Rally Dakar 2024 – Μέρα 6: Πρώτο κομμάτι των 48ωρών στους αμμόλοφους – Προβάδισμα Van Beveren και Honda – Στα μισά ο Βασίλης Μπούδρος!

Μόλις 626 χιλιόμετρα αλλά τα πιο δύσκολα!
Rally Dakar 2024 – Μέρα 6: Πρώτο κομμάτι των 48ωρών στους αμμόλοφους – Προβάδισμα Van Beveren και Honda – Στα μισά ο Βασίλης Μπούδρος!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

11/1/2024

Σε 6 διαφορετικά σημεία στην μέση του πουθενά, χωρίς καμία πληροφορία για την πρόοδο των ανταγωνιστών και χωρίς καμία ενημέρωση για χρόνους, θα κοιμηθούν σήμερα οι αναβάτες σε ένα νέο στάδιο που χωρίζεται στα δύο και ακολουθείται για πρώτη φορά η συγκεκριμένη διαδικασία.

Οι αμμόλοφοι είναι από τα πιο δύσκολα και απαιτητικά κομμάτι για την φυσική κατάσταση των αναβατών και το συγκεκριμένο σημείο της Σαουδικής Αραβίας ήταν πάντοτε ένα από τα πλέον απαιτητικά. Φέτος θα το ζήσουν στο έπακρο καθώς σε αντίθεση με Μαραθώνια σκέλη προηγούμενων ετών, τώρα έπρεπε να σταματήσουν ακριβώς στις 16:00 και να κατευθυνθούν σε κάποιο από τα σημεία για camping όπου τους δόθηκε ένας υπνόσακος, ένα ατομικό αντίσκηνο και προπαρασκευασμένο γεύμα για να κοιμηθούν μέσα στο σκέλος.

Αύριο θα ξεκινήσουν με την σειρά που σήμερα σταμάτησαν, ενώ σήμερα ξεκίνησαν αντίστροφα με τον Pablo Quintanilla που χθες κέρδισε να ξεκινά από την 17η θέση έχοντας μπροστά του τον Adrien van Beveren και τον Price. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να ανοίγεις τον δρόμο στους αμμόλοφους αλλά ο Barreda που έφυγε πρώτος τα έχει πάει εξαιρετικά μέχρι στιγμής.

Είναι επίσης και ένα από αυτά τα λίγα σκέλη όπου τα αυτοκίνητα ακολουθούν διαφορετική διαδρομή από τις μοτοσυκλέτες και έτσι δεν χρησιμοποιούν τις ροδιές τους για πλοήγηση, όπως συμβαίνει τις υπόλοιπες ημέρες, φανερώνοντας πόσο μεγάλο ζήτημα είναι να ακολουθείς τους πρώτους. Η διαφοροποίηση αυτή γίνεται για λόγους ασφαλείας καθώς οι αμμόλοφοι ήταν πάντα το σημείο με τα περισσότερα και πιο άσχημα ατυχήματα και δυστυχήματα ανάμεσα σε ελαφρύτερα και βαρύτερα οχήματα που ακολουθούν.

 

 

Βέβαια την διαφορά για αυτόν που ανοίγει τον δρόμο θα προσπαθήσουν να εξομαλύνουν τα νέα μπόνους για το σκέλος όπου η πλοήγηση είναι ακόμη πιο δύσκολη, με 1 δευτερόλεπτο το χιλιόμετρο για τον αναβάτη που ανοίγει την διαδρομή και όσων οδηγούν μαζί του εκείνη την ώρα. Παρόλο αυτά ο Barreda που άνοιγε τον δρόμο στην αρχή, στο πρώτο κομμάτι της ειδικής είχε χάσει ήδη 6 λεπτά μαζεύοντας πίσω 56 δευτερόλεπτα σε μπόνους, βγαίνοντας συνολικά ζημιωμένος.

Ο Brabec έκανε γρήγορα την διαφορά διατηρώντας έντονο ρυθμό με τον καλύτερο χρόνο για σχεδόν το σύνολο της ημέρας, ενώ ο Quintanilla αντιμετώπισε πρόβλημα με τα καύσιμα μόλις μερικά χιλιόμετρα πριν την πρώτη στάση για ανεφοδιασμό, ενώ αντίστοιχο πρόβλημα είχαν πολλοί αναβάτες καθώς οι αμμόλοφοι ξοδεύουν βενζίνη. Ο Quintanilla έχασε τελικά πάνω από μία ώρα, ένα μεγάλο πλήγμα για τον αναβάτη που κυνηγά την κορυφή.

Στο δεύτερο ανεφοδιασμό και μετά από σχεδόν 400 χιλιόμετρα ο Van Beveren πέρασε εμπρός για λίγα δευτερόλεπτα κρατώντας τελικά το προβάδισμα μέχρι το τέλος με μικρή διαφορά η οποία φυσικά είναι πρόσκαιρη. Οι χρόνοι για το σκέλος θα ολοκληρωθούν στην αυριανή ημέρα, όταν θα επιστρέψουν στην εκκίνηση καλύπτοντας την υπόλοιπη απόσταση που απομένει. Όπως έχουμε πει εδώ, ο Skyler Howes αναβάτης του HRC, είχε μηχανικό πρόβλημα ενώ είχε ξεκινήσει δυναμικά με στόχο να κάνει την διαφορά.

