Η MAG αποχωρεί από τη FEMA λόγω υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης!

Με εξαιρετικά βιτριολικό κείμενο, που αναφέρει πως η FEMA ξεπούλησε τους αναβάτες και δεν τους αντιπροσωπεύει πια
MAG εκτός FEMA
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

13/5/2024

Η εθελοντική Ομάδα Δράσης Μοτοσυκλετιστών MAG, η οποία ίδρυσε το Ευρωπαϊκό Κίνημα για τα Δικαιώματα των Αναβατών το 1989, αποφάσισε να αποχωρήσει από την Ομοσπονδία Ευρωπαϊκών Συλλόγων Μοτοσυκλετιστών επικαλούμενη τη δυσαρέσκειά της για την "άβουλη" στάση της FEMA απέναντι στην υποχρεωτική μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.

Η MAG έχει επανειλημμένα εκφράσει τις ανησυχίες της για το χάσμα μεταξύ των απόψεων των απλών μοτοσυκλετιστών και της πολιτικής της FEMA. Τώρα το νέο σημείο αντιπαράθεσης είναι το μανιφέστο του μοτοσυκλετισμού για το οποίο διαβάσατε στο MOTO και μέσω αυτού οι ACEM, FEMA & FIM καλούν από τη μια τους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς να ενσωματώσουν τη μοτοσυκλέτα στις προτεραιότητές των πολιτικών τους, για την επερχόμενη περίοδο 2024-2029, και από την άλλη να υποστηρίξουν έμπρακτα την ηλεκτροκίνηση. Να θυμίσουμε πως το 2017 η MAG είχε κυρήξει "πόλεμο" στην απόφαση της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου για απαγόρευση πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2040. Θυμίζουμε πως κατόπιν η βρετανική κυβέρνηση ξεκίνησε τις παλινωδίες, αλλάζοντας αρχικά το χρονοδιάγραμμα της απαγόρευσης για το 2030, στη συνέχεια... τη μετέφερε για το 2035, ενώ τώρα διαφαίνεται πως η απαγόρευση πιθανώς θα πάρει αναβολή για το 2040.

Σύμφωνα με τη MAG, το διοικητικό συμβούλιο της FEMA αντιστέκεται πεισματικά στις εκκλήσεις της εθελοντικής ομάδας δράσης για σκληρή στάση ενάντια στην ηλεκτροκίνηση "προσπαθώντας να προσηλυτίσει τους μοτοσυκλετιστές να αποδεχτούν την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης". Ο πρόεδρος της MAG, Neil Liversidge, δήλωσε για αυτό το θέμα: "Η FEMA δεν έχει καμία σχέση με το θέμα. Σε καμία περίπτωση αυτό το έγγραφο δεν αντιπροσωπεύει με ακρίβεια τη συντριπτική πλειοψηφία των απόψεων των αναβατών σχετικά με την αναγκαστική μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Η αρχή του σπορ FIM το επινόησε, ο σύνδεσμος κατασκευαστών της Ευρώπης ACEM το αποδυνάμωσε, και το Δ.Σ. της ομοσπονδίας ευρωπαϊκών συλλόγων μοτοσυκλετιστών FEMA το πέρασε χωρίς καμία συμμετοχή από τις Εθνικές Οργανώσεις-Μέλη της FEMA. Αυτό που γίνεται σαφές είναι ότι η δημοκρατία έχει πεθάνει στη FEMA, και μαζί της το ανεξάρτητο Ευρωπαϊκό Κίνημα για τα Δικαιώματα των Αναβατών. Επί δέκα χρόνια η FIM συνωμοτούσε για να ελέγχει τη FEMA. Τώρα το έχει πετύχει μέσω της δράσης ιδιοτελών ανθρώπων που την έχουν υπονομεύσει για λογαριασμό των χρηματοδοτών της FIM. Τώρα η FIM θα κάνει αυτό που κάνουν πάντα οι μεγάλες επιχειρήσεις, θα υιοθετήσει το δρόμο της μικρότερης κόντρας με τις κυβερνήσεις και τις υπόλοιπες αρχές, ξεπουλώντας τους αναβάτες".

Θυμίζουμε πως πριν λίγο καιρό η Βρετανική Ομοσπονδία Μοτοσυκλετιστών (BMF), είχε με τη σειρά της αποχωρήσει από την FEMA, κάνοντας λόγο για δυσβάσταχτο κόστος του ετήσιου παράβολου των 12.000 λιρών Αγγλίας, το οποίο πληρώνεις ώστε να είσαι μέλος της Ομοσπονδίας Ευρωπαϊκών Συλλόγων Μοτοσυκλετιστών. Θα μπορούσε να είναι αυτός ο πραγματικός λόγος που αποχώρησε η MAG από τη FEMA; Δεν το γνωρίζουμε, όμως όπως και να έχει, η αντίθεση της βρετανικής εθελοντικής ομάδας δράσης στον υποχρεωτικό εξηλεκτρισμό είναι δεδομένη, και θα πρέπει να εισακουστεί, ώστε όπως έχουμε γράψει πολλές φορές το μέλλον να μην είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, αλλά να προσφέρει διαθέσιμες επιλογές για όλους, διατηρώντας και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στη ζωή.

