Εντυπωσιακή αύξηση των ταξινομήσεων

Η χρονιά άρχισε ΠΟΛΥ καλά
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

15/2/2018

Μόλις μελετήσαμε τα στοιχεία ταξινομήσεων από τον Σ.Ε.Α.Α. και πρέπει να ομολογήσουμε ότι οι αριθμοί ήταν πραγματικά εντυπωσιακοί. Τον πρώτο μήνα του 2018 είχαμε 1.711 ταξινομήσεις που είναι 87% πάνω από πέρσι τον ίδιο μήνα, όπου είχαμε μόλις 915 ταξινομήσεις. Περιμέναμε ότι το 2018 θα είναι μια καλή χρονιά για τα δίκυκλα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν περιμέναμε να ξεκινήσει τόσο δυνατά από τον πρώτο κιόλας μήνα. Η αισιοδοξία μας βασιζόταν στο γεγονός ότι τα νέα μοντέλα που είδαμε στις εκθέσεις, έχουν τεράστιο εμπορικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα, καθώς στην πλειοψηφία τους ήταν δημοφιλή on-off της μεσαίας κατηγορίας κυβισμού (Triumph Tiger 800, BMW F 750/850, Yamaha Tracer 900) αλλά και πολλές νέες μοτοσυκλέτες και scooter στις μικρές κατηγορίες κυβισμού, που είχαν λείψει από την αγορά τα τελευταία χρόνια. Όμως τα νέα μοντέλα δεν έχουν έρθει ακόμα στα καταστήματα και το γεγονός ότι ταξινομήθηκαν σχεδόν διπλάσια δίκυκλα από πέρσι, είναι πραγματικά πολύ αισιόδοξο μήνυμα. Επίσης, μια πιο προσεκτική ματιά στις ταξινομήσεις μας κάνει να είμαστε ακόμα πιο αισιόδοξοι, καθώς δεν φαίνονται να υπάρχουν εξόφθαλμες περιπτώσεις προταξινομήσεων. Με άλλα λόγια, εδώ οι αριθμοί είναι πολύ κοντά στις πραγματικές πωλήσεις. Πιο συγκεκριμένα, από τα 1.711 δίκυκλα που έβαλαν πινακίδα, τα 1.073 από αυτά ήταν scooter, 347 ήταν παπιά και 268 ήταν μοτοσυκλέτες. Αυτή την περίοδο σπάνια ταξινομούνται ATV καθώς είναι οχήματα που αγοράζουν κυρίως οι επιχειρήσεις ενοικίασης, οπότε οι 11 ταξινομήσεις είναι λογικές. Μένει βέβαια να δούμε και πώς θα αντιδράσει η αγορά μετά το πισωγύρισμα του Υπουργείου σχετικά με την απαγόρευση κυκλοφορίας τους από τους δρόμους. Προφανώς θα επανέλθουν στην κανονικότητα.

Γυρίζοντας πίσω στις συνολικές ταξινομήσεις του Ιανουαρίου, έχουμε την Honda στην πρώτη θέση μετά από πολύ καιρό, με 396 ταξινομήσεις. Ακολουθεί η πρωταθλήτρια του 2017 SYM με 360 και τρίτη είναι η Piaggio με 262. Λογική η κατάταξη της πρώτης τριάδας, δεδομένου ότι πάνω από τις μισές ταξινομήσεις αφορούν scooter και παπιά και αυτές οι εταιρείες είχαν πάντα πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτές τις κατηγορίες. Πάντως και οι μοτοσυκλέτες βρίσκονται σε καλό δρόμο και αυτό φαίνεται από τον διπλασιασμό των ταξινομήσεών τους σε σχέση με πέρσι. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που βλέπουμε μέσα στην πρώτη δεκάδα εταιρείες όπως την BMW, την KTM, αλλά και την Suzuki που δείχνει ότι με το νέο V-Strom 650 αρχίζει να ανακτά σιγά-σιγά τη θέση της στις μοτοσυκλέτες. Αν συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό ο Φεβρουάριος (παραδοσιακά ο πιο δύσκολος μήνας για τις πωλήσεις δικύκλων στην ελληνική αγορά) και γίνει το μεγάλο μπαμ την άνοιξη με την άφιξη των νέων μοντέλων, τότε το 2018 προβλέπεται να αφήσει πίσω του την μιζέρια των προηγούμενων ετών.

 

Top 10 εταιρείες Ιανουάριος 2018 vs 2017

Εταιρεία              2018       2017       +/-%

1.Honda               396         165         +58,3%

2.SYM   360         115         +32%

3.Piaggio              262         211         +19,5%

4.Daytona           184         81           +56%

5.Yamaha            143         126         13,7%

6.Kymco               75           29           +61,3

7.BMW                  51           32           38,1%

8.Suzuki               48           4              1200%

9.KTM                  31           15           +51,6%

10.Vespa             25           26           -3,8%

 

Σύνολο 1711       915         +46,5%

 

 

Ταξινομήσεις Ιανουαρίου ανά κατηγορία

 

Κατηγορία          Μονάδες             Ποσοστό αγοράς

Scooter                1073                   62,7%

Παπιά                 347                    20,28%

Μοτοσυκλέτες    268                    15,6%

ATV                    11                       0,6%

H Harley-Davidson επενδύει στα ηλεκτρικά off-road

Εξαγορά της Dust Moto μέσω της θυγατρικής της, LiveWire
Dust Moto
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

20/5/2026

Παρά την πτώση των πωλήσεως και τις οικονομικές δυσκολίες, η LiveWire συνεχίζει να επενδύει στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, εξαγοράζοντας την αμερικανική startup Dust Moto που ειδικεύεται στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου.

