Δοκιμή: Yamaha NMAX 125 2015-2018

Πρακτικότητα με σπορ γονίδια
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

20/9/2018

Η άφιξη του Yamaha NMAX το 2015 έβαλε την ιαπωνική εταιρεία, στο παιχνίδι της νέας κατηγορίας μικρού κυβισμού premium scooter, προσφέροντας την πιο sport πρόταση. Όμως στο τεστ που κάναμε τον Ιανουάριο του 2016, διαπιστώσαμε ότι έχει κι άλλες αρετές:

Το νέο μικρό scooter της Yamaha δεν είναι απλώς μία ακόμα πρόταση ανάμεσα στα δεκάδες scooter της κατηγορίας του, αλλά έρχεται φορτωμένο με τεχνολογία και σπορ γονίδια για να δώσει μια νέα γεύση στην πρακτικότητα

Αν έψαχνες μέχρι σήμερα για ένα scooter που να είναι μοντέρνο, μικρό, οικονομικό σε κατανάλωση, επαρκείς χώρους για δύο άτομα, χαμηλή σέλα και με μπόλικο αποθηκευτικό χώρο κάτω από αυτή, το πιθανότερο ήταν να καταλήξεις σε κάποιο κατάστημα της Honda κοιτάζοντας ένα PCX 125. Τα υπόλοιπα scooter των 125 κυβικών είτε είναι πολύ μικρά σε μέγεθος, με αποτέλεσμα να μην κάθονται με άνεση δύο άτομα πάνω τους και έχουν ελάχιστους αποθηκευτικούς χώρους, είτε είναι δυσανάλογα μεγάλα για τον κυβισμό τους, με αποτέλεσμα να έχουν υπερβολικά ψηλές σέλες και μεγάλο βάρος που ζορίζει τον μικρό κινητήρα τους. Όμως από φέτος η Yamaha δίνει την δική της απάντηση ή αν θέλετε πρόταση, για το πώς πρέπει να είναι φτιαγμένο ένα πραγματικά πρακτικό και οικονομικό scooter. Οδηγώντας όλες αυτές τις μέρες το NMAX 125 μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι για δύο λόγους.

Ο πρώτος είναι ότι το NMAX έχει όλα τα βασικά στοιχεία που μας έχουν κάνει να μας αρέσει τόσο πολύ το PCX 125. Έχει δηλαδή πολύ μικρό βάρος, που μόλις ξεπερνά τα 125 κιλά με γεμάτο το ρεζερβουάρ και πολύ μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις για να τρυπώνει, στην κυριολεξία, παντού. Την ίδια στιγμή όμως το μήκος και το πλάτος της σέλας του είναι όσο μεγάλο χρειάζεται για να μπορούν να κάτσουν δύο άτομα πάνω της με περίσσια άνεση, που όμοιά της δύσκολα θα βρεις ακόμα και στην μεσαία κατηγορία των 250-300 κυβικών. Ο συνδυασμός μικρών εξωτερικών διαστάσεων και άφθονων χώρων, συμπληρώνεται από την προσεγμένη εργονομία, όπου χάρη στο μεγάλο μήκος της ποδιάς και των ξεχωριστών, πτυσσόμενων μαρσπιέ για τον συνεπιβάτη, όχι απλώς χωράνε δύο άτομα πάνω του στατικά, αλλά επιπλέον νοιώθουν άνετα όταν το NMAX κινείται, επιταχύνει, φρενάρει ή στρίβει.

