Suzuka 8 hours 2025: Η πολύπλοκη διαδικασία κατάταξης και οι ώρες των δοκιμών και του αγώνα

Η 46η έκδοση του αγώνα Suzuka 8 Hours θα διεξαχθεί 1-3 Αυγούστου
Suzuka
Από τον

Παύλο Καρατζά

30/7/2025

Καθώς το MotoGP κάνει το καλοκαιρινό του διάλειμμα, οι φίλοι των δύο τροχών ανυπομονούν για τις 8 Ώρες της Suzuka το προσεχές Σαββατοκύριακο. Οι 8 Ώρες της Suzuka αποτελούν μέρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής FIM (EWC) και το αγωνιστικό τριήμερο είναι πολύ διαφορετικά δομημένο σε σχέση με το MotoGP και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbikes.

Η δράση λοιπόν ξεκινά την Παρασκευή με μία δίωρη περίοδο ελεύθερων δοκιμών από τις 8:30 έως τις 10:30 τοπική ώρα. Η διαδικασία των κατατακτήριων διεξάγεται σε δύο ημέρες και χωρίζεται σε τρία διαφορετικά μέρη. Για να την κατανοήσει κανείς, πρέπει να γνωρίζει πως κάθε αναβάτης μίας ομάδας αντιστοιχεί σε ένα συγκεκριμένο χρώμα: μπλε, κίτρινο και κόκκινο.

Όλοι οι αναβάτες συμμετέχουν στον πρώτο γύρο κατατακτήριων στην αντίστοιχη κατηγορία και επαναλαμβάνεται η διαδικασία το βράδυ για τον δεύτερο γύρο. Ο μέσος χρόνος των δύο ταχύτερων αναβατών κάθε ομάδας χρησιμοποιείται για να καθοριστεί ποιες 10 ομάδες προκρίνονται στο Top 10 Trial του Σαββάτου.

Στο Top 10 Trial, οι ομάδες πρέπει να ορίσουν δύο αναβάτες, με κάθε αναβάτη να κάνει έναν γύρο ενάντια στον χρόνο για να πετύχει τον καλύτερο δυνατό. Ο πρώτος αναβάτης κάθε ομάδας βγαίνει στην πίστα με αντίστροφη σειρά σε σχέση με την κατάταξη της Παρασκευής, και στη συνέχεια βγαίνει ο δεύτερος αναβάτης αφού όλοι οι πρώτοι έχουν ολοκληρώσει.

Ωστόσο, για την τελική σειρά εκκίνησης, μετρά μόνο ο ταχύτερος γύρος οποιουδήποτε από τους δύο αναβάτες την Παρασκευή, πράγμα που σημαίνει ότι ένα λάθος ή ένας αργός γύρος δεν "τιμωρεί" την ομάδα.

Ο αγώνας

Ο αγώνας διεξάγεται την Κυριακή, με την εκκίνηση στις 11:30 π.μ. τοπική ώρα και την καρό σημαία να πέφτει στις 7:30 μ.μ. τοπική ώρα.

Ενδιαφέρον έχει ότι ο αγώνας συνεχίζει μια παλιά παράδοση: οι αναβάτες στέκονται στη δεξιά πλευρά της πίστας κοντά στο pit wall και τρέχουν προς τις μοτοσυκλέτες τους για να ξεκινήσουν.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις ώρες των δοκιμών και του αγώνα σε ώρα Ελλάδος:

 

Παρασκευή 1 Αυγούστου

02:30-04:30: Free Practice

06:00-06:20: First Qualifying (Blue Riders)

06:35-06:55: First Qualifying (Yellow Riders)

07:10-07:30: First Qualifying (Red Riders)

09:30-09:50: Second Qualifying (Blue Riders)

10:05-10:25: Second Qualifying (Yellow Riders)

10:40-11:00: Second Qualifying (Red Riders)

12:30-13:50: Night Free Practice

 

Σάββατο 2 Αυγούστου

08:15-09:00: Free Practice

09:30-11:00: Top 10 Trial

 

