Suzuki: Νέες GSX-R1000 και GSX-R1000R 2026 - Φούλ ηλεκτρονικά για τα 40 χρόνια GSX-R!

Με μόνες αναβαθμίσεις εκείνες των ηλεκτρονικών βοηθημάτων
gsx
Από τον

Παύλο Καρατζά

31/7/2025

Η Suzuki Motor Corporation ανακοίνωσε αναβαθμίσεις που αφορούν κυρίως τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου των εμβληματικών supersport μοτοσυκλετών της, GSX-R1000 και GSX-R1000R του 2026. Είναι αλήθεια πως μετά από τόσο καιρό περιμέναμε κάτι περισσότερο από την Suzuki, όπως έκανε η Honda με το δικό της superbike.

Η σειρά GSX-R γιορτάζει την 40ή επέτειό της το 2025, από την πρώτη εμφάνιση του GSX-R750 το 1985. Μέχρι σήμερα, έχουν παραχθεί συνολικά πάνω από 1,2 εκατομμύρια μονάδες, ενώ η σειρά έχει συμμετοχές σε παγκόσμια πρωταθλήματα, σημειώνοντας ιδιαίτερες επιτυχίες.

Το GSX-R1000, που λανσαρίστηκε το 2001, αποτελεί το κορυφαίο μοντέλο της σειράς GSX-R και είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα μοτοσυκλετών μεγάλων κυβικών στην χώρα μας.

Κύριες Αναβαθμίσεις στις GSX-R1000 & GSX-R1000R

Όσον αφορά τον κινητήρα, επανασχεδιάστηκαν πλήρως εσωτερικά εξαρτήματα: μπεκ, κυλινδροκεφαλές, εκκεντροφόροι, βαλβίδες, έμβολα, στρόφαλοι, για συμμόρφωση με αυστηρούς κανονισμούς ρύπων και θορύβου. Επίσης ανασχεδιασμένο είναι το σύστημα εξάτμισης, ενώ ο σιγαστήρας είναι λεπτότερος. Η Ιαπωνική εταιρεία ανακοινώνει 195 ίππους στις 13,200 στροφές και 11,2 kg.m ροπής στις 10.000 στροφές.

Το διπλό αλουμινένιο πλαίσιο παραμένει το ίδιο και προστίθενται αεροδυναμικά carbon winglets εμπνευσμένα από το πρωτότυπο της Suzuki στο Suzuka 8H 2024. Οι αναρτήσεις τόσο εμπρός, όσο και πίσω είναι της SHOWA. Όσον αφορά το σύστημα πέδησης, η Suzuki έχει επιλέξει τα φρένα της Brembo που μπροστά συνδυάζονται με δίσκους 320 χιλιοστών. Το βάρος ανακοινώνεται στα 203 κιλά πλήρης υγρών.

GSXR 2026

Οι μοτοσυκλέτες είναι εξοπλισμένες με αρκετά ηλεκτρονικά βοηθήματα για τον αναβάτη και περιλαμβάνουν, 3 διαφορετικά riding modes, Motion Track, Traction Control, Anti-lift Control (10 επιπέδων), Roll Torque Control (που χρησιμοποιεί IMU για τον έλεγχο της ροπής στον πίσω τροχό, ανάλογα με την κλίση και την περιστροφή, για καλύτερη επιτάχυνση στις εξόδους στροφών), Launch Control, διαχείριση γκαζιού Ride by Wire, quickshifter δύο κατευθύνσεων, Motion Track Brake, Slope Dependent Control, keyless σύστημα και Low RPM Assist.

Για τα 40 χρόνια της σειράς GSX-R, παρουσιάζονται τρία νέα χρώματα: Pearl Vigor Blue / Pearl Tech White, Candy Daring Red / Pearl Tech White και Pearl Ignite Yellow / Metallic Mat Stellar Blue. Τα επετειακά γραφικά και λογότυπα βρίσκονται στο φέρινγκ, το ντεπόζιτο και το κλειδί, ενώ το λογότυπο GSX-R υπάρχει στη σέλα και στο τελικό της εξάτμισης.

Στην ουσία δηλαδή βλέπουμε ένα GSX-R που είναι ίδιο την τελευταία σχεδόν 10ετία και απλά αναβαθμίστηκε στα ηλεκτρονικά βοηθήματα αναβάτη και εναρμονίστηκε με τις προδιαγραφές Euro5+.