Ο αναβάτης μπορεί να βάλει τα πόδια του σε τρία διαφορετικά σημεία πάνω στην ποδιά και να βρει εύκολα την θέση οδήγησης που επιθυμεί εκείνη της στιγμή. Εδώ να πούμε ότι η Yamaha έχει βάλει ένα πολύ καλής ποιότητας αντιολισθητικό λάστιχο σε όλα τα σημεία που πατάνε τα πόδια σου πάνω στην ποδιά, κάτι που δεν συνηθίζεται σε αυτή την κατηγορία κυβισμού. Αυτό βοηθάει ακόμα περισσότερο την άνεση όταν κάθεσαι για πολύ ώρα πάνω στο NMAX, διότι δεν χρειάζεται να σφίξεις ποτέ τα πόδια σου, ούτε όταν φρενάρεις, ούτε όταν στρίβεις γρήγορα, ούτε όταν κινείσαι με πάνω από 80km/h, όπου οι ριπές του αέρα πίσω από την ποδιά σού κουνάνε τα χωρίς στήριξη γόνατά σου σε όλα τα scooter. Όμως εκεί που το NMAX πραγματικά διαπρέπει και χτυπάει άριστα, είναι στον τομέα της πρακτικότητας. Είναι μύθος ότι όλα τα scooter είναι πρακτικά. Σίγουρα είναι πρακτικότερα και οικονομικότερα από ένα αυτοκίνητο ή μια μεγάλη, ειδικού προσανατολισμού μοτοσυκλέτα, όμως ένα scooter που ζυγίζει 250 κιλά, έχει πλάτος αεροπλανοφόρου και τα πόδια σου δεν πατάνε εύκολα στο έδαφος, δεν μπορείς να το αποκαλείς πρακτικό.

Πραγματικά πρακτικό scooter είναι αυτό που δεν σε βάζει ΠΟΤΕ να σκεφτείς αν χωράς να περάσεις ανάμεσα από δύο αυτοκίνητα, αν μπορείς να το παρκάρεις και να το ξεπαρκάρεις χωρίς να του γδάρεις από κάτω την ποδιά και τον κινητήρα ή να κινδυνεύεις να σου πέσει. Επίσης, πρακτικό scooter είναι αυτό με το οποίο μπορείς να πηγαίνεις στο supermarket και να βολεύεις εύκολα τα ψώνια της εβδομάδας ή στο μπαράκι και στο club χωρίς να σκέφτεσαι πού θα φυλάξεις με ασφάλεια το κράνος, τα γάντια ή ακόμα και το μπουφάν σου. Πρακτικό scooter είναι και αυτό που έχει μεγάλη αυτονομία για να μην ψάχνεις ανοιχτό βενζινάδικο νυχτιάτικα στο νησί της άγονης γραμμής που διάλεξες να πας διακοπές. Με το NMAX τίποτα από αυτά δεν θα σε απασχολήσει και αυτό με δύο λέξεις ονομάζεται ποιότητα ζωής, που είναι το σπανιότερο και πολυτιμότερο αγαθό για όσους ζουν στις μεγάλες ελληνικές πόλεις.

Δολοφόνος παπιών

Τα τελευταία χρόνια η Yamaha παρουσιάζει νέες μοτοσυκλέτες με καταιγιστικό ρυθμό. Αυτό που τις ξεχωρίζει αυτή την στιγμή από τα νέα μοντέλα που παρουσιάζουν οι υπόλοιπες εταιρείες, είναι ότι εκείνες τις Yamaha βασίζονται σε μια σειρά ολοκαίνουριων κινητήρων, οι οποίοι έχουν σχεδιαστεί με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας ώστε να αντέξουν τον ανταγωνισμό σε μεγάλο βάθος χρόνου. Ακριβώς το ίδιο σκεπτικό σχεδιασμού συναντάμε στοn κινητήρα του NMAX. Υπό τον γενικό τίτλο Blue Core Technology, ο νέος αυτό μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος κινητήρας έχει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, ψεκασμό με οβάλ διατομής αυλό, σφυρήλατο έμβολο και αντιτριβική επίστρωση (DiASiL) στον κύλινδρο.

Υπερβολικά ακριβός και τεχνολογικά προηγμένος για να τον βάλεις σε ένα μικρό scooter με τιμή κάτω από 3.000 ευρώ. Αν δεις όμως πόσο υποτετράγωνος είναι, θα καταλάβεις ότι με ένα μεγαλύτερης διαμέτρου έμβολο μπορεί εύκολα να γίνει 150, 200, 250 ή ακόμα και 300 κυβικά. Σημασία έχει ότι το NMAX έχει έναν Hi-End κινητήρα, που τα οφέλη του είναι άμεσα αντιληπτά. Οι επιδόσεις του είναι συγκρίσιμες με εκείνες των scooter των 150 και 200 κυβικών και ειδικά με δύο άτομα πάνω στην σέλα του, κανένα άλλο τετράχρονο 125 δεν μπορεί να σταθεί δίπλα του. Σε τελική ταχύτητα σε επίπεδη ευθεία δεν διαφέρει πολύ από τον ανταγωνισμό (100-110km/h στο κοντέρ με ένα άτομο) όμως φτάνει πολύ πιο γρήγορα σε αυτή την ταχύτητα και αν ο δρόμος αρχίζει να κατηφορίζει θα δείξει 124km/h, όταν τα περισσότερα 125 σταματάνε στα 110km/h.

