Αποσύρεται ο Marc Coma!

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

15/7/2015

Ο COMA ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΓΕΝΙΑ ΤΗΣ KTM ΣΤΟ RALLY:

Ο Marc Coma τελειώνει την καριέρα του μετά από 13 χρόνια αγώνων με την KTM, έχοντας κατακτήσει πέντε νίκες στο Dakar και έξι Παγκόσμιους τίτλους στα Cross Country Rallies!

 

Pit Beirer, Επικεφαλής Motorsports της KTM: “Ευχαριστούμε τον Marc για τα τόσα υπέροχα χρόνια με την KTM. Είμαστε χαρούμενοι και υπερήφανοι που τελειώνει την ενεργή του καριέρα στο αποκορύφωμα των αγώνων και του ευχόμαστε να συνεχίσει να έχει επιτυχίες στο επόμενο στάδιο της καριέρας του. Είμαστε φυσικά πολύ χαρούμενοι που θα παραμείνει στο άθλημα του Rally και θα συνεχίσουμε να έχουμε επαφή μαζί του. Ο Marc θα είναι πάντα ένας φίλος της KTM και θα ανήκει στην οικογένεια της KTM.”

Ο Coma αφήνει τους αγώνες, για να αναλάβει αμέσως τη νέα του θέση. Η κατάλληλη στιγμή, όπως επιβεβαίωσε ο Beirer, για να ανακοινώσει τη νέα δομή του KTM Rally Factory Racing Team.

 

“Σχεδιάζουμε ήδη τα τελευταία τρία χρόνια, την αλλαγή της γενιάς των αναβατών μας. Είμαστε σίγουροι ότι έχουμε μια καλή ισορροπία εμπειρίας και νιότης στους αναβάτες μας, οι οποίοι είναι “READY TO RACE”, όσον αναφορά την πιστή παράδοση της KTM. Η νέα μας ομάδα είναι σίγουρο ότι θα αποφέρει τα καλύτερα αποτελέσματα, που θα εξασφαλίσουν ότι η KTM θα διατηρήσει την ισχυρή της παρουσία στο άθλημα του Rally. Το μέλλον φαίνεται να είναι λαμπρό και είμαστε έτοιμοι για την πρόκληση,” πρόσθεσε ο Beirer.

 

Ο Alex Doringer, Manager του KTM Rally Factory Racing Team σχολίασε: “Όλοι μας εκτιμήσαμε τις στιγμές και τις νίκες, που είχαμε με τον αναβάτη και φίλο μας Marc. Ανυπομονούμε για τη νέα γενιά αναβατών, να αναλάβει την πρόκληση και να αποφέρει περισσότερες νίκες. Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε δίνοντας τον καλύτερό μας εαυτό και να έχουμε τον κυρίαρχο ρόλο στον κόσμο του αθλήματος Rally. Θα θέλαμε να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Marc Coma και να του ευχηθούμε τα καλύτερα στην νέα του πορεία!”

 

Ο Doringer ανέφερε την επιπρόσθετη παρουσία της επίσημης δορυφορικής ομάδας της KTM Warsaw Motorrally, έχοντας ως έμπειρους διαχειριστές, τους Marek και Filip Dabrowski. “Είμαι χαρούμενος που μπορούμε να βασιστούμε και στη συνεχή παρουσία της δορυφορικής ομάδας. Είναι αξιόλογοι και μακροπρόθεσμα συνεργάτες μας,” δήλωσε ο Doringer.

 

Red Bull KTM Rally Factory Racing Team

Jordi Viladoms (ESP)

Sam Sunderland (GBR)

Matthias Walkner (AUT)

Toby Price (AUS)

 

KTM Rally Factory Racing Team

Antoine Meo (FRA)

Laia Sanz (ESP)                                                       

Pablo Quintanilla (CHI)      

                                  

H Harley-Davidson επενδύει στα ηλεκτρικά off-road

Εξαγορά της Dust Moto μέσω της θυγατρικής της, LiveWire
Dust Moto
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

20/5/2026

Παρά την πτώση των πωλήσεως και τις οικονομικές δυσκολίες, η LiveWire συνεχίζει να επενδύει στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, εξαγοράζοντας την αμερικανική startup Dust Moto που ειδικεύεται στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου.

Η ανακοίνωση της εξαγοράς της Dust Moto προκάλεσε έκπληξη, γιατί η ίδια η LiveWire δεν διανύει την καλύτερη περίοδο της ιστορίας της, με τις πωλήσεις να συνεχίζουν να υποχωρούν και την κερδοφορία να παραμένει μακριά. Παράλληλα, η αγορά premium ηλεκτρικών μοτοσυκλετών εξακολουθεί να απευθύνεται σε σχετικά περιορισμένο κοινό.

