Harley Davidson: Στα σκαριά cafe racer και flat track!

Συνεχίζεται η εξέλιξη των νέων μοντέλων
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

2/4/2020

Μπορεί αυτή τη στιγμή η παραγωγή των εργοστασίων της Harley Davidson να έχει σταματήσει, επειδή ένας υπάλληλός της διαγνώστηκε με COVID-19, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι το πλάνο της αμερικάνικης εταιρείας να απευθυνθεί σε ένα ευρύτερο κοινό μέσα από νέα μοντέλα παγώνει. Πρόσφατα γράφαμε για την συνεργασία της με την Qianjiang για τη δημιουργία του 338, ενός μικρού κυβισμού Harley για τις ασιατικές αγορές που ίσως το δούμε και στην Ευρώπη.

Ωστόσο, πίσω στο 2018 η Harley Davidson έκανε τη γη να τρέμει με την ανακοίνωση της επέκτασής της στην Adventure κατηγορία αλλά και στη δημιουργία ενός streetfighter μεταξύ άλλων μοντέλων. Μοτοσυκλέτες που είδαμε στην περσινή EICMA ως πρωτότυπα και μπορείτε να τις θυμηθείτε εδώ.

Όπως φαίνεται στις πρόσφατες πατέντες που κατέθεσε η Harley Davidson για το café racer και το flat track που ετοιμάζει, είναι εμφανείς ορισμένες αλλαγές που έχουν γίνει όσο προχωρά η διαδικασία εξέλιξής τους. Αρχικά και τα δύο μοντέλα θα χρησιμοποιούν τον νέο υγρόψυκτο δικύλινδρο V των 975cc που είδαμε στο Bronx και είναι πολύ πιθανόν να κυκλοφορήσουν και εκδόσεις με τον μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα που χρησιμοποιεί η Pan America χωρητικότητας 1250 κυβικών, με απόδοση που φτάνει τα 145 άλογα. Ο μικρότερος V2 των 975 δεν υστερεί σε επιδόσεις, καθώς οι άνθρωποι της Harley αναφέρουν ότι θα ξεπερνά τα 115 άλογα.

Tο αγωνιστικό XG750R αποτέλεσε πηγή έμπνευση για ένα απ' τα επερχόμενα μοντέλα της Harley Davidson

 

Παρότι τα σχέδια των πατεντών δεν είναι υψηλής ευκρίνειας, μπορούμε να διακρίνουμε ορισμένες αλλαγές που έχει κάνει η H-D στα πρωτότυπά της, συγκρίνοντάς τα με τις φωτογραφίες που είχαν παρουσιαστεί στο παρελθόν. Αρχικά, η Flat Track μοτοσυκλέτα υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της XG750R, της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας που χρησιμοποιεί η Harley για τους Flat Track αγώνες, με το ρεζερβουάρ, τα πλαστικά, τη σέλα και την εξάτμιση να είναι εμφανώς εμπνευσμένα απ’ αυτή.

Ο υγρόψυκτος κινητήρας δείχνει ότι αποτελεί ενεργό μέρος του ατσάλινου σωληνωτού πλαισίου, ενώ το ψαλίδι είναι και αυτό ατσάλινο σωληνωτό και συνδυάζεται με ένα αμορτισέρ. Οι αλλαγές που εντοπίζουμε είναι στα φλας, που έχουν μεταφερθεί πιο ψηλά σε νέα θέση κάτω απ’ την πάνω πλάκα του πιρουνιού, ενώ η καρίνα έχει νέο σχέδιο και είναι πιο κομψή, συγκριτικά με αυτή της φωτογραφίας, προστατεύοντας παράλληλα τα ψυγεία λαδιού και νερού. Τελείως υποκειμενικά μπορούμε να πούμε ότι, σε ό,τι αφορά την εμφάνιση flat track της H-D, δεν μπορεί να φτάσει το επίπεδο της Indian FTR1200

Το café racer απ’ την άλλη έχει περισσότερο ενδιαφέρον καθώς τόσο στα σχέδια όσο και στις παλιότερες φωτογραφίες, παρατηρούμε ότι διαθέτει δύο αμορτισέρ και ένα ψαλίδι με σωλήνες ορθογώνιας διατομής. Είναι αρκετά ενδιαφέρουσα διαφορά συγκριτικά με το Bronx, που έχει ένα αμορτισέρ και ένα εμφανισιακά στιβαρότερο ψαλίδι. Σε ό,τι αφορά την εμφάνιση, το café racer της H-D διαθέτει ένα μικρό φαίρινγκ που θυμίζει αυτό της LiveWire, ενώ οι καθρέπτες που στη φωτογραφία ήταν τοποθετημένοι στις άκρες του τιμονιού, έχουν αντικατασταθεί με κανονικούς που δένουν κοντά στους διακόπτες του. Η καρίνα και εδώ έχει αλλάξει σχέδιο και είναι πιο κομψή, ενώ και η σέλα, το ρεζερβουάρ και τα υπόλοιπα πλαστικά μέρη, έχουν δεχτεί μικρές τροποποιήσεις.

Μαζί με αυτά είχαμε και την ψηφιακή απεικόνιση της δεύτερης απ’ τις πέντε συνολικά ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες που είχε ανακοινώσει για πρώτη φορά το 2018 ότι θα δημιουργήσει η Harley. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό flat track, το EDT600 (μάλλον το EDT σημαίνει Electric Dirt Track) με ηλεκτρικό κινητήρα, παρόμοιας φιλοσοφίας με της LiveWire, μεγάλης διάστασης τροχούς και τιμόνι, ενώ τα ελαστικά της Dunlop είναι μεικτής χρήση, κρίνοντας καθαρά και μόνο απ’ τη χάραξή τους. Ελπίζουμε μόνο όταν θα βγει στην παραγωγή το EDT600 να μην έχει τα ίδια προβλήματα που παρουσίασε η LiveWire.  

Τα café racer και flat track μαζί με τη δεύτερη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της H-D, γνωρίζαμε πως θα κυκλοφορήσουν μέσα στο 2021 ή 2022, όπως είχαμε γράψει πριν από δύο χρόνια. Βέβαια, λόγω της πανδημίας δεν αποκλείεται να καθυστερήσει η διάθεσή τους στην αγορά.

Husqvarna Enduro μοντέλα 2026 - Aναβάθμιση στις αναρτήσεις και αισθητικές αλλαγές [Gallery]

Το Euro 5+ δίχρονο TE 300 συνεχίζει να βγάζει πινακίδα - Επτά συνολικά μοντέλα
husqvarna enduro γκάμα 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

18/8/2025

Μετά τη σειρά motocross η Husqvarna προχώρησε στην αποκάλυψη και των Enduro μοτοσυκλετών της για τη νέα σεζόν με τη διαθεσιμότητά τους να ξεκινά επίσης από τον Αύγουστο.

Η νέα γκάμα enduro της Husqvarna ξεχωρίζει αισθητικά από τα νέα γραφικά με την εταιρεία να κάνει λόγο για "σουηδικής έμπνευσης" look. Νέας σχεδίασης είναι τα προστατευτικά των καλαμιών του πιρουνιού, όπως νέος είναι και ο λασπωτήρας. H Husqvarna άλλαξε επίσης τα πλαϊνά πλαστικά αλλά και την τάπα του ψυγείου, κάτι που κάνει πιο εύκολο τον έλεγχο του ψυκτικού.

Στο τεχνικό κομμάτι οι αλλαγές επικεντρώθηκαν στις αναρτήσεις και συγκεκριμένα στο πιρούνι κλειστού φυσιγγίου WP XACT, το οποίο φέρει νέο υδραυλικό στοπ, αλλά και νέα γυαλισμένα ελατήρια, κάτι που ισχύει και για τα επτά μοντέλα της γκάμας. Τα νέα ελατήρια προσφέρουν λιγότερες τριβές και έτσι βελτιώνουν περαιτέρω τη λειτουργία του πιρουνιού που έχει επίσης νέο set up αναφορικά με τις αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς, ενώ νέες είναι και οι ρυθμίσεις του WP XACT αμορτισέρ.

husqvarna enduro γκάμα 2026

Για τη νέα σεζόν υπάρχουν τρεις δίχρονες επιλογές, τα TE 125, TE 250 και TE 300, με το κορυφαίο δίχρονο μοντέλο να είναι και το μοναδικό από τα τρία που έχει προδιαγραφές Euro 5+, κάτι που σημαίνει ότι βγάζει πινακίδα, σε αντίθεση με τα άλλα δύο που "επικεντρώνονται" μόνο στο αγωνιστικό περιβάλλον.

Στα τετράχρονα Husqvarna έχουμε τα FE 250, FE 350, FE 450 και FE 501 με στάνταρ εξοπλισμό για όλα τους δύο χάρτες απόδοσης του κινητήρα, το Traction Control και το quickshifter, ενώ όλα φέρουν βεντιλατέρ.

Για όλα την enduro γκάμα οι δαγκάνες των φρένων και ο υδραυλικός συμπλέκτης προέρχονται από την Brembo, τα δισκόφρενα είναι της GSK και η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου.

Η παραγωγή έχει ξεκινήσει για τη enduro γκάμα της Husqvarna, εκτός από εκείνη που αφορά το ΤΕ 300, η έναρξη της οποίας έχει προγραμματιστεί για τον ερχόμενο Οκτώβριο.