Έτσι, χάρη στις μαζεμένες διαστάσεις και στην ψυχή του κινητήρα του, το NMAX κάνει κηδείες στα παπιά μέσα στην πόλη και ξεκινάει σφαίρα από τα φανάρια. Τα ευχάριστα νέα δεν σταματούν εδώ. Στις κορυφαίες επιδόσεις του κινητήρα του NMAX, η Yamaha συμπλήρωσε ένα εξίσου ακριβής κατασκευής πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα και ελαστικά, με αποτέλεσμα η ταχύτητα που επιτυγχάνει στις ευθείες να διατηρείται και όταν το NMAX συναντάει στροφές.

Το κράτημα των Dunlop ελαστικών σχεδόν εξαφανίζει τα απότομα γλιστρήματα που έχουν τα περισσότερα scooter με μικρούς τροχούς και βοηθούν τα δύο μεγάλα δισκόφρενα με το στάνταρ ABS να κατεβάσουν όλη τους την δύναμη στην άσφαλτο. Η απόδοση των φρένων πραγματικά εντυπωσιάζει, ειδικά όταν έχει δύο άτομα στην σέλα, όπου το επιπλέον βάρος δεν επηρεάζει τις αποστάσεις ακινητοποίησης όπως συμβαίνει με τους ανταγωνιστές του. Σε αυτό συμβάλει και η ρύθμιση του ABS, που δεν αμολάει νωρίς τα φρένα και δεν μπερδεύεται εύκολα με τις λακκούβες.

 

Τα δύο ποιοτικής λειτουργίας αμορτισέρ πίσω και το πλαίσιο που είναι κατασκευασμένο από ακριβό κράμα ατσαλιού, προσδίδουν μια πρωτόγνωρη αίσθηση στιβαρότητας σε όλες τις συνθήκες, που θυμίζει πολύ εκείνη του κορυφαίου TMAX 500 και δεν υπάρχει σε κανένα άλλο scooter. Το κόστος για όλη αυτή την σπορ συμπεριφορά του NMAX 125 το πληρώνεις στον τομέα της άνεσης, όπου με ένα άτομο στην σέλα είναι πολύ σκληρό και κάθε ανωμαλία του δρόμου γίνεται αντιληπτή, κάτι που φτάνει στα όρια του ενοχλητικού όταν οδηγάς ήρεμα και έχεις όρεξη για χαλαρή βόλτα. Όμως με δύο άτομα στην σέλα, το NMAX δεν έχει αντίπαλο σε αυτή την κατηγορία κυβισμού και τιμής σε ό,τι αφορά την ασφάλεια και την ταχύτητα που κινείται πάνω στο δρόμο.

Καλοδεχούμενο

Η Yamaha κατάφερε να διαφοροποιήσει το NMAX 125 από το άμεσα ανταγωνιστικό του Honda PCX 125 και αυτό είναι πολύ ευχάριστο, αφού η επιλογή ανάμεσά τους δεν περιορίζεται σε οπαδικά κριτήρια, αλλά σε διαφορετικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα ανάλογα με τις ανάγκες του εκάστοτε υποψήφιου αγοραστή. Η σπορ άποψη της Yamaha είναι απόλυτα καλοδεχούμενη γιατί προκύπτει από την υψηλή τεχνολογία του κινητήρα και την ποιότητα υλικών στα εξαρτήματα γύρω του και δεν είναι απλώς ένα σκληρό scooter με σπορ εμφάνιση.

                                                                                                           

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Yamaha NMAX

                                                              

Αντιπρόσωπος:

ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.Ε.

