Motul WSBK: Επίσημα τέλος το Phillip Island – Σε νέα πίστα στην Αυστραλία από το 2028
Το γνωρίζαμε από τον Φεβρουάριο, τώρα είναι πλέον επίσημο
Από τον
Σπύρο Τσαντήλα
19/6/2026
Τα άσχημα μαντάτα για την ιστορική πίστα της Αυστραλίας, Phillip Island, συνεχίζονται. Μετά την απώλεια του MotoGP, που επισημοποιήθηκε τον Φλεβάρη, κυκλοφορούσαν πολλές φήμες περί αντικατάστασης της πίστας και στο καλεντάρι του WSBK, χωρίς ωστόσο να έχει οριστικοποιηθεί κάτι σχετικό.
Αυτό συνέβη σήμερα, Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026, καθώς τις πρώτες πρωινές ώρες εκδόθηκε επίσημη ανακοίνωση από τους διοργανωτές του WSBK. Σύμφωνα με αυτή, “το Motul FIM Superbike World Championship θα ξεκινήσει ένα νέο κεφάλαιο στην Αυστραλία από το 2028, με την πίστα The Bend να φιλοξενεί τον αυστραλιανό γύρο με πολυετή συμφωνία. Χτισμένο στη νότια Αυστραλία, το Shell V-Power Motorsport Park at The Bend θα ενταχθεί στο ημερολόγιο του WSBK από την 41η χρονιά του πρωταθλήματος και εφεξής.”
Το WSBK απλώς επιβεβαιώνει σήμερα αυτό που ήδη γνωρίζαμε από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η αποχώρηση του MotoGP, πρωτάθλημα που μοιράζεται τους ίδιους διοργανωτές με το WSBK, οπότε εύλογα τα όποια προβλήματα έβλεπαν στο Phillip Island θα αφορούσαν και τους δύο αγωνιστικούς θεσμούς.
Ως γνωστόν, το MotoGP οδεύει προς μια νέα πίστα σε δημόσιους δρόμους (street circuit) που θα στηθεί στην Αδελαΐδα, ενώ στο μεσοδιάστημα θα χρησιμοποιήσει την πίστα The Bend, την ίδια στην οποία μετακομίζει τώρα και το WSBK.
Ο αγώνας του Phillip Island την επόμενη χρονιά (2027) θα είναι ο τελευταίος για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbikes.
Motul WSBK: Mε Rea και Chantra στο τεστ του Portimao η Honda HRC - Μένει εκτός ο Dixon
Ο Βρετανός αναρρώνει από κάταγμα στον καρπό, με την αποθεραπεία να εξελίσσεται θετικά
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
5/3/2026
Η Honda HRC θα παραταχθεί με διαφορετική σύνθεση στο διήμερο δοκιμών του Portimao (9-10/3), με τους Jonathan Rea και Somkiat Chantra να αναλαμβάνουν δράση, ενώ ο Jake Dixon συνεχίζει την αποθεραπεία του μετά από τραυματισμό στον καρπό.
Η Honda HRC θα συμμετάσχει στο διήμερο ιδιωτικό τεστ που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα στο Autodromo Internacional do Algarve με μια ελαφρώς διαφοροποιημένη σύνθεση αναβατών. Μετά την απουσία του από τον εναρκτήριο γύρο της σεζόν στην Αυστραλία, ο Somkiat Chantra θα επιστρέψει στη δράση πάνω στην CBR1000RR-R SP, ενώ στο ίδιο γκαράζ θα βρίσκεται και ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Jonathan Rea.
Ο Rea, που υπέγραψε τον χειμώνα ως δοκιμαστής της Honda, θα πάρει μέρος στο τεστ στη θέση του Jake Dixon. Ο Βρετανός αναβάτης συνεχίζει να αναρρώνει από κάταγμα στον καρπό που υπέστη κατά τη διάρκεια του επίσημου τεστ στην Αυστραλία.
Ο Chantra τραυματίστηκε σε ιδιωτικές δοκιμές στη Sepang πριν από τα χειμερινά τεστ σε Jerez και Portimao και στη συνέχεια υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση και στα δύο χέρια. Παρότι η επέμβαση στέφθηκε με επιτυχία, η αποθεραπεία του δεν του επέτρεψε να συμμετάσχει στον αγώνα της Αυστραλίας.
Έκτοτε ο Ταϊλανδός αναβάτης έχει επιστρέψει στις προπονήσεις, οδηγώντας μια CBR600RR στην Ταϊλάνδη και στο Portimao θα επανενωθεί με την ομάδα Honda HRC, ανεβαίνοντας ξανά σε μοτοσυκλέτα WorldSBK.
Σε ανακοίνωσή της, η ομάδα ανέφερε πως, "όλοι οι μετεγχειρητικοί ιατρικοί έλεγχοι στα χέρια του Chantra είχαν θετικά αποτελέσματα και ο Ταϊλανδός αναβάτης έχει ήδη επιστρέψει στην πίστα, οδηγώντας μια CBR600RR σε προπονήσεις στη χώρα του. Το τεστ του Portimao θα του δώσει την ευκαιρία να επιστρέψει στην ομάδα του και τη CBR1000RR-R για πρώτη φορά μετά από μια σύντομη δοκιμή που πραγματοποίησε στο τέλος του 2025."
Στην άλλη πλευρά του γκαράζ, ο Jake Dixon δεν θα μπορέσει να συμμετάσχει στο τεστ. Ο αναβάτης με τον αριθμό #96 υπέστη κάταγμα στον καρπό κατά τη διάρκεια του επίσημου τεστ στην Αυστραλία, γεγονός που τον άφησε εκτός δράσης από τον πρώτο γύρο της χρονιάς.
Όπως και ο teammate του, ο Dixon υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση που στέφθηκε με επιτυχία και στη συνέχεια πραγματοποίησε νέο ιατρικό έλεγχο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Έπειτα επέστρεψε στην Andorra, όπου συνεχίζει το πρόγραμμα αποθεραπείας του.
Ωστόσο, το τεστ στο Portimao έρχεται πολύ νωρίς για την επιστροφή του και έτσι τη θέση του στο γκαράζ της Honda HRC θα πάρει ο Jonathan Rea, ο οποίος θα μοιραστεί τα δεδομένα της ομάδας με τον Chantra, καθώς ο τελευταίος επιστρέφει στη δράση.
Ο Rea έχει ήδη δοκιμάσει τη CBR1000RR-R SP κατά τη διάρκεια των χειμερινών τεστ σε Jerez και Portimao, στο πλαίσιο του νέου του ρόλου ως αναβάτης εξέλιξης της Honda. Η συμμετοχή του στο επερχόμενο τεστ αναμένεται να προσφέρει πολύτιμα δεδομένα στην ομάδα, ενώ ταυτόχρονα θα βοηθήσει τον Chantra να επανέλθει ομαλά στον ρυθμό του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike.