MotoGP - O Miguel Oliveira κοντά στην Prima Pramac Racing
Στο GP του Silverstone αναμένεται να γίνει η ανακοίνωση
Από τον
Γιάννη Τσινάβο
23/7/2024
Τα μεταγραφικά σενάρια δίνουν και παίρνουν στο MotoGP καθώς πολλά από τα συμβόλαια των αναβατών λήγουν στο τέλος της χρονιάς. Ένας από τους αναβάτες ο οποίος θα μείνει ελεύθερος είναι ο Miguel Oliveira ο οποίος όπως φαίνεται δεν θα συνεχίσει με την ομάδα της Trackhouse Racing, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως είναι κοντά στο να υπογράψει με άλλη ομάδα.
Η ανακοίνωση της μετακίνησης του Oliveira στην Prima Pramac Racing θα γίνει σύμφωνα με το Motociclismo στα πλαίσια του Βρετανικού Grand Prix το οποίο διεξάγεται στις αρχές του Αυγούστου. Μένει να δούμε αν όντως ο Oliveira αποτελέσει τον πρώτο αναβάτη της Prima Pramac Racing επί Yamaha εποχής, ενώ το μόνο σίγουρο είναι πως ο ίδιος δεν θα συνεχίσει να αποτελεί μέλος της ομάδας της Trackhouse Racing από την επόμενη χρονιά καθώς η συγκεκριμένη ομάδα όπως διαβάσατε στο ΜΟΤΟ έχει διαφορετικά πλάνα σχετικά με το line-up των αναβατών της.
Casey Stoner-MotoGP: Αντίθετος με τα περισσότερα ηλεκτρονικά βοηθήματα
Επέμβαση για λόγους ασφάλειας και όχι απόδοσης θέλει ο Stoner - Περισσότερη έμφαση στο ταλέντο του αναβάτη
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
1/9/2025
Ο δις πρωταθλητής του MotoGP καλεί σε περιορισμό των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, προτείνοντας ένα σύστημα που θα αφήνει τον έλεγχο στον αναβάτη – μέχρι να υπάρξει πραγματικός κίνδυνος
Ο Stoner, που αποσύρθηκε στο τέλος του 2012, παραμένει σφοδρός επικριτής της υπερβολικής τεχνολογικής παρέμβασης των ηλεκτρονικών συστημάτων στις σύγχρονες αγωνιστικές πρωτότυπες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας.
"Πρέπει να σταματήσουμε να προσθέτουμε όλα αυτά τα βοηθήματα που κάνουν εύκολη την έξοδο από τις στροφές. Το anti-wheelie δεν είναι ζήτημα ασφάλειας, είναι ζήτημα ευκολίας", τόνισε ο Αυστραλός από το Red Bull Ring.
"Η ολίσθηση στο πίσω μέρος, ναι, είναι ζήτημα ασφάλειας μέχρι ένα σημείο, κάτι που κάποτε ρυθμίζαμε στο 20% ολίσθηση. Μέχρι εκεί να μην υπάρχει καμία ηλεκτρονική παρέμβαση και μετά να μπαίνει το σύστημα για λόγους ασφαλείας."
Η Michelin έχει εκτιμήσει ότι το βέλτιστο ποσοστό σπινιαρίσματος για μέγιστη πρόσφυση είναι γύρω στο 15%. Ο Stoner, βάζοντας το όριο στο 20%, ζητάει τα ηλεκτρονικά να επεμβαίνουν μόνο όταν ο αναβάτης ξεπερνά τη "ζώνη απόδοσης".
Κριτική στο νέο σύστημα Stability Control
Με την εισαγωγή του νέου Stability (ή Slide) Control στην ενιαία ECU, ο Stoner φοβάται ότι ανοίγει ο δρόμος για επιπλέον απώλεια ελέγχου από τον αναβάτη.
"Έχουμε σχεδόν 300 ίππους, αλλά μπορείς να ανοίγεις το γκάζι και να μη συμβαίνει τίποτα. Οι καλύτεροι αναβάτες του κόσμου οδηγούν τις πιο εύκολες μοτοσυκλέτες στον κόσμο. Δεν υπάρχει πλέον έλεγχος στο πόσο θα γλιστρήσεις", είπε χαρακτηριστικά.
"Θέλω να βλέπω αυτές τις απίστευτες λήψεις σε αργή κίνηση, να φαίνεται ο έλεγχος, το slide, το λάστιχο να παραμορφώνεται, ο αναβάτης να κρατάει τον μπροστά τροχό στην άσφαλτο. Όχι να πατάει κουμπιά."
Ο Marc Márquez συμφωνεί
Ο Marc Márquez, με τον οποίο ο Stoner συζήτησε για το νέο σύστημα στην Αυστρία, συμμερίζεται τις ανησυχίες του. "Όσο περισσότερα συστήματα βάζουμε, τόσο λιγότερη διαφορά μπορεί να κάνει ο αναβάτης. Το δοκίμασα και είναι απλά πιο εύκολο να οδηγήσεις", δήλωσε ο Ισπανός.
Το μέλλον και οι κανονισμοί του 2027
Παρά τις αλλαγές που έρχονται το 2027 – κατάργηση ride height devices, μείωση κυβισμού στα 850cc και περιορισμός αεροδυναμικών βοηθημάτων, ο Stoner παραμένει σκεπτικός: "Αν συνεχίσουμε έτσι, θα καταλήξουμε να κάνουμε τα ίδια λάθη που έκανε η Formula 1", προειδοποίησε και επισήμανε πως η δεξιοτεχνία του αναβάτη πρέπει να παραμείνει το κυρίαρχο στοιχείο του MotoGP: "Αυτοί οι αναβάτες είναι απίστευτα ταλαντούχοι και πρέπει να τους επιτρέψουμε να το δείχνουν."