 

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος (mm):

1955

Ύψος (mm):

1115

Μεταξόνιο (mm):

1350

Απόσταση από το έδαφος (mm):

-

Ύψος σέλας (mm):

765

Ίχνος (mm):

-

Γωνία κάστερ (˚):

-

Απόσταση σέλας - τιμονιού (mm):

600

Απόσταση σέλας - μαρσπιέ (mm):

600

Απόσταση μαρσπιέ - τιμονιού (mm):

730

Απόσταση πίσω σέλας - πίσω μαρσπιέ (mm):

600

 

ΜΕΤΡΗΣΗ ΒΑΡΟΥΣ

 

128 kg (χωρίς καύσιμο: 123kg)

Πίσω

41,6%

Εμπρός

58,4%

Σφάλμα στοιχείων κατασκευαστή:

-

 

ΠΛΑΙΣΙΟ

Τύπος:

Ατσάλινο σωληνωτό

Πλάτος (mm):

740

Βάρος κατασκευαστή, κενή / γεμάτη (kg):

-/127

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος:

Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος με 1 ΕΕΚ/ 4 μεταβλητού χρονισμού βαλβίδες

Διάμετρος επί διαδρομή (mm):

52 Χ 58,7

Χωρητικότητα (cc):

125

Σχέση συμπίεσης:

11,2:1

Ισχύς (ΗΡ/rpm):

12,2/7.500

Ροπή (kg.m/rpm):

1,2/7.250

Ειδική ισχύς (ΗΡ/l):

97,6

Τροφοδοσία:

Ψεκασμός

Σύστημα εξαγωγής:

1 σε 1

Σύστημα λίπανσης:

Υγρό κάρτερ

Σύστημα εκκίνησης:

Μίζα

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Συμπλέκτης:

Φυγοκεντρικός

Μετάδοση / σχέση:

Διαρκώς μεταβαλλόμενη με ιμάντα (CVT)

 

ΠΙΣΩ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

 

Διαδρομή (mm):

90

Ρυθμίσεις:

Καμία

ΤΡΟΧΟΣ

Ζάντα:

-

Ελαστικό:

130/70-13

Πίεση:

-

ΦΡΕΝΟ

Δισκόφρενο 230mm με ABS

 

ΟΡΓΑΝΑ / ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Ψηφιακό πολυόργανο με ενδείξεις για ταχύτητα, βενζίνη, φώτα/φλας, θερμοκρασία ψυκτικού κινητήρα, κεντρικό και πλάγιο σταντ, Led φώτα εμπρός-πίσω

 

ΕΜΠΡΟΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι

Διαδρομή/Διάμετρος (mm):

100/-

Ρυθμίσεις:

Καμία

ΤΡΟΧΟΣ

Ζάντα:

-

Ελαστικό:

110/70-13

Πίεση:

-

ΦΡΕΝΟ

 

 

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Μέση

2,6

Ελάχιστη

1,8

Μέγιστη

4

Αυτονομία (km):

253,8

Αυτονομία ρεζέρβας (km):

-

Ρεζερβουάρ / ρεζέρβα (l):

6,6/-

    

Δοκιμή Yamaha XMAX 300 Tech MAX 2024: Στην κορυφή του βουνού

Η τεχνολογία και η πολυτέλεια συνδυάζονται με την βασιλική άνεση, τους μεγάλους χώρους και τη σπορ συμπεριφορά
motomagΔοκιμή Yamaha XMAX 300 Tech MAX 2024: Στην κορυφή του βουνού
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

17/4/2024

Με στόχο την παραμονή της στην κορυφή σε μία από τις πιο καυτές κατηγορίες τη δεδομένη στιγμή, αυτή των μεσαίου κυβισμού GT σκούτερ, η Yamaha ανανέωσε το XMAX 300, προτάσσοντας δύο ξεχωριστές μεταξύ τους επιλογές, με την πιο πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Tech MAX να στέκεται σε περίοπτη θέση στην κορυφή του βουνού, συνδυάζοντας την τεχνολογία και την πολυτέλεια με τις βασιλικές ανέσεις για δύο άτομα, τους μεγάλους χώρους και τη σπορ συμπεριφορά.

