Συνέντευξη της ΚΤΜ για τους αγώνες

Φήμες για τον Dani Pedrosa ως δοκιμαστή εξέλιξης
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

13/8/2018

Η ΚΤΜ έδωσε μια ειδική συνέντευξη Τύπου τη πρώτη μέρα στο Red Bull Ring στην Αυστρία, αναλύοντας τη πορεία της και τους στόχους της για το μέλλον. Στη συνέντευξη έλαβε μέρος ο διευθύνων σύμβουλος KTM Industries AG Stefan Pierer, ο αγωνιστικός διευθυντής (motorsport director) Pit Beirer, o Mike Leitner (διαχειριστής της ομάδας MotoGP), o Aki Ajo (της Ajo motorsport) και ο Herve Poncharal (Tech3).

Αναφέρθηκαν στη μέχρι τώρα πορεία τους και στη προσπάθεια που καταβάλουν ώστε να κάνουν την RC16 μια ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα, ικανή να ανέβει στο βάθρο και να φέρει τη νίκη στην πορτοκαλί εταιρία μακροπρόθεσμα. Τα σχέδια τους για το 2019  σκοπεύουν στην ενίσχυση της παρουσίας της ΚΤΜ στη μεγάλη κατηγορία. Με την αγορά της Tech3 η ΚΤΜ θα παρέχει στην ομάδα τέσσερις μοτοσυκλέτες με τα ίδια χαρακτηριστικά, έχοντας για οδηγούς τους Miguel Oliveira, Hafizh Syahrin, Marco Bezzechi και Philipp Oettl. Την εργοστασιακή ομάδα έρχεται να ενισχύσει από το 2019 ο Johann Zarco με την Αυστριακή εταιρεία να έχει συνολικά έξι μοτοσυκλέτες στην γραμμή εκκίνησης. Τέλος αναφέρθηκαν στους αναβάτες εξέλιξης μοτοσυκλετών και τη σημαντικότητα τους, καθώς χρειάζονται δεύτερο, με το όνομα του Dani Pedrosa να βρίσκεται πρώτο στη λίστα χωρίς να έχει επιβεβαιωθεί κάτι επίσημα. Όμως σε παλιότερες δηλώσεις του ο Dani δεν αναφέρονταν σε μελλοντικά σχέδια παρά μόνο στην αποχώρηση του από την HRC.

Pierer: “Είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός για εμάς και οι μεγάλες κερκίδες μας επιτρέπουν να ψυχαγωγήσουμε τους υπαλλήλους, τους φίλους και τους πελάτες μας; Οι αγώνες είναι μέσα στο DNA της ΚΤΜ. Υπήρξε τεράστιος όγκος ανάπτυξης ώστε να γίνουμε ανταγωνιστικοί (στα MotoGP σε λιγότερο από δύο χρόνια) και θέλουμε να νρεθούμε το βάθρο και τη κορυφή. Δεν έχει σημασία πόσος χρόνος θα χρειαστεί, θα το κάνουμε.”

Beirer: “Το ότι βρισκόμαστε πάλι στο Red Bull Ring είναι φανταστικό παρά το γεγονός ότι έχουμε μόνο έναν αναβάτη στο MotoGP υπερέχουμε στις υπόλοιπες κατηγορίες. Ήρθαμε εδώ το 2012 ως πρωτοεμφανιζόμενοι, έχοντας μόνο έναν τετραγωνικό μέτρο χώρο να εργαστούμε στο πίσω μέρος μιας νταλίκας της Aki και έτσι ξεκινήσαμε. Βήμα βήμα φτάσαμε εδώ που είμαστε σήμερα και όλα ξεκίνησαν από το ADAC Junior Cup και το Red Bull MotoGP rookies Cup που σε αυτά έχουμε ήδη 50 αναβάτες υπό το όνομα της ΚΤΜ και άλλους 22 σε άλλες κατηγορίες. Μας λείπουν δύο αναβάτες στο MotoGP αλλά μετράμε 72 στο σύνολο: Πράγμα που σημαίνει τρομερή ανάπτυξη και για αυτό χαιρόμαστε που αποτελούμε μέρος της αγωνιστικής σκηνής. Ξέρουμε ότι έχουμε πολύ δρόμο ακόμα και για αυτό συνεχίζουμε να πιέζουμε. Έχουμε μια δομή που είναι μοναδική και είμαι χαρούμενος περήφανος που μπορούμε να κάνουμε κάτι καλό στο μέλλον.”