Πρώτη στον κόσμο η Panther Racing του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Κέρδισε με τη μοτοσυκλέτα της 32 πανεπιστημιακές ομάδες - Τρεις πρωτιές στον διεθνή διαγωνισμό MotoStudent 2025
Panth Racing AUTh
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

31/10/2025

Η Panther Racing του ΑΠΘ κατέκτησε την 1η θέση στο MotoStudent 2025, μια τεράστια επιτυχία για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και την Ελλάδα που πέτυχε η φοιτητική ομάδα Panther Racing, κατακτώντας το πρώτο βραβείο “Best MotoStudent Team Overall” στον παγκόσμιο διαγωνισμό MotoStudent 2025, που πραγματοποιήθηκε στις 15–19 Οκτωβρίου στην πίστα MotorLand Aragon της Ισπανίας

Ανάμεσα σε 32 πανεπιστημιακές ομάδες από όλο τον κόσμο, η Panther Racing ξεχώρισε για την τεχνογνωσία, την καινοτομία και το ομαδικό της πνεύμα, κατακτώντας πλήθος διακρίσεων:

  • 1η θέση - Best MotoStudent Team Overall
  • 1st in MS1 Delivery: Innovation
  • 1st in 5th Milestone: Economical Plan
  • 1st in MS1 6th Milestone: Pitch Presentation
  • 2nd in MS2 Test 3: Acceleration
  • 3rd in MS1
  • 4th in MS2 Test 1: Brake
  • 4th in MS2
Panther Racing

Η ομάδα του ΑΠΘ έφερε στην Ελλάδα το μεγαλύτερο βραβείο του διαγωνισμού, αποδεικνύοντας ότι το πάθος, η επιμονή και η ομαδικότητα μπορούν να οδηγήσουν σε διεθνείς κορυφές.

Ένα ταξίδι που ξεκίνησε με όραμα και αφοσίωση

Panth Racing

Από το φθινόπωρο του 2023, τα μέλη της Panther Racing εργάζονταν ασταμάτητα για να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να εξελίξουν μια πλήρως αγωνιστική μοτοσυκλέτα. Μέσα από ατελείωτες ώρες στο εργαστήριο, δοκιμές και βελτιώσεις, η ομάδα κατάφερε να δημιουργήσει ένα μηχανικό επίτευγμα που συνδύασε τεχνολογία, καινοτομία και ομαδική ψυχή.

Κάθε μικρή δυσκολία, κάθε αποτυχία και κάθε νύχτα γεμάτη ιδέες, έγινε κομμάτι ενός μεγάλου ταξιδιού που κορυφώθηκε με τη στιγμή της απονομής.

Τι είναι το MotoStudent

Panther Racing

Ο MotoStudent είναι ένας διεθνής διαγωνισμός που φέρνει φοιτητές μηχανολογίας και συναφών ειδικοτήτων από πανεπιστήμια όλου του κόσμου σε ένα μοναδικό περιβάλλον αγωνιστικής μηχανικής.

Οι ομάδες καλούνται να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να οδηγήσουν μια πλήρως αγωνιστική μοτοσυκλέτα, αξιολογούμενες τόσο για το τεχνικό όσο και για το αγωνιστικό τους κομμάτι:

  • MS1 (Design & Engineering Phase): σχεδίαση, καινοτομία, οικονομικό πλάνο και παρουσίαση milestones.
  • MS2 (Racing Phase): επιδόσεις στην πίστα – επιτάχυνση, φρενάρισμα, χρόνος γύρου και συνολική οδηγική συμπεριφορά.

Ο στόχος του διαγωνισμού είναι να φέρει τους φοιτητές σε πραγματικές συνθήκες μηχανολογικής ανάπτυξης και motorsport, καλλιεργώντας την τεχνογνωσία, τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία.

Περηφάνια για το ΑΠΘ και την Ελλάδα

Panther Racing

Η επιτυχία της Panther Racing αποτελεί μια στιγμή υπερηφάνειας όχι μόνο για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, αλλά και για την Ελλάδα συνολικά. Η ομάδα απέδειξε ότι η ελληνική φοιτητική μηχανολογία μπορεί να σταθεί ισάξια – και να ξεχωρίσει – ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες του κόσμου.

Με τη διάκριση αυτή, τα μέλη της Panther Racing επιστρέφουν γεμάτα γνώσεις, εμπειρίες και έμπνευση, συνεχίζοντας να ονειρεύονται, να δημιουργούν και να εξελίσσονται.

Ετικέτες