Κυριακή 3 Αυγούστου

02:30-03:15: Warm-up

05:30: Start of 46th Coca-Cola Suzuka 8 hours Endurance Race

13:30: Finish of 46th Coca-Cola Suzuka 8 hours Endurance Race

Ετικέτες

Marc Marquez-Misano test: H Ducati δουλεύει ήδη για την επόμενη σεζόν

Ο Ισπανός 6ος ταχύτερος, με το βλέμμα στο 2026
H Ducati κοιτάζει ήδη την επόμενη σεζόν
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

16/9/2025

Η Ducati επικεντρώνει την προσοχή της ολοένα και περισσότερο στην επόμενη σεζόν, όπως φαίνεται και από τις δηλώσεις του Marc Márquez μετά το τεστ στο Misano, αλλά και από την ψαλίδα που έχει κλείσει έως έναν βαθμό στους τελευταίους αγώνες αναφορικά με την απόδοση των μοτοσυκλετών της.

Η Ducati ακολουθεί πιστά την στρατηγική που θέλει τον κατασκευαστή που κυριαρχεί σε μια μορφή αγώνα να στρέφει το βάρος της εξέλιξης στην επόμενη σεζόν κερδίζοντας έτσι πολύτιμο χρόνο έναντι των ανταγωνιστών του, παρά το γεγονός ότι με αυτόν τον τρόπο δίνει τη δυνατότητα στους υπόλοιπους να την πλησιάσουν.

Όταν μάλιστα έχουμε να κάνουμε με τον M.Marquez αυτό γίνεται ακόμη πιο δύσκολο για τους υπόλοιπους αφού ο Καταλανός, έχει χτίσει τεράστια διαφορά από τους διώκτες του με 11 νίκες σε Grand Prix και 14 σε Sprint και θα μπορούσε να καπαρώσει τον τίτλο ακόμη και στον επόμενο γύρο, στην Ιαπωνία αφού χρειάζεται να αυξήσει τη διαφορά που έχει από τον αδερφό του Alex μόλις τρεις βαθμούς. 

"Ήταν μια μεγάλη μέρα. Μετά τον απαιτητικό χθεσινό αγώνα, το σώμα μου δεν ήταν στο 100% και αποφασίσαμε να σταματήσουμε λίγο νωρίτερα", είπε ο Márquez στο Sky Italia.
"Ξαναδοκίμασα μερικά πράγματα, όπως το fairing και διαφορετικά ψαλίδια, με διάφορες τροποποιήσεις που μας βοήθησαν να καταλάβουμε πού ήταν καλύτερα και πού χειρότερα. Έτσι δουλέψαμε για να δούμε ποια κατεύθυνση να πάρουμε για το μέλλον και να φτάσουμε στη Βαλένθια ένα βήμα μπροστά".

Ο Márquez ήταν έκτος στον συνδυασμό χρόνων, με τον Pedro Acosta της KTM να ηγείται στην κατάταξη δοκιμάζοντας νέα set up για την Ducati του και να καταλάβει ακόμη περισσότερα πράγματα: "Συγκεντρωθήκαμε περισσότερο στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας παρά στο εμπρός, γιατί με την απίστευτα υψηλή πρόσφυση που είχαμε σήμερα είναι δύσκολο να καταλάβεις πράγματα...Γι’ αυτό τα πιο σημαντικά πράγματα τα δοκιμάσαμε νωρίς το πρωί, όταν οι συνθήκες ήταν πιο κοντά σε αυτές του αγώνα".

Σχολιάζοντας τη διαφορά μεταξύ του fairing του 2024 και εκείνου του 2025, ο Márquez αποκάλυψε ότι μπορούσε να πετύχει τον ίδιο χρόνο, αλλά με διαφορετικό στιλ οδήγησης: "Με το ένα έχουμε περισσότερη ταχύτητα στη στροφή, με το άλλο περισσότερη σταθερότητα στο φρενάρισμα. Και τα δύο δουλεύουν καλά".

Θετικά κύλισε το τεστ και για τον Francesco Bagnaia που ολοκλήρωσε το τριήμερο έχοντας τον 8ο ταχύτερο γύρο, με πολλές αλλαγές και δοκιμές στη γεωμετρία και την κατανομή βάρους της GP25.

Τέλος ο αναβάτης εξέλιξης Michele Pirro δοκίμασε νέο αεροδυναμικό πακέτο για το εμπρός μέρος , τερματίζοντας 23ος.