 

Στο μεταξύ οι Luciano και Kevin Benavides, Nacho Cornejo, Adrien Van Beveren, Toby Price, Joan Barreda, Ross Branch, Ricky Brabec, Štefan Svitko, Daniel Sanders, Antonio Maio και Martin Michek θα έχουν αύριο μία ημέρα κανονικού motocross σε αμμόλοφους καθώς είναι οι μόνοι που πέρασαν το σημείο E και έφτασαν στη στάση F μετά από 513 χιλιόμετρα. Η λογική λέει πως από την στιγμή που έχουν πολύ μικρή απόσταση να καλύψουν αύριο, δεν θα ακολουθήσουν συντηρητική στρατηγική αλλά θα ξεχυθούν με γρήγορο ρυθμό.

Το θέμα είναι πως ο απλός κόσμος δεν αντιλαμβάνεται την διαφορά των τελευταίων Rally όπου οδηγούν συνέχεια με απίστευτα γρήγορο ρυθμό όπως θα έκαναν σε έναν σύντομο αγώνα ημέρας. Και σε σκέλη όπως αυτό με μπόλικη άμμο, η διαφορά αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική.

 

Rally Dakar 2024 – Μέρα 6: Πρώτο κομμάτι των 48ωρών στους αμμόλοφους – Προβάδισμα Van Beveren και Honda – Στα μισά ο Βασίλης Μπούδρος!

Αυτή την στιγμή ο Βασίλης Μπούδρος φαίνεται να έχει σταματήσει στο πρώτο σημείο διανυκτέρευσης μετά τον πρώτο ανεφοδιασμό όπου το έχουν περάσει 115 συμμετέχοντες. Δεν φαίνεται να έχει περάσει σωστά από το PK245 και PK277 στον δρόμο για το PK311 που είναι το σημείο διανυκτέρευσης. Ελπίζουμε η πραγματικότητα να είναι διαφορετική και αύριο που θα ολοκληρωθεί το διήμερο σκέλος και θα έχουμε την συνολική εικόνα, ο Μπούδρος να είναι πίσω στην πολύ καλή πορεία που διατηρούσε.

 

Rally Dakar 2024 – Μέρα 6: Πρώτο κομμάτι των 48ωρών στους αμμόλοφους – Προβάδισμα Van Beveren και Honda – Στα μισά ο Βασίλης Μπούδρος!

 

 

Dakar

 

X-Trial Geneva - Ο Toni Bou πέφτει και παρόλα αυτά κερδίζει για μια ακόμη φορά

Με τον teammate του Gabriel Marcelli να κάνει το 1 -2 για την Repsol Honda Team
motomag X-Trial Geneva – Ο Toni Bou με Honda κερδίζει παρά την πτώση του
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

8/5/2024

Μετά από δώδεκα χρόνια απουσίας από το καλεντάρι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος X-Trial, η Γενεύη φιλοξένησε τον τέταρτο γύρο της χρονιάς με τον Toni Bou να κερδίζει -καμία έκπληξη- και τον teammate του Gabriel Marcelli να κλειδώνει το 1 – 2 για τη Repsol Honda Team.

Αν και πολλοί θα πουν όταν διαβάσουν το άρθρο… σιγά ο Bou κέρδισε για ακόμη μία φορά τα πράγματα στη Γενεύη κύλησαν ελαφρώς διαφορετικά από ότι συνήθως. Ο πολυπρωταθλητής Toni Bou δεν ήταν σε καλή αγωνιστική μέρα και αυτό φάνηκε από τον πρώτο γύρο του αγώνα. O Marcelli ο οποίος είναι teammate του στην Repsol Honda Team ήταν καλύτερος στο ξεκίνημα με τον ίδιο να ηγείται στα αρχικά στάδια.

X-Trial Geneva – Ο Toni Bou με Honda κερδίζει παρά την πτώση του

Η συνέχεια δυσκόλεψε ακόμα περισσότερο για τον Bou καθώς μία πτώση στον πρώτο γύρο έβαλε δύσκολα στον Ισπανό. Στον δεύτερο γύρο τα πράγματα άλλαξαν και ήταν λες και είδαμε έναν διαφορετικό αγώνα. Ο Bou αν και πονούσε από την πτώση κατάφερε να πάρει λιγότερους βαθμούς ποινής από τον teammate του, παίρνοντας ταυτόχρονα την πρωτοπορία στον αγώνα. Στον τελικό ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα κερδίζοντας την τέταρτη συνεχόμενη νίκη της χρονιάς.

Μπορεί ο Marcelli να τερμάτισε τελικά δεύτερος ωστόσο στη Γενεύη ο νεαρός Ισπανός πραγματοποίησε μία σπουδαία εμφάνιση. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Toby Martin από τη Βρετανία. Όσον αφορά τη βαθμολογία του πρωταθλήματος ο Toni Bou προηγείται έχοντας 86 βαθμούς με τον Gabriel Marcelli να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 55 βαθμούς και τον Jaime Busto (GASGAS) να βρίσκεται στην τρίτη θέση με 52 βαθμούς.

Ο Toni Bou ανέφερε μετά την νίκη του: "Είμαι χαρούμενος με τη σημερινή νίκη, παρόλο που η οδήγησή μου δεν ήταν η καλύτερη δυνατή. Κάναμε αρκετά λάθη, ειδικά στο τέλος του πρώτου γύρου, όταν είχα και μια πτώση. Χρειάστηκε να τα δώσω όλα για να κερδίσω στη Γενεύη”.

X-Trial Geneva – Ο Toni Bou με Honda κερδίζει παρά την πτώση του
Ετικέτες