Η ΚΤΜ είναι η μόνη κατασκευάστρια που έχει τόσους πολλούς οδηγούς σε διάφορες κατηγορίες. Με αυτό τον τρόπο έχει δομήσει μια κλίμακα, καθιστώντας τη ικανή να ξεκινάει με έναν αναβάτη μικρής ηλικίας από τη μικρή κατηγορία ως το MotoGP.

Ajo: “Όλα τα σημαντικά στάδια είναι στην σωστή σειρά και δεν υπάρχει άλλος κατασκευαστής που μπορεί να ξεκινήσει με έναν αναβάτη ηλικίας 12-13 χρονών και να ονειρευτεί τη πορεία του μέχρι το MotoGP. Καταλαβαίνουμε ότι θέλει πολύ δουλεία μέχρι να φτάσουμε εκεί αλλά είναι ωραίο να έχεις μια δομή από Rookies ως το MotoGP.”

Poncharal: “ Είμαι παραπάνω από χαρούμενος που μπαίνω στη πορτοκαλί οικογένεια και που θα αντιμετωπίσουμε την επόμενη χρονιά ως μια μοναδική πρόκληση που δεν έχει ξανασυμβεί στο παρελθόν; Το γεγονός ότι η ΚΤΜ θα έχει τέσσερις δορυφορικές μοτοσυκλέτες στο γραμμή εκκίνησης. Δεν νομίζω ότι έχει συμβεί ξανά στο παρελθόν και μου αρέσει που ο κ.Pierer πιστεύει ότι θα αυτό θα επιταχύνει το πρόγραμμα. Θα ήθελα να τον κάνω περήφανο. Θα πάρει χρόνο και θα ήθελα να πάω τη ΚΤΜ στο σημείο που θέλουν το συντομότερο δυνατόν. Γνωρίζουμε ότι ένας Ευρωπαίος κατασκευαστής μπορεί να ηγηθεί του πρωταθλήματος αν είναι προετοιμασμένος να δουλέψει σκληρά, καλά και με τους κατάλληλους ανθρώπους γύρω του. Η ΚΤΜ δεν παράλογους στόχους. Οι νέα σειρά των Moto2 έγινε πραγματικότητα χάρη στον κ.Pierer, τον κ.Beirer και τη Red Bull φυσικά και είμαστε πολύ περήφανοι για αυτό. Μπορούμε να στοχεύσουμε στο μέλλον με αυτούς τους ανθρώπους που είναι πολλά υποσχόμενοι”

Οι αναβάτες της ΚΤΜ για το 2019

 

Red Bull KTM Factory Racing 2019

MotoGP Rider, Johann Zarco (FRA)

MotoGP Rider, Pol Espargaro (ESP)

Red Bull KTM Tech3 2019

MotoGP Rider, Miguel Oliveira (POR)

MotoGP Rider, Hafizh Syahrin (MAL)

Moto2 Rider, Marco Bezzechi (ITA)

Moto2 Rider, Philipp Oettl (GER)

Red Bull KTM Ajo 2019

Moto2 Rider, Brad Binder (RSA)

Moto2 Rider, Jorge Martin (ESP)

Ετικέτες

MotoGP: KTM - Περιορισμοί στην απόδοση του κινητήρα μετά τα συνεχή ζητήματα αξιοπιστίας