Η ανακοίνωση της εξαγοράς της Dust Moto προκάλεσε έκπληξη, γιατί η ίδια η LiveWire δεν διανύει την καλύτερη περίοδο της ιστορίας της, με τις πωλήσεις να συνεχίζουν να υποχωρούν και την κερδοφορία να παραμένει μακριά. Παράλληλα, η αγορά premium ηλεκτρικών μοτοσυκλετών εξακολουθεί να απευθύνεται σε σχετικά περιορισμένο κοινό.

Dust Moto

Από την άλλη όμως, τα ηλεκτρικά off-road μοντέλα αναψυχής δείχνουν να κερδίζουν έδαφος. Και κάπου εκεί έρχεται η Dust Moto.

Με τη συμφωνία, η LiveWire αποκτά τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας και ενσωματώνει την πλατφόρμα ηλεκτρικών μοτοσυκλετών κάτω από τη δική της ομπρέλα. Ο στόχος είναι η εξέλιξη και τελική παραγωγή των μοντέλων με τη βοήθεια των μηχανικών, των εργοστασιακών δυνατοτήτων και του δικτύου αντιπροσώπων της LiveWire.

Η στρατηγική αυτή θυμίζει αρκετά την περίπτωση της Oset, όταν η Triumph απέκτησε την εταιρεία ηλεκτρικών trial το 2022.

Triumph Oset

Όπως και στην περίπτωση της Oset όμως, τα μοντέλα της Dust Moto δεν αναμένεται να συνεχίσουν να πωλούνται με το υπάρχον όνομα, αλλά δείχνει πιθανότερο να μετατραπούν πλήρως σε μοντέλα LiveWire.

Η LiveWire βλέπει την εξαγορά ως στρατηγική επέκταση στην αγορά των off-road μοτοσυκλετών, όπου αυξάνεται η ζήτηση για ελαφριές ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες λόγω της άμεσης απόδοση ισχύος, του χαμηλού θορύβου λειτουργίας, της απλούστερης χρήση και των μικρότερων απαιτήσεων συντήρησης.

Και η αλήθεια είναι πως υπάρχουν αρκετά στοιχεία που επιβεβαιώνουν αυτή την εκτίμηση.

Ενώ τα ακριβά ασφάλτινα ηλεκτρικά μοντέλα συνεχίζουν να προβληματίζουν λόγω τιμής, αυτονομίας και περιορισμένης απήχησης, τα ηλεκτρικά motocross και enduro φαίνεται να ταιριάζουν πολύ περισσότερο στη φύση της ηλεκτροκίνησης. Τα μικρότερα χρονικά διαστήματα χρήσης και συντήρησης, η εύκολη φόρτιση στο σπίτι και η άμεση απόδοση της ηλεκτρικής ισχύος λειτουργούν ιδανικά σε εκτός δρόμου συνθήκες.

Stark Varg Romaniacs

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εντυπωσιακή άνοδος της Stark Future και της σειράς Varg με μοντέλα MX, Enduro και Supermoto, η οποία κατάφερε μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να μετατραπεί από startup σε σοβαρό αντίπαλο των παραδοσιακών off road κατασκευαστών. H Varg έχει ήδη αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές, με επιδόσεις που σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνούν ακόμη και αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα. Έχοντας επιδείξει αξιόλογα αγωνιστικά αποτελέσματα και κυνηγώντας τα ρεκόρ, είτε πετυχαίνοντάς τα είτε όχι, με βλέψεις για μεγαλύτερη αγωνιστική εμπλοκή από το EnduroGP ως το Erzberg.

Παράλληλα, συνεχίζουν να εμφανίζονται νέες μικρότερες εταιρείες ηλεκτρικών off-road, ενώ σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζει και η αγορά παιδικών ηλεκτρικών μοντέλων μέσω εταιρειών όπως η STACYC με τα ηλεκτρικά δίκυκλα ισορροπίας και η Oset της Triumph, με Trial για κάθε ηλικία.

Ο CEO της LiveWire, Karim Donnez, δήλωσε: "Η LiveWire πρωτοστάτησε στην αγορά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών δρόμου και αυτή η εξαγορά μας επιτρέπει να επεκτείνουμε αυτή την ηγετική θέση και στο off-road, συνεχίζοντας το ταξίδι που ξεκίνησε με τη STACYC πριν από δέκα χρόνια."

STACYC

Προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί τεχνικές λεπτομέρειες ή εικόνες του τελικού μοντέλου, με περισσότερες πληροφορίες να αναμένονται μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2026.

Το μεγάλο ερώτημα πλέον είναι αν αυτή η κίνηση σηματοδοτεί μια γενικότερη αλλαγή πορείας για ολόκληρη τη βιομηχανία. Γιατί μπορεί οι ηλεκτρικές superbike ή adventure να απέχουν ακόμη αρκετά από το να αντικαταστήσουν τις βενζινοκίνητες μοτοσυκλέτες, όμως στον χώρο του off-road η ηλεκτροκίνηση αρχίζει να δείχνει ότι έχει πράγματι νόημα, τόσο για τους αναβάτες όσο και για τους κατασκευαστές.