Οι κατηγορίες του KTM 990 RC R CUP είναι δύο, και είναι ηλικιακές. Η πρώτη έχει όριο ηλικίας 18-34 έτη και η δεύτερη είναι άνω των 35 ετών. Οι θέσεις είναι περιορισμένες, με 23 συμμετοχές ανά κατηγορία, ενώ η προθεσμία συμμετοχής λήγει στις 14/2/2026.

Το αγωνιστικό πρόγραμμα του κυπέλου έχει ως εξής:

  • 1ος γύρος: 23-26/4/2026 - Almeria (Ισπανία)
  • 2ος γύρος: 22-24/5/2026 - Brno (Τσεχία)
  • 3ος γύρος: 26-28/6/2026 - Hochenheim (Γερμανία)
  • 4ος γύρος: 07-09/8/2026 - Misano (Ιταλία)
  • 5ος γύρος: 21-23/8/2026 - Red Bull Ring (Αυστρία)
  • 6ος γύρος: 04-06/9/2026 - Most (Τσεχία)

Δείτε αναλυτικά τους κανονισμούς του κυπέλου και δηλώστε συμμετοχή ΕΔΩ.

Ετικέτες