FEMA

 

Ετικέτες

Pedro Acosta: "Οδηγούσα μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών από τα 14 μου"

Ο Ισπανός της KTM εξηγεί γιατί η μετάβαση στα MotoGP ήταν φυσική
Acosta
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/6/2026

Ο Pedro Acosta είναι κατά πολλούς το μεγαλύτερο ταλέντο της γενιάς του στα MotoGP και σύμφωνα με τον ίδιο, η προσαρμογή του στην κορυφαία κατηγορία έγινε ευκολότερη χάρη σε μια ασυνήθιστη εξοικείωση που απέκτησε πολύ πριν φτάσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα οδηγώντας μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών ήδη από την ηλικία των 14 ετών.

Παρότι δεν έχει ακόμη κατακτήσει νίκη σε Grand Prix των MotoGP, ο αναβάτης της KTM θεωρείται από πολλούς μελλοντικός Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Οι φήμες μάλιστα τον θέλουν να μετακινείται το 2027 στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati, όπου θα βρεθεί στο ίδιο γκαράζ με τον Marc Marquez, πάνω σε μία από τις πιο ανταγωνιστικές μοτοσυκλέτες του πρωταθλήματος, καθώς το συμβόλαιο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή με τους Ιταλούς, για δύο ακόμη έτη, ανακοινώθηκε χθες

Acosta

Ο Acosta έφτασε στα MotoGP έχοντας ήδη κατακτήσει τον τίτλο στη Moto3 το 2021 και στη Moto2 το 2023. Ωστόσο, όπως αποκάλυψε ο ίδιος σε συζήτηση σε podcast, η επαφή του με ισχυρές μοτοσυκλέτες, μεγάλου κυβισμού είχε ξεκινήσει πολλά χρόνια νωρίτερα.

"Νομίζω ότι είχα μεγαλύτερο πλεονέκτημα από άλλους αναβάτες όταν ανέβηκα πρώτη φορά σε MotoGP, επειδή οδηγούσα μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών από τα 14 μου. Κυριολεκτικά δεν είχα μπει ακόμη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα," δήλωσε ο Ισπανός.

Acosta

Ο ίδιος εξήγησε ότι αυτή η εμπειρία τον βοήθησε να προσαρμοστεί πιο εύκολα στις μεγάλες κατηγορίες, σε αντίθεση με όσα είχε βιώσει στα πρώτα του βήματα στη Moto3.

"Για αυτό πάντα είχα την αίσθηση ότι η μετάβαση σε μεγαλύτερες κατηγορίες θα ήταν πιο εύκολη. Και τελικά έτσι φάνηκε να είναι. Όταν ξεκίνησα στη Moto3 δυσκολεύτηκα πολύ περισσότερο να καταλάβω τις μοτοσυκλέτες, τη φυσική τους συμπεριφορά και τα πάντα γύρω από αυτές.

Acosta

"Από την πρώτη μέρα όμως στα MotoGP ήταν σαν όλα να μπήκαν στη θέση τους. Ήταν σαν να έλεγα 'αυτή είναι η μοτοσυκλέτα μου'. Είναι αλήθεια ότι δυσκολεύτηκα σε ορισμένους άλλους τομείς, αλλά η πρώτη αίσθηση ήταν πραγματικά πολύ καλή."

Η δήλωση αυτή εξηγεί εν μέρει γιατί ο Acosta έδειξε από την πρώτη στιγμή τόσο ανταγωνιστικός απέναντι σε πολύ πιο έμπειρους αναβάτες της κατηγορίας. Η εξοικείωσή του με την ισχύ, το βάρος και τη συμπεριφορά μεγάλων μοτοσυκλετών φαίνεται πως του έδωσε ένα σημαντικό πλεονέκτημα κατά την προσαρμογή του στις απαιτήσεις των MotoGP.

Acosta

Δεν αντικατοπτρίζει όμως την δυσαρέσκεια του Acosta προς τους Αυστριακούς, καθώς οι βλέψεις του φαίνεται πως δεν μπορούν να επιτευχθούν με το σύνολο που η ΚΤΜ αυτή τη στιγμή του προσφέρει, πράγμα για το οποίο δεν χάνει ευκαιρία να εκφράζεται, ασκώντας πιέσεις στο εργοστάσιο.

Ο 22χρονος Ισπανός παραμένει το σημείο αναφοράς για την KTM στο φετινό πρωτάθλημα. Στο πρόσφατο Grand Prix της Ουγγαρίας στο Balaton Park ήταν ο αναβάτης που πλησίασε περισσότερο τον Marc Marquez στη μάχη για την κορυφή, ενώ είναι και ο μοναδικός αναβάτης της αυστριακής εταιρείας που βρίσκεται αυτή τη στιγμή μέσα στην πρώτη δεκάδα της βαθμολογίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Acosta

Με τις φήμες για το μέλλον του νεαρού Ισπανού, αλλά και τη διαμόρφωση όλου του grid, να εντείνονται και το ενδιαφέρον των κορυφαίων ομάδων να παραμένει αμείωτο, ο Acosta δείχνει να αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πρόσωπα των MotoGP για τα επόμενα χρόνια.

Ετικέτες