Χιλιομετρική χρέωση διοδίων από την Ελευσίνα έως την Πάτρα το 2020

Ξεκινάει η εγκατάσταση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/11/2019

Είμαστε από τις ελάχιστες χώρες στον κόσμου που τα οχήματα πληρώνουν διόδια και τέλη κυκλοφορίας, δηλαδή πληρώνουμε δύο διαφορετικής μορφής φόρους για την ίδια υπηρεσία! Όχι μόνο αυτό, αλλά το κόστος των διοδίων καθορίζεται με διαφορετικά κριτήρια για κάθε κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου, με αποτέλεσμα να πληρώνεις διαφορετικά ποσά αν κάνεις 100 χιλιόμετρα στο πρώτο τμήμα  της εθνικής οδού και διαφορετικά ποσά στα υπόλοιπα τμήματα. Για παράδειγμα, στην Ιταλία που υπάρχουν διόδια στην Autostrada, παίρνεις ένα χαρτάκι στα διόδια που μπαίνεις στην εθνική οδό και στην έξοδο πληρώνεις βάσει της απόστασης που έχεις κάνει μέσα στην εθνική. Ενδιάμεσα διόδια δεν υπάρχουν. Στο ίδιο πνεύμα είναι και τα νέα ηλεκτρονικά διόδια που θα τοποθετήσει η Ολύμπια Οδός από την Ελευσίνα έως και την Πάτρα, όπου οι χρώσεις θα γίνονται με βάσει τα χιλιόμετρα που διανύεις μέσα στην εθνική οδό. Η κοινοπραξία έχει ήδη πάρει την απαραίτητη άδεια από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Υποδομών και υπόσχεται πως μέσα στο 2020, το σύστημα θα τεθεί σε λειτουργία. Δυστυχώς δεν θα είναι όπως στην Ιταλία που ο καθένας θα μπορεί να το χρησιμοποιήσει και να επωφεληθεί από την πιο δίκαιη χρέωση. Για την λειτουργία του είναι απαραίτητο να έχεις προμηθευτεί τον ειδικό πομποδέκτη, ο οποίος θα σκανάρεται από τις αντίστοιχα ειδικές πόρτες-ανίχνευσης που θα εγκατασταθούν στις εισόδους και εξόδους  Νέας Περάμου, Μεγάρων, Πάχης, Αγίων Θεοδώρων, Λουτρακιού, Επιδαύρου, Ζευγολατιού, Κιάτου, Δερβενιού, Ακράτας, Καλαβρύτων, Σελιανίτικων και Δρεπάνου.   

MotoGP: Συνεργασία με SHARK για νέα σειρά κρανών με το λογότυπό τους το 2026

Η γνωστή εταιρεία SHARK συμμαχεί με τα MotoGP για την δημιουργία επίσημης σειράς κρανών του παγκοσμίου πρωταθλήματος
MotoGP SHARK Helmets
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/11/2025

Η SHARK και τα MotoGP ανακοίνωσαν την συνεργασία τους, παρουσιάζοντας την πρώτη επίσημη συλλογή κρανών MotoGP που θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο του 2026, μια κίνηση που ενισχύει τη θέση της SHARK στον κορυφαίο θεσμό των δύο τροχών, φέρνοντας στους αναβάτες κράνη κατασκευασμένα με τεχνολογία που εξελίχθηκε σε ακραίες αγωνιστικές συνθήκες.

Η SHARK, με ρίζες στα γαλλικά paddock από το 1989 και 79 παγκόσμιους πρωταθλητές στο ενεργητικό της, ενισχύει την παρουσία της στα MotoGP όπου ήδη εκπροσωπείται από τους Johann Zarco και Raul Fernandez. Η νέα σειρά κρανών, σχεδιασμένη στη Μασσαλία, αξιοποιεί την τεχνολογία που η εταιρεία εξελίσσει μέσα στις πίστες: σύνθετα υλικά, αεροδυναμική βελτιστοποίηση και αφοσίωση στην προστασία.

Τα MotoGP, ως κορυφαίο πρωτάθλημα μοτοσυκλετών παγκοσμίως, αποτελεί ιδανικό συνεργάτη με 22 πίστες σε 5 ηπείρους και συνεχής τεχνολογική εξέλιξη σε αεροδυναμική, ηλεκτρονικά και ασφάλεια.

Η συλλογή SHARK x MotoGP θα περιλαμβάνει δύο Aeron GP FIM #2 πιστοποιημένα με το νέο πρότυπο FIM 2026, ένα Aeron χωρίς το A2S spoiler, καθώς και τα ολοκαίνουργια Skwal Cup και Skwal Jet Cup. Πρόκειται για κράνη που κουβαλούν αγωνιστικό DNA, αλλά προορίζονται για καθημερινή αστική χρήση από όλους τους αναβάτες.

Ο CEO της Dorna, Carmelo Ezpeleta, χαρακτήρισε τη συλλογή "σύμβολο ανάπτυξης και πάθους", ενώ ο CEO της 2Ride (μητρική εταιρεία γνωστών brands όπως SHARK, NOLAN, SEGURA, BERING, και CAIRN) Christophe Merkel, τόνισε ότι η σειρά αντανακλά τις αξίες και των δύο μερών, φέρνοντας τεχνολογία από τα MotoGP στο δρόμο.

Η συνεργασία θα διαρκέσει από το 2026 έως το τέλος του 2028, σηματοδοτώντας μια τριετία τεχνολογικής και εμπορικής σύμπραξης, κυρίως το δεύτερο για να είμαστε ειλικρινείς. Το διαδικτυακό κατάστημα των MotoGP πηγαίνει πολύ καλά και για να συνεχίσει θα πρέπει να εμπλουτίζεται με προϊόντα. Ένα δικό τους κράνος, είναι κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση χωρίς κάποια άλλη επιρροή στο καθαυτό κομμάτι των αγώνων.