Dust Moto

Από την άλλη όμως, τα ηλεκτρικά off-road μοντέλα αναψυχής δείχνουν να κερδίζουν έδαφος. Και κάπου εκεί έρχεται η Dust Moto.

Με τη συμφωνία, η LiveWire αποκτά τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας και ενσωματώνει την πλατφόρμα ηλεκτρικών μοτοσυκλετών κάτω από τη δική της ομπρέλα. Ο στόχος είναι η εξέλιξη και τελική παραγωγή των μοντέλων με τη βοήθεια των μηχανικών, των εργοστασιακών δυνατοτήτων και του δικτύου αντιπροσώπων της LiveWire.

Η στρατηγική αυτή θυμίζει αρκετά την περίπτωση της Oset, όταν η Triumph απέκτησε την εταιρεία ηλεκτρικών trial το 2022.

Triumph Oset

Όπως και στην περίπτωση της Oset όμως, τα μοντέλα της Dust Moto δεν αναμένεται να συνεχίσουν να πωλούνται με το υπάρχον όνομα, αλλά δείχνει πιθανότερο να μετατραπούν πλήρως σε μοντέλα LiveWire.

Η LiveWire βλέπει την εξαγορά ως στρατηγική επέκταση στην αγορά των off-road μοτοσυκλετών, όπου αυξάνεται η ζήτηση για ελαφριές ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες λόγω της άμεσης απόδοση ισχύος, του χαμηλού θορύβου λειτουργίας, της απλούστερης χρήση και των μικρότερων απαιτήσεων συντήρησης.

Και η αλήθεια είναι πως υπάρχουν αρκετά στοιχεία που επιβεβαιώνουν αυτή την εκτίμηση.

Ενώ τα ακριβά ασφάλτινα ηλεκτρικά μοντέλα συνεχίζουν να προβληματίζουν λόγω τιμής, αυτονομίας και περιορισμένης απήχησης, τα ηλεκτρικά motocross και enduro φαίνεται να ταιριάζουν πολύ περισσότερο στη φύση της ηλεκτροκίνησης. Τα μικρότερα χρονικά διαστήματα χρήσης και συντήρησης, η εύκολη φόρτιση στο σπίτι και η άμεση απόδοση της ηλεκτρικής ισχύος λειτουργούν ιδανικά σε εκτός δρόμου συνθήκες.

Stark Varg Romaniacs

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εντυπωσιακή άνοδος της Stark Future και της σειράς Varg με μοντέλα MX, Enduro και Supermoto, η οποία κατάφερε μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να μετατραπεί από startup σε σοβαρό αντίπαλο των παραδοσιακών off road κατασκευαστών. H Varg έχει ήδη αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές, με επιδόσεις που σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνούν ακόμη και αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα. Έχοντας επιδείξει αξιόλογα αγωνιστικά αποτελέσματα και κυνηγώντας τα ρεκόρ, είτε πετυχαίνοντάς τα είτε όχι, με βλέψεις για μεγαλύτερη αγωνιστική εμπλοκή από το EnduroGP ως το Erzberg.

Παράλληλα, συνεχίζουν να εμφανίζονται νέες μικρότερες εταιρείες ηλεκτρικών off-road, ενώ σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζει και η αγορά παιδικών ηλεκτρικών μοντέλων μέσω εταιρειών όπως η STACYC με τα ηλεκτρικά δίκυκλα ισορροπίας και η Oset της Triumph, με Trial για κάθε ηλικία.

Ο CEO της LiveWire, Karim Donnez, δήλωσε: "Η LiveWire πρωτοστάτησε στην αγορά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών δρόμου και αυτή η εξαγορά μας επιτρέπει να επεκτείνουμε αυτή την ηγετική θέση και στο off-road, συνεχίζοντας το ταξίδι που ξεκίνησε με τη STACYC πριν από δέκα χρόνια."

STACYC

Προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί τεχνικές λεπτομέρειες ή εικόνες του τελικού μοντέλου, με περισσότερες πληροφορίες να αναμένονται μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2026.

Το μεγάλο ερώτημα πλέον είναι αν αυτή η κίνηση σηματοδοτεί μια γενικότερη αλλαγή πορείας για ολόκληρη τη βιομηχανία. Γιατί μπορεί οι ηλεκτρικές superbike ή adventure να απέχουν ακόμη αρκετά από το να αντικαταστήσουν τις βενζινοκίνητες μοτοσυκλέτες, όμως στον χώρο του off-road η ηλεκτροκίνηση αρχίζει να δείχνει ότι έχει πράγματι νόημα, τόσο για τους αναβάτες όσο και για τους κατασκευαστές.