Η ανανέωση του σπορ σκούτερ της Yamaha, XMAX 300, έφερε δύο ξεχωριστές μεταξύ τους εκδόσεις, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα αναβατών, κρατώντας ωστόσο αναλλοίωτα τα δυνατά χαρτιά που χαρακτηρίζουν την οικογένεια XMAX, η οποία έχει δικαιωματικά κερδίσει τον τίτλο της “βασίλισσας των ανέσεων και των χώρων”. Η πιο πλούσια εξοπλισμένη, από θέμα τεχνολογίας, έκδοση Tech MAX αποπνέει μία υψηλότερη αίσθηση πολυτέλειας, η οποία αποτυπώνεται και στην υψηλότερη τιμή από τη βασική, στα 7.390€.

motomagΔοκιμή Yamaha XMAX 300 Tech MAX 2024: Στην κορυφή του βουνού

Ο νέος για το 2024 χρωματισμός Dark Magma αποκλειστικά για την έκδοση Tech MAX, ο οποίος ήταν και αυτός που είχε το σκούτερ της δοκιμής μας, προσδίδει πόντους στην αίσθηση της πολυτέλειας. Το ματ φινίρισμα δίνει την εντύπωση suede υφής και συνδυάζεται όμορφα με τα μαύρα γυαλιστερά μπούμερανγκ πλαστικά στην περιοχή της ποδιάς. Όμορφη πινελιά αποτελούν τα γκριπ του τιμονιού, που έχουν χαραγμένο πάνω τους το όνομα Tech MAX. Την εικόνα χαλάνε κάπως τα άβαφα μαύρα ματ πλαστικά που συναντάμε στα πόδια του αναβάτη και πάνω από τα μαρσπιέ συνεπιβάτη. Τα ποιοτικά πλαστικά, ωστόσο, έχουν πολύ καλή συναρμογή μεταξύ τους, με το φινίρισμα να βρίσκεται στο άνω άκρο της κατηγορίας.

Δοκιμή Yamaha XMAX 300 Tech MAX 2024: Στην κορυφή του βουνού

Η σέλα παραμένει άνετη και μεγάλη, τόσο για τον αναβάτη όσο και τον συνεπιβάτη και στην έκδοση Tech MAX, με τις εξωτερικές ραφές να προσθέτουν πόντους στην εμφάνιση. Εδώ, όμως, έχουμε μία μικρή λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά στην οδήγηση, καθώς η θέση του αναβάτη επενδύεται με ένα αντιολισθητικό κάλυμμα, που βοηθά στην ακόμα πιο ξεκούραστη παραμονή του πάνω στην σέλα. Πίσω, ο συνεπιβάτης εξακολουθεί να απολαμβάνει την υψηλής ποιότητας ξεκούραστη παραμονή όπως και στη βασική έκδοση, όμως αν είναι κάτω από 1,65 μ. τα ογκώδη φιλέτα στα πλαϊνά του σκούτερ, σε συνδυασμό με την θέση των μαρσπιέ, μπορεί να ακουμπούν στις γάμπες του.

Δοκιμή Yamaha XMAX 300 Tech MAX 2024: Στην κορυφή του βουνού

Κάτω από τη σέλα βρίσκεται ο κύριος αποθηκευτικός χώρος, ο οποίος είναι αυτό που περιμένεις όταν αντικρίζεις το σκούτερ. Μπορεί να χωρέσει εύκολα δύο fullface κράνη, αρκεί να μην είναι και τα δύο μεγάλου μεγέθους, και διάφορα ακόμα μικροαντικείμενα. Ο μεντεσές που υπάρχει στη σέλα και την κρατά ανοιχτή, βοηθά στην τοποθέτηση των αντικειμένων μέσα, ενώ το γεγονός ότι ο χώρος είναι και φωτιζόμενος διευκολύνει τα μέγιστα, ακόμα και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Αυτό που μας έλειψε από την έκδοση Tech MAX είναι η επένδυση κάποιου είδους μοκέτας, καθώς μιλάμε για την κορυφαία έκδοση του μεσαίου σπορ σκούτερ της Yamaha, που απευθύνεται σε όσους δεν συμβιβάζονται, όσον αφορά την πολυτέλεια.

