Ludovic Lazareth - Αποσύρεται ο μέγιστος πρέσβης της custom υπερβολής σε 2, 3 και 4 τροχούς

Γνωστός για τις τρίκυκλες κατασκευές με V8 & V12 κινητήρες και την ιπτάμενη LMV 496!
Ludovic Lazareth
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

26/1/2024

Το customizing όρια δεν γνωρίζει, όμως ο Γάλλος Lazareth θα μπορούσαμε να πούμε πως έσπασε κάθε όριο σε αυτά, με αχαλίνωτη φαντασία, ατελείωτη υπερβολή και δημιουργίες αν και όχι πάντα καλαίσθητες, εντούτοις εξωπραγματικές και θεαματικές.

Απόφοιτος της σχολής Espera Sbarro, ο Lazareth ήταν μαθητής του ίδιου του Franco Sbarro. Μετά από μερικά χρόνια στο τμήμα κατασκευής πρωτοτύπων της AIXAM-MEGA αποφάσισε το 1998 να δημιουργήσει την εταιρεία LAZARETH Auto-Moto για να εκφράσει ελεύθερα την οργιώδη φαντασία και την αστείρευτη δημιουργικότητά του.

Στη LAZARETH δεν υπήρχουν σχεδιαστές ή μολύβια. Κάθε όχημα δημιουργούνταν από τον ίδιο τον Ludovic Lazareth, σαν γλυπτό, με τον Γάλλο να εργάζεται κατευθείαν σε κλίμακα 1 προς 1. Από τα πρότυπα που δημιουργούσε κατασκευάζονταν καλούπια και στ συνέχεια χρησιμοποιούνταν για την κατασκευή των τελικών τμημάτων από fiberglass, kevlar και ανθρακονήματα. Μια μέθοδος δημιουργίας που συνδύαζε τη δεξιοτεχνία, την τέχνη και την τεχνογνωσία.

Lazareth Wazuma

Από το πρωτότυπο και την έγκρισή του μέχρι την κυκλοφορία εξαιρετικά μικρών σειρών παραγωγής, συχνά αριθμημένων και πάντα εξατομικευμένων σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ιδιοκτήτη τους, η LAZARETH κατάφερε να στείλει τις δημιουργίες της τόσο σε Γάλλους πελάτες, όσο και στο εξωτερικό, και να γίνει γνωστή ως ο ναός της υπερβολής, με οχήματα που δεν είχαν όριο ούτε φαντασίας ούτε όμως και κόστους.

Ludovic Lazareth

Στις δημιουργίες του Lazareth ξεχώρισαν μεταξύ άλλων η Leaning Wheel τετράτροχη μοτοσυκλέτα LM 847 στα πρότυπα του Yamaha NIKEN, με V8 κινητήρα 4.700 κ.εκ. από... Maserati, απόδοσης 470 hp και 63 kgm, και τιμής σχεδόν 200.000 ευρώ, το τρίκυκλο streetfighter κατασκεύασμα Wazuma V8M με ίδιο κινητήρα, η τετράτροχη LMV 496 που…. φιλοδοξούσε να πετάξει (όντως) αλλά δεν, αμφίβια οχήματα, μια μοτοσυκλέτα με αστεροειδή κινητήρα από αεροπλάνο, Turbo V-Max, μια retro-naked μοτοσυκλέτα με βάση ένα Suzuki RG 500 Gamma, και πολλά ακόμη.