Προβληματισμός για τις συνέχεις μηχανικές βλάβες και την απώλεια βαθμών στη μάχη του πρωταθλήματος
RC16
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/6/2026

Η KTM φαίνεται να πληρώνει το τίμημα των προβλημάτων αξιοπιστίας που αντιμετωπίζει φέτος στα MotoGP. Σύμφωνα με πληροφορίες από την pit lane του Assen, η αυστριακή ομάδα έχει περιορίσει την απόδοση των κινητήρων του RC16 προκειμένου να αποφύγει νέες μηχανικές αστοχίες, κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει τις επιδόσεις της στους ερχόμενους αγώνες.

Παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ξεκίνημα στη σεζόν του 2026, οι ελπίδες του Pedro Acosta για διεκδίκηση του τίτλου έχουν μειωθεί αισθητά, όχι λόγω λαθών του ίδιου αλλά εξαιτίας διαδοχικών τεχνικών προβλημάτων.

Ο Ισπανός εγκατέλειψε τόσο στο ωριαίο Practice όσο και στον τελευταίο γύρο του Grand Prix του Brno λόγω μηχανικών βλαβών, ενώ είχε αντιμετωπίσει ακόμη ένα τεχνικό πρόβλημα στη Βαρκελώνη. Εκείνη η αστοχία είχε ως αποτέλεσμα να πέσει πάνω του ο Alex Marquez, προκαλώντας ένα από τα πιο σοβαρά ατυχήματα της τελευταίας περιόδου στα MotoGP.

Σαν να μην έφταναν αυτά, ο Acosta απέδωσε και την πτώση του στον αγώνα Sprint του Brno σε δυσλειτουργία του συστήματος ride-height. Αντίστοιχα προβλήματα έχει αντιμετωπίσει και ο ομόσταυλός του Brad Binder, ο οποίος είχε τεχνική βλάβη κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο Mugello.

Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του επίσημου προγράμματος των MotoGP, Jack Appleyard, η KTM αποφάσισε να περιορίσει την απόδοση των κινητήρων μετά τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στις δοκιμές της Παρασκευής στο Mugello.

Η συγκεκριμένη επιλογή θεωρείται ότι εξηγεί και τις χαρακτηριστικές εικόνες στον αγώνα της Ιταλίας, όπου οι Ducati και ιδιαίτερα εκείνη του Marc Marquez προσπερνούσαν με χαρακτηριστική ευκολία τον Acosta στη μεγάλη ευθεία του Mugello, με την RC16 να δείχνει αισθητά πιο αργή στην τελική ταχύτητα.

RC16

Το ίδιο περιορισμένο set-up φαίνεται πως χρησιμοποιείται και αυτό το Σαββατοκύριακο στο Assen. Ωστόσο, οι άνθρωποι της KTM εκτιμούν ότι η επιλογή αυτή θα έχει μικρότερο αντίκτυπο, καθώς τόσο το Assen όσο και το Sachsenring δεν είναι πίστες που ευνοούν τις πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες. Μάλιστα, η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού του Assen είναι η μικρότερη του φετινού ημερολογίου.

Από την πλευρά του, ο team manager της Red Bull KTM Factory Racing, Aki Ajo, εμφανίστηκε καθησυχαστικός μετά τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Ολλανδία, δηλώνοντας ότι η ομάδα έχει πλέον κατανοήσει την αιτία των προβλημάτων αξιοπιστίας και θεωρεί ότι έχει βρει τη σωστή κατεύθυνση για την αντιμετώπισή τους.

Παραμένει πάντως άγνωστο αν η KTM θα μπορέσει σύντομα να επαναφέρει τους κινητήρες στην πλήρη απόδοσή τους ή αν θα χρειαστεί να συνεχίσει με πιο συντηρητικές ρυθμίσεις, θυσιάζοντας μέρος της τελικής ταχύτητας προκειμένου να εξασφαλίσει την αξιοπιστία μέχρι το τέλος της σεζόν.