Δοκιμή Yamaha XMAX 300 Tech MAX 2024: Στην κορυφή του βουνού

Τα δύο ντουλαπάκια της ποδιάς έχουν επένδυση δερματίνης και suede υφάσματος, σε αντίθεση με τα μαύρα άβαφα πλαστικά της βασικής έκδοσης, τονίζοντας την premium φιλοσοφία κατασκευής της έκδοσης Tech MAX. Στο αριστερό, το οποίο κλειδώνει, συναντάμε και μία θύρα φόρτισης USB, ενώ ο χώρος επαρκεί και στα δύο για αρκετά μικροαντικείμενα, με το μεγάλο άνοιγμα να διευκολύνει την πρόσβαση για τα χέρια του αναβάτη. Προσοχή θέλει το δεξί ντουλαπάκι, το οποίο δεν κλειδώνει, καθώς τις περισσότερες φορές ενώ ακούγεται το χαρακτηριστικό “κλικ” δεν έχει κουμπώσει καλά και υπάρχει ο κίνδυνος να σας ανοίξει στον δρόμο.

Δοκιμή Yamaha XMAX 300 Tech MAX 2024: Στην κορυφή του βουνού

Ισχυρές επιδόσεις και τεχνολογία

Η προστασία από τον αέρα είναι επαρκής, με τη μεγάλη και φαρδιά ζελατίνα να ρυθμίζεται σε δύο διαφορετικές θέσεις με εργαλεία. Τα φλας λειτουργούν και ως εκτροπείς αέρα και βροχής από τα χέρια του αναβάτη και παρά το μέγεθός τους, που δεν γεμίζει το μάτι, κάνουν αρκετά καλή δουλειά. Σε συνδυασμό με τον μονοκύλινδορ υγρόψυκτο κινητήρα των 292 κυβικών που έχει την ικανότητα να φτάσει μέχρι και τα 140 χ.α.ω. στο κοντέρ, οι κοντινές αποδράσεις από τα τείχη της πόλης είναι εφικτές. Η αυτόματη CVT μετάδοση είναι ρυθμισμένη με τέτοιο τρόπο που δεν αφήνει το στροφόμετρο να πλησιάσει τον κόφτη, μένοντας λίγο κάτω από τις 8.000 στροφές. Επομένως, το XMAX 300 Tech MAX μπορεί να ταξιδεύει ξεκούραστα ακόμα και στην τελική του, χωρίς να μεταφέρει ενοχλητικούς κραδασμούς στον αναβάτη.

Δοκιμή Yamaha XMAX 300 Tech MAX 2024: Στην κορυφή του βουνού

Η ψηφιακή LCD οθόνη συνδυάζεται στην περίπτωση του Tech MAX με μία έγχρωμη TFT οθόνη ακριβώς από κάτω, με πολύ καλή αντίθεση ακόμα και όταν ο ήλιος βρίσκεται απο πάνω της. Εκεί, πέραν από το στροφόμετρο, την ώρα και την θερμοκρασία περιβάλλοντος, ο αναβάτης μπορεί να διαχειριστεί τις κλήσεις του, την μουσική του αλλά και τις ρυθίσεις της μοτοσυκλέτας, μέσω των ποιοτικών διακοπτών στο αριστερό γκριπ και της εφαρμογής “Yamaha MyRide”. Αν τώρα θέλει και πλοήγηση θα πρέπει να κατεβάσει επιπλέον την εφαρμογή της Garmin “StreetCross”, ενώ μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών διαφορετικών απεικονίσεων στην έγχρωμη TFT οθόνη, ανάλογα με το τι τον βολεύει. Το μόνο μειονέκτημα είναι ότι η εφαρμογή της Yamaha είναι αρκετά δύσχρηστη, σε αντίθεση με την περιήγηση στο μενού της TFT οθόνης, ενώ χρειάζεται αρκετός χρόνος για να συνδεθεί κάθε φορά το smartphone με το σκούτερ και δεν γίνεται αυτόματα.

