Άνοδος πωλήσεων μοτοσυκλετών και ποδηλάτων, και αύξηση κερδών
Από τον
Κώστα Γκαζή
12/1/2023
Η PIERER Mobility AG, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις μοτοσυκλέτες των KTM, GASGAS και Husqvarna, ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του 2022, τα οποία σκιαγραφούν μια ακόμα χρονιά-ρεκόρ όσον αφορά τόσο στις πωλήσεις δικύκλων, όσο και στα κέρδη προ φόρων και τόκων.
Το 2022 έκλεισε με πωλήσεις 375,612 μοτοσυκλετών, κάτι που μεταφράζεται σε άνοδο 13% σε σχέση με το 2021 (με 332.881 πωλήσεις), και σε 12 συνεχόμενα χρόνια συνεχής ανόδου για το συγκρότημα εταιρειών του Stefan Pierer.
Οι πωλήσεις στην Ευρώπη το 2022 έφτασαν τις 130.000 μοτοσυκλέτες, ενώ τα 2/3 του συνόλου των πωλήσεων του γκρουπ (245.000 περίπου) πωλήθηκαν σε αγορές εκτός της Ε.Ε., με το μερίδιο του λέοντος να καταλήγει σε Βόρεια Αμερική, Ινδία και Αυστραλία.
Επιπρόσθετα, πωλήθηκαν 118.427 ποδήλατα (συμπεριλαμβανομένων και την ηλεκτρικών), που σε σχέση μετα 102.753 του 2021 μεταφράζονται σε αύξηση 15+%.
Έτσι, το Διοικητικό Συμβούλιο αναμένει τα έσοδα του 2022 να κυμανθούν μεταξύ 2,420 και 2,435 εκατομμυρίων ευρώ, που αντιστοιχεί σε αύξηση 19% περίπου συγκριτικά με το 2021. Τέλος το Δ.Σ. αναμένεται τα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) να κυμανθούν μεταξύ 9 και 10%.
Όσον αφορά στο 2023, η PIERER Mobility AG κάνει πρόβλεψη για περαιτέρω άνοδο πωλήσεων μεταξύ 6 και 10%, και αύξηση EBIT κατά 8 με 10%
Κοσμοϊστορική αλλαγή KTM : Τέρμα ο Kiska! Προσέλαβε υπεύθυνο σχεδιασμού τον Christof Taubl
Επιστρέφει τον σχεδιασμό των μοτοσυκλετών της σε εσωτερική διαδικασία
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
24/11/2025
O πολυετής δεσμός της αυστριακής εταιρείας μοτοσυκλετών με τον σχεδιαστικό οίκο KISKA έχει περάσει από πολλά στάδια και για πρώτη φορά φτάνει στον τέλος του!
Ο δεσμός της KTM με την σχεδιαστική εταιρεία KISKA ξεκινάει αρκετά πίσω, όταν στις αρχές της δεκαετίας του ’90 το Αυστριακό εργοστάσιο είχε δημιουργήσει διαγωνισμό με στόχο την ανεύρεση σχεδιαστή, για το τότε νέο LC4.
Η εταιρεία του Gerald KISKA κατόρθωσε να ξεχωρίσει θέτοντας έτσι τα θεμέλια μιας μακράς συνεργασίας που έφτασε μέχρι και τον σχεδιασμό το 1994, από την KISKA, του πλέον γνωστού σε όλους μας λογότυπου της KTM που η εταιρεία διατηρεί έως τώρα.
Το μεγάλο όμως ζήτημα για εμάς στο MOTO είναι πως ο μέχρι πρότινος ισχυρός άνδρας της ΚΤΜ, Stefan Pierer μοιραζόταν μια πολύ στενή, φιλική σχέση με τον Gerald KISKA, με τις απόψεις του δεύτερου να έχουν βάρος στην πλεύση της ΚΤΜ, ακόμα και πέρα από το σχεδιαστικό σκέλος. Γεγονός ίσως όχι πάντα θετικό για την πορεία των Αυστριακών, όπως μερίδα των στελεχών έχει σχολιάσει και απευθείας στον Pierer σε διαφορετικές στιγμές αυτής της μακροχρόνιας πορείας.
Η συνεργασία επεκτάθηκε σταδιακά, με πληθώρα μοντέλων της ΚΤΜ να επιμελούνται από την KISKA και την ανάπτυξη και εδραίωση της μίας, να συμπαρασύρει και την άλλη, ισχυροποιώντας τον δεσμό τους και φτάνοντας μέχρι την μερική εξαγορά του σχεδιαστικού οίκου από τον κατασκευαστή αρχικά σε ποσοστό 13,4%, με αύξηση στο 26% το 2017 και σε 50% στην συνέχεια.
Το κέντρο της σχεδιαστικής εταιρείας μεταφέρθηκε δίπλα στο εργοστάσιο της ΚΤΜ στο Mattighofen αποτελώντας ουσιαστικά πλέον μέρος του ομίλου Pierer Mobility, μαζί με τις KTM, Husqvarna και GasGas. Οι οικονομικές δυσκολίες της Pierer Mobility οδήγησαν σε απόσχιση θυγατρικών όπως η KTM Sportcar GmbH, η MV Agustaαλλά και η KISKA καθώς η Loxone μια εταιρεία αυτοματισμών, απέκτησε το 51% των μετοχών της KISKA , το πλειοψηφικό δηλαδή μετοχικό πακέτο και κατ’ επέκταση, τον έλεγχο του σχεδιαστικού κέντρου, γεννώντας ερωτήματα για το μέλλον και την σχεδιαστική γραμμή των επερχόμενων μοντέλων της ΚΤΜ.
ο Christof Taubl, αντιπρόεδρος στο νέο τμήμα σχεδιασμού της KTM
Η τελευταία εξέλιξη είναι πως η ΚΤΜ, υπό τον ινδικό πλέον έλεγχο της Bajaj,επαναφέρει τον σχεδιασμό των νέων μοντέλων της σε εσωτερική διαδικασία απομακρύνοντας τον επίσημα από την KISKA , προσλαμβάνoντας και θέτοντας αντιπρόεδρο στο τμήμα σχεδιασμού τον Christof Taubl.
Ο νέος αντιπρόεδρος σχεδιασμού, Christof Taubl, με σπουδές στην βιομηχανική σχεδίαση και μεταπτυχιακές σπουδές στην σχεδίαση μεταφορών, κατόρθωσε μέσα από μια 17ετή πορεία, να ανελιχθεί από junior designer σε υψηλόβαθμο στέλεχος στην… καλά το μαντέψατε... KISKA.
Φυσικά και αυτό δεν αποτελεί εγγύηση για την αισθητική συνέχεια των μοντέλων της πορτοκαλί εταιρείας, αλλά μπορούμε να ελπίζουμε σε μια ομαλή μετάβαση στην νέα εποχή, υπό την διοίκηση ενός ανθρώπου που συμμετείχε στην παλιά, έστω και από άλλη πλέον σκοπιά.