Ludovic Lazareth

Τα χρόνια πέρασαν, και τώρα, ο Ludovic αποφάσισε πως ήρθε η ώρα να αποσυρθεί. Για τον λόγο αυτό έγραψε στα social media το κάτωθι αποχαιρετιστήριο μήνυμα: “Πριν από 25 χρόνια, ρίχτηκα με την καρδιά και την ψυχή μου σε κάτι πολύ περισσότερο από μια δουλειά, σε έναν πραγματικό στόχο ζωής: την κατασκευή οχημάτων, αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών ως επί το πλείστον, που ξεχώριζαν για τον σχεδιασμό τους, την τεχνική τους αντίληψη και τις επιδόσεις τους. Δούλευα πάνω σε αυτό 365 ημέρες το χρόνο, 15 ώρες την ημέρα, κοιμόμουν πάνω από το εργαστήριο (!) για να μη δημιουργείται διαχωισμός μεταξύ των ονείρων μου και της πραγματικότητας, ως ένας τρόπος να είμαι σε άμεση επαφή με τις δημιουργίες μου, επιτρέποντάς μου να ακολουθήσω τις πιο τρελές ιδέες, τα πιο τολμηρά έργα και τα πιο πολύπλοκα σχέδια. Δεν ήταν όλα απλά, κάθε άλλο, γιατί εξερευνήσαμε και πειραματιστήκαμε με πολλά πράγματα, προβλέποντας το μέλλον και οραματιζόμενοι καινοτόμες λύσεις. Με γνώμονα το πάθος, πήγαινα πάντα μπροστά, με το μυαλό στο τιμόνι, οδηγώντας την ομάδα μου σε ξέφρενους ρυθμούς και εξαιρετικές μηχανικές οδύσσειες. Στην ηλικία των 55 ετών, ήρθε η ώρα να κάνω ένα διάλειμμα και για διάφορους λόγους είμαι αναγκασμένος να ανακοινώσω το κλείσιμο του εργαστηρίου. Ωστόσο, το πνεύμα που κινεί τη Lazareth Auto Moto παραμένει άθικτο, όπως και η επιθυμία μου να δημιουργήσω, σε μια νέα μορφή που δεν έχει ακόμη καθοριστεί. Θα ήθελα να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους όσους με στήριξαν σε αυτό το πρώτο τέταρτο του αιώνα: τους γονείς μου και την αμέριστη υποστήριξή τους, την οικογένειά μου και τους αγαπημένους μου που με ενθάρρυναν καθημερινά, την ομάδα μου, τους πελάτες μου, τους προμηθευτές και τους τεχνικούς μου συνεργάτες, τις αρχές έγκρισης τύπου, τους δημοσιογράφους και τους φωτογράφους που έδωσαν προβολή στο έργο μου και όλους εκείνους, συμπεριλαμβανομένων των χιλιάδων οπαδών μου, που μου έδωσαν φτερά και μου επέτρεψαν να ζήσω το όνειρο μου. Τα λέμε σύντομα, για νέες περιπέτειες, και μακάρι τα όνειρα να συνεχίσουν να ζουν...”

Ετικέτες

EICMA Shift Up: Συνεργασία με MotoGP φέρνει τις αγωνιστικές στη φετινή έκθεση

Η νέα συνεργασία ανακοινώθηκε στο Grand Prix του Mugello και θα περιλαμβάνει αμφίδρομες δράσεις
EICMA_MOTOGP
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

3/6/2026

Υπό τον τίτλο “EICMA. Shift Up” μια νέα συμμαχία με το MotoGP ξεκινά από τη φετινή EICMA 2026 στο Μιλάνο (5-8/11).

Η ανακοίνωση έγινε στο περιθώριο του Ιταλικού GP στο Mugello, όπου έγινε γνωστό πως η πρώτη κοινή δράση αυτής της συνεργασίας θα έρθει τον Νοέμβρη στην ερχόμενη 83η διοργάνωση της EICMA, όπου θα στηθεί μια ειδική έκθεση αφιερωμένη στην ιστορία του MotoGP με θρυλικές μοτοσυκλέτες, πρωτότυπα, εικόνες και άλλο ιστορικό υλικό που πιθανότατα δεν έχει εμφανιστεί ποτέ συγκεντρωμένο στον ίδιο χώρο.

Παράλληλα, το MotoGP θα χρησιμοποιήσει την έκθεση για να προμοτάρει κυρίως τους Ιταλικούς του αγώνες σε Mugello και Misano, ενώ στα πλαίσια του προγράμματος “Road to EICMA” θα συμπεριληφθεί και η προώθηση του αγώνα WSBK στην Cremona, στον οποίο η EICMA θα κατέχει ρόλο κεντρικού χορηγού.

Η συνέργεια αυτή δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι στον κόσμο της Μοτοσυκλέτας, είναι όμως μια δυνατή επικοινωνιακή σύμπραξη μεταξύ δύο πασίγνωστων θεσμών με μεγάλη παγκόσμια απήχηση. Το MotoGP προέρχεται από μια χρονιά-ρεκόρ (2025) με 3,6 εκατομμύρια θεατές στις πίστες του πρωταθλήματος και δεκάδες εκατομμύρια τηλεθεατές σε κάθε αγώνα, ενώ η EICMA ολοκληρώθηκε τον περασμένο Νοέμβρη με εξίσου εντυπωσιακά νούμερα επισκεψιμότητας: 600.000 επισκέπτες, 734 εκθέτες με 2.024 μάρκες από 50 χώρες, περισσότεροι από 43.000 έμποροι από 167 χώρες του κόσμου και πάνω από 8.200 εκπρόσωποι του διεθνούς Τύπου.

Εν ολίγοις, είναι μια συνεργασία από την οποία όλες οι πλευρές βγαίνουν κερδισμένες, ακόμη και οι μη μετέχοντες σε αυτή, όπως οι επισκέπτες της EICMA που θα απολαύσουν μοναδικά ιστορικά εκθέματα τον ερχόμενο Νοέμβρη.

Ετικέτες