Paulo Pinheiro - Απεβίωσε ο άνθρωπος πίσω από την πίστα του Portimao

Ο Pinheiro έδωσε νέα πνοή στο όραμα των Πορτογάλων για το δικό τους GP
Paolo Pinheiro
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

11/7/2024

Σε ιδιαίτερα νεαρή ηλικία απεβίωσε ο CEO του Autodromo Internacional do Algarve, ο άνθρωπος που ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από τη δημιουργία της εξαιρετικής πίστας του Portimao, φέρνοντας με αυτό τον τρόπο το MotoGP, το WorldSBK και την F1 στην Πορτογαλία.

H ιστορία πίσω από το πορτογαλικό GP, εννοώντας τον αγώνα και όχι την πίστα, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, καθώς ο αγώνας με αυτή την ονομασία έχει διοργανωθεί στο παρελθόν σε διάφορες πίστες, κάποιες εκ των οποίων μάλιστα… εκτός Πορτογαλίας!

Το πρώτο πορτογαλικό GP διοργανώθηκε το 1987 στην πίστα της Jarama στην Ισπανία. Ο λόγος ήταν πως η πορτογαλική πίστα του Estoril που βρίσκεται λίγο έξω από τη Λισσαβόνα δεν ήταν ακόμα έτοιμη να δεχθεί αγώνες, όμως η Πορτογαλία ήθελε έτσι κι αλλιώς τη διοργάνωση ενός πορτογαλικού GP, ακόμα και σε πίστα άλλης χώρας. Η περίεργη αυτή περίπτωση συνεχίστηκε και το 1988, όπου το πορτογαλικό GP διοργανώθηκε στη Jerez, κάτι που κάνει την Πορτογαλία τη μόνη χώρα στην ιστορία που έχει διοργανώσει αγώνες μοτοσυκλέτας κάτω από την πορτογαλική σημαία, και με πορτογαλικό όνομα, σε πίστες… εκτός Πορτογαλίας!

Το 2000 τα GP επέστρεψαν στην Πορτογαλία, αφού το Estoril πιστοποιήθηκε για διεθνείς αγώνες μοτοσυκλέτας. Αυτή ήταν η τρίτη φορά που η Πορτογαλία διοργάνωσε GP με το όνομά της, αλλά η πρώτη στην οποία ο αγώνας πραγματοποιήθηκε στην Πορτογαλία.

Το πορτογαλικό GP συνέχισε να λαμβάνει χώρα στο Estoril μέχρι το 2012, όμως το 2013 η Dorna προτίμησε τη διοργάνωση στην πίστα Circuit of the Americas, με το πορτογαλικό GP να μην πραγματοποιείται.

Portimao

Πέρασαν αρκετά χρόνια, με το επόμενο πορτογαλικό GP να πραγματοποιείται το 2020, στα χρόνια της COVID-19, στη νεότευκτη πίστα Algarve International Circuit, πιο γνωστή ως πίστα του Portimao, που βρίσκεται στην περιοχή Algarve. Το πρώτο GP στο Portimao διοργανώθηκε μάλιστα χωρίς την παρουσία θεατών, λόγων της πανδημίας, ενώ στη συνέχεια το πορτογαλικό GP καθιερώθηκε στο καλεντάρι του MotoGP, του WorldSBK αλλά και της F1.

Portimao

Πίσω από τη δημιουργία της εξαιρετικής απ’ όλες τις πλευρές πίστας του Portimao που άνοιξε τις πύλες της στο κοινό το 2008, βρισκόταν ο Paulo Pinheiro, που είχε ξεκινήσει την επαγγελματική του σταδιοδρομία ως μηχανικός, για να γίνει κατόπιν ο άνθρωπος πίστα από την πίστα της Algarve, κοντά στην πόλη που γεννήθηκε, το Portimao.

Miguel Oliveira

O Pinheiro ήταν φανατικός οπαδών των μηχανοκίνητων αθλημάτων, ενώ το 2004 δημιούργησε την αγωνιστική ομάδα Parkalgar Racing Team της οποίας και ήταν Διευθυντής. Η ομάδα είχε κλάδο αυτοκινήτου αλλά και μοτοσυκλέτας, συμμετέχοντας και στην κατηγορία WSSP του WorldSBK, αλλά και σε αγώνες Endurance, με ονόματα όπως των Miguel Oliveira και Eugene Laverty.

Portimao

Κατά τη θητεία του ως CEO της πίστας, ο Pinheiro ευτύχησε να δει το Portimao να διοργανώνει επιτυχημένους αγώνες MotoGP, WorldSBK & F1, ενώ δυστυχώς έφυγε εξαιρετικά νωρίς, στην ηλικία των 56 ετών, παλεύοντας με μια δύσκολη ασθένεια σε νοσοκομείο του Παρισιού.

Portimao

Παρά τη μικρή ακόμα θητεία της στις διοργανώσεις MotoGP & F1, η πίστα του Portimao έχει ήδη αναγνωριστεί από όλους ως συγκλονιστική σε σχεδίαση, με old school σχεδίαση, μεγάλες υψομετρικές διαφορές και τυφλές στροφές που εξιτάρουν αγωνιζόμενους και θεατές, ενώ έχει πολύ καλή ροή, δίχως αχρείαστα stop and go που στοχεύουν πιο πολύ στους 4 τροχούς. Τέλος ευνοεί τις προσπεράσεις λόγω μεγάλου πλάτους. Σχεδιάστηκε από το γραφείο Ricardo Pina, Arquitectos, με το κόστος κατασκευής της να φτάνει τα 195 εκατομμύρια ευρώ.

Ετικέτες

WSBK – BMW: Δεν ανανεώνει τον Michael van der Mark

Αυτή θα είναι η τελευταία σεζόν του Ολλανδού με την Βαυαρική εταιρεία
Michael
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/8/2025

Η εργοστασιακή ομάδα της BMW στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike βρίσκεται μπροστά σε μια μεγάλη αλλαγή, καθώς φέτος συμμετέχει με τους Toprak Razgatlioglu και Michael van der Mark και από ότι φαίνεται την επόμενη σεζόν θα αλλάξει και τους δύο αναβάτες.

Όπως είναι γνωστό, ο Toprak θα είναι μέρος του grid του MotoGP το 2026. Αυτό ήταν ένα μεγάλο πλήγμα για τους Βαυαρούς που θα τον αντικαταστήσουν με τον Danilo Petrucci. Όμως, τα νέα δεν τελειώνουν εδώ από ότι φαίνεται, καθώς σύμφωνα με γερμανικές πληροφορίες, η BMW θα “αλλάξει” και τον έτερο εργοστασιακό αναβάτη Michael van der Mark.

Ο Ολλανδός αναβάτης διανύει την 5η σεζόν του με την BMW και φέτος βρίσκεται μόλις στην 15η θέση της γενικής κατάταξης, ενώ ήταν μέλος της ομάδας BMW Motorrad World Endurance Team που πρόσφατα κατέκτησε την 5η θέση στον αγώνα αντοχής Suzuka 8 Hours.

Ο μάνατζέρ του van der Mark δήλωσε: “Φέτος είναι λίγο περίεργο. Ο Michael είναι ο ίδιος αναβάτης που επέστρεψε δυναμικά μετά από τραυματισμούς. Όταν επανήλθε πλήρως στη φόρμα του στα μέσα του περασμένου έτους, επέστρεψε δυναμικά στο WSBK, με μια νίκη, θέσεις στο βάθρο και την ανάκαμψη στην έκτη θέση στο πρωτάθλημα του κόσμου. Στις χειμερινές δοκιμές με τη μοτοσυκλέτα του 2024 ήταν γρήγορος. Όταν πέρασε στη μοτοσυκλέτα αγώνων του 2025, η δυναμική χάθηκε και όλα έγιναν δύσκολα. Αλλά στη δοκιμή στη Σουζούκα με μια άλλη μοτοσυκλέτα ήταν αμέσως γρήγορος. Στον αγώνα στη Σουζούκα ήταν πολύ γρήγορος, σε μερικά stints εξίσου γρήγορος ή γρηγορότερος από τον Jack Miller. Είναι ακόμα ο ίδιος αναβάτης με το ίδιο ταλέντο και την ίδια ταχύτητα”.

Όσον αφορά το μέλλον του αναβάτη του δήλωσε: “Υπάρχουν ακόμη κάποιες δυνατότητες στο WSBK, αλλά αυτή τη στιγμή εξετάζουμε και άλλες επιλογές και διεξάγουμε συζητήσεις σχετικά με αυτές. Είναι πολύ νωρίς για να μπούμε σε λεπτομέρειες.”

Δεν είναι ακόμα γνωστό ποιος θα πάρει τη θέση του Ολλανδού στην BMW, καθώς η εταιρεία περιμένει και τις εξελίξεις στο MotoGP. Αν ο Jack Miller χάσει τη θέση του στην Pramac Yamaha – κάτι που δεν φαίνεται πιθανό αυτή τη στιγμή – ο Αυστραλός θα είναι ο πρώτος στη λίστα των υποψηφίων.