Οι αναρτήσεις κρατάνε τον σπορ προσανατολισμό τους, έχοντας σφιχτές αποσβέσεις, που βοηθούν στο να μην αλλοιωθεί η συμπεριφορά από την αλλαγή γεωμετρίας, όταν προστίθεται συνεπιβάτης. Επαρκής είναι και η δύναμη πέδησης από τους δύο δίσκους – έναν 267 χιλιοστών μπροστά και έναν 245 χιλιοστών πίσω. Όσο κι αν προσπαθήσαμε να ενεργοποιήσουμε το ABS στον μπροστινό τροχό δεν τα καταφέραμε, κάτι στο οποίο βοήθησαν και τα εξαιρετικά ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Michelin City Grip 2, τα οποία χαρίζουν υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Στο σκούτερ της δοκιμής μας το πίσω φρένο ήταν αυτό που έθεσε σχετικά εύκολα το ABS σε λειτουργία, δίνοντας στη μανέτα "ξύλινη" αίσθηση, χωρίς να μπορούμε να πιέσουμε πάλι, μέχρι να ολοκληρωθεί η επέμβαση του συστήματος ή μέχρι να την αφήσουμε και να την πιέσουμε ξανά. Το Traction Control, με δυνατότητα απενεργοποίησης, δεν επεμβαίνει συχνά, ενώ όταν το κάνει κόβει κάπως απότομα την δύναμή, κάνοντας αισθητή την παρουσία του στον αναβάτη.

Δοκιμή Yamaha XMAX 300 Tech MAX 2024: Στην κορυφή του βουνού

Αν το σηκώνει η τσέπη σου

Όταν μιλάμε για χώρους και άνεση, τότε το όνομα του XMAX θα είναι ένα από αυτά που σίγουρα θα πέσουν στο τραπέζι. Αν και η βασική έκδοση δεν υστερεί σε ποιότητα, με την έκδοση Tech MAX η Yamaha στοχεύει αυτούς που αναζητούν το απόλυτο, που συνδυάζει όλα τα οφέλη των σκούτερ με την πολυτέλεια, χωρίς να τους νοιάζει ιδιαίτερα το κόστος απόκτησης.

Δοκιμή Yamaha XMAX 300 Tech MAX 2024: Στην κορυφή του βουνού

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Αντιπρόσωπος:

ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.Ε.

Τιμή: 7.390€

Απόσταση από το έδαφος (mm):

135

Ύψος σέλας (mm):

795

Πλαίσιο:

Ατσάλινο σωληνωτό

Βάρος κατασκευαστή, γεμάτη (kg):

183

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:

Τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος με 1ΕΕΚ και 4 β/κ 

Διάμετρος επί διαδρομή (mm):

70 x 75,9

Χωρητικότητα (cc):

292

Ισχύς (ΗΡ/rpm):

27,6 / 7.250

Ροπή (kg.m/rpm):

3 / 5.750

Ειδική ισχύς (ΗΡ/l):

94,5

Τροφοδοσία:

Ψεκασμός

Σύστημα εξαγωγής:

1 σε 1

Σύστημα λίπανσης:

Υγρό κάρτερ 

Σύστημα εκκίνησης:

Μίζα

Συμπλέκτης:

Αυτόματος φυγοκεντρικός

Πρωτεύουσα μετάδοση / σχέση:

CVT / -

Τελική μετάδοση / σχέση:

Ιμάντας / -

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ

Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι

Διαδρομή/Διάμετρος (mm):

-/-

Ρυθμίσεις:

Καμία

Ζάντα ΕΜΠΡΟΣ:

15’’ χυτή αλουμινίου με μπράτσα

Ελαστικό ΕΜΠΡΟΣ:

120/70-15

ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ

Δίσκος 267mm με δαγκάνα δύο εμβόλων και ABS

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ

Δύο αμορτισέρ

Διαδρομή (mm):

-

Ρυθμίσεις:

Προφόρτιση ελατηρίων

Ζάντα ΠΙΣΩ:

14’’ χυτή αλουμινίου με μπράτσα

Ελαστικό ΠΙΣΩ:

140/70-14

ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ:

Δίσκος 245mm με δαγκάνα ενός εμβόλου και ABS

ΟΡΓΑΝΑ / ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Ψηφιακή LCD οθόνη με ενδείξεις για ταχύτητα στάθμη καυσίμου, ολικό και δύο μερικούς χιλιομετρητές και έγχρωμη TFT οθόνη 4,3” με ενδείξεις για στροφές κινητήρα, θερμοκρασία περιβάλλοντος, μέση και στιγμιαία κατανάλωση, τάση μπαταρίας, ρολόι, και ενδεικτικές λυχνίες για traction control, ABS, έλεγχος κινητήρα, φλας, μεγάλη σκάλα φώτων

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Μέση: 4,1
Αυτονομία: 321

Ρεζερβουάρ / ρεζέρβα (l):

13,2